VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Jak każda inna branża, VoIP ma swoją własną unikalną terminologię. Dla wtajemniczonych wszystko ma sens i jest jasne, co oznacza każdy termin. Jednak dla kogoś z zewnątrz wszystko to jest żargonem i bełkotem. Co gorsza, menedżerowie, którzy muszą podejmować decyzje zakupowe, mogą nie mieć wiedzy potrzebnej do wyboru między różnymi systemami. Fakt, że niektóre terminy są używane zamiennie z innymi, również nie pomaga.
Oprócz żargonu technicznego branża obfituje również w terminy marketingowe, które nie mają technicznego znaczenia. Tak więc wskoczenie w świat VoIP jest obarczone niebezpieczeństwem dla firmy, która nie wie, co się dzieje. Jeśli rozważasz przejście na VoIP, oto krótkie wprowadzenie do tego, co właściwie oznacza techniczny żargon.
Wszystkie akronimy mogą początkowo być mylące, ale są dość łatwe do zrozumienia. IP oznacza po prostu protokół internetowy. Odnosi się do całej kategorii standardów, które regulują różne działania, takie jak poczta elektroniczna, przesyłanie plików i telefonia. VoIP odnosi się do protokołu Voice over Internet Protocol i jest stosowany do dowolnej formy połączeń głosowych realizowanych przez Internet zamiast POTS. SIP to skrót od Session Initiation Protocol, który jest najczęściej używanym standardem do wdrażania usług VoIP. Istnieją inne protokoły, z których mogą korzystać firmy, ale większość obsługuje obecnie ten uniwersalny standard.
Kodeki to fragmenty kodu, które przekształcają Twój głos w pakiety danych, które mogą podróżować przez Internet. Gdy pakiety dotrą do celu, kodek konwertuje je z powrotem na dźwięk rozpoznawalny przez człowieka. Kodeki muszą równoważyć jakość i rozmiar podczas konwersji. Im wyższa jakość dźwięku, tym większe pakiety danych. Większe pakiety oznaczają, że możesz wykonywać mniej jednoczesnych połączeń, ponieważ każde z nich zajmuje tak dużą przepustowość. Dlatego niektóre firmy decydują się na mniejsze wykorzystanie przepustowości, podczas gdy inne preferują dźwięk wysokiej jakości zgodnie z ich infrastrukturą internetową.
QoS oznacza Quality of Service i odnosi się do sieci, która gwarantuje określony poziom wydajności i jakości. QoS opiera się na standardowych metrykach i obejmuje priorytetyzację ruchu. Pakiety danych głosowych są niezwykle wrażliwe na opóźnienia czasowe w dotarciu do celu. Implementując pewne reguły QoS, możesz poinstruować sieć, aby dawała priorytet pakietom głosowym, podczas gdy inne rodzaje danych czekają w kolejce na swoją kolej.
Jitter, opóźnienie i utrata pakietów mogą wpływać na jakość połączeń głosowych. Utrata pakietów odnosi się do faktu, że nie wszystkie pakiety danych dotrą do celu. W przypadku niektórych działań, takich jak przesyłanie wiadomości e-mail lub plików, pewna utrata pakietów jest akceptowalna i z pewnością niezauważalna. Ale kiedy przekroczy określony próg, zaczniesz zauważać spadek jakości głosu. Wysoka utrata pakietów prowadzi do pominiętych słów lub niezrozumiałych rozmów.
Opóźnienie odnosi się do wielkości opóźnienia między pakietem danych rozpoczynającym się od źródła a dotarciem do miejsca docelowego. Im dłuższy dystans ma do pokonania, tym większe jest opóźnienie. Opóźnienie może odnosić się do opóźnienia czasowego tylko w jednym kierunku lub w obie strony. Opóźnienie jest również czynnikiem zniechęcającym do dobrej jakości połączeń głosowych. Jeśli opóźnienie jest zbyt duże, rozmówcy będą przekrzykiwać się nawzajem lub dzwoniący będzie miał kilka sekund opóźnienia, aby usłyszeć, co właśnie powiedziała druga osoba.
W końcu dochodzimy do jittera . Odnosi się do zmienności pakietów docierających do miejsca przeznaczenia. Zarządzanie jitterem ma kluczowe znaczenie dla jakości dźwięku w VoIP. Wysoki jitter jest zwykle spowodowany przeciążeniem ruchu w sieci. Może szybko pogorszyć jakość dźwięku do tego stopnia, że nie możesz prowadzić właściwej rozmowy. Możesz mierzyć jitter za pomocą różnych narzędzi, a twój dostawca prawdopodobnie ma specjalne oprogramowanie, którego możesz również użyć.
Router to element sprzętu, który ma już większość firm. Jest to podstawowa infrastruktura wymagana dla sieci danych. Więc jeśli masz dostęp do Internetu w biurze, masz gdzieś router. Routery przede wszystkim kierują ruch danych do określonych miejsc docelowych najlepszymi możliwymi trasami. Ustawienia QoS są zazwyczaj implementowane na routerach.
SBC to zwykle fizyczne urządzenie kontrolujące bezpieczeństwo Twojej sieci VoIP. Jest to urządzenie wielofunkcyjne, a to, czy jest potrzebne, czy nie, zależy od unikalnych wymagań sieciowych. Telefony programowe to aplikacja, którą można zainstalować na komputerze, a nawet telefonie komórkowym, aby wykonywać połączenia VoIP. W ten sposób każde urządzenie może działać jako telefon. Większość organizacji używa kombinacji telefonów stacjonarnych, telefonów programowych i urządzeń mobilnych dla swoich pracowników.
Więc masz to! Oto kilka kluczowych terminów VoIP, które pomogą Ci opanować tę nową i innowacyjną technologię.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!