VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Technologia zmieniła sposób, w jaki komunikujemy się w miejscu pracy na wiele sposobów. Obecna pandemia zmusiła firmy i ich pracowników do przyjęcia wirtualnego biura, ze wszystkimi towarzyszącymi temu zaletami i wadami. A jeśli jest coś kluczowego dla udanego wirtualnego biura, to są to technologie i procesy komunikacyjne.
Rozmowy przez Wi-Fi są wszędzie, nawet jeśli myślisz, że nigdy ich nie używałeś. Skype lub Facetime to świetne przykłady aplikacji konsumenckich, które umożliwiają połączenia przez Wi-Fi. Istnieje również wiele systemów ukierunkowanych na biznes, które wykorzystują połączenia przez Wi-Fi do taniej i bezproblemowej komunikacji.
Połączenia przez Wi-Fi to dokładnie to, co sugeruje nazwa – korzystanie z sieci Wi-Fi do przesyłania połączeń do innych osób zamiast tradycyjnej sieci telefonicznej (linie stacjonarne, wieże komórkowe). Oznacza to, że rozmowy przez Wi-Fi są dobrodziejstwem, gdy znajdujesz się w obszarach o słabym zasięgu lub miejscach, w których sieci operatorów nie działają zbyt dobrze (piwnice, windy, obszary wiejskie itp.).
Z perspektywy użytkownika końcowego połączenie przez Wi-Fi niczym nie różni się od zwykłego połączenia. Wybierasz numer, który chcesz, czekasz, aż ktoś odbierze, i rozpoczynasz rozmowę. Główna różnica kryje się za ekranem. Połączenie wykorzystuje połączenie z siecią Wi-Fi do kierowania połączenia, a nie sieć operatora.
W większości przypadków możesz nadal korzystać ze standardowych funkcji połączeń, takich jak rozmowy trzyosobowe, włączanie głośnika, wyciszanie mikrofonu itp. To świetna alternatywa, gdy masz słaby zasięg sieci komórkowej, ale jesteś podłączony do silnej sieci Wi-Fi.
Co jeśli sygnał Wi-Fi nie jest zbyt silny? Włączenie połączeń Wi-Fi nie oznacza, że każde połączenie przechodzi przez sieć Wi-Fi. Większość telefonów będzie szukać najsilniejszego sygnału, podczas inicjowania połączenia i używać tej sieci. Czasami mogą to być wieże komórkowe operatora, innym razem będzie to sieć Wi-Fi. Tak więc włączenie tej funkcji po prostu dodaje kolejną opcję, domyślnie nie używa Wi-Fi.
Większość nowoczesnych smartfonów z platformami iOS lub Android obsługuje połączenia Wi-Fi pod względem sprzętowym. Być może będziesz musiał sprawdzić, czy Twój operator oferuje tę funkcję. Zazwyczaj nie ma żadnych dodatkowych opłat za korzystanie z połączeń Wi-Fi, ponieważ połączenia wykorzystują sygnał Wi-Fi.
Jeśli obsługa połączeń przez Wi-Fi jest dla Ciebie ważna, dobrym pomysłem jest sprawdzenie strony internetowej operatora i sprawdzenie, czy posiadany przez Ciebie model jest obsługiwany. Większość operatorów obsługuje połączenia przez Wi-Fi, nawet jeśli nazywają je inaczej.
Włączanie lub wyłączanie tej funkcji różni się w zależności od modelu telefonu, ale często można ją znaleźć w obszarze ustawień w obszarze połączeń, połączeń lub sieci. Może to wymagać trochę kopania, ale będzie tam ustawienie włączające połączenia Wi-Fi. Nie musisz ponownie uruchamiać telefonu ani dzwonić do dostawcy, aby je włączyć.
Termin “wifi calling” był praktycznie nieznany kilka lat temu, ale dziś większość modeli telefonów i operatorów go obsługuje. Sam termin jest nowy, ale technologia, która go napędza, powinna być znana menedżerom i ekspertom telekomunikacyjnym – VoIP. Tak, “wifi calling” wykorzystuje technologię VoIP do kierowania połączeń z telefonu komórkowego przez sieć Wi-Fi, a nie przez sieci operatorów.
Dlaczego więc potrzebuje osobnej nazwy? Ponieważ połączenia przez Wi-Fi zostały opracowane przez operatorów jako alternatywa dla popularnych aplikacji VoIP dla klientów indywidualnych, takich jak Skype. Prawie każde połączenie VoIP dla klientów biznesowych lub indywidualnych wymaga osobnej aplikacji zainstalowanej na telefonie lub laptopie. Aby być konkurencyjnym, operatorzy opracowali połączenia przez Wi-Fi, które działają automatycznie na telefonie.
Więc kiedy ludzie mówią o połączeniach VoIP, mają na myśli platformę lub osobną aplikację na Twoim urządzeniu. Ale kiedy mówią o połączeniach Wi-Fi, to jest to funkcja marki operatora, która działa automatycznie, gdy dzwonisz do kogoś.
Korzystanie z połączeń Wi-Fi zarówno w celach osobistych, jak i biznesowych niesie ze sobą wiele korzyści.
Kiedy dzwonisz ze swojego urządzenia mobilnego, jakość połączenia zależy od siły sygnału komórkowego. Jeśli zasięg w Twojej okolicy jest nierównomierny, połączenie prawdopodobnie zostanie przerwane lub będzie brzmiało źle. Połączenia przez Wi-Fi mogą poprawić jakość połączenia, szczególnie jeśli masz silny sygnał Wi-Fi w porównaniu z zasięgiem operatora.
W przeciwieństwie do większości aplikacji VoIP dla konsumentów, nie musisz pobierać kolejnej aplikacji na swój telefon, aby korzystać z połączeń Wi-Fi. Wszystko, co musisz zrobić, to włączyć tę funkcję i wykonywać połączenia jak zwykle.
Ponieważ połączenia korzystają z połączenia Wi-Fi, nie wykorzystują minut z Twojego planu połączeń. Chociaż niektórzy operatorzy mogą wliczać je do miesięcznego limitu. Zawsze lepiej jest sprawdzić u swojego operatora, chyba że masz nieograniczony plan połączeń.
Chociaż operatorzy ograniczają połączenia międzynarodowe za pomocą połączeń Wi-Fi, większość połączeń w obrębie Stanów Zjednoczonych i do Stanów Zjednoczonych jest bezpłatna. Oznacza to, że nie musisz się martwić o naliczanie opłat podczas podróży lub komunikacji z partnerami biznesowymi.
Połączenia przez Wi-Fi nie wiążą się z żadnymi dodatkowymi opłatami ani funkcjami premium. Nie musisz nawet kontaktować się ze swoim dostawcą, aby je włączyć. To proste ustawienie, które znajdziesz w aplikacji ustawień telefonu.
Nie ma potrzeby zmiany numeru telefonu, aby korzystać z połączeń Wi-Fi. Ponieważ nie ma oddzielnej aplikacji do zainstalowania, nie musisz tworzyć kolejnego loginu i hasła. Eliminuje to ryzyko bezpieczeństwa związane z zapomnieniem hasła lub koniecznością zmiany ustawień dla każdego wykonywanego połączenia.
Jak często zdarzyło Ci się być w miejscu, w którym sygnał komórkowy jest słaby lub nieobecny? Jest to szczególnie przydatne dla użytkowników, którzy podróżują służbowo do obszarów wiejskich lub odległych. Jeśli głównie wykonujesz połączenia z domu, większość połączeń może przechodzić przez sieć Wi-Fi, ponieważ prawdopodobnie będziesz w odległości 50-100 stóp od routera.
Co się dzieje, gdy znajdujesz się w obszarze o słabym zasięgu sieci komórkowej? Twój telefon zużywa dużo baterii, próbując połączyć się z najlepszym sygnałem i siecią. Włączenie połączeń Wi-Fi minimalizuje zużycie baterii, dzięki czemu nie rozładuje się dokładnie wtedy, gdy jej potrzebujesz.
Rozmowy przez Wi-Fi mogą sprawić, że niektóre połączenia będą darmowe lub tańsze niż przeciętnie, ale nadal istnieje wiele ograniczeń dotyczących połączeń międzynarodowych. Większości połączeń międzynarodowych nie można wykonać, korzystając tylko z połączeń przez Wi-Fi, więc operatorzy nadal pobierają za nie opłaty. Często jest to tańsze niż bez połączeń przez Wi-Fi, ale nadal jest to coś, co należy wziąć pod uwagę, jeśli planujesz polegać na połączeniach przez Wi-Fi.
Podczas gdy połączenia przez Wi-Fi są świetną alternatywą, gdy masz słaby zasięg, nie zawsze są lepsze od zwykłych połączeń. Najlepszą jakość połączeń uzyskuje się, gdy korzystasz z połączeń przez Wi-Fi w domu. Ale gdy korzystasz z publicznych sieci Wi-Fi, takich jak kawiarnia lub lotnisko, możesz nie mieć przepustowości do obsługi połączeń. Pomyśl o wszystkich osobach próbujących się połączyć i korzystających z danych w sieci, więc nie bądź zaskoczony, jeśli Twoje połączenie zostanie zerwane.
Poleganie na połączeniach Wi-Fi w takiej sytuacji może oznaczać katastrofę, zwłaszcza jeśli wykonujesz połączenia biznesowe. Nie tylko będzie to wyglądać nieprofesjonalnie, ale także stracisz cenne minuty spotkań, próbując ponownie się połączyć i kontynuować rozmowę.
Chociaż publiczne hotspoty Wi-Fi wzrosły w ciągu ostatniej dekady, nadal nie są one powszechne. Nawet jeśli uda Ci się połączyć z jednym, prędkość i przepustowość mogą nie obsługiwać połączeń Wi-Fi. Ponadto korzystanie z publicznych hotspotów Wi-Fi stwarza zagrożenia bezpieczeństwa dla połączeń biznesowych.
Wsparcie dla połączeń przez Wi-Fi rośnie, ale wiele starszych modeli telefonów nie obsługuje go. Główne sieci operatorów obsługują go, ale mniejsze regionalne sieci operatorów mogą nie.
Pomimo zalet połączeń przez Wi-Fi, VoIP nadal jest lepszą opcją dla firm. Dlaczego?
W przypadku połączeń przez Wi-Fi nie masz żadnej gwarancji jakości głosu, bezpieczeństwa ani ogólnej wydajności. Twoi pracownicy muszą polegać na swoich operatorach, aby wykonywać połączenia. Jeśli funkcja przestanie działać lub połączenie nie zostanie nawiązane, nie masz żadnych opcji pomocy technicznej.
Innym problemem jest numer telefonu. Połączenia przez Wi-Fi korzystają z numeru telefonu pracownika, a nie tego, którego chcesz, aby używał do celów biznesowych. Jeśli Twoi pracownicy kontaktują się z klientami, wolałbyś, aby używali numeru firmowego. Aplikacje VoIP umożliwiają użytkownikom wykonywanie połączeń z ich osobistych urządzeń przy użyciu prawidłowego numeru firmy.
Ponadto połączenia przez Wi-Fi nie oferują kilku funkcji dostępnych w standardowej usłudze VoIP, takich jak poczta głosowa, przekierowywanie połączeń, dzwonienie na wiele urządzeń, wideokonferencje itp.
Nawet dla małej firmy korzyści z usług VoIP klasy biznesowej są nieocenione. Połączenia przez Wi-Fi są często idealne do rozmów osobistych lub okazjonalnych podróży, ale dla spójnego doświadczenia trzymaj się usług VoIP dla swojej firmy.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!