VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Rok 2020 był stresujący dla wszystkich na całym świecie. Niezależnie od innych wartych uwagi wydarzeń, ten rok zostanie zapamiętany ze względu na pandemię. Słowa takie jak lockdown i kwarantanna są częścią globalnego słownictwa. Dla organizacji, rok 2020 po raz kolejny podkreślił znaczenie komunikacji.
Komunikacja – zarówno wewnętrzna, jak i zewnętrzna – zawsze była kluczowa dla firm. Jednak w obliczu trwającej blokady, pracowników pracujących zdalnie i dodatkowego stresu związanego z problemami finansowymi, zarządzanie komunikacją w biurach jest jeszcze bardziej istotne.
Niestety, zarządzanie komunikacją w firmie podczas blokady jest trudne z wielu powodów. Wiele osób straciło pracę, ponieważ firmy straciły kontrakty lub w inny sposób przestały działać. Oznacza to, że organizacje nie mają pełnej obsady, a pozostali pracownicy muszą pracować w domu. Jak można skutecznie komunikować się, gdy nie można nawet spotkać się twarzą w twarz?
Praca w domu może być szkodliwa dla produktywności i zdrowia psychicznego pracowników, zwłaszcza gdy dzieje się to niespodziewanie w środku kryzysu. Nie każdy może pracować zdalnie, a nawet jeśli możesz to zrobić, nie każdemu się to spodoba. Praca zdalna znacznie utrudnia komunikację i współpracę.
Nie oznacza to jednak, że nic nie można z tym zrobić. Choć sytuacja blokady jest stale zmienna w zależności od miejsca pracy, liderzy mogą nadal zarządzać komunikacją firmową za pomocą istniejących narzędzi lub znaleźć nowe, które będą pasowały do potrzeb.
Strategie komunikacji będą się różnić w zależności od tego, z kim rozmawiasz. Na przykład wiadomości kierowane do klientów będą się różnić od tych, które rozsyłasz wewnętrznie. Ten aspekt nie zmienia się podczas blokady. Oto cztery kluczowe obszary, na których należy się skupić podczas zarządzania komunikacją w firmie:
Większe organizacje często mają zdecentralizowaną komunikację, podobnie jak firmy, w których pracownicy są rozproszeni w wielu lokalizacjach. Jednak podczas każdego kryzysu ważna jest centralizacja zespołu komunikacyjnego. Organizacja potrzebuje skoncentrowanego zespołu, który może stworzyć wiadomość i rozpowszechnić ją w odpowiedni sposób. Nie chcesz, aby w tym czasie krążyły błędne informacje, plotki i kłamstwa.
Kto powinien wchodzić w skład tego zespołu komunikacyjnego? To często się zmienia, w zależności od firmy. Zespół powinien składać się z lidera wyższego szczebla, osoby z działu HR, eksperta w danej dziedzinie oraz eksperta ds. komunikacji. Upewnij się jednak, że zespół nie stanie się komitetem złożonym z kilkunastu osób – to szkodzi Twojemu celowi, jakim jest zarządzanie komunikacją w firmie.
Kiedy masz już swój zespół, czas zastanowić się nad grupą odbiorców. Do kogo mówisz i co muszą wiedzieć? Pandemia dotknęła wszystkich, od udziałowców po klientów i pracowników. Ale masz obowiązek informowania swoich pracowników o wielu rzeczach podczas blokady. Pracownicy będą mieli wiele pytań takich jak:
Komunikacja firmowa powinna koncentrować się na rozwiązywaniu tych problemów, jak również wszelkich innych pytań, jakie mogą mieć pracownicy. Upewnij się również, że komunikujesz się z pracownikami przynajmniej raz na dwa dni. Brak jasnej komunikacji może sprawić, że ludzie poczują się odizolowani, zwłaszcza gdy pracują samotnie w czasie blokady.
Rozmowy z klientami to także element zarządzania komunikacją w firmie. Organizacje komunikują się z klientami w dwóch szerokich obszarach:
Pandemia dotknęła nie tylko jednostki, rodziny i firmy, ale także społeczności. Istnieje wiele sposobów na komunikację z nimi, w tym wykorzystanie filantropijnego ramienia firmy do udzielania pomocy. Rozpocznij dialog z lokalnymi liderami społecznymi lub innymi firmami, aby zbadać możliwości pomocy. Może to być tak proste, jak zaoferowanie pracownikom wolnego czasu na wolontariat lub przekazanie dostaw, takich jak maseczki dla pracowników służby zdrowia.
Teraz, gdy już wiesz, z kim rozmawiasz, powinieneś zastanowić się, co musisz im powiedzieć. Jak napisano wcześniej, prawie każdy będzie miał pytania dotyczące blokady w ogóle. Pracownicy będą też mieli konkretne obawy, które powinieneś rozwiać.
Wiadomości te mogą być podobne dla różnych odbiorców, a podstawowa różnica polega na tym, ile szczegółów należy zawrzeć. Na przykład, klienci mogą nie dbać o to, czy dezynfekujesz sprzęt komputerowy, ale muszą wiedzieć, czy godziny pracy ulegną zmianie.
Podczas gdy zewnętrzne komunikaty są ważne, pamiętaj, że Twoi pracownicy będą potrzebowali informacji o bieżącej sytuacji, a także aktualizacji, gdy sytuacja się zmieni. Czy zmieniasz konfigurację biura w czasie, gdy wszyscy pracują w domu, aby nadać priorytet dystansowi? Poinformuj o tym swoich pracowników. W sytuacji kryzysowej informacja przekazywana w odpowiednim czasie jest być może ważniejsza niż czekanie, aż będziesz wiedział wszystko o sytuacji.
Wiele firm musiało zmienić sposób pracy, politykę i plany, aby nadążyć za zmianami w przyszłości. Ale czy te informacje są ograniczone tylko do kierownictwa? Upewnij się, że pracownicy wiedzą, co dzieje się w całej organizacji. Jeśli wprowadzasz jakiekolwiek zmiany w polityce, które dotyczą ich bezpośrednio lub pośrednio, powinni o tym wiedzieć.
Zmiany w polityce mogą również wpłynąć na pracowników w nieoczekiwany sposób, zwłaszcza jeśli mieszkają i pracują w różnych miejscach. Być może wyznaczyłeś datę powrotu niektórych osób do biura, ale państwo wprowadziło nakaz pozostania w domu. Pamiętaj, aby informować pracowników o zmianach w sytuacji oraz o swojej reakcji.
Praca zdalna podczas blokady może być szkodliwa dla zdrowia psychicznego, zwłaszcza gdy trwa przez długi czas. Niektóre biura mogą nie mieć wystarczająco dużo pracy dla wszystkich, nawet jeśli mają wynajętych pracowników. Jak więc możesz pomóc swoim pracownikom czuć się zmotywowanym i produktywnym, gdy nie mogą pracować?
Jedną z opcji jest wykorzystanie tego czasu na szkolenia i inne możliwości nauki. Przeprowadzaj wirtualne seminaria lub spotkania, aby zaktualizować umiejętności i wiedzę pracowników. Wykorzystaj ten czas, aby upewnić się, że wszyscy Twoi pracownicy są przeszkoleni i uczą się. Takie podejście ma kilka zalet:
Ostatnim elementem zarządzania komunikacją w firmie jest rozważenie metod jej dostarczania. Komunikacja zawsze opierała się na technologii, teraz ta zależność jest bardziej widoczna. Kiedy wyeliminujesz komunikację osobistą, musisz użyć innych środków, aby osiągnąć te same rezultaty. Ale nie wszystkie kanały są odpowiednie dla każdej wiadomości. Przy podejmowaniu decyzji należy więc wziąć pod uwagę odbiorców, treść wiadomości, szybkość dostarczenia i inne czynniki.
Niezależnie od kanału, upewnij się, że Twoje systemy działają prawidłowo. Gdy coś się psuje, staraj się to naprawić jak najszybciej. Laptop pracownika działa nieprawidłowo? Wymień go lub napraw. Rozmowy wideo są nieciągłe lub mają złą jakość dźwięku? Zwiększ prędkość sieci danych lub Internetu. Nie ma nic gorszego niż słyszenie niepożądanych dźwięków w tle lub obserwowanie, jak ktoś mówi bez możliwości usłyszenia go podczas ważnego spotkania.
Rozmowy wideo gwałtownie wzrosły podczas tej blokady i nie bez powodu. To tak bliski kontakt z kolegami, jaki można uzyskać, nie spotykając się z nimi osobiście. Wideorozmowy są świetnym narzędziem do prowadzenia spotkań, cotygodniowych aktualizacji statusu lub po prostu towarzyskich spotkań z kolegami z zespołu. Możesz również używać wideorozmów do prowadzenia sesji szkoleniowych, wirtualnych seminariów edukacyjnych i improwizowanych spotkań. Nie są one jednak idealne do komunikacji z klientami, chyba że chodzi o spotkanie jeden na jeden z klientem.
Rozmowy wideo to jednak nie jedyna opcja. Aby pozostać w kontakcie ze wszystkimi, korzystaj z połączeń głosowych, aplikacji tekstowych, poczty elektronicznej i wewnętrznych platform do przesyłania wiadomości.
Na przykład, ważne informacje o pandemii lub zmianach w polityce powinny być wysyłane pocztą elektroniczną. Następnie można przeprowadzić rozmowy konferencyjne lub czat wideo, aby odpowiedzieć na pytania pracowników. Media społecznościowe są również dobrą drogą do wykorzystania, zwłaszcza jeśli Ty i Twoi pracownicy używaliście ich już przed zamknięciem.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!