VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Każda firma potrzebuje solidnego systemu telefonicznego dostosowanego do jej potrzeb. Nawet mała firma zatrudniająca 1 lub 2 pracowników potrzebuje firmowego systemu telefonicznego, zamiast polegać na prywatnych telefonach komórkowych. Linie telefoniczne zorientowane na klienta nie oferują funkcji klasy biznesowej, takich jak książka telefoniczna, przekazywanie połączeń czy wirtualne rozszerzenia.
Wraz ze wzrostem liczby pracowników rosną również wymagania dotyczące komunikacji. Każdy nowy pracownik potrzebuje własnego numeru telefonu i sposobów kontaktowania się z kolegami z innych działów lub biur. Twoi pracownicy muszą komunikować się z Tobą, ze sobą oraz z Twoimi klientami.
Tutaj przydają się rozszerzenia numerów telefonów. Dzięki rozszerzeniom możesz sparować ze sobą każde łącze w Twojej firmie. Dodatkowo dajesz klientom szansę na dotarcie do wybranej osoby lub działu zgodnie z ich potrzebami. W przypadku dużych firm rozszerzenia numerów telefonów są niezbędne do skutecznej komunikacji.
Numery wewnętrzne to krótkie numery, które możesz przypisać pracownikowi, zespołowi lub działowi w swojej firmie. Są wewnętrznym kodem umożliwiającym użytkownikom szybką i łatwą komunikację ze współpracownikami. Twoi klienci mogą również ominąć normalną automatyczną sekretarkę, wybierając numer wewnętrzny osoby, z którą chcą porozmawiać. Z tego powodu funkcja ta jest również nazywana wybieraniem numeru wewnętrznego.
Dzwoniący wewnętrzni i zewnętrzni używają tych samych numerów wewnętrznych w różny sposób.
Załóżmy, że Alicja i Bob pracują w tym samym biurze. Numer wewnętrzny Alicji to 103, a numer Boba to 104. Jeśli Alicja chce porozmawiać z Bobem, może podnieść słuchawkę i wybrać numer 104.
Numery wewnętrzne należy dodać do głównego numeru firmowego w przypadku połączeń zewnętrznych, np. klientów lub dostawców.
Na przykład, jeśli numer telefonu Twojej firmy to 987-6543, klient powinien wybrać numer 987-6543-103, aby porozmawiać z Alicją, lub 987-6543-104, aby porozmawiać z Bobem.
Rozszerzenia telefoniczne istnieją od dawna — są niemal tak stare jak technologia telefonii stacjonarnej. Jednak działają inaczej w kontekście biznesowym lub domowym.
Rozszerzenie pozwala użytkownikom odbierać połączenia z dowolnego miejsca w domu na linię domową. Zasadniczo oznacza to, że masz wiele urządzeń podłączonych do swojego głównego numeru. Gdy ktoś zadzwoni na Twój numer telefonu, wszystkie urządzenia w domu zadzwonią, umożliwiając Ci odebranie połączenia z dowolnego miejsca.
Należy jednak zauważyć, że dom ma tylko jedną linię. Jeśli rozmawiasz z kimś na drugim urządzeniu, nikt inny w domu nie może zadzwonić z innego. Linia jest zajęta dla wszystkich, którzy nie są na rozmowie.
Rozszerzenia telefoniczne w systemie biznesowym działają inaczej. Umożliwiają firmie zakup mniejszej liczby linii niż całkowita liczba pracowników. Możliwe jest współdzielenie kilku linii zewnętrznych za pośrednictwem rozszerzeń. Ten system działa, ponieważ pracownicy nie będą korzystać z telefonów przez cały czas.
Na przykład nie musisz kupować dziesięciu linii, jeśli masz dziesięciu pracowników. Możesz sobie poradzić z 3 do 4 liniami telefonicznymi i numerami wewnętrznymi, w zależności od potrzeb. Jeden pracownik korzystający z numeru wewnętrznego nie blokuje linii wszystkich.
Tradycyjnie numery wewnętrzne składają się z 4 cyfr, takich jak 1002 lub 2563 itd. Analogowe systemy telefoniczne nie oferują możliwości dłuższych lub krótszych numerów wewnętrznych. Na szczęście dostawcy usług telefonii VoIP oferują również 3- lub 5-cyfrowe wybieranie numerów wewnętrznych VoIP. Możesz nawet przypisać pracownikowi numery wewnętrzne, takie jak 4 lub 65.
Zespoły projektowe lub działy mogą również mieć własne rozszerzenia. Umożliwia to użytkownikom kontaktowanie się z kolegami z innych działów lub dywizji firmy.
Rozszerzenia telefoniczne działają w połączeniu z funkcją automatycznej sekretarki dla linii biznesowych. Jeśli klient nie zna numeru wewnętrznego osoby, do której próbuje się dodzwonić, automatyczna sekretarka umożliwia mu wybranie działu i przekierowanie połączenia na właściwy numer wewnętrzny.
Z drugiej strony, jeśli klient zna numer wewnętrzny, może pominąć głos automatycznej sekretarki i wybrać numer wewnętrzny bezpośrednio.
Rozszerzenia działają bardzo podobnie do numerów wirtualnych, ponieważ oba przekierowują połączenia do innych urządzeń. Oba są wirtualne i nie są powiązane z konkretną lokalizacją lub kodem pocztowym. Oba składają się z numerów, chociaż rozszerzenia są zwykle krótsze. Różnica między nimi zależy od kontekstu, w którym są używane.
Dodanie nowego użytkownika lub numeru wewnętrznego jest dość proste w większości systemów telefonii VoIP. W przypadku VoIPstudio zaloguj się do panelu sterowania online i wybierz „dodaj nowego użytkownika”. Możesz przypisać mu konkretny numer wewnętrzny, konfigurując nowego pracownika.
Ten krótki film pokazuje, jak dodawać użytkowników do VoIPstudio.
Co jeśli masz już konta pracowników i użytkowników, ale chcesz dodać rozszerzenie? Możesz edytować istniejącego użytkownika i dodać rozszerzenie, którego chcesz użyć.
Załóżmy, że pracownik przenosi się do innego biura. Nie musisz niczego zmieniać; Twój obecny numer wewnętrzny nadal będzie działał, nawet jeśli zmienisz lokalizację fizyczną. Jeśli masz numery wewnętrzne działu, możesz zaktualizować numer pracownika, jeśli zmieni on dział lub otrzyma awans.
Wybieranie numeru wewnętrznego telefonu jest takie samo, jak w przypadku numeru telefonu VoIP. Jedyną różnicą jest sposób obsługi połączeń wewnętrznych i zewnętrznych.
Jak widać, numery wewnętrzne niewiele różnią się od numerów telefonów z punktu widzenia użytkownika. Oferują jednak kluczowe funkcje. Dlatego też istotne jest zrozumienie, w jaki sposób połączenia są kierowane do różnych numerów wewnętrznych po wybraniu numeru przez dzwoniącego.
Kierowanie połączeń na numery wewnętrzne obejmuje jeden z kilku algorytmów, które określają sposób obsługi połączeń. Większość organizacji będzie miała różne zasady w zależności od odbiorcy, czy jest to osoba, zespół czy dział.
Pierwszym krokiem jest utworzenie katalogu, który kieruje dzwoniących do konkretnych działów lub osób. Gdy dzwoniący wybiera numer wewnętrzny lub wybiera opcję, połączenie jest odpowiednio kierowane.
Użytkownicy mogą również tworzyć reguły, według których urządzenia powinny dzwonić dla połączeń przychodzących. Załóżmy, że kierownik sprzedaży ma telefon stacjonarny, telefon służbowy, laptop i aplikację na swoim osobistym telefonie komórkowym. Mogą wybrać, aby połączenia przychodzące dzwoniły do wszystkich urządzeń jednocześnie lub aby dzwoniły do każdego urządzenia w określonej kolejności, dopóki nie odbiorą połączenia.
Możesz również potrzebować różnych reguł dla różnych działów. Na przykład dział HR może nie otrzymywać wielu telefonów zewnętrznych od klientów. W takim przypadku możesz przekierować wszystkie połączenia najpierw do menedżera, a następnie do członka zespołu tylko wtedy, gdy menedżer jest niedostępny. Menedżer pełni rolę pojedynczego punktu kontaktowego dla osób z zewnątrz. Mogą później przydzielać zadania konkretnym pracownikom.
Z drugiej strony zespół pomocy technicznej prawdopodobnie otrzymuje setki telefonów od klientów. Możesz ustawić połączenia przychodzące tak, aby dzwoniły do wszystkich numerów wewnętrznych w zespole jednocześnie (jednoczesne wyjście) lub przełączać się między poszczególnymi numerami wewnętrznymi, aż ktoś odbierze połączenie (round-robin routing).
W takim przypadku sekwencyjne kierowanie połączeń, w którym połączenia dzwonią za każdym razem w tej samej kolejności, może być szkodliwe. Oznacza to, że pierwszy pracownik na liście będzie musiał odbierać więcej połączeń, zakłócając inne jego zadania.
Jeśli Twoi agenci sprzedaży lub usług muszą osiągnąć cele (zamknięte transakcje lub rozwiązane zgłoszenia), każdy powinien mieć szansę na odbieranie połączeń przychodzących.
Ponieważ wybieranie numerów wewnętrznych jest dostępne od dawna, możesz być zaznajomiony z jego wykorzystaniem w kontekście biznesowym. Jednak hostowane usługi VoIP zapewniają bardziej solidne funkcje dla numerów wewnętrznych. Są bardziej wszechstronne i można ich używać w różnych sytuacjach, które wcześniej nie były możliwe.
Poniżej znajdziesz korzyści wynikające ze stosowania rozszerzeń w swojej firmie:
Wraz ze wzrostem organizacji, rozszerzenia przechodzą z luksusu do konieczności. Nawet mała firma może skorzystać z używania rozszerzeń zamiast przypisywania linii/numeru każdemu pracownikowi w zespole. Oszczędności są szybko widoczne, niezależnie od tego, czy masz dziesięć linii, czy tysiąc numerów.
Nie chodzi tylko o cenę dodatkowej linii. Ponieważ hostowane systemy VoIP zwiększają ruch w sieci, każda dodatkowa linia oznacza zapewnienie większej przepustowości. Rozszerzenia pomagają w maksymalnym wykorzystaniu dostępnych zasobów.
Dzwonienie do kolegów w firmie staje się znacznie łatwiejsze dzięki rozszerzeniom. Twoi pracownicy nie muszą pamiętać długich numerów każdej osoby, do której muszą zadzwonić. O wiele łatwiej jest pamiętać końcówkę o 3 lub 4 cyfrowym rozszerzeniu. Dla małej firmy zatrudniającej 5 pracowników może to niewiele znaczyć. Ale co, jeśli pracownik musi komunikować się z 5 lub 6 zespołami w ciągu dnia? Krótsze numery wewnętrzne ułatwiają to wszystkim.
Automatyczna sekretarka jest bardzo przydatną funkcją, szczególnie w przypadku większych firm z wieloma działami lub oddziałami. Dzwoniący może skontaktować się z odpowiednią osobą, nawet jeśli kontaktuje się po raz pierwszy lub nie zna prawidłowego numeru telefonu.
Jednak dla dzwoniących może być uciążliwe czekanie na połączenie, gdy już wiedzą, do kogo chcą się dodzwonić. Numery wewnętrzne pozwalają klientom szybko skontaktować się z account managerem lub przedstawicielem, jeśli znają prawidłowy numer wewnętrzny.
Organizacje mogą zaoszczędzić wiele godzin, włączając rozszerzenia dla poszczególnych użytkowników. Pracownicy mogą przekierowywać połączenia przychodzące do odpowiedniej osoby znacznie szybciej dzięki rozszerzeniom.
Czy dodajesz kilku użytkowników do istniejącej telekonferencji? Wybieranie numerów wewnętrznych znacznie przyspiesza, a numery wewnętrzne mają namacalny wpływ na produktywność.
Tradycyjne kampanie reklamowe na ogół wykorzystywały środki masowego przekazu, aby dotrzeć do odbiorców. Jednak dzisiejsze kampanie reklamowe są bardziej ukierunkowane na różne podsegmenty rynku i często są dostosowane do określonych kryteriów. Dzięki mediom społecznościowym i reklamie online firmy mogą prowadzić kilka kampanii obok siebie.
Ale jak zmierzyć skuteczność każdej kampanii ? Jedną z opcji jest użycie rozszerzeń telefonicznych, zwłaszcza jeśli chcesz, aby potencjalni klienci dzwonili. Załóżmy, że testujesz trzy różne reklamy w sieciach społecznościowych. Możesz skonfigurować inne rozszerzenie dla każdej reklamy i dokładnie śledzić połączenia przychodzące za pomocą funkcji VoIP Call Tracking.
Firmy zawsze stają w obliczu ryzyka, gdy rozszerzają się na nowe terytoria i rynki. To kolejny scenariusz, w którym rozszerzenia telefoniczne okazują się przydatne.
Możesz utworzyć wirtualny numer telefonu z lokalnym kodem kierunkowym i dołączyć do niego kilka numerów wewnętrznych . Ponieważ numery wewnętrzne nie uwzględniają fizycznej lokalizacji pracowników, pracownicy Seattle mogą odbierać połączenia z Kalifornii. Klienci z Kalifornii zobaczą na ekranie tylko numer lokalny i nie będą musieli wiedzieć, gdzie znajdują się agenci.
Wiele biur eksperymentuje z hybrydowym systemem pracy, w ramach którego część pracowników na zmianę pracuje w biurze i zdalnie.
Ten format daje Ci większą elastyczność w zatrudnianiu i zatrzymywaniu pracowników. Ale Twoi klienci nadal oczekują, że ktoś odbierze telefon i rozwiąże ich problemy.
Korzystanie z rozszerzeń pomaga zachować profesjonalną obecność dla klientów, nawet gdy pracownicy pracują w różnych lokalizacjach. Ponadto pracownik może pracować z telefonem stacjonarnym w biurze, korzystać z laptopa w domu lub korzystać z telefonu komórkowego w podróży.
Innym doskonałym zastosowaniem rozszerzeń telefonicznych jest śledzenie i analizowanie wzorców połączeń, szczególnie w działach obsługi klienta, takich jak sprzedaż lub wsparcie techniczne. Organizacja często będzie miała wiele produktów i usług. Niezależnie od tego, czy masz dedykowane zespoły dla każdej linii produktów, pomocne jest sprawdzenie, które produkty potrzebują największego wsparcia i dlaczego.
Rozszerzenia telefoniczne mogą pomóc Ci umieścić klientów w odpowiedniej kolejce, gdzie eksperci mogą odpowiedzieć na ich pytania. Zminimalizuje to liczbę razy, gdy połączenie musi zostać przekierowane przed rozwiązaniem. Ponadto rozszerzenia mogą pomóc Ci odpowiedzieć na pytania takie jak:
Rozszerzenia telefoniczne nie są niczym nowym, ale hostowane usługi VoIP rozszerzyły swoje możliwości na nowe sytuacje.
VoIPstudio to intuicyjny system umożliwiający efektywne zarządzanie numerami wewnętrznymi Twojej firmy:
Jest to krótki numer służący do kierowania połączeń do konkretnego pracownika lub działu w firmie, ułatwiający komunikację wewnętrzną.
Numery wewnętrzne można konfigurować z poziomu panelu sterowania systemu VoIP, przypisując je pracownikom lub działom według potrzeb.
Najpierw wybierz główny numer firmy, a następnie, gdy system o to poprosi, wprowadź numer wewnętrzny.
Zależy to od dostawcy VoIP, ale większość z nich pozwala na dodanie wielu numerów wewnętrznych zgodnie z potrzebami firmy.
Tak, w przypadku systemów VoIP numery wewnętrzne nie są ograniczone lokalizacją fizyczną, co pozwala na korzystanie z nich w wielu miejscach.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!