Do szybkiego poczytania | 16/12/2022

Jak zablokować niechciane połączenia

VoIP phone service background
Komunikacja w biznesie

Rosnące wykorzystanie aplikacji do przesyłania wiadomości błyskawicznych zmniejsza liczbę wykonywanych połączeń telefonicznych, zwłaszcza wśród młodszych odbiorców. Ponadto powoduje to, że połączenia komercyjne są coraz bardziej irytujące i rozpoznawalne, więc wiele osób już dowiaduje się, jak blokować niechciane połączenia.

Istnieje wiele rodzajów niechcianych połączeń. W świecie biznesu minimalizacja lub zapobieganie im może poprawić produktywność firmy, ponieważ nie poświęcasz czasu i zasobów na ich odbieranie.

Jeśli jesteś użytkownikiem VoIPstudio i te połączenia Ci przeszkadzają, w tym poście podpowiadamy, jak możesz je łatwo zablokować.

RODZAJE NIECHCIANYCH POŁĄCZEŃ

Istnieje kilka rodzajów niechcianych połączeń, które możesz rozróżnić ze względu na ich charakter lub pochodzenie. Oto te najbardziej istotne:

Połączenia, których nie chcesz odbierać

Połączenia te są wykonywane ze zidentyfikowanych numerów, na które z jakiegokolwiek powodu nie chcemy odpowiadać.

Połączenia z ukrytych numerów

Połączenia z numerów ukrytych, prywatnych lub nieznanych nie pokazują numeru, z którego dzwonią. Dlatego nie wiemy, kto do nas dzwoni.

Automatyczne, wstępnie nagrane połączenia

Są one znane jako robocalls. Są to wcześniej nagrane połączenia z komputera wykonywane w momencie, gdy ktoś je odbierze.

Spamowe połączenia

Są to połączenia komercyjne, których jedynym celem jest zamknięcie sprzedaży lub zaprezentowanie produktu lub usługi bez naszej uprzedniej wyraźnej zgody.

IDENTYFIKUJ I BLOKUJ PODEJRZANE POŁĄCZENIA SPAMOWE

Najbardziej skomplikowane do zwalczenia są połączenia spamowe wykonywane przez osoby prywatne. Możemy znaleźć różne metody unikania spamu w zależności od systemu, którego używamy do obsługi tych połączeń.

Będzie to również zależało od środków obowiązujących w prawie komunikacyjnym poszczególnych państw. Przyjrzyjmy się kilku scenariuszom:

Urządzenia z systemem Android

Android już teraz identyfikuje połączenia przychodzące podejrzane o spam, co możesz sprawdzić w tym linku.

Konkretne aplikacje

Istnieje możliwość zainstalowania określonych aplikacji. To, co robią te aplikacje, jest bardzo podobne do tego, co robi Google: porównują numery połączeń przychodzących z numerami zidentyfikowanymi jako niechciane, a jeśli istnieją zgodności, blokują je. Najbardziej odpowiednie i niezawodne aplikacje do tego celu to Truecaller, Hiya lub Nomorobo.

W Wielkiej Brytanii, umieść swój numer telefonu na liście usług preferencji telefonicznych (TPS)

W Wielkiej Brytanii istnieje lista numerów, które nie powinny być niepokojone przez telefony marketingowe lub sprzedażowe. Użytkownicy mogą dodawać numery telefonów do listy Telephone Preference Service (TPS). Firmy są zobowiązane do zapoznania się z nią przed wykonaniem masowych połączeń.

Telephone Preference Service (TPS) jest jedynym w Wielkiej Brytanii oficjalnym rejestrem “Do Not Call” dla telefonów stacjonarnych i komórkowych. Pozwala on osobom prywatnym i firmom zrezygnować z niezamawianych rozmów handlowych i marketingowych.

Rejestracja numeru telefonu jest bezpłatna i szybka. Jeśli to zrobisz, zmniejszysz liczbę niechcianych telefonów sprzedażowych i marketingowych, które otrzymujesz.

Istnieje również rejestr dla przedsiębiorstw, Corporate Telephone Preference Service (CTPS).

Jeśli numer jest zarejestrowany w TPS/CTPS, organizacje są prawnie zobowiązane do powstrzymania się od dzwonienia na mocy Rozporządzenia o Prywatności i Elektronice (Dyrektywa WE) z 2003 roku. W Wielkiej Brytanii Biuro Komisarza ds. Informacji egzekwuje to prawo i ma prawo karać grzywną firmy, które je naruszają. Organizacje są zobowiązane do przeprowadzania kontroli TPS/CTPS co najmniej raz na 28 dni.

Jeśli Twoja firma musi wykonywać połączenia do Wielkiej Brytanii i przestrzegać listy TPS, możesz skontaktować się z zespołem wsparcia VoIPstudio, aby uzyskać więcej informacji.

W USA, wybór polega na sprawdzeniu tożsamości dzwoniącego.

Aby walczyć z plagą, jaką stały się połączenia automatyczne i spoofing, amerykański regulator telekomunikacyjny, FCC, od 30 czerwca 2021 r. wymaga od wszystkich dostawców usług głosowych przychodzących i wychodzących działających w Stanach Zjednoczonych wdrożenia standardów STIR/SHAKEN w ich protokole internetowym (IP).

STIR/SHAKEN to zestaw standardów technicznych i protokołów, które umożliwiają uwierzytelnianie i potwierdzanie informacji o identyfikatorze dzwoniącego podczas dzwonienia przez sieci IP. Pozwala użytkownikom ufać identyfikatorowi dzwoniącego, który widzą na ekranach swoich telefonów, zmniejszając skuteczność i powodzenie oszukańczych połączeń.

Technologia uwierzytelniania identyfikacji dzwoniącego ułatwia również użytkownikom i organom ścigania identyfikację źródła nielegalnych połączeń, zmniejszając ich szkodliwy wpływ.

Należy jednak pamiętać, że protokół STIR/SHAKEN nie jest kompletnym rozwiązaniem problemu spoofingu i fałszowania identyfikatora dzwoniącego. Nie zapobiegnie dzwonieniu telefonów, gdy zadzwoni oszust, chyba że usługodawca użyje dodatkowych narzędzi zapobiegających fałszowaniu.

W Hiszpanii należy umieścić swój numer telefonu na liście Robinsona

Ponieważ takie połączenia spamowe mogą być bardzo irytujące, wiele krajów udostępnia już swoim obywatelom mechanizmy zapobiegające ich powstawaniu.

W Hiszpanii funkcjonuje lista Robinsona. Ten bezpłatny katalog internetowy umożliwia obywatelom wpisanie się i zarejestrowanie numerów telefonów lub adresów e-mail, pod którymi nie chcą otrzymywać reklam. Tylko firmy, którym udzieliłeś wyraźnej zgody, będą mogły się z Tobą skontaktować, aby spróbować sprzedać Ci swoje produkty.

Działa dla reklam telefonicznych, pocztowych, mailowych i SMS/MMS. Umożliwi Ci również cofnięcie wcześniej udzielonej zgody dla dowolnej firmy.

Umieszczenie numerów kontaktowych Twojej firmy na tej liście jest bardzo wygodne, zwłaszcza jeśli dane kontaktowe są opublikowane na Twojej stronie internetowej lub w innym miejscu w Internecie.

ROZWIĄZANIA DO BLOKOWANIA NIECHCIANYCH POŁĄCZEŃ Z VOIPSTUDIO

W zależności od rodzaju połączenia mamy kilka rozwiązań tego problemu.

Blokowanie połączeń z określonych numerów

W tej sekcji wyjaśnimy, jak zablokować połączenia z określonych numerów. Może to być bardzo interesujące w następujących scenariuszach:

  • Blokuj połączenia od irytujących dostawców lub klientów.
  • Blokuj połączenia z numerów, o których wiesz, że to numery reklamowe.
  • Odrzucaj połączenia z określonych źródeł. Na przykład, jeśli wiesz, że wszyscy Twoi klienci to Brytyjczycy, możesz być zainteresowany blokowaniem połączeń z innych krajów.

Zawsze zdarzają się przypadki, że klient lub oszust nieustannie dzwoni do Twojej firmy lub przedsiębiorstwa, aby osiągnąć jakiś zysk. Dzięki VoIPstudio możesz zablokować te połączenia, jeśli znasz numer tych niechcianych połączeń.

Konfiguracja potrzebna do osiągnięcia tego celu jest następująca:

1. Zarejestruj numery, które chcesz zablokować

Z panelu sterowania przejdź do Ustawienia > Reguły routingu > Ustawienia > Identyfikatory rozmówców. Możesz dodać numer telefonu, który ma być zablokowany, a nawet zablokować numery według określonego wzoru.

2. Twórz routing, aby zawieszać połączenia lub kierować je na pocztę głosową

Po zidentyfikowaniu połączenia można je zakończyć lub powiadomić dzwoniącego, że np. nie może skontaktować się z nami telefonicznie i musi skontaktować się przez e-mail. W tym celu należy utworzyć nową regułę routingu w Ustawieniach > Reguły routingu > Przychodzące.

Reguła zostałaby skonfigurowana w następujący sposób:

Reguła mówi, że wszystkie połączenia przychodzące z grupy “Numery zablokowane” na podany numer, odebrane w dowolnym przedziale czasowym, będą kierowane do “Hangup” bez odbierania.

Blokowanie połączeń z nieznanych numerów

95% połączeń z nieznanych numerów to połączenia wprowadzające w błąd lub reklamowe. Wiele firm decyduje się na bezpośrednie blokowanie tych połączeń lub ustawienie komunikatu głosowego informującego, że firma nie przyjmuje połączeń przychodzących z nieznanych numerów.

Ta konfiguracja jest prostsza niż w poprzednim przypadku, ponieważ pochodzenie “nieznane” jest już wstępnie zdefiniowane. Dlatego wystarczy utworzyć regułę routingu przychodzącego, która wskazuje na:

Wszystkie połączenia z numeru “Anonimowego” na podany numer, odbierane w dowolnym przedziale czasowym, kończyłyby się bez odbioru.

Blokowanie połączeń IP

Jeśli kupiłeś telefon IP i skonfigurowałeś go do ustawień domyślnych, zaczął on wielokrotnie odbierać połączenia. Te połączenia nie mają treści i są odbierane i kończone automatycznie.

Systemy audytu sieci generują te wywołania w celu ustalenia, czy punkty końcowe IP działają i czy działa port telefoniczny. Jest to w porządku, o ile ten proces jest wewnętrzny. Problem polega na tym, że w większości przypadków ktoś złośliwy próbuje dowiedzieć się, który sprzęt może być potencjalnie zagrożony.

Ponadto może to być denerwujące, ponieważ telefon, którego dotyczy problem, może nadal odbierać te połączenia do momentu, w którym stanie się bezużyteczny do normalnej pracy.

Dobra wiadomość jest taka, że zapobieganie takim połączeniom jest bardzo proste. Będzie to zależało od marki i modelu telefonu IP, ale zasadniczo to, co musimy dostosować, jest następujące:

  • Zezwalaj na połączenia przychodzące tylko ze znanych źródeł.
  • Zweryfikuj użytkownika SIP dla połączeń przychodzących.
  • Zmień port nasłuchu SIP na inny niż domyślny, 5060.

Poniżej przykład konfiguracji na terminalu Grandstream.

Blokowanie robocalls

Zapobieganie robocalls może być tak proste, jak ustawienie wiadomości powitalnej na numerze firmowym z automatyczną asystentką. W ten sposób klient będzie musiał wybrać, z którym działem ma się skontaktować.

Choć roboty te zwykle próbują coś sprzedać, to są tylko nagraniem, więc nie nawiązują rozmowy. Innymi słowy, program wykonujący połączenie nie słucha, więc nie będzie mógł wybrać żadnych opcji, a połączenie nie zostanie odebrane. Będziemy blokować robota za pomocą innego robota.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NASZYM DZIAŁEM WSPARCIA

W tym poście poznaliśmy najprostsze i najczęściej spotykane metody blokowania niechcianych połączeń na nasze numery VoIP wraz z praktycznymi przykładami, które możecie szybko wdrożyć.

Jeśli jednak potrzebujesz więcej informacji lub pomocy w blokowaniu niechcianych połączeń w VoIPstudio, skontaktuj się z naszym działem wsparcia, a technik pomoże Ci skonfigurować system do Twoich potrzeb.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!