VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
“Panie Watson – proszę tu podejść – chcę się z panem widzieć” – to podobno pierwsze słowa wypowiedziane przez telefon. To niepozorne zdanie, wypowiedziane przez Alexandra Grahama Bella, wynalazcę telefonu, 10 marca 1876 roku do swojego asystenta Thomasa Watsona, zapoczątkowało nową erę w komunikacji. Od tego czasu wiele się wydarzyło, w tym pojawienie się telefonów bezprzewodowych i telefonii przez Internet, znanej również jako Voice over IP lub usługi telefoniczne VoIP.
Jeśli ostatnio dzwoniłeś do kogoś przez Skype’a lub WhatsApp, to korzystałeś z technologii VoIP. Ty i ponad 1 mld użytkowników na całym świecie – jak wynika z danych Juniper Research. Obecnie Internet stopniowo zastępuje miedziane linie stacjonarne jako podstawowe medium dla połączeń głosowych.
Firmy również przyłączają się do tej zabawy, a Blueface Research informuje, że 61% firm odchodzi od systemów stacjonarnych na rzecz konfiguracji telefonicznych VoIP. Ogólnie rzecz biorąc, jest to najszybciej rozwijająca się branża na świecie.
Być może nadal korzystasz ze zwykłego call center w swojej firmie lub przetestowałeś już niektóre rozwiązania VoIP, ale czujesz potrzebę większej liczby funkcji i rozwiązania klasy korporacyjnej. Jeśli tak, czytaj dalej.
Spis treści
VoIP to skrót od Voice Over Internet Protocol. Według amerykańskiej Federalnej Komisji Łączności jest to „technologia, która umożliwia wykonywanie połączeń głosowych za pomocą szerokopasmowego połączenia internetowego zamiast zwykłej (lub analogowej) linii telefonicznej”.
Te analogowe linie telefoniczne są również znane jako publiczne komutowane sieci telefoniczne (PSTN – Public Switched Telephone Networks), które istnieją od XIX wieku. Akronim VoIP można podzielić na dwa elementy:
Aby pracować, VoIP przekształca Twój głos w sygnał cyfrowy, zanim dotrze do miejsca przeznaczenia. Jest to znane jako przełączanie pakietów i oznacza dzielenie konwersacji na małe pakiety danych bez monopolizowania obwodu. Jeśli odbiornik korzysta z telefonu analogowego, sygnał zostanie ponownie przekształcony w zwykły sygnał telefoniczny.
Ale jaka jest historia usług telefonicznych VoIP? Istnieją od 1995 roku, kiedy to uruchomiono pierwszą dochodową aplikację VoIP. Można jednak powiedzieć, że ich korzenie sięgają 1938 roku, wraz z wynalezieniem Vocodera, pierwszego elektronicznego syntezatora głosu. Jednak nie zyskałyby one popularności, dopóki Internet nie zostałby przyjęty na masową skalę.
Podczas gdy dalej będzie dostarczać wiele innych funkcji i aplikacji, pierwotnym celem VoIP było osiągnięcie oszczędności na połączeniach międzymiastowych i międzynarodowych. Wierzcie lub nie, ale był czas, kiedy rozmowy telefoniczne mogły być dość kosztowne. W rzeczywistości pierwszy biznes Steve’a Jobsa polegał na sprzedaży “niebieskich skrzynek”, które umożliwiały darmowe – choć nielegalne – międzynarodowe połączenia głosowe.
W 2001 roku uruchomiono pierwszą biznesową usługę telefoniczną VoIP. Kilka lat później Skype dołączył do grona najpopularniejszych wówczas konsumenckich usług VoIP. Pierwsza dekada XXI wieku i jej wysoka przepustowość zawsze włączonych połączeń internetowych zrodziła mnóstwo dostawców usług telefonii internetowej (ITSP). Do tego stopnia, że w 2003 r. liczba połączeń VoIP skoczyła do 25% wszystkich połączeń głosowych.
Wraz z pojawieniem się pierwszych telefonów z obsługą Wi-Fi po stronie sprzętowej oraz wprowadzeniem aplikacji WhatsApp w 2009 r. i FaceTime firmy Apple w 2010 r., VoIP przedostał się do smartfonów i rozpoczął swoją podróż w kierunku stania się światowym standardem połączeń głosowych.
W ciągu ostatnich 30 lat jakość połączeń VoIP również ewoluowała. W latach 90. wyniki były często gorsze ze względu na nieodpowiednie połączenia szerokopasmowe i wysoką specyfikację komputera wymaganą do zarządzania pierwszymi połączeniami VoIP. Na szczęście z czasem jakość połączeń telefonicznych VoIP uległa poprawie i obecnie dorównuje lub przewyższa jakość konwencjonalnych telefonów stacjonarnych.
Po ustaleniu pochodzenia usług telefonicznych VoIP i technologii, która je zasila, możemy przyjrzeć się sprzętowi, który jest potrzebny do wykonania połączenia VoIP. Setki urządzeń mogą to zrobić, ale większość z nich mieści się w trzech kategoriach:
W przyszłości urządzenia IoT wprowadzą usługi telefoniczne VoIP do wszelkiego rodzaju urządzeń, w tym lodówek, inteligentnych głośników czy nawet ekspresów do kawy, więc ta lista stanie się niemal nieskończona.
Przed zagłębieniem się w skomplikowane rozwiązania VoIP dla biznesu, przyjrzymy się konsumenckim usługom telefonicznym VoIP i ich cechom. Skype, uruchomiony w 2003 roku, będzie jednym z najbardziej znanych rozwiązań komputerowych VoIP. Początkowo umożliwiał tylko rozmowy głosowe, ale wkrótce zintegrował rozmowy wideo, udostępnianie plików i inne funkcje. Kolejnym krokiem byłyby pierwsze aplikacje telefoniczne VoIP, zwane również mobilnym VoIP.
Ten kolejny etap w ewolucji VoIP miał okazać się krytyczny. W tym czasie duża masa użytkowników zaczęła używać swoich smartfonów do wykonywania sieciowych połączeń telefonicznych, które omijały (głównie pod względem kosztów) ograniczenia operatorów telekomunikacyjnych. Początkowo, we wczesnej fazie ery 2G i 3G, niektóre firmy telekomunikacyjne próbowały nawet naliczać specjalne stawki za dane VoIP, aby zapobiec utracie przychodów. Ta strategia szybko się nie sprawdziła, a aplikacje takie jak WhatsApp stały się preferowanym rozwiązaniem do wykonywania połączeń głosowych.
I jest to zrozumiałe, ponieważ VoIP oferuje mnóstwo korzyści, w tym bezpłatne połączenia i korzystanie z wielu urządzeń, od laptopów, smartfonów, tabletów lub komputerów stacjonarnych. Jakie są więc główne funkcje oferowane obecnie przez konsumenckie usługi telefoniczne VoIP? Zazwyczaj pozwalają one na:
Jak dotąd, wszystko w porządku. Ale jakie dodatkowe funkcje wnoszą do stołu biznesowe usługi telefoniczne VoIP? Dlaczego MŚP i duże przedsiębiorstwa przechodzą na platformy VoIP?
Tradycyjne call center wymagały dużej liczby linii stacjonarnych i skomplikowanych systemów analogowych routingowych, takich jak centrale telefoniczne, do obsługi połączeń telefonicznych. Trudno się dziwić, że firmy również szybko przeszły na nową generację usług telefonicznych VoIP.
Podobnie jak VoIP dla klientów, wersje biznesowe to rozwiązania programowe, ale o znacznie bogatszych zestawach funkcji, pozwalających pokryć potrzeby firm, od małych i średnich przedsiębiorstw po duże korporacje.
Po pierwsze, biznesowy lub korporacyjny VoIP zapewnia głębsze opcje konfiguracji, ponieważ wymagania dla firm mogą być bardzo różne. Jednak różnice z konsumenckim VoIP nie kończą się na tym. Byłyby to niektóre z funkcji znalezionych w rozwiązaniach biznesowych, których brakuje lub które są mniej rozwinięte niż ich konsumenckie odpowiedniki:
Poza podstawowymi funkcjami, modele cenowe również znacznie się różnią. Podczas gdy konsumencki VoIP zwykle opiera się na modelach freemium, biznesowy VoIP może oferować stawki od mniej niż 100 dolarów miesięcznie do setek dolarów w zależności od liczby użytkowników, linii i dodatkowych funkcji.
Po wyjaśnieniu różnic pomiędzy VoIP konsumenckim a biznesowym, czas na porównanie tego ostatniego z tradycyjnym podejściem do usług telefonicznych. Na czym polega różnica między nimi? Podobnie jak w wielu innych dziedzinach, call center stopniowo przechodzą z podejścia sprzętowego na model software-centryczny, głównie w chmurze. Podsumowując, moglibyśmy je opisać tak:
Dwadzieścia lat temu istniał zgrabny podział na tradycyjne firmy telefoniczne i dostawców usług telefonicznych VoIP. Pierwsza z nich skupiała się na analogowych liniach telefonicznych, podczas gdy druga była oparta wyłącznie na danych. Dziś krajobraz VoIP jest o wiele bardziej złożony, z dużą ilością nakładających się na siebie podmiotów. Z grubsza można by to sklasyfikować w ten sposób:
Wiele wydarzyło się na arenie VoIP od czasu wprowadzenia pierwszych rozwiązań biznesowych u progu XXI wieku. Obecnie rozwiązania VoIP mogą pokryć wiele różnych potrzeb organizacji niezależnie od jej wielkości. Byłyby to jednak główne zastosowania usług telefonicznych VoIP dla biznesu:
Teraz, gdy masz już jaśniejsze pojęcie o usługach telefonicznych VoIP i ich cechach, możesz zadać sobie pytanie, dlaczego warto się przełączyć. Czy jesteś zbyt duży lub zbyt mały, aby korzystać z VoIP? Jakie są dokładne korzyści dla Twojej firmy?
W zależności od wielkości i sektora Twojej firmy, możesz czerpać korzyści na różne sposoby.
W szerszym ujęciu, istnieje wiele powodów, aby przyjąć usługi telefoniczne VoIP dla biznesu, ale są to podstawowe bezpośrednie korzyści:
Jak widać, istnieje wiele powodów dla firm, aby korzystać z VoIP, ale jest jeden, który wyraźnie stoi nad resztą i zasługuje na osobny nagłówek. Podobnie jak telefony komórkowe zaczęły się jako urządzenia do połączeń głosowych, a skończyły jako aparaty fotograficzne i kalendarze, urządzenia do przesyłania wiadomości i gier, kompasy i inne, VoIP stał się węzłem komunikacyjnym. Jest to miejsce, gdzie spotykają się połączenia głosowe, przesyłanie wiadomości, zarządzanie CRM, a nawet faksowanie.
Podejście omnichannel oznacza, że każdy przedstawiciel w Twojej firmie może korzystać z wielu połączonych ze sobą kanałów komunikacji. Na przykład po webchacie może nastąpić rozmowa telefoniczna, SMS lub e-mail. Następnie inny agent może zająć się tym, co zostawił poprzedni, ponieważ cała komunikacja jest rejestrowana i klasyfikowana w ramach CRM. Narzędzia Voice-to-text pozwalają również na przechowywanie rozmów i łatwe wyszukiwanie konkretnych wątków.
Omnichannel z pewnością będzie przyszłością marketingu i obsługi klienta przy stale rosnącej liczbie urządzeń i platform, w tym mediów społecznościowych, preferowanych przez użytkowników. Firmy nie mogą ograniczać swoich kanałów kontaktu do numeru telefonu i e-maila na swojej stronie internetowej. Zamiast tego muszą aktywnie poszukiwać nowych sposobów angażowania klientów i leadów.
Ze swoim cyfrowym podejściem, VoIP oferuje najbardziej płynną integrację między tekstem, głosem i wideo. W czasach, gdy “76% klientów twierdzi, że łatwiej niż kiedykolwiek jest im przenieść swoją działalność gdzie indziej”, jak ostrzegł niedawny raport Salesforce, ważniejsze niż kiedykolwiek jest zapewnienie wszystkich podstaw dla bezbłędnego doświadczenia klienta (CX).
Kiedyś tylko duże i średnie przedsiębiorstwa mogły cieszyć się zasobami wymaganymi dla tradycyjnego call center. Dziś VoIP może zapewnić kompletne usługi telefoniczne każdej firmie, niezależnie od jej wielkości. Zarówno małe biuro, jak i duża korporacja mogą czerpać korzyści z tej technologii.
Istnieją jednak pewne rozważania, które należy podjąć przed przejściem na pełny VoIP. Jakie są podstawowe wymagania dla rozwiązania biznesowego? Należy sprawdzić następujące elementy:
Przejście na VoIP odbywa się z ogromną prędkością, zarówno w przestrzeni konsumenckiej, jak i biznesowej. Tak więc upadek fizycznych linii stacjonarnych jest kwestią czasu. Na przykład w krajach takich jak Wielka Brytania, uznani operatorzy telekomunikacyjni, tacy jak Virgin czy BT, planują przenieść wszystkie połączenia głosowe na światłowody do 2025 roku.
Są też inne technologie, które w różny sposób przyspieszają ten trend:
Poza techniczną stroną rzeczy, istnieją również względy społeczne. Jak praca z domu lub hybrydowe prace stają się bardziej powszechne, zdolność do prowadzenia rozmów wideo i głosowych niezależnie od miejsca i urządzenia, łącząc je z innymi funkcjami, takimi jak wiadomości, będzie tylko zwiększyć wykorzystanie platform VoIP.
Biorąc wszystko pod uwagę, wygląda na to, że większość, jeśli nie wszystkie połączenia głosowe będą kierowane przez VoIP do końca dekady, kiedy miedź będzie miała swój dzień. Do tego czasu, telefony stacjonarne będą wyglądać jak materiał muzealny, tak przestarzały jak budki telefoniczne i dialogi. Tak więc, wracając do początkowego pytania tego artykułu – czy usługi telefoniczne VoIP są właściwym wezwaniem dla Twojej firmy? -odpowiedź brzmi stanowczo tak.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!