Do szybkiego poczytania | 12/04/2023

Integracja VoIP z innymi aplikacjami

VoIP phone service background
TECHNOLOGIA I CYFRYZACJA | Usługa VoIP

Integracja to modne słowo, jeśli chodzi o VoIP. Organizacje są zawsze zainteresowane robieniem więcej za mniej i dotyczy to również technologii. Jeśli Twoja firma wdrożyła już VoIP, a pracownicy czują się komfortowo z nowym systemem, następnym krokiem jest zbadanie, co jeszcze możesz z nim zrobić.

Możesz przetestować zaawansowane funkcje, które były nieosiągalne w przypadku starszych narzędzi PBX (faksowanie cyfrowe) lub które były poza zasięgiem finansowym większości firm (automatyczna sekretarka/IVR). Sporo przedsiębiorstw buduje ujednolicone pakiety komunikacyjne na bazie swoich systemów VoIP. Co jeszcze możesz zrobić z telefonami VoIP?

INTEGRUJ VOIP Z INNYMI NARZĘDZIAMI DLA PRZEDSIĘBIORSTW

Integracje mogą potencjalnie przynieść Twojej firmie wiele korzyści, zwłaszcza gdy dotyczą połączeń głosowych. W przypadku telefonów analogowych starszej generacji integracja z aplikacjami korporacyjnymi nie była możliwa. Połączenia głosowe były ograniczone do ich własnej sieci i nie było wielu sposobów wykorzystania wygenerowanych danych.

Załóżmy na przykład, że podczas rozmowy telefonicznej otrzymujesz numer kontaktowy klienta. Nie możesz bezpośrednio dodać tych danych do swojej aplikacji CRM. Numer należy spisać, a następnie wprowadzić w odpowiednim oprogramowaniu.

VoIP to zupełnie inna liga. Jeśli zintegrujesz VoIP z aplikacją CRM, możesz przekazywać dane tam i z powrotem. Agenci pomocy technicznej mogą dzwonić do klientów jednym kliknięciem z poziomu aplikacji CRM. Możesz nagrywać rozmowy telefoniczne z klientami i automatycznie je transkrybować. Możesz nawet zaimportować te dane do dowolnego wybranego klienta oprogramowania!

To dopiero początek tego, co możesz zrobić, integrując VoIP z innym oprogramowaniem dla przedsiębiorstw. Nie ma ograniczeń co do liczby integracji, które możesz mieć, chociaż zarządzanie przepływami danych może po pewnym czasie stać się skomplikowane.

INTEGRACJA VOIP – KONFIGURACJA JEDNYM KLIKNIĘCIEM

Wielu renomowanych dostawców usług VoIP oferuje integrację jednym kliknięciem z popularnymi narzędziami biznesowymi, takimi jak aplikacje CRM, oprogramowanie HR itp. Załóżmy, że korzystasz z Salesforce CRM w swojej firmie. Jest wysoce prawdopodobne, że Twoja usługa VoIP się z nim integruje. Niektórzy dostawcy mogą pobierać dodatkowe opłaty za każdą integrację, podczas gdy inni uwzględniają ją w określonych planach cenowych.

Taka nieszablonowa integracja jest najlepszym rozwiązaniem, jakie można uzyskać. Nie musisz nic robić poza włączeniem funkcji lub ustawienia. Jednak nie jest możliwe zintegrowanie każdej usługi VoIP z każdą aplikacją korporacyjną. Co więc możesz zrobić, jeśli Twój usługodawca nie integruje się z konkretną aplikacją, której potrzebujesz?

SAMODZIELNA INTEGRACJA VOIP

Przy odrobinie dodatkowej pracy nadal możesz sprawić, by integracja działała. Wiele aplikacji i usług opartych na chmurze oferuje interfejsy API. API to skrót od Application Programming Interface i w większości przypadków API to tylko kilka linii kodu, które mogą importować lub eksportować odpowiednie dane. Interfejs API wykonuje większość ciężkich zadań za Ciebie, ponieważ wie, jak uzyskać dostęp do potrzebnych danych. Nie musisz pisać kodu od zera ani tracić czasu na zastanawianie się, jak połączyć różne usługi. Doświadczeni programiści mogą w razie potrzeby uruchomić interfejsy API w ciągu kilku godzin.

ZEWNĘTRZNI DOSTAWCY INTEGRACJI

Co zrobić, jeśli nie masz wewnętrznej wiedzy specjalistycznej, aby samodzielnie zintegrować interfejsy API? Nie martw się, istnieje wiele firm, które mogą wykonać tę pracę za Ciebie. Ci dostawcy integracji mają znacznie większą listę połączeń niż domyślna oferta dostawcy. Jeśli potrzebujesz integracji, której nie ma na ich liście, firmy te mogą stworzyć niestandardowe rozwiązanie dla Twojej firmy. Chociaż takie usługi mają swoją cenę, będą tańsze niż zatrudnianie niezależnych programistów i zarządzanie nimi.

KORZYŚCI Z INTEGRACJI VOIP

Aplikacje CRM to nie jedyne oprogramowanie, które może skorzystać na bliższej integracji z systemem telefonicznym. Pomyśl o innych działach lub zespołach, które polegają na telefonach do codziennych zadań. Jeśli masz contact center do obsługi klienta, jest to główny kandydat do integracji VoIP.

Wielu dostawców VoIP oferuje oprogramowanie pomocy technicznej, które integruje się z ich usługami telefonicznymi. Serwisant odbierający telefon od klienta może uzyskać natychmiastowy dostęp do odpowiednich informacji bez konieczności proszenia dzwoniącego o numer konta. Każde narzędzie, które pomaga przedstawicielom serwisu rozwiązywać problemy klientów bez dodatkowej pracy z ich strony, jest świetne!

Jeśli Twoja firma korzysta z aplikacji branżowej, możesz ją również podłączyć do swoich telefonów. Niektóre przykłady takiego oprogramowania obejmują narzędzia do zarządzania nieruchomościami, oprogramowanie HR, aplikacje księgowe itp. Możesz usprawnić operacje, skrócić czas wykonywania zadań i poprawić wydajność zespołów projektowych dzięki integracji VoIP.

Nie każda integracja VoIP przyda się każdej organizacji. Ale połączenie różnych narzędzi w spójną całość przynosi korzyści każdej firmie. Zapytaj swojego usługodawcę o integrację VoIP z innymi aplikacjami biznesowymi. Możesz być zaskoczony wszystkimi rzeczami, które możesz z nim zrobić!

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!