Do szybkiego poczytania | 06/09/2022

Najlepsze aplikacje sprzedażowe zwiększające produktywność zespołów sprzedażowych

VoIP phone service background
Obsługa Klienta

Jaka jest najważniejsza rzecz, której potrzebuje każda firma, aby odnieść sukces? Klienci! Twoje zespoły sprzedażowe są nieocenione, jeśli chodzi o pozyskiwanie i utrzymywanie lojalnych klientów. Niestety, zespoły sprzedażowe poświęcają bardzo mało czasu na sprzedaż i zawieranie transakcji. Wielu sprzedawców spędza ponad 50% czasu na pracach administracyjnych, takich jak planowanie spotkań, aktualizowanie list kontaktów i szukanie potencjalnych klientów.

Jak więc możesz pomóc swoim zespołom osiągnąć rekordową sprzedaż? Wyposaż ich w najlepsze aplikacje sprzedażowe, jakie możesz. Te aplikacje sprzedażowe mogą pomóc Twoim zespołom być bardziej efektywnym, produktywnym i odnoszącym sukcesy.

APLIKACJE ZWIĘKSZAJĄCE PRODUKTYWNOŚĆ SPRZEDAŻY

Mówiąc najprościej, każda aplikacja, która pomaga Twojemu zespołowi sprzedaży zrobić więcej w krótszym czasie może być aplikacją produktywności sprzedaży. Jednak większość z tych aplikacji możemy pogrupować w 4 kategorie:

  • Aplikacje, które pomagają zespołom sprzedażowym zaoszczędzić czas dzięki automatyzacji powtarzalnych zadań
  • Aplikacje usprawniające i optymalizujące procesy sprzedażowe
  • Oprogramowanie usprawniające komunikację, zarówno wewnętrzną, jak i skierowaną do klienta
  • Usługi integrujące zespół sprzedaży z innymi działami, takie jak rozwój produktu czy wsparcie techniczne

JAK WYBRAĆ APLIKACJĘ SPRZEDAŻOWĄ

Wybór najlepszych aplikacji sprzedażowych do wykorzystania w Twojej firmie może być trudny. Jest ich tak wiele! Szybkie wyszukiwanie da kilka list 50 lub 25 najlepszych aplikacji sprzedażowych, ale nie każda firma potrzebuje ich wszystkich. Kluczem do sukcesu jest wybranie kilku kluczowych aplikacji, które pomogą w szczególności Twoim zespołom sprzedażowym.

Na przykład, jeśli masz już aplikację CRM, prawdopodobnie nie potrzebujesz kolejnej. Ale jeśli nie, to rozważ rozpoczęcie od tego. Oto krótki proces, który pomoże Ci wybrać najlepsze aplikacje sprzedażowe dla Twojej firmy:

  • Określ obszary do poprawy

Twoje zespoły sprzedażowe mogą już korzystać z kilku aplikacji w swojej pracy. Sprawdź, czy musisz zastąpić którąś z nich lepszymi wersjami. Powinieneś także ocenić cały lejek sprzedaży, aby zobaczyć, gdzie Twoje zespoły potrzebują pomocy.

Na przykład, czy spędzają zbyt dużo czasu na podróżowaniu na spotkania lub próbują znaleźć najlepsze informacje kontaktowe dla potencjalnego klienta? Następnie rozważ aplikację do rozmów wideo, taką jak Zoom, do planowania spotkań online lub aplikację CRM do zarządzania klientami.

  • Zobacz, na co Cię stać

Poprzedni krok może dać ci dziesiątki aplikacji, z których możesz korzystać. Następnym filtrem powinien być budżet i ceny. Przyjrzyj się uczciwie swojemu budżetowi i zobacz, na co możesz zapłacić. Najlepsza aplikacja w branży niekoniecznie musi być dla Ciebie odpowiednia, jeśli kosztuje więcej, niż możesz zapłacić. Modele cenowe są zwykle podobne w przypadku aplikacji SaaS (Software as a Service), więc należy spodziewać się skromnej kwoty każdego miesiąca.

Pamiętaj też o całkowitym budżecie na tę inicjatywę. Chociaż każda usługa może kosztować tylko kilka dolców, użyj jej zbyt wiele, a suma szybko się zwiększy. Możesz także skoncentrować się na 1 lub 2 aplikacjach naraz, aby zintegrować je z obecnymi narzędziami i sprawdzić, czy oferują pozytywne wyniki.

  • Zawsze przetestuj aplikację przed zakupem

Większość aplikacji sprzedażowych będzie miała bezpłatną wersję próbną lub demonstracyjną, z której mogą korzystać twoje zespoły. Przetestuj go w pełni w tym okresie, aby wiedzieć, jak to działa. Wykorzystaj dane, aby sprawdzić, czy są one przydatne dla Twoich zespołów, czy tylko kolejną sztuczną taktyką marketingową. Bezpłatna wersja próbna to dobry sposób, aby wybrać, która z wybranych aplikacji jest najlepsza dla Twojej firmy.

NAJLEPSZE APLIKACJE SPRZEDAŻY DO ROZWAŻENIA

Bez względu na rodzaj aplikacji, którą rozważasz, na rynku są prawdopodobnie dziesiątki opcji. Niektóre z nich są ukierunkowane na ogólną wydajność, którą można dostosować do użytku w sprzedaży, podczas gdy inne są ukierunkowane na problemy i procesy sprzedaży. Jeśli szukasz najlepszych aplikacji sprzedażowych, oto kilka, które powinieneś wziąć pod uwagę:

1- Aplikacje do planowania

Czas sprzedawcy jest często wypełniony spotkaniami, prezentacjami produktów, zamknięciem sprzedaży i dyskusjami z klientami. Musisz zaplanować je z klientami i kolegami z zespołu, jednocześnie upewniając się, że nie ma konfliktów stref czasowych.

Calendly może pomóc Twojemu zespołowi w łatwym planowaniu spotkań. Wykorzystuje prosty i intuicyjny interfejs do planowania różnego rodzaju spotkań. Calendly może zintegrować się z Twoimi istniejącymi kalendarzami, takimi jak Google czy Microsoft, i pozwala ograniczyć liczbę spotkań w ciągu dnia. Możesz również zaplanować dodatkowy czas przed i po spotkaniu. To solidna aplikacja do planowania, która jest niezbędna dla Twojego zespołu sprzedaży. Udostępnij swój link i pozwól potencjalnym klientom umówić się na dogodne dla nich spotkanie.

2- System komunikacji – VoIPstudio

Czy Twoje zespoły sprzedażowe mogą funkcjonować bez dobrego systemu komunikacji? VoIPstudio łączy wiele kanałów na jednej platformie, która jest łatwa w użyciu. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz rozmowy telefonicznej, wiadomości błyskawicznej, grupowej rozmowy wideo czy poczty e-mail, uzyskaj dostęp do wszystkiego w jednym miejscu. Nie musisz przełączać się między wieloma aplikacjami ani martwić się dotarciem do klientów, gdy jesteś w drodze.

Najlepszą częścią korzystania z VoIP są integracje. Twój system telefoniczny może zintegrować się z innymi narzędziami biznesowymi, takimi jak aplikacja CRM. Załóżmy, że Twój zespół korzysta z Salesforce CRM. Zintegruj VoIPstudio, aby móc dzwonić do klientów bezpośrednio z Salesforce. Możesz także filtrować połączenia przychodzące pod kątem potencjalnych klientów i kontaktów.

Istnieją również inne, prostsze integracje. Jeśli Twój zespół korzysta z przeglądarki Chrome, użyj rozszerzenia VoIPstudio, aby wykonywać i odbierać połączenia z przeglądarki! Niezawodny system komunikacji jest niezbędny zarówno do interakcji wewnętrznych, jak i do interakcji z klientami.

3- Aplikacja CRM – Copper CRM

Czy Twoja baza klientów to bałagan nieaktualnych informacji lub niepoprawnych danych? Dobra aplikacja CRM, taka jak Copper CRM, pomoże uporządkować wszystko. Copper integruje się z aplikacjami Google, dzięki czemu wszystkie Twoje e-maile i interakcje z klientami są w jednym miejscu. Dlaczego Twój zespół sprzedaży miałby poświęcać czas na wprowadzanie danych lub zadania administracyjne, kiedy powinien koncentrować się na sprzedaży? Może również przypominać sprzedawcom o kontaktach z potencjalnymi klientami i wysyłać automatyczne przypomnienia. Od prognoz sprzedaży po podsumowania rurociągów — przeglądaj wszystko, czego potrzebujesz, na łatwym w użyciu pulpicie nawigacyjnym.

4- Automatyzacja poczty e-mail – MailChimp

E-mail odgrywa dużą rolę w procesach sprzedaży. Wszystko, od treści marketingowych po przekonywanie klientów do zaplanowania prezentacji, odbywa się obecnie za pośrednictwem poczty e-mail. Ale czy wysyłanie powtarzających się e-maili naprawdę jest najlepszym sposobem wykorzystania czasu Twojego zespołu sprzedaży?

Pozwól MailChimp pomóc, automatyzując procesy e-mail. Korzystaj z szablonów, aby generować wiadomości e-mail dla różnych klientów i personalizować je zamiast wysyłać wszystkim tę samą nieaktualną wiadomość e-mail. Wywieraj wpływ na klientów bez konieczności spędzania godzin na tworzeniu i wysyłaniu e-maili. Chociaż istnieje bezpłatny plan, możesz przejść na płatny plan za 9,99 USD, jeśli Twoja firma opiera się na komunikacji e-mail.

5- Aplikacja wideo – Zoom

Dzięki pandemii większość zespołów sprzedażowych pracuje w domu lub prowadzi wirtualne spotkania. Nawet prezentacje produktów i prezentacje sprzedażowe odbywają się online. Sprzedaż online i cyfrowe kanały komunikacji gwałtownie rosną.

Aplikacja wideo, taka jak Zoom, jest bezcenna dla każdej firmy i będzie nadal przydatna jeszcze długo po obecnym globalnym kryzysie. Wiele firm planuje kontynuować pracę z domu dla swoich pracowników, a spotkania osobiste mogą stać się rzadsze. W takim przypadku wyposaż swój zespół w najlepszą w swojej klasie technologię wideo Zoom.

6- Śledzenie czasu – Hubstaff

Śledzenie czasu ma kluczowe znaczenie dla zespołów sprzedażowych. Dobra aplikacja do śledzenia czasu, taka jak Hubstaff, może pomóc Twojemu zespołowi sprzedaży pozostać na dobrej drodze i pomóc w prowadzeniu listy płac. Może pomóc w prowadzeniu listy płac, zarządzaniu czasem wolnym pracowników i generowaniu dziennych grafików pracy. Możesz nawet monitorować pracowników, aby upewnić się, że praca zostanie ukończona na czas. Podobnie jak większość innych aplikacji z tej listy, plany Hubstaff wahają się od bezpłatnych do 20 USD miesięcznie na użytkownika dla dużych firm.

7- Zarządzanie projektami – Basecamp

Dział sprzedaży może liczyć od 2 do 20 osób. Basecamp to idealny wybór do zarządzania projektami w całej organizacji. Dzięki wbudowanemu czatowi zespołowemu i udostępnianiu plików wszystkie zadania projektowe znajdują się w jednym miejscu dla całego zespołu. Miej oko na terminy, nadchodzące zadania i spotkania, aby mieć pewność, że projekty zostaną zakończone pomyślnie. W przeciwieństwie do podobnych aplikacji, Basecamp nie pobiera opłat za użytkownika. Biznesplan zawiera nieograniczoną liczbę projektów, nieograniczoną liczbę użytkowników i klientów, co czyni go idealnym dla rozwijającej się firmy.

8- Aplikacja do składania ofert – Proposify

Większość interakcji z klientami zaczyna się od propozycji i/lub demonstracji. Aplikacja do szybkiego tworzenia, śledzenia i modyfikowania ofert jest nieocenionym narzędziem. Proposify pomoże ci to zrobić. Od interaktywnych ofert po udostępnianie dokumentów potencjalnym klientom, skorzystaj z usługi do zarządzania wieloma klientami/projektami.

Zadanie Twojego zespołu sprzedaży nie kończy się, gdy klient powie “tak” na propozycję. Następnym krokiem jest skłonienie go do podpisania umowy. Jeśli nie masz klientów, którzy faktycznie lubią drukować umowy, podpisywać je, a następnie odsyłać do Ciebie, powinieneś spróbować usługi podpisu elektronicznego.

Na szczęście Proposify zawiera również opcję podpisów elektronicznych. Dzięki temu Twój zespół może obsłużyć wszystko, od etapu propozycji, aż po podpisanie umowy w jednym miejscu!

Proposify ma kilka zalet:

  • Wypełnienie i podpisanie zajmuje mniej czasu
  • Ułatwia przechowywanie i wyszukiwanie propozycji
  • Zmniejsza zapotrzebowanie na drukowanie, materiały eksploatacyjne i papier

Każda usługa na tej liście ma wiele alternatyw. Ale ta lista zawiera jedne z najlepszych aplikacji w każdej kategorii i jest doskonałym miejscem na rozpoczęcie!

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!