Do szybkiego poczytania | 08/02/2023

Czy centrala telefoniczna jest przestarzała?

VoIP phone service background
Technologia VoIP

PBX to skrót od „Private Branch Exchange”. Ten typ centrali PBX umożliwia skonfigurowanie prywatnej sieci telefonicznej. Pozwala swoim użytkownikom na komunikację wewnętrzną i zewnętrzną za pomocą różnych kanałów komunikacyjnych, takich jak Voice over IP, ISDN czy analogowy.

Wirtualne centrale łączą urządzenia i umożliwiają wykonywanie połączeń wewnętrznych bez konieczności korzystania z publicznej sieci telefonicznej. Oznacza to, że te połączenia są bezpłatne.

Jeśli chodzi o komunikację zewnętrzną, system telefoniczny PBX umożliwia współdzielenie linii telefonicznych w celu obniżenia kosztów, przypisując każdemu terminalowi jedno z istniejących połączeń do sieci publicznej. Tak więc nie wszystkie telefony potrzebują połączenia z siecią publiczną.

Na przykład, przypuśćmy, że Twoja firma ma 100 pracowników, ale będą oni wykonywać do dziesięciu połączeń zewnętrznych jednocześnie. Wtedy można podzielić się tymi dziesięcioma liniami i nie trzeba wynajmować osobnej linii dla każdego pracownika.

Nadal możesz mieć fizyczną centralę PBX w swoim biznesowym systemie komunikacyjnym, takim jak Alcatel, Panasonic, Siemens, Avaya, Cisco, Grandstream lub podobny.
Tego typu tradycyjna centrala PBX to urządzenie, które koniecznie musi być fizycznie zainstalowane w Twojej firmie. Oznacza to, że wszystkie połączenia przychodzące i wychodzące będą przez nią przechodzić przewodami.

Infrastruktura tego typu jest zwykle kosztowna w instalacji i utrzymaniu. Ponadto, jeśli ta centrala ma już kilka lat, należy ją zaktualizować.
To może być problematyczne. Często trudno jest znaleźć dostawcę, który może dostosować konfiguracje, dostarczyć części zamienne lub rozwiązać problemy z fizycznymi awariami PBX. Brakuje materiałów, podobnie jak fachowców specjalizujących się w tego typu sprzęcie.

Obecnie telefonia coraz bardziej zmierza w kierunku technologii chmury, a producenci idą w tym aspekcie do przodu, stopniowo odstawiając na bok centrale stacjonarne. Świat technologii rozrasta się, więc aby przetrwać na tak konkurencyjnym rynku, należy dostosować się do nowych trendów.

GŁÓWNE RODZAJE PBX

Tradycyjna centrala PBX

Tradycyjna centrala PBX łączy się z liniami telefonicznymi za pośrednictwem sprzętu, zwykle konsoli routingu. Wszystkie połączenia są przewodowe, tworząc fizyczną sieć głosową oddzieloną od firmowej sieci danych. Chociaż tradycyjne systemy PBX nadal istnieją, muszą zostać zaktualizowane w obliczu ich konkurentów w chmurze i ograniczonej funkcjonalności.

IP PBX

IP PBX działa w chmurze, oszczędzając sprzęt i zasoby IT. Wykorzystując chmurę, ten typ PBX ma zalety, takie jak skalowalność, dostosowanie, możliwość korzystania z telefonu IP, telefonu stacjonarnego lub telefonu programowego oraz większa integracja z narzędziami CRM.

Pozwala na rozbudowę i ciągłą aktualizację, zapewniając najnowszą technologię i ekskluzywne funkcje. Wreszcie centrala IP PBX umożliwia proste zarządzanie ustawieniami, funkcjami i użytkownikami z poziomu interfejsu sieciowego.

IP PBX z lokalnym hostem

Lokalna centrala IP PBX wykorzystuje firmową sieć LAN do podłączenia numerów wewnętrznych do lokalnego serwera, który wykorzystuje Internet do łączenia połączeń. Z tego powodu jest ona również znana jako hybrydowa centrala PBX.

VoIP PBX ze zdalnym hostem

W tego typu PBX lokalny serwer jest zastępowany przez w pełni hostowany w chmurze, wykorzystujący wyłącznie VoIP do łączenia się i przesyłania połączeń. Ta opcja eliminuje sprzęt, zmniejszając początkowe koszty instalacji i konserwacji, ponieważ dostawca zapewnia tę usługę.

DLACZEGO WARTO WYMIENIĆ ANALOGOWĄ PBX NA WIRTUALNĄ PBX?

Proces zmiany systemu komunikacji nie musi być skomplikowany. Chociaż określone bariery wejścia i procesu zmiany mogą wydawać się trudne, masz szybkie i wydajne opcje zmiany analogowej centrali PBX na wirtualną.

Możliwe jest uruchomienie centrali VoIP, takiej jak oferowana przez VoIPstudio, w mniej niż 48 godzin. Dzięki temu możesz szybko rozpocząć korzystanie z systemu. Ponadto w niektórych przypadkach dostawcy oferują okresy próbne lub bezpłatne wersje demonstracyjne, za pomocą których można ocenić scenariusz. Dzięki VoIPstudio możesz bezpłatnie testować wszystkie funkcje przez 30 dni, w tym numer telefonu i do 200 minut rozmów.

Przewiduj, zanim wystąpi poważny problem

Jeśli nadal masz w swoich biurach fizyczne centrale PBX, które mają więcej niż dziesięć lat, upewnij się, że konserwator może zagwarantować obsługę w przypadku awarii. Jeśli nie jesteś tego pewien lub jeśli centrala PBX jest jeszcze starsza, powinieneś oszacować koszty i czas uruchomienia, aby mieć alternatywę na wypadek, gdybyś jej potrzebował. W tym momencie rozważ migrację do wirtualnej centrali PBX.

Z pewnością zdasz sobie sprawę, że dzięki wirtualnym centralom PBX zyskujesz nie tylko na funkcjonalności. Ale są też bardziej przystępne niż się spodziewałeś.

Obecnie istnieje kilka opcji i typów wirtualnych central PBX, z których najczęściej spotykaną jest wirtualna centrala PBX.

CO ZROBIĆ W PRZYPADKU AWARII PBX

Rzeczywiście, twoim głównym problemem jest kontynuowanie odbierania połączeń od klientów i dostawców. Natychmiastowym rozwiązaniem jest skontaktowanie się z dostawcą i zażądanie przekazania numeru końcowego do innego numeru zewnętrznego, takiego jak telefon komórkowy.

Jest to akceptowalne rozwiązanie, jeśli ilość połączeń jest niska. Ale jeśli Twoja firma ma dużą liczbę połączeń, zalecamy skonfigurowanie centrali VoIP w chmurze z nowym numerem i przekierowanie połączeń na ten numer. Jak zobaczymy później, żądanie przeniesienia numerów jest również możliwe, chociaż proces ten może potrwać nieco dłużej.

Centrala w chmurze pozwoli Ci zarejestrować nową numerację w kilka minut. Dodatkowo możesz wygenerować powitania, kolejki oczekiwania i numery wewnętrzne. Twoi pracownicy mogą natychmiast odbierać i wykonywać połączenia za pomocą komputera lub smartfona.

Chociaż najlepszą opcją na wypadek awarii fizycznej centrali PBX jest wybór wirtualnej centrali VoIP PBX, istnieją inne, mniej zalecane alternatywy awaryjne. Na przykład, jeśli połączenie jest linią analogową, telefon analogowy można podłączyć bezpośrednio do wejścia. Z drugiej strony, jeśli połączenie PBX to ISDN lub IP, prawdopodobnie nie będziesz miał innego rozwiązania niż zastosowanie opisanego powyżej przekierowania.

Po rozwiązaniu problemu nadszedł czas, aby pomyśleć o rozwiązaniu długoterminowym. Dlatego przedstawiamy Ci kilka opcji.

Rozliczenie przejścia na centralę w chmurze

Jeśli zastosowałeś powyższe obejście, to pozostał już tylko przeskok. Dostawca chmury będzie mógł przenieść numery centrali do VoIP.

Załóżmy, że potrzebujesz telefonów stacjonarnych, nie ma problemu. Wybierz telefon VoIP, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom, przewodowy lub bezprzewodowy.

Znalezienie nowej centrali PBX dla Twojej firmy

W takim przypadku będziesz musiał znaleźć dystrybutora tradycyjnych central PBX. Obecnie na rynku nie ma ich zbyt wiele, ale nadal istnieją. Ich główną wadą jest inwestycja czasowa potrzebna do przeanalizowania charakterystyki każdej centrali PBX, ram czasowych i cen itp.

Jeśli wybierzesz tę opcję, zalecamy centralę PBX z kompatybilnością z SIP.

JAKA JEST NAJLEPSZA OPCJA WIRTUALNEJ PBX DLA TWOJEJ FIRMY?

Znając opcje wirtualnej centrali PBX, możesz zdecydować się na dowolną z tych alternatyw, aby wdrożyć je w swojej firmie.

Zainstaluj centralę PBX samodzielnie na dowolnym serwerze wirtualnym

W zależności od potrzeb może to być bezpłatna lub płatna wirtualna centrala PBX. Niektóre bezpłatne opcje to Asterisk, FreePBX lub Issabel.

Outsourcing instalacji i serwisu

Załóżmy, że nie masz środowiska wirtualnego lub wolisz nie martwić się o to. W takim przypadku również znajdziesz firmy instalujące i utrzymujące centralę na jednym ze swoich wirtualnych serwerów do Twojej wyłącznej dyspozycji, z pomocą lub bez pomocy w konfiguracji telefonii.

Usługa wirtualizacji

Niektórzy producenci mogą zaoferować Ci usługę wirtualizacji bez uciekania się do pośrednika, jak 3CX czy Yeastar. W takich przypadkach konfiguracja telefonii jest zwykle samoobsługowa i nie mogą oferować wsparcia. Ale bez wątpienia fora i społeczność pomogą Ci we wszystkim, czego potrzebujesz.

W tych 3 powyższych przypadkach musisz podłączyć telefony SIP lub aplikacje telefoniczne, aby pracownicy mogli odbierać i wykonywać połączenia. Ponadto konieczne będzie zawarcie umowy z dostawcą SIP Trunk z powiązaną numeracją telefoniczną. Ma to umożliwiać odbieranie i wykonywanie połączeń do sieci publicznej z naszymi numerami kontaktowymi.

Telefonia VoIP jako usługa

Wreszcie istnieje opcja telefonii jako usługi. W tym scenariuszu nie musisz martwić się o serwer, na którym hostowana jest centrala, ani o konserwację lub aktualizacje centrali. Usługodawca zadba o wszystko.

Zwykle oferują dostęp administratora, dzięki czemu można dostosować podstawowe ustawienia, a także mają kanał wsparcia i porad, dzięki czemu można w pełni wykorzystać ich usługi.

Inne zalety to to, że zapewniają połączenie z operatorami i są dostępne z dowolnego miejsca na świecie. Wszystko czego potrzebujesz to stabilne połączenie z Internetem. Pomoże Ci to umożliwić telepracę dla Ciebie lub Twoich pracowników.

WIRTUALNA TELEFONIA PBX VOIPSTUDIO

W VoIPstudio oferujemy Ci proste i wydajne narzędzie do zarządzania połączeniami i użytkownikami. Wirtualna PBX VoIPstudio ułatwia zarządzanie użytkownikami, tworzy wyrafinowane przepływy połączeń i nadaje Twojej firmie profesjonalny wizerunek.

Możesz zarejestrować użytkowników za 22 PLN miesięcznie i wynająć numerację już od 25 PLN miesięcznie.

Ponadto centrala VoIPstudio pozwala na integrację telefonii z systemami biznesowymi, takimi jak CRM czy narzędzia desktopowe. Zobacz wszystkie integracje na naszej stronie.

Zobacz wszystkie funkcje, które może Ci przynieść wirtualna centrala VoIPstudio i sprawdź, co o naszej usłudze mówią klienci.
Nie czekaj dłużej z przeniesieniem się do chmury i skorzystaj z naszego bezpłatnego 30-dniowego okresu próbnego, aby przetestować wszystkie funkcje dostępne w wirtualnej centrali telefonicznej VoIPstudio.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!