Do szybkiego poczytania |

Co to jest numer VoIP i jak jest używany?

VoIP phone service background
VoIP

Być może słyszałeś termin VoIP, ale nie zdawałeś sobie w pełni sprawy z pełnego potencjału tej technologii. Te cztery litery reprezentują technologię, która drastycznie zmieniła sposób, w jaki firmy i konsumenci wykonują połączenia telefoniczne.

W tym poście postaramy się w prosty sposób wyjaśnić, czym jest numer VoIP, jak działa, jakie są jego zalety oraz czym różni się od innych tradycyjnych numerów telefonów.

CO TO JEST NUMER VOIP?

Tradycyjnie połączenia głosowe wymagają telefonu stacjonarnego związanego z określoną lokalizacją, tworząc w ten sposób określony numer kierunkowy. Technologia VoIP umożliwia korzystanie z usług telefonii głosowej z dowolnego miejsca za pomocą połączenia internetowego i popularnych urządzeń, takich jak smartfon czy tablet. Te wirtualne rozmowy można również wykonywać za pomocą laptopów, komputerów stacjonarnych, a nawet telefonów stacjonarnych (przy użyciu odpowiedniego konwertera).

Voice Over Internet Protocol (VoIP) to technologia wykorzystywana do wykonywania połączeń telefonicznych za pośrednictwem standardowego połączenia internetowego. Innymi słowy, nie jesteśmy już zależni od tradycyjnych połączeń naziemnych.

Ostatnim składnikiem wymaganym do połączeń głosowych przez Internet jest wirtualny numer telefonu, znany również jako numer VoIP. Numer VoIP to po prostu konwencjonalny numer telefoniczny, ale przypisany do użytkownika, a nie do konkretnej linii telefonicznej.

Wirtualne numery telefonów wyglądają i działają tak samo jak inne numery. Jest to ciąg cyfr, które można wprowadzić na klawiaturze, aby nawiązać połączenie. Korzystanie z numeru VoIP nie wymaga żadnej krzywej uczenia się ani wiedzy technicznej, dzięki czemu oprogramowanie jest dostępne dla wszystkich.

Wykorzystanie VoIP w małych i średnich firmach ma jeszcze więcej zalet, ponieważ technologia ta pozwala na wdrożenie funkcji PBX w chmurze przy bardzo przystępnej cenie.

W JAKI SPOSÓB UŻYWANY JEST NUMER VOIP?

Aby wykonać połączenie telefoniczne w tej technologii, wystarczy odpowiednie łącze internetowe oraz urządzenie umożliwiające prowadzenie rozmów przez Internet.

Aby rozpocząć korzystanie z VoIP, firmy muszą po prostu uzyskać numer VoIP i zainstalować oprogramowanie na swoich urządzeniach. Kiedy są gotowi do nawiązania połączenia, używają oprogramowania do nawiązania połączenia VoIP, tak jakby wykonywali jakiekolwiek inne połączenie. Ponadto mogliby skorzystać ze specjalnego telefonu VoIP, który wygląda jak tradycyjny telefon stacjonarny.

Konfiguracja numeru VoIP jest dość prosta. Możesz zobaczyć przykład z VoIPstudio w tym filmie:

Podczas gdy konwencjonalna usługa telefoniczna wymaga określonego routingu połączeń, w przypadku numerów VoIP wystarczy użyć połączenia szerokopasmowego.

RÓŻNICA MIĘDZY NUMERAMI VOIP A ZWYKŁYMI NUMERAMI TELEFONICZNYMI

Chociaż istnieją pewne podobieństwa między numerami zwykłymi a numerami wirtualnymi, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych różnic.

Numery kierunkowe

Być może najważniejszą różnicą jest to, że numer kierunkowy nie ma rzeczywistego znaczenia dla systemów telefonicznych VoIP. Wirtualne numery telefonów działają niezależnie od lokalizacji i nie ma dużej różnicy między numerami lokalnymi, krajowymi czy międzynarodowymi. W przypadku połączeń głosowych przez Internet użytkownicy mogą wybrać numer telefonu z dowolnym numerem kierunkowym.

Wiele urządzeń

Numery stacjonarne (znane również jako stałe linie telefoniczne) są zwykle powiązane z konkretnym urządzeniem, takim jak telefon domowy, telefon biurowy lub inny telefon stacjonarny.

Numery VoIP mogą być przypisane do wielu urządzeń, co pozwala na ich wykorzystanie w unikalny sposób. W związku z tym użytkownicy mogą wykonywać połączenia głosowe z telefonu stacjonarnego, smartfona lub komputera, korzystając z tego samego numeru.

Taki system pozwala na dużą elastyczność dla użytkowników, zwłaszcza w kontekście biznesowym. Numer telefonu VoIP jest bardziej dopasowany do tego, jak pracujemy i żyjemy w dzisiejszym świecie.

ZALETY NUMERU VOIP

Sposób korzystania z numerów stacjonarnych nie zmienił się zbytnio w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat. Ludzie dzwonią, wysyłają i odbierają pocztę głosową i mogą korzystać z kilku dodatkowych funkcji, takich jak ID dzwoniącego. Jednak numer VoIP ma wiele zalet zarówno dla użytkowników, jak i dla firm, ponieważ są one projektowane za pomocą ich oprogramowania, aby ułatwić procesy.

Posiadanie odpowiedniej użyteczności zaoszczędzi konsumentowi dużo czasu w jego działaniach. Poniżej wymieniono niektóre zalety:

1. Duża elastyczność

To jedna z największych zalet numeru VoIP. Ponieważ mamy wiele urządzeń, na których możemy go używać, zaoferuje nam mobilność i użyteczność nie do pomyślenia w przypadku innych urządzeń stacjonarnych.

Firmy poszukujące systemu telefonicznego klasy korporacyjnej przekonają się, że wiele funkcji oferowanych przez usługę VoIP w pełni spełnia ich potrzeby. Wirtualne systemy telefoniczne oferują funkcje, takie jak konferencje, wiadomości błyskawiczne, wstrzymana muzyka, kolejki ACD i wiele innych w przystępnej cenie. Ponadto, ponieważ VoIP jest niezależny od lokalizacji, firmy mogą korzystać z połączeń wirtualnych, aby ustanowić lokalną obecność bez konieczności fizycznej lokalizacji.

Ponadto dzięki VoIP możesz łatwo dodać nowe numery w ciągu kilku minut i używać ich do spersonalizowanych kampanii tylko tak długo, jak potrzebujesz.

2. Niska inwestycja początkowa

Wspaniałą rzeczą w rozmowach przez Internet jest to, że obsługuje szeroką gamę urządzeń. W rezultacie firmy mogą zacząć korzystać z tej technologii bez znacznych wstępnych inwestycji w sprzęt. Mogą po prostu korzystać z dowolnego z następujących urządzeń, które mogą już posiadać:

  • Laptop
  • Komputer stacjonarny
  • Tablet
  • Smartfon
  • Telefon stacjonarny

3. Funkcje usługi telefonicznej klasy korporacyjnej

Usługa telefoniczna VoIP umożliwia firmom dowolnej wielkości korzystanie z funkcji telefonicznych VoIP klasy korporacyjnej po przystępnej cenie. Oto niektóre z najczęstszych cech:

  • Kolejki ACD — kieruje ruch przychodzący do odpowiednich kolejek, tworząc dostosowane kolejki ACD.
  • Konferencje – Wykonywanie połączeń konferencyjnych za pomocą VoIP jest tak proste, jak tworzenie dowolnej liczby wirtualnych sal konferencyjnych. Ponadto każde połączenie konferencyjne obsługuje nieograniczoną liczbę uczestników.
  • Wiadomości błyskawiczne — dostawcy usług telefonii wirtualnej obsługują bezpłatne wiadomości błyskawiczne między urządzeniami.
  • Muzyka na czekanie — stwórz lepsze wrażenia klientów, dostosowując muzyczne przerywniki do czasu oczekiwania.
  • Nagrywanie rozmów — nagrywaj i przechowuj firmowe rozmowy telefoniczne do wykorzystania w przyszłości.

4. Wykonuj połączenia głosowe za pomocą dowolnego urządzenia

Numery telefonów VoIP działają w sieciach opartych na technologii IP — tych samych sieciach, które są używane do dostarczania dostępu do Internetu.

Numery VoIP mogą być wykorzystywane do wykonywania połączeń głosowych z różnych urządzeń, takich jak telefon stacjonarny IP, analogowy instrument stacjonarny (z konwerterem) lub aplikacja na smartfonie lub tablecie. Doświadczenie jest takie samo na wszystkich urządzeniach, a osoba po drugiej stronie linii widzi ten sam numer w swoim identyfikatorze dzwoniącego.

5. Połączenia przychodzące mogą dzwonić do wielu urządzeń

Większość systemów telefonicznych VoIP posiada funkcję, dzięki której połączenia przychodzące mogą dzwonić do wielu urządzeń jednocześnie lub jeden po drugim, w zależności od konfiguracji usługi.

Funkcja może mieć różne nazwy w różnych usługach, ale jest powszechnie określana odpowiednio jako „dzwonek z wieloma urządzeniami” i „znajdź mnie, śledź mnie”.

W ten sposób do każdej osoby można dotrzeć za pośrednictwem połączenia telefonicznego, nawet jeśli dzwoniący nie ma pojęcia, gdzie się znajduje ani z jakiego urządzenia może dzwonić.

Firmy mogą znacznie poprawić obsługę klienta, upewniając się, że połączenia są odbierane bez względu na to, gdzie mogą znajdować się pracownicy. W przypadku tradycyjnych linii telefonicznych dzwoniący kończyli na poczcie głosowej, jeśli nie mogli się z kimś skontaktować. W przypadku numerów wirtualnych poczta głosowa staje się ostatecznością, ponieważ użytkownik prędzej czy później zostanie osiągnięty.

6. Numery wirtualne są niezależne od lokalizacji

Tradycyjne linie telefoniczne wymagają od firm używania lokalnego numeru kierunkowego. Jednak numery telefonów VoIP nie są powiązane z konkretną lokalizacją. Dzięki temu użytkownicy mogą wybrać numer telefonu z dowolnym numerem kierunkowym. W rezultacie firmy mogą ustanowić lokalną obecność, przyjmując lokalny numer kierunkowy.

7. Mobilność numerów

Przeniesienie usługi telefonicznej do nowej lokalizacji jest bezproblemowe dzięki wirtualnemu numerowi telefonu. Nie ma potrzeby zmiany numerów telefonów ani cierpienia z powodu przeniesienia twardego numeru telefonu na nowy adres.

CZY TRUDNO JEST PRZEŁĄCZYĆ SIĘ NA NUMER VOIP?

Czasami musisz podejmować trudne decyzje. Dobrym przykładem jest przejście na nową technologię lub zmiana dostawcy. Te decyzje wymagają dużo planowania i przygotowań. Przejście na VoIP nie musi być trudną decyzją. W końcu nowa technologia oferuje wiele korzyści za ułamek kosztów starszych systemów.

Jedno z najczęstszych pytań brzmi – co się dzieje z wszystkimi moimi numerami? Jeśli dana osoba zdecyduje się zmienić swój numer telefonu, musi zaktualizować wszystkich swoich znajomych i kontakty. Musisz to zmienić w każdej witrynie i każdej firmie, z którą kiedykolwiek pracowałeś.

Teraz wyobraź sobie, że firma musi przejść przez to samo. Twój numer telefonu jest widoczny wszędzie – od reklamy po papier firmowy. Twoi klienci znają go, a wielu nawet go zapamiętało. To pierwszy punkt kontaktu Twojej firmy ze światem. Co się stanie, jeśli przejdziesz na VoIP? Czy możesz zabrać ze sobą swój numer, czy nie?

Przenośność numeru VoIP

VoIP ma stać się dominującą platformą komunikacyjną w przyszłości. Dlatego nie dziwi fakt, że dostawcy usług VoIP podlegają zasadom przenoszenia numerów. Jeśli użytkownik anuluje usługę, dostawca musi przenieść jego numer. Sprzedawca nie może odrzucić wniosku, nawet jeśli użytkownik ma zaległe saldo lub inne opłaty na swoim koncie.

Przenoszenie może stać się bardziej skomplikowane dla organizacji biznesowych. Możesz mieć osobną umowę z dostawcą na opłaty za wcześniejsze rozwiązanie umowy i inne usługi. Nawet w takich okolicznościach usługodawca nie może przetrzymywać Twojego numeru jako zakładnika. Nadal są zobowiązani do zatwierdzenia Twojej prośby o przeniesienie.

Numery VoIP zapewniają przenośność, co oznacza, że mogą być przenoszone z użytkownikiem bez względu na to, gdzie się porusza. Z numeru można korzystać za pośrednictwem standardowego połączenia internetowego niezależnie od lokalizacji.

Ten poziom przenośności jest szczególnie korzystny dla firm, które nie chcą tracić lojalnych klientów, którzy są przyzwyczajeni do wybierania starego numeru.

Nie będzie potrzeby aktualizowania materiałów marketingowych, strony internetowej firmy ani innej komunikacji w celu odzwierciedlenia nowych numerów. Stary numer będzie działał normalnie.

WNIOSKI

Numery VoIP zapewniają bogactwo funkcji klasy korporacyjnej firmom każdej wielkości. Aby rozpocząć, nie ma potrzeby dokonywania znacznych inwestycji z góry. Firmy mogą zacząć od połączeń wirtualnych, korzystając z połączenia internetowego i posiadanego sprzętu.

Dowiedz się więcej o tym, jak zacząć korzystać z VoIP w swojej firmie i skorzystaj z 30-dniowego bezpłatnego okresu próbnego.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!