Przejdź do treści

Ustawienia - Telefony

phones-menu.png

Figure 15.1 Panel telefonów

Tutaj możesz zarządzać telefonami IP przypisanymi do Twojego konta.

Po zarejestrowaniu telefonu VoIP w hostowanej centrali PBX będzie można łatwo przypisać użytkowników do konkretnego telefonu. Wszystkie telefony zakupione za pośrednictwem Panelu administratora (patrz rozdział Kup poniżej) zostaną automatycznie dodane do Twojego konta. Możliwe jest również dodawanie telefonów (tylko wybrane modele) zakupionych od innych dostawców.

Dodawanie telefonu

add-phone.png phones-info.png

Figure 15.2 Okno dodawania telefonu

Aby dodać telefon zakupiony od zewnętrznego dostawcy, kliknij przycisk Dodaj zaznaczony jako (1) na rysunku 15.1 powyżej i wykonaj poniższe czynności:

  1. Wybierz model swojego urządzenia.
  2. Wprowadź adres MAC urządzenia - pięć grup cyfr i liter oddzielonych znakiem dwukropka, na przykład: 00:1a:4d:5c:25:8d. Zwykle znajduje się na etykiecie z tyłu urządzenia.
  3. Nazwij urządzenie.
  4. Kliknij przycisk Zatwierdź.
  5. Skopiuj i wklej adres URL udostępniania do konfiguracji telefonu, jak pokazano poniżej.

Po dodaniu obsługiwanych urządzeń do naszego systemu otrzymasz adres URL automatycznego udostępniania, wprowadź go w ustawieniach urządzenia i zarządzaj telefonem za pośrednictwem panelu sterowania.

Edycja

phone-edit.png

Figure 15.3 Okno edycji telefonu

Aby edytować telefon, kliknij ikonę pokazaną jako (4) na rysunku 15.1 powyżej i wykonaj poniższe czynności:

  1. Wybierz użytkownika, którego chcesz przypisać do tego telefonu.
  2. Włącz Busy Lamp Field (BLF - gdy włączone diody LED linii wyświetlają status w czasie rzeczywistym monitorowanego numeru wewnętrznego. Klawisz linii będzie migał na czerwono, gdy telefon dzwoni, zaświeci na czerwono, gdy połączenie jest nawiązane, i pomarańczowy, aby wyświetlić błąd.)
  3. Wybierz użytkownika, którego chcesz monitorować za pomocą BLF.
  4. Użyj rozwijanego menu Obraz tła, aby wybrać obraz wyświetlany na ekranie LCD telefonu. Ta opcja nie jest dostępna dla wszystkich modeli telefonów.
  5. Użyj rozwijanego menu szablon konfiguracyjny, aby wybrać niestandardowy szablon. Aby uzyskać szczegółowe informacje, zobacz Szablony obsługi klienta poniżej. Ta opcja nie jest dostępna dla wszystkich modeli telefonów.
  6. Kliknij przycisk Zatwierdź.

Po chwili urządzenie uzyska nowy profil konfiguracji z centralnego serwera obsługi VoIPstudio i odpowiednio ponownie przypisze linie telefoniczne.

Ustawienia

hot-desking.png phone-provisioning.png

Figure 15.4 Okno konfiguracji telefonu

Aby zarządzać zaawansowanymi ustawieniami udostępniania telefonów, kliknij przycisk Ustawienia pokazany jako(3)na rysunku 15.1 powyżej i wykonaj poniższe kroki:

Hot desking

Telefony można ponownie skonfigurować, wybierając numer #446 i podając numer PIN administratora.

  1. Użyj pola (1), aby zaktualizować numer PIN administratora Hot desking.

Obraz tła

Wykonaj poniższe czynności, aby przesłać nowy obraz tła:

  1. Nadaj mu unikalną nazwę.
  2. Wybierz plik obrazu do przesłania.
  3. Kliknij przycisk Prześlij.

Niestandardowy szablon konfiguracyjny

Wykonaj poniższe czynności, aby utworzyć niestandardowy szablon konfiguracyjny

  1. Nadaj mu unikalną nazwę.
  2. Wybierz markę i model telefonu.
  3. Kliknij przycisk Dodaj.

Zakupy

buy-new-phone.png

Figure 15.5 Okno zakupu telefonu.

Aby kupić telefon VoIP, kliknij przycisk pokazany jako (2) na rysunku% IMG_PHONES_PANEL% powyżej i wykonaj poniższe czynności:

  1. Wybierz kategorię sprzętu w menu po lewej stronie.
  2. Kliknij Dodaj do koszyka obok urządzenia, które chcesz kupić.

Następnie wykonaj czynności związane z realizacją transakcji i dostawą poniżej, aby sfinalizować transakcję.

Realizacja transakcji i dostawa

phone-address.png

Figure 15.6 Okno zakupu telefonu
  1. Kliknij, aby użyć wcześniej zapisanego adresu.
  2. Podaj dane adresowe.
  3. Kliknij, aby dodać adres dostawy.
  4. Kliknij, aby wrócić do okna płatności.
Figure 15.7 Okno adresu dostawy telefonu

Okno się zaaktualizuje i doda koszty dostawy zgodnie z twoimi przedmiotami i adresem dostawy. Teraz system pozwala zakończyć procedurę płatności za pomocą:

  1. Konta firmowego.
  2. Jednej z zapisanych kart kredytowych.
  3. Nowej karty.

payment-phone.png

Figure 15.8 Opcje płatności za telefon lub sprzęt