VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
E-mail, czaty internetowe, SMS-y, media społecznościowe i rozmowy telefoniczne coraz częściej mieszają się w środowisku omnichannel contact center, ale jak umożliwić płynne przejście?
Poza dziwnymi faksami, centrum kontaktowe firmy z początku XXI wieku działało w bardzo podobny sposób do firmy pół wieku wcześniej, tj. głównie w oparciu o rozmowy telefoniczne i agentów ludzkich. Jednak szybko poszło do przodu do lat 2020, a wielokanałowe contact center stały się standardem.
Obecnie większość klientów spodziewa się dotrzeć do firmy różnymi kanałami, aby uzyskać odpowiedzi na ich pytania. E-mail, WhatsApp, media społecznościowe, czat internetowy lub rozmowa telefoniczna to popularne i ważne sposoby kontaktowania się z firmą. I tu do równania wchodzą takie pojęcia, jak wielokanałowy i omnikanałowy.
Jakie są ich zalety i ograniczenia? Czego potrzebujesz, aby wdrożyć skuteczną strategię omnichannel? Zajmijmy się najpierw kilkoma definicjami.
Podejście wielokanałowe jest na porządku dziennym. Jak wspomniano wcześniej, firma będzie oferować szereg kanałów obsługi klienta i marketingu. Użytkownik może wysłać e-mail z zapytaniem technicznym, a agent odpowie, tworząc w ten sposób zgłoszenie. Ten sam lub inny agent będzie monitorował zgłoszenie, dopóki problem nie zostanie rozwiązany. Inny użytkownik może zadzwonić do firmy i poprosić o uaktualnienie obecnych usług. A jeszcze inny będzie tweetował swojego dostawcę, aby złożyć skargę.
Wszystko to byłoby contact center z obsługą wielokanałową. Może być mniej lub bardziej wydajny w zależności od agentów i przepływu pracy, ale wiąże się z pewnymi ograniczeniami. To, co dzieje się w rozmowie telefonicznej, pozostaje w rozmowie telefonicznej. To samo dotyczy wymiany e-maili. Każdy z tych kanałów jest zamknięty w strukturze contact center. Może to również prowadzić do niespójnych lub nawet sprzecznych komunikatów między działami.
Podsumowując, wielokanałowe contact center miałyby następujące funkcje:
Jeśli nie zwracałeś uwagi w szkole średniej, „omni” oznacza po łacinie „wszystko”. W pewnym sensie usługa omnichannel jest podobna do usługi wielokanałowej. Możesz skontaktować się z firmą kilkoma kanałami i, miejmy nadzieję, rozwiązać każdy problem. Główna różnica polega na tym, że kanały są teraz połączone i zintegrowane w jedno, wszechstronne doświadczenie.
Użytkownik może wykonać telefon i otrzymać e-mail z niezbędnymi informacjami technicznymi. Może też rozpocząć czat internetowy, a następnie odebrać kolejną rozmowę telefoniczną. Jednolite, zintegrowane, ujednolicone lub spójne to tylko niektóre słowa opisujące to podejście. I tego właśnie oczekują klienci.
Według badań McKinsey, 86% klientów oczekuje, że ich rozmowy będą płynnie przechodzić między kanałami. W skrócie: omnichannel stopniowo staje się nową normą.
Podsumowując, omnichannel contact center oferowałby następujące funkcje:
Podzielmy to trochę bardziej na konkretne przypadki. W scenariuszu wielokanałowym Mary planuje podróż międzynarodową, więc przegląda witrynę internetową, aby znaleźć rozwiązanie problemu z roamingiem za pomocą swojego telefonu. Po zapoznaniu się z sekcją często zadawanych pytań otwiera okno czatu internetowego, aby porozmawiać z prawdziwym agentem. Niestety, agent nie może rozwiązać problemu, więc próbuje teraz przez telefon. Sfrustrowana, musi raz jeszcze wyjaśnić swój problem. Następnie agent ludzki decyduje, że powinna skontaktować się z innym działem, więc przekazuje połączenie.
Teraz Mary musi ponownie wyjaśnić sytuację innemu agentowi, ponieważ nowy agent nie ma dostępu do zapisu czatu internetowego ani rozmowy z poprzednim agentem. Możesz zobaczyć, jak skutkuje to niezadowalającym doświadczeniem klienta (CX).
Zmęczona Mary przechodzi do innego operatora sieci komórkowej. Tym razem ma problem z sygnałem telefonicznym, więc przegląda sekcję Często zadawane pytania, a następnie inicjuje czat internetowy. Następnie łączy się z nią agent. Na szczęście nowa firma śledzi wszystkie te interakcje wraz z historią biletów i innymi danymi. W końcu jej problem został rozwiązany, a jej obecny operator telekomunikacyjny będzie rejestrował cały proces. Umożliwi to jeszcze lepsze wrażenia w przyszłości.
Podsumowując, byłyby to główne wady wielokanałowego contact center:
Oprócz podstawowych kwestii związanych z wygodą, takich jak możliwość płynnego poruszania się między kanałami i unikanie powielania rozmów, istnieje kilka podstawowych powodów, dla których warto przyjąć podejście omnichannel. Niektóre wpływają na użytkowników i klientów, podczas gdy inne dotyczą samej firmy.
Dla użytkownika:
Dla organizacji:
Centra kontaktowe omnichannel to naturalna ewolucja w kierunku modelu zorientowanego na klienta. Aby to osiągnąć, muszą stawić czoła własnym wyzwaniom. W końcu złożoność podejścia omnichannel jest wyższa o kilka rzędów wielkości. Istnieją dwa główne obszary, w których firma musi się wyróżniać:
Szkolenie personelu w zakresie oferowania wsparcia wielokanałowego wymagałoby osobnego artykułu, ale istnieją pewne wskazówki dotyczące strony technicznej, które ułatwią życie podczas przechodzenia na nowy model. Oto niektóre z podstawowych funkcji, których będziesz potrzebować:
Po uporządkowaniu strony technologicznej musisz zastosować kilka strategii w swojej codziennej działalności. Oto 5 podstawowych sposobów optymalizacji Twojego omnichannel contact center:
VoIPstudio to kompletne rozwiązanie VoIP PBX dla wszystkich typów firm, które pozwala cieszyć się wszystkimi funkcjami profesjonalnej centrali PBX z najwyższą jakością dźwięku w bardzo przystępnej cenie.
Jest to również wielokanałowe rozwiązanie komunikacyjne, które łączy telefon, czat, SMS i faks na jednej platformie.
Z punktu widzenia call center i contact center, VoIPstudio jest kompletnym rozwiązaniem call center, które obejmuje solidne zarządzanie połączeniami przychodzącymi, przepływem połączeń, nagrywaniem, monitorowaniem, śledzeniem itp.
Nasze call center możesz wykorzystać jako samodzielne rozwiązanie dla małych call center, które nie wymagają funkcjonalności CRM. Jednak jego największą zaletą jest możliwość integracji z innymi platformami contact center i CRM, aby nadać im prawdziwy wymiar omnichannel.
Jak już wspomnieliśmy, centralnym punktem, w którym każda firma powinna rejestrować komunikację z klientami, jest CRM. Tutaj przechowujemy wszystkie istotne informacje o naszych klientach, ich danych kontaktowych, rozliczeniach, wykonanej komunikacji i wielu innych.
VoIPstudio posiada konektory z innymi CRM-ami (takimi jak Zoho czy Hubspot) i może łączyć się z dowolnym innym oprogramowaniem dzięki naszym API. Integracje te pozwalają na włączenie telefonicznego call center do wielokanałowego zarządzania contact center.
VoIPstudio zajmuje się dostarczaniem numerów telefonów, definiowaniem przepływów połączeń i tworzeniem potężnych softphone’ów, które pozwalają sprawnie i profesjonalnie zarządzać połączeniami. Integracja z contact center, poprzez takie funkcje jak click-to-call, czy zrzucanie informacji historycznych i statystycznych, pozwala na włączenie informacji o każdym połączeniu do kartoteki klienta, a nawet przechowywanie nagrania rozmowy. W ten sposób możesz mieć potężne rozwiązanie telefoniczne, które jest częścią i w pełni zintegrowane z Twoim omnichannel contact center.
Czy omnichannel jest dla Ciebie? Nie zrozum nas źle. Podejście wielokanałowe może działać dobrze w zależności od sektora i wielkości Twojej firmy. Może na razie wystarczy oprogramowanie do czatu na żywo i infolinia telefoniczna.
Jednak w dłuższej perspektywie omnichannel contact center przyniesie korzyści całej organizacji, od marketingu po obsługę klienta i sprzedaż. Daje to również wyraźniejszy obraz potrzeb Twojego klienta i wyzwań, przed którymi stoi na swojej drodze.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!