Do szybkiego poczytania | 05/10/2018

Wszystko o numerach wewnętrznych VoIP

VoIP phone service background
VoIP dla firm

W świecie systemów komunikacji w przedsiębiorstwach wybieranie numerów wewnętrznych istnieje od dawna. Jeśli kiedykolwiek pracowałeś w biurze, prawdopodobnie korzystałeś z tego co najmniej raz lub dwa razy. Chociaż wybieranie numerów wewnętrznych nie jest nowością, technologia VoIP z pewnością nią jest. Podobnie jak w przypadku wielu innych funkcji  VoIP zmienił zasady wybierania numerów wewnętrznych. To, co wcześniej było zwykłą wygodą, teraz stało się funkcją oszczędzającą czas i zwiększającą wydajność całego biura.

Ewolucja wybierania numerów wewnętrznych

Wybieranie numeru wewnętrznego oznacza różne rzeczy w przypadku domowych linii telefonicznych i linii biznesowych. W przypadku użytkowników domowych rozszerzenie to drugi telefon podłączony do tej samej linii, co główny telefon. Kiedy przychodzi połączenie, dzwonią oba telefony. Jeśli użytkownik nawiązuje połączenie na numerze wewnętrznym, linia jest również zajęta dla wszystkich innych.

W kontekście biznesowym rozszerzenie zwykle odnosi się do linii wewnętrznej, która jest podłączona do centrali PBX, ale nie ma oddzielnej linii zewnętrznej. Dzięki temu firmy mogą udostępniać kilka linii wielu pracownikom, ponieważ nie wszyscy będą wykonywać połączenia zewnętrzne w tym samym czasie. Pozwala to użytkownikom w tym samym biurze dzwonić do siebie poprzez wybieranie trzycyfrowych numerów wewnętrznych zamiast wprowadzania całego 10-cyfrowego numeru telefonu.

Potęga VoIP i Internetu pozwala firmom usprawnić komunikację dzięki wybieraniu numerów wewnętrznych. Nowa technologia zapewnia większą elastyczność i tchnie nowe życie w stare funkcje. Przyjrzyjmy się, co może zaoferować wybieranie numeru wewnętrznego VoIP:

Wybieranie trzech, czterech i pięciu cyfr

Dostawcy usług VoIP zazwyczaj oferują czterocyfrowe wybieranie wewnętrzne. Operatorzy oferują przedsiębiorstwom również inne opcje, takie jak użycie trzech lub pięciu cyfr. Możesz wybrać alternatywę, która odpowiada potrzebom Twojej firmy. Co więcej, możesz później łatwo zmienić jedną na drugą.

Lokalizacja nie ma już znaczenia

Niewiele firm działa w sposób tradycyjny, w którym wszyscy pracownicy przychodzą do biura codziennie od 9 do 17. Nawet mała firma może mieć pracowników pracujących w domu, kilku pracowników w siedzibie klienta i niektórych pracowników podróżujących w celach zawodowych.

Wybieranie numeru wewnętrznego VoIP pozwala firmie działać jako jedna lokalizacja – niezależnie od tego, gdzie aktualnie przebywa pracownik. Możesz mieć biura w całym kraju, a dzwoniący mogą dotrzeć do każdego użytkownika, wybierając właściwy numer wewnętrzny.

Zabierz swoje rozszerzenie ze sobą

Rozszerzenia VoIP są mobilne – użytkownicy mogą je zabrać wszędzie. Jeśli masz połączenie z Internetem, aby wykonywać połączenia, Twój numer wewnętrzny będzie zachowywał się normalnie. Możesz pracować z domu, kawiarni lub biurka w biurze bez obawy o nieodebranie ważnych połączeń.

Korzyści z wybierania numeru wewnętrznego VoIP

Być może jedną z najważniejszych zalet wybierania numeru wewnętrznego jest oszczędność czasu. O wiele łatwiej jest wybrać trzy numery niż dziesięć. Może się wydawać, że to niewiele, ale cenne sekundy szybko sumują się u wszystkich użytkowników.

Osoby pełniące określone role, takie jak obsługa klienta, wsparcie techniczne, asystenci wykonawczy i recepcjoniści, odnoszą większe korzyści z wybierania numerów wewnętrznych. Ci użytkownicy codziennie obsługują setki połączeń i przekazują je innym użytkownikom. Trzy- lub czterocyfrowe wybieranie numeru wewnętrznego umożliwia im szybsze przekazywanie połączeń i mniej błędów.

Załóżmy, że agent przenosi zirytowanego klienta do menedżera, aby rozwiązać jego problem, ale popełnia błąd podczas wybierania numeru, który zamiast tego kieruje dzwoniącego na konta! Zła sytuacja się pogarsza i można jej łatwo uniknąć dzięki 3-cyfrowemu wybieraniu numeru wewnętrznego.

Wielu operatorów VoIP dla przedsiębiorstw oferuje klientom nieograniczoną liczbę rozszerzeń. Pozwala to użytkownikom na podłączanie wielu urządzeń do tej samej linii w celu zapewnienia rozszerzalności. Na przykład załóżmy, że dyrektor ma służbowy telefon komórkowy, telefon osobisty, telefon stacjonarny w biurze, a drugi w biurze marki. Połączenia przychodzące mogą dzwonić do wszystkich urządzeń jednocześnie lub zadzwonią na każde urządzenie w określonej, wcześniej skonfigurowanej kolejności. Wszystkie rozszerzenia zachowują się jak jedna linia, a dzwoniący nie musi w żadnym momencie martwić się o lokalizację odbiorcy.
Ujednolicone wybieranie numerów wewnętrznych oznacza również, że pracownicy nie muszą martwić się zarządzaniem różnymi numerami kierunkowymi podczas dzwonienia do siebie nawzajem. Niezależnie od tego, czy dzwonisz do współpracownika z innego działu w tym samym budynku, czy też do członka zespołu pracującego w oddziale w sąsiednim kraju, wystarczy wybrać czterocyfrowy numer wewnętrzny.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!