Do szybkiego poczytania | 29/05/2025

Często zadawane pytania dotyczące VoIP dla firm

VoIP phone service background
Komunikacja w biznesie

Wybór najlepszej usługi VoIP pod względem ceny, funkcji, dostawcy i obsługi klienta nie jest łatwym zadaniem.

Ponieważ technologia ta jest stosunkowo nowa dla organizacji, przedsiębiorstwa mogą nie być do końca pewne szczegółów związanych z wdrażaniem VoIP.

Aby rozwiać część wątpliwości, odpowiadamy na piętnaście często zadawanych pytań dotyczących VoIP. Zaczynajmy!

1. Czy VoIP dla firm jest drogi?

Firmy przyzwyczaiły się do płacenia więcej za nowe technologie i większość z nich jest mile zaskoczona, gdy okazuje się, że VoIP jest w rzeczywistości tańszy niż porównywalne plany biznesowe dotyczące zwykłych telefonów stacjonarnych.

Rzeczywisty koszt przejścia na technologię VoIP zależeć będzie od wielu czynników, ale organizacja na pewno obniży koszty, zarówno natychmiastowo, jak i w dłuższej perspektywie.

2. Czy moja firma może wykorzystać posiadany sprzęt?

Choć z pewnością możliwe jest korzystanie z urządzeń analogowych za pomocą adapterów, większość firm woli kupić telefony IP do użytku w sieciach VoIP.

Podstawowe telefony IP są niedrogie, a droższe modele oferują znacznie więcej funkcji niż telefony stacjonarne.

3. Jakiej przepustowości potrzebuję?

To jedno z najczęstszych pytań VoIP. Szybkie połączenie internetowe jest zdecydowanie potrzebne do biznesowego VoIP.

Rzeczywista przepustowość zależy od liczby równoczesnych połączeń, które trzeba wykonać — duża liczba równoczesnych połączeń będzie wymagała większej przepustowości.

4. Czy przejście na VoIP pogarsza jakość połączeń?

Mimo że jeszcze dekadę temu jakość połączeń nie była najwyższa, technologia VoIP szybko się poprawiła.

Obecnie użytkownicy nie potrafią odróżnić połączeń wykonywanych przez PSTN od połączeń VoIP. Jednak jakość dźwięku zależy od wielu czynników, a przeciążenie sieci lub słaba konfiguracja mogą powodować problemy.

5. Czym właściwie jest jakość usług?

QoS zapewnia, że ​​połączenia VoIP mają wyższy priorytet niż inne zadania, np. poczta e-mail, ponieważ wszystkie te usługi korzystają z tej samej sieci danych.

Dlatego połączenia VoIP brzmią dobrze, nawet jeśli wzrasta przeciążenie sieci. QoS jest zwykle włączony na routerach i odgrywa ważną rolę w jakości dźwięku.

6. Czy utracę jakiekolwiek funkcje biznesowe telefonów stacjonarnych?

VoIP faktycznie umożliwia organizacjom korzystanie z większej liczby funkcji w porównaniu do telefonów stacjonarnych. Niektóre funkcje są implementowane wydajniej w VoIP, a wiele funkcji jest po prostu niedostępnych w starszej technologii PSTN.

Nawet jeśli konkretna funkcja potrzebna firmie nie jest dostępna, jest wysoce prawdopodobne, że istnieje inna, porównywalna.

7. Czy będę musiał zmienić numer firmy?

Oczywiście możliwe jest przeniesienie istniejących numerów do nowej usługi VoIP, a nawet przekierowywanie połączeń przychodzących na jeden numer na inny.

Jeśli dostawca dysponuje wolnymi numerami z wymaganym numerem kierunkowym, firma powinna móc nadal korzystać ze starego numeru.

W rzeczywistości dzięki technologii VoIP organizacje mogą używać różnych numerów do wielu celów – do jednoczesnego prowadzenia kampanii marketingowych, wydarzeń sprzedażowych itd. Możliwości są praktycznie nieograniczone.

8. Czy moi pracownicy mogą korzystać z urządzeń mobilnych z technologią VoIP?

Technologię VoIP można łatwo skonfigurować do użytku na większości urządzeń mobilnych.

Na rynku dostępnych jest wiele klientów VoIP innych firm przeznaczonych dla głównych systemów operacyjnych urządzeń mobilnych, a całkiem sporo dostawców oferuje własnych, dedykowanych klientów, z których mogą korzystać pracownicy.

Przeczytaj artykuł o tym, jak wykonywać połączenia VoIP na urządzeniu z Androidem.

9. Czy faks działa w VoIP?

Technicznie rzecz biorąc, faksowanie nie działa w przypadku VoIP z powodu różnych problemów sieciowych, takich jak opóźnienia, niestabilność i opóźnienia.

Jednak wielu dostawców dostarcza bramki faksowe, które mogą być używane do włączania faksów w VoIP przez protokół T38. Niektórzy dostawcy oferują tę funkcję bezpłatnie, podczas gdy inni czynią ją opcjonalną lub premium.

Przed podjęciem decyzji o wyborze usługi faksowania przedsiębiorstwa powinny upewnić się u dostawcy, czy oferuje on taką usługę.

Dowiedz się więcej o usługach VoIP, których możesz używać do faksowania.

10. Czym są kodeki i dlaczego są potrzebne?

Kodeki służą do zamiany ludzkiego głosu na sygnały cyfrowe, które można przesyłać przez Internet.

Niektóre kodeki osiągają wysoką jakość, nie kompresując sygnału, inne natomiast pozwalają organizacji na kompresję danych w celu oszczędzania przepustowości.

Stopień kompresji i optymalizacji odgrywa znaczącą rolę w zarządzaniu jakością połączeń i zużyciem pasma. Niektórzy dostawcy oferują nawet opcję przełączania się między różnymi kodekami, jeśli jest to konieczne.

11. W jaki sposób moi pracownicy mogą uzyskać nową funkcję, numer lub linię?

Dostęp do większości funkcji VoIP dla firm można łatwo uzyskać za pośrednictwem pulpitu online.

Firmy mogą również ograniczać dostęp na podstawie ról zawodowych, tak aby niektóre funkcje mogli włączać sami pracownicy, podczas gdy inne wymagają działań przełożonego lub kierownika.

Dzięki hostowanej usłudze VoIP dla firm nowe numery i linie można szybko przydzielać, ponieważ platforma bazowa jest skalowalna i elastyczna.

12. Czy VoIP obsługuje numer alarmowy 911?

W tym momencie jest to głównie mit, że usługi VoIP nie obsługują połączeń 911. Większość dostawców oferuje ulepszone wybieranie numeru 911, a FCC również nakazuje świadczenie tej usługi.

Chociaż dokładna implementacja będzie się różnić w zależności od dostawcy, ta funkcja z pewnością istnieje w takiej czy innej formie. Chociaż ważne jest, aby pamiętać, że niektórzy dostawcy będą wymagać od użytkowników aktywacji usługi przed jej użyciem.

Więcej informacji o połączeniach alarmowych przez VoIP znajdziesz tutaj.

13. Czy VoIP jest bezpieczny?

VoIP jest równie bezpieczny – jeśli nie bardziej – niż telefony stacjonarne. Chociaż przejście na VoIP może narazić na luki w zabezpieczeniach, ich zabezpieczenie nie jest niemożliwe, a proces jest dość podobny do zabezpieczania innych usług korzystających z sieci danych.

Ponadto organizacje mają możliwość szyfrowania połączeń VoIP, dzięki czemu osoby nieupoważnione nie będą mogły rozszyfrować rozmów, nawet jeśli uda im się uzyskać dostęp do nieprzetworzonych danych.

14. Jaka jest różnica między VoIP hostowanym a lokalnym?

W przypadku hostowanej technologii VoIP organizacja będzie uzyskiwać dostęp do usługi za pośrednictwem chmury, a sam sprzęt będzie znajdował się w siedzibie dostawcy.

VoIP na miejscu oznacza, że ​​organizacja zakupi i będzie utrzymywać własny sprzęt IP PBX do wykonywania połączeń. Ta druga opcja może być kosztowna dla wielu firm, więc hostowany VoIP jest bardziej popularny.

15. Czy VoIP będzie działać w sytuacjach awaryjnych?

W przeciwieństwie do zwykłych telefonów stacjonarnych, telefony VoIP wymagają zasilania, aby móc wykonywać połączenia.

Dlatego organizacje powinny albo zapewnić sobie urządzenie zapasowe na wypadek awarii zasilania, albo dodać telefony IP do istniejącego rozwiązania.

Możesz teraz wypróbować naszą usługę VoIP całkowicie bezpłatnie przez 30 dni za pomocą tego linku. Wszystko, co musisz zrobić, to się zarejestrować.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!