Do szybkiego poczytania | 17/03/2023

PBX w chmurze – 5 rzeczy, na które należy zwrócić uwagę podczas 30-dniowej wersji próbnej

VoIP phone service background
Usługa VoIP | VoIP

Decyzja o wyborze chmury PBX dla Twojej firmy nie jest łatwa. Istnieje wiele usług, z których każda ma inną strukturę cenową i portfolio funkcji. Porównanie wielu systemów PBX jednocześnie może być trudne.

Większość ekspertów radzi właścicielom firm sporządzenie listy funkcji, których ich organizacja absolutnie potrzebuje. Gdy masz już tę listę, znajdź dostawcę, który może Ci ją zaoferować po cenie mieszczącej się w Twoim budżecie. Na szczęście większość – jeśli nie wszyscy – dostawcy PBX w chmurze oferują bezpłatne wersje próbne swoich usług. Niektóre wymagają karty kredytowej w pliku, podczas gdy inne nie.

Ten bezpłatny okres próbny to Twoja szansa na przetestowanie systemu i sprawdzenie, czy działa dla Ciebie. Nie musisz polegać na zespołach reklamowych lub sprzedażowych dostawcy. Czytanie recenzji klientów i referencji zaprowadzi Cię tylko do tej pory. Wypróbowując usługę w rzeczywistych warunkach, uzyskasz lepszy pogląd, czy rozwiązanie jest odpowiednie dla Twojej firmy, czy nie.

Oto 5 rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę podczas bezpłatnego okresu próbnego lub demonstracyjnego.

CZY JESTEŚ ZADOWOLONY Z JAKOŚCI POŁĄCZEŃ?

Systemy Cloud PBX są w stanie zapewnić użytkownikom wysokiej jakości dźwięk. Jednak nie wszyscy dostawcy wywiązują się ze swoich obietnic. Niezależnie od tego, czy wybrałeś standardowe plany, czy głos HD, upewnij się, że jakość połączeń jest zadowalająca. Uważaj na połączenia wykonywane w godzinach szczytu i sprawdzaj, czy jakość jest stała niezależnie od ruchu w sieci. Jeśli masz szczęście i zaplanujesz wersję demonstracyjną na najbardziej pracowity sezon, da ci to dobry obraz jakości i wydajności.

CZY KORZYSTASZ Z WSZYSTKICH FUNKCJI, ZA KTÓRE PŁACISZ?

Poszedłeś więc za radą ekspertów i sporządziłeś wszystkie listy. Wiesz, jakich funkcji potrzebujesz, które są luksusem, a bez których możesz żyć. Ale rzeczywistość może okazać się zupełnie inna. Podczas okresu próbnego może się okazać, że pracownicy chcą funkcji, która nie była Twoim zdaniem ważna lub odwrotnie. Czasami możesz zaoszczędzić pieniądze, przechodząc na alternatywny plan lub nawet aktualizując niektóre funkcje (np. przechodząc z planów taryfowych na nieograniczone). Kolejnym aspektem, na który należy zwrócić uwagę, jest łatwość konfiguracji. Powinieneś mieć możliwość zmiany ustawień niektórych funkcji, takich jak zawieszanie połączeń, przekierowywanie połączeń, grupowa poczta głosowa itp. Wynika to z faktu, że żadne dwie firmy nie używają ich dokładnie w ten sam sposób. Powinny być elastyczne i dostosowywać się do kontekstu.

CZY TWOJA INFRASTRUKTURA SIECIOWA JEST WYSTARCZAJĄCO SOLIDNA, BY OBSŁUGIWAĆ CLOUD PBX?

Bezpłatny okres próbny to Twoja szansa na ocenę potrzeb w zakresie infrastruktury. Nawet jeśli masz pewność, że Twoja sieć poradzi sobie z dodatkowym ruchem, nie ma nic lepszego niż rzeczywista wydajność. Niektóre firmy uważają, że muszą zwiększyć prędkość Internetu lub wymienić starszy sprzęt tylko w okresie bezpłatnej wersji demonstracyjnej. Czasami wszystko, co musisz zrobić, to poprawnie skonfigurować QoS. Skorzystaj więc z okazji, aby przetestować swoją sieć i sprawdzić, czy poradzi sobie z dodaniem głosu lub czy wymaga aktualizacji.

CZY OPERATOR ODPOWIADA NA PROŚBY O WSPARCIE?

Systemy Cloud PBX mogą być mieczem obosiecznym. Będziesz mieć kogoś innego, kto zajmie się konserwacją, aktualizacjami i zarządzaniem systemem telefonicznym. Ale oznacza to również, że musisz polegać na kimś innym, kto naprawi problemy, gdy coś się stanie. Jeśli coś pójdzie nie tak i telefony przestaną działać, dział IT nie może tak po prostu interweniować, aby to naprawić.

Wielu dostawców oferuje wiele sposobów kontaktowania się z pomocą techniczną (czat, e-mail, telefon itp.), a także kilka opcji szkoleniowych, takich jak seminaria, podręczniki pomocy i tak dalej. Podczas bezpłatnego okresu próbnego upewnij się, że Twoi pracownicy mają dostęp do tych materiałów i że nie mają problemów z uruchomieniem telefonów. Wypróbuj również każdą opcję wsparcia co najmniej raz lub dwa razy i zobacz szybkość reakcji dostawcy. Nie powinieneś czekać na obsługę klienta, gdy Twoje telefony nie działają!

CZY WSZYSTKIE NARZĘDZIA DO MONITOROWANIA I BEZPIECZEŃSTWA DZIAŁAJĄ?

Bezpieczeństwo jest bardzo ważnym elementem przejścia na systemy PBX w chmurze, ale jest często pomijane przez firmy. Należy sprawdzić, czy sprzedawca wdrożył wszystkie środki bezpieczeństwa, które obiecano podczas rozmowy handlowej. Czy Twój ruch głosowy jest szyfrowany tak, jak mówili, czy też jest podatny na sniffing pakietów? Jeśli coś jest nie tak, czy dostawca jest skłonny to naprawić?

Monitorowanie w czasie rzeczywistym jest absolutną koniecznością, aby zapewnić wydajność, a także upewnić się, że nieautoryzowany dostęp jest wykrywany tak wcześnie, jak to możliwe. Wiele firm pada ofiarą oszustw związanych z opłatami za połączenia, które kosztują tysiące dolarów i są wykonywane w weekendy, kiedy nikt nie pracuje. Dzięki monitorowaniu bezpieczeństwa w czasie rzeczywistym, zostaniesz ostrzeżony o podejrzanej aktywności, zanim stanie się ona poważna.

Uważaj na te 5 rzeczy podczas bezpłatnego okresu próbnego i dokonaj właściwego wyboru chmury PBX dla swojej firmy!

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!