Do szybkiego poczytania | 18/02/2025

Jak działa VoIP dla firm

VoIP phone service background
Usługa VoIP | VoIP

Obecnie wiele osób zna technologię VoIP, jej funkcje i wie, jak można dzięki niej zaoszczędzić pieniądze w porównaniu z tradycyjnymi połączeniami głosowymi.

Miliony konsumentów przeszło już na usługi VoIP od swojego starego operatora telefonicznego, a korzystanie z mobilnego VoIP jest również powszechne. W końcu, po co płacić więcej za wykonywanie połączeń, skoro są tańsze alternatywy?

Ale VoIP dla firm to zupełnie inna sprawa. Chociaż podstawowa technologia jest taka sama, rodzaj oferowanych funkcji jest zupełnie inny w porównaniu z VoIP dla konsumentów.

Oczywiście ceny usług będą odpowiednio wycenione, ale organizacje również mogą skorzystać z ogromnych oszczędności tak jak przeciętny konsument.

JAK DZIAŁA VOIP W ORGANIZACJI

Rozwiązania hostowanej telefonii VoIP eliminują znaczną część nakładów inwestycyjnych i prac konserwacyjnych wymaganych w przypadku tradycyjnych systemów telefonii korporacyjnej.

W porównaniu do długich procedur związanych z zakupem sprzętu podpisywaniem umów serwisowych z dostawcami usług i instalowaniem linii telefonicznych, firmy mogą zacząć korzystać z technologii VoIP, po prostu wybierając plan odpowiadający ich potrzebom.

Zasada działania jest dość prosta – dostawca odpowiada za fizyczny sprzęt i dostarczanie usług telefonicznych. Organizacja może wykonywać połączenia bez faktycznego posiadania systemu PBX, ponieważ połączenia są kierowane przez sieć danych firmy i połączenie internetowe.

Zasadniczo system PBX działa w chmurze, a zarządzanie jego funkcjami/usługami odbywa się za pośrednictwem pulpitów online.

CO VOIP MOŻE ZROBIĆ DLA FIRMY

Modernizacja do VoIP otwiera nowe możliwości dla firm i lepsze sposoby na usprawnienie istniejących procesów biznesowych. Rozwiązania VoIP oferują skalę i elastyczność, dwa aspekty, które są niezwykle ważne dla firm działających w zmieniającym się i dynamicznym globalnym środowisku.

Przez większą część poprzedniego stulecia przedsiębiorstwa miały racjonalne prognozy dotyczące rozwoju i swoich potrzeb za pięć lat.

Teraz już tak nie jest. Niewiele organizacji potrafi dokładnie przewidzieć skalę i wzrost swojego biznesu. Oznacza to, że mała firma z garstką pracowników może szybko stać się średniej wielkości firmą w ciągu kilku lat i utknąć z przestarzałym systemem, który nie spełnia ich wymagań.

Z drugiej strony, nawet firma, która dotychczas była duża, może stać się mniejsza z powodu czynników wewnętrznych (strat, spowolnienia przychodów itp.) lub przyczyn zewnętrznych (skutków recesji, wzrostu konkurencji itp.)

W obu tych okolicznościach VoIP może skalować się w górę lub w dół, dzięki czemu organizacje nie muszą kupować ani sprzedawać drogiego sprzętu. Firmy mogą po prostu dodawać miejsca, linie lub numery w razie potrzeby i usuwać je, gdy nie są już przydatne.

Możliwość szybkiego skalowania może stanowić różnicę między utrzymaniem się na rynku a bankructwem, zwłaszcza w przypadku małych i średnich organizacji.

CO VOIP MOŻE ZAOFEROWAĆ PRACOWNIKOM

Podczas gdy VoIP może wiele zrobić dla organizacji jako całości, technologia ta oferuje również niesamowite funkcje, które sprawiają, że pracownicy są bardziej efektywni i produktywni. Niewielka korzyść, taka jak przekazywanie wiadomości głosowych do skrzynki odbiorczej poczty e-mail, może mieć duże znaczenie dla produktywności.

W przypadku analogowych systemów telefonicznych poczta głosowa jest zazwyczaj przypisana do konkretnego numeru, a jeśli pracownik jest na urlopie, połączenia mogą nie zostać odebrane na czas. W przypadku VoIP poczta głosowa może zostać przekierowana do grupowych skrzynek odbiorczych, aby mogła zostać pobrana i odebrana przez dowolnego pracownika w grupie.

Nie ogranicza się to tylko do małych ulepszeń. Rozwiązania VoIP oferują całą masę innowacyjnych funkcji, które można zintegrować z innym oprogramowaniem korporacyjnym w kompleksowe narzędzie do komunikacji.

Biorąc pod uwagę, że większość pracowników posługuje się wieloma urządzeniami, od telefonów komórkowych i tabletów po komputery stacjonarne i laptopy, możliwość wykonywania i odbierania połączeń z dowolnego miejsca jest koniecznością.

Funkcje takie jak „Znajdź mnie/Obserwuj mnie”, dzwonienie na wiele urządzeń, automatyczna recepcja itp., które kiedyś były drogie i wykorzystywane jedynie przez duże korporacje, teraz są dostępne nawet dla małych firm.

ILE KOSZTUJE VOIP?

Wielu menedżerów zakłada, że ​​przejście na VoIP będzie drogie, ponieważ nowe technologie są zazwyczaj drogie. Sporo osób jest zaskoczonych, gdy okazuje się, że przejście na VoIP jest niedrogie zarówno w krótkim, jak i długim okresie.

Dla organizacji, które zdecydują się na rozwiązania hostowane, wymagane są bardzo niewielkie lub żadne inwestycje kapitałowe. Oznacza to, że firma nie musi martwić się amortyzacją, wymianą aktywów ani okresowymi aktualizacjami. Ponieważ nie ma sprzętu na miejscu, konserwacja również nie jest potrzebna.

Można również uzyskać znaczne oszczędności dzięki obniżonym opłatom za połączenia. W większości przypadków połączenia między biurami między pracownikami są bezpłatne. Niektóre plany mogą być ograniczone do określonej liczby połączeń miesięcznie, podczas gdy plany bez limitu nie mają żadnych limitów.

Firmy wykonujące tysiące połączeń tygodniowo odnotują ogromne oszczędności tylko dzięki połączeniom lokalnym. Gdy uwzględnisz obniżone opłaty za połączenia międzynarodowe, miesięczne koszty połączeń mogą spaść do ułamka tego, co było wcześniej. Ponadto organizacje są w stanie lepiej zaplanować budżetowanie zasobów finansowych, ponieważ nie będzie dużych wahań miesięcznych wydatków.

Trzeci aspekt, który zmniejsza całkowity koszt posiadania systemów VoIP, to brak konieczności zawierania umów konserwacyjnych lub serwisowych. Ponieważ sprzęt jest własnością dostawcy, jest on odpowiedzialny za modernizację do nowszej technologii, regularną konserwację i wszelkie naprawy, które mogą być potrzebne.

Wiele firm uważa, że ​​mogą wyeliminować zadania związane z konserwacją systemów telefonicznych i zamiast tego wykorzystać tych pracowników w innych, ważniejszych działach. Przynajmniej w przypadku systemów lokalnych organizacja może potrzebować ekspertów do skonfigurowania systemu lub wdrożenia zmian konfiguracji. W przypadku rozwiązań hostowanych nie ma takiego wymogu.

Więcej informacji o działaniu VoIP znajdziesz tutaj.

BIZNESOWY VOIP JEST DLA KAŻDEJ FIRMY

Dzięki podwójnym korzyściom w postaci niższych cen i rozbudowanego zestawu funkcji, przejście na VoIP oferuje pozytywny zwrot z inwestycji dla organizacji dowolnej wielkości. Małe firmy będą mogły prezentować klientom profesjonalny wizerunek i konkurować z większymi korporacjami.

Większe firmy mogą zmniejszyć wydatki i kłopoty związane z utrzymaniem własnych systemów telefonicznych. Biorąc pod uwagę, że VoIP zastąpi większość znanych nam dotychczas POTS-ów, przejście na VoIP jest również krokiem przyszłościowym dla przedsiębiorstw.

Może Ci się również spodobać: Dostawcy VoIP dla firm, Wybór dostawcy VoIP i Funkcje i korzyści VoIP dla firm. 

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!