VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Każdy kraj ma inną organizację numeracji telefonów. Na przykład w Hiszpanii numery komórkowe mogą zaczynać się od 6 lub 7, podczas gdy w Meksyku numery komórkowe zaczynają się od 1.
W Wielkiej Brytanii numery komórkowe zaczynają się od 7, podczas gdy w Stanach Zjednoczonych nie ma rozróżnienia na numery komórkowe i stacjonarne. Jedyną różnicą jest obszar geograficzny, do którego należą.
Wszystkie te osobliwości dotyczące formatu numerów telefonów są zarządzane przez organ regulacyjny każdego konkretnego kraju i są znane jako plan numeracji. Plan numeracji wskazuje format, jaki będą miały numery, a zatem definiuje rodzaje numerów dostępnych w każdym kraju.
Jak już powiedzieliśmy, plany numeracji są specyficzne dla każdego kraju. Ale są one gromadzone we wspólnym urzędzie zwanym Międzynarodową Jednostką Telekomunikacyjną ITU (International Telecommunications Unit). Chociaż plany te są różne, mają tendencję do zbieżności, zwłaszcza w regionach europejskich. Na przykład numery zaczynające się od 800 lub 900 są numerami bez kosztowymi dla dzwoniącego, zwanymi również bezpłatnymi numerami.
Aby zrozumieć, w jaki sposób powstaje plan numeracji, ważne jest, aby zrozumieć, jak działa system telefoniczny. Pamiętajmy, że dzwoniąc pod numer telefonu wpisujemy cyfry od lewej do prawej:
Z tego powodu system telefoniczny w pierwszej kolejności uwzględnia cyfry po lewej stronie, które są wybierane jako pierwsze. W ten sposób dzwoniąc pod numer 0034 sieć telefoniczna już wie, że jest to połączenie do Hiszpanii. A wybierając kolejne cyfry możemy rozróżnić, czy jest to połączenie z telefonem komórkowym, stacjonarnym, czy też innymi usługami specjalnymi.
Jest to analogowa sieć telefoniczna lub ISDN, którą znamy od wielu lat. Jest z komutacją obwodów, co oznacza, że do komunikacji wymaga dedykowanego kanału lub okablowania.
Jest to sieć, w której działają połączenia z terminali mobilnych. Dziś ta sieć telekomunikacyjna jest również wykorzystywana do transmisji danych/Internetu do urządzeń mobilnych.
VoIP nie jest infrastrukturą jako taką. To po prostu technologia pozwalająca na prowadzenie rozmów telefonicznych na dowolnym urządzeniu z dostępem do Internetu. Dzięki VoIP możemy wykonywać połączenia z naszego telefonu IP, komputera czy smartfona, niezależnie od połączenia: przewodowego, WiFi, światłowodowego, mobilnej transmisji danych, satelitarnego itp.
Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów, możesz sprawdzić różnice między telefonią VoIP a tradycyjną.
Technologia VoIP pozwala nam mieć każdy rodzaj numeru dostępny przez Internet. To właśnie znamy jako numery wirtualne.
Teoretycznie w naszym urządzeniu IP możemy mieć dowolną numerację: VoIP lub numerację nomadyczną, numer komórkowy, numer geograficzny, numery krajowe lub nawet krótkie numery przez VoIP.
Mówimy teoretycznie, ponieważ to od organów regulacyjnych każdego kraju zależy określenie wzajemnych zgodności. Na przykład w Hiszpanii nie jest możliwe posiadanie numerów komórkowych przez VoIP.
Numer stały to numer powiązany z przewodową linią telefoniczną. Numery podawane w sieci przewodowej to zazwyczaj numery lokalne/geograficzne (zaczynające się od 9 lub 8, po których nie następuje 0).
Innymi słowy, technologicznie, jakiś czas temu jedynym sposobem na posiadanie numeru lokalnego/geograficznego było posiadanie linii przewodowej, a także umowa z odpowiednim operatorem. Dlatego ta numeracja daje nam większą pewność, gdy odbieramy połączenia, ponieważ można powiedzieć, że istnieje przewód, za pomocą którego można zlokalizować właściciela tego numeru.
Ale jak już powiedzieliśmy, ze względu na zmiany technologiczne nie jest konieczne posiadanie połączenia przewodowego, aby mieć numer geograficzny. Dzięki VoIP możliwe jest posiadanie lub korzystanie z numeru geograficznego na zdelokalizowanym połączeniu internetowym. W ten sposób użytkownik VoIP może wykonać połączenie ze swojego numeru stacjonarnego/geograficznego za pomocą aplikacji lub telefonu VoIP. Bez względu na lokalizację wystarczy połączenie z Internetem.
Należy pamiętać, że geograficzny lub stacjonarny numer VoIP musi być nadal powiązany z adresem pocztowym na danym obszarze. W ten sposób geograficzne numery VoIP są kojarzone z adresem fizycznym, takim jak czyjś dom lub biuro firmy. Jest to podobne do tradycyjnych systemów telefonii biurowej, które wymagają podania adresu do obsługi telefonu stacjonarnego, podobnie jak wiele kont mobilnych.
Ważne jest, aby przeanalizować zalety i wady stacjonarnego VoIP, ponieważ numer telefonu określa poziom zaufania, jakim mogą obdarzyć Cię Twoi klienci.
Niestały lub niegeograficzny numer VoIP to numer, który można powiązać z dowolną lokalizacją geograficzną i nie wymaga stałego adresu. Konta VoIP z numerami niegeograficznymi można zakładać z dowolnym adresem wybranym przez użytkownika VoIP. Jest to idealne rozwiązanie dla firm, które chcą oferować obecność w kraju lub za granicą lub nie oferować obecności w określonej lokalizacji.
Tego typu numery są zazwyczaj wydawane przez usługi takie jak platformy Skype, Google Voice lub Cloud PBX. Zazwyczaj nie wymagają niczego więcej niż rejestracji e-mail i informacji o płatności.
Ze względu na to, że usługi te oferują dużą elastyczność w globalnej komunikacji, na przykład ułatwiając współpracę między zdalnymi zespołami, niestacjonarne numery VoIP wydawane przez tego typu usługi sieciowe z pewnością mają swoje miejsce w biznesie. Na przykład, jeśli Twoja firma ma pracowników w różnych krajach, można się z nimi skontaktować bez ponoszenia opłat za połączenia międzynarodowe lub międzymiastowe.
Niestacjonarne numery VoIP idealnie nadają się do włączania niektórych funkcji bardziej zorientowanych na biznes. Na przykład osoba posiadająca stacjonarną linię VoIP może poprosić operatora VoIP o numer wirtualny, który często pobiera opłatę za każdy numer wirtualny. Numer ten mógłby być nadawany dla każdego kraju, w którym firma prowadzi działalność, dzięki czemu gdy ktoś dzwoni na linię wirtualną, połączenie jest rejestrowane jako lokalne dla klienta.
Ponieważ są one tak niedrogie, łatwo dostępne i często trudne do wyśledzenia, niestacjonarne numery VoIP są bardziej jednorazowe niż stały numer VoIP i są częściej wykorzystywane do działalności przestępczej.
Chociaż można z niego korzystać na dowolnym urządzeniu i z dowolnej lokalizacji, musisz podać fizyczny adres konta. Nawet jeśli masz smartfon, usługodawca potrzebuje adresu. Z tego powodu numery VoIP są oferowane tylko abonentom w tym samym kraju, co dostawca.
Z drugiej strony numery niestałe nie mają w ogóle adresu. Możesz łatwo zarejestrować się online, używając tylko adresu e-mail i karty kredytowej. Są bardziej elastyczne niż stacjonarne numery VoIP. Firmy mogą kupować numery niestałe z dowolnym numerem kierunkowym. Nie muszą mieć fizycznej obecności ani biura w tym kraju.
Firma może kupować numery z różnymi numerami kierunkowymi i przypisywać je do dowolnego pracownika. Otrzymujesz lepsze stawki za połączenia lokalne i międzynarodowe dzięki niestacjonarnym numerom VoIP.
W przypadku numerów niestacjonarnych nie można uzyskać dostępu do służb ratunkowych bez adresu fizycznego. Twoi pracownicy mogą nadal dzwonić pod numer alarmowy w zwykły sposób. Jeśli jednak ktoś jest nieprzytomny, nie ma możliwości dotarcia do niego w celu wysłania pomocy.
Oszuści i hakerzy nie mogą po prostu zarejestrować się bez fizycznego adresu. Łatwiej je wyśledzić, więc przestępcy na ogół unikają tego typu numerów VoIP.
Przynajmniej jeśli nie masz tam biura. Oznacza to, że Twoi lokalni klienci będą musieli wykonać połączenie międzymiastowe, aby skontaktować się z Twoją firmą.
Nie ma obiektywnego sposobu na stwierdzenie, że jedno jest lepsze od drugiego. To zależy od tego, który system telefoniczny jest najlepszy dla Twojej firmy w obecnych okolicznościach. Pamiętaj, że potrzeby i wymagania zmieniają się w czasie. To, co działa dzisiaj, może nie działać jutro. Najlepsza opcja dla Twojej firmy może być całkowicie nieodpowiednia dla kogoś innego. W przyszłości możesz chcieć przełączyć się z jednego na drugi.
Stały numer VoIP jest odpowiedni dla długoterminowych, stabilnych firm. Duże firmy z siedzibą w jednej lokalizacji mogą zdecydować się na stacjonarny VoIP. Nawet jeśli zmienią się Twoi pracownicy, lokalizacja nie zmieni się. Otrzymujesz łatwy dostęp do służb ratunkowych i krótsze czasy reakcji.
Niestacjonarny numer VoIP jest odpowiedni dla rozwijających się, zmieniających lokalizację geograficzną firm i start-upów.
Nie można określić, czy numer to VoIP, czy nie, po prostu patrząc na numer. Aby ustalić, czy jest to numer VoIP, musisz uzyskać dane od dostawcy numeru telefonu.
Proste wyszukiwanie numeru pozwala stwierdzić, czy numer jest VoIP, czy nie. Jednak wyszukiwanie numeru nie daje żadnych informacji geograficznych ani informacji o użytkowniku korzystającym z numeru. Wyszukiwanie numerów często opiera się na danych CNAM, aby podać powiązaną nazwę. Danymi CNAM można manipulować. Dlatego wyszukiwanie numeru jest generalnie niewiarygodne, aby dowiedzieć się, kto dzwoni z numeru telefonu.
Ostatecznie śledzenie numeru telefonu VoIP jest skomplikowane. Ale można to zrobić, nie jest to niemożliwe. Będziesz musiał uzyskać informacje o operatorze, do którego należy, poprzez wyszukiwanie online, a dostawca ten będzie miał dane konkretnego abonenta korzystającego z tego numeru.
Tak, numery telefonów VoIP można skonfigurować tak, aby wykonywać i odbierać połączenia, wysyłać i odbierać wiadomości tekstowe. Należy jednak zauważyć, że funkcja odbierania wiadomości SMS może nie być dostępna dla wszystkich numerów.
Ludzie nie będą w stanie wykryć numeru telefonu VoIP, patrząc na jego identyfikator dzwoniącego. Jednak filtry antyspamowe z większym prawdopodobieństwem blokują połączenia z numerów VoIP lub oznaczają je jako możliwe fałszywe połączenia.
Chociaż możliwe jest śledzenie numeru VoIP, jest to trudne. Aby prześledzić numer, użytkownicy potrzebują dodatkowych informacji, takich jak nazwa operatora.
Numery VoIP mogą nie być powiązane z rzeczywistym adresem fizycznym i, jak widzieliśmy, mogą być używane spoza określonego kraju.
Z łatwością można wygenerować nowe numery VoIP, a informacje o identyfikatorze rozmówcy można sfałszować, umożliwiając przestępcom, takim jak spamerzy za granicą, wykonywanie anonimowych połączeń telefonicznych. Lub podszywając się pod inne osoby, składając zamówienia przy użyciu skradzionych kart kredytowych. W połączeniu z łatwością dostępu, przystępnością cenową i możliwością wykonywania masowego wybierania numerów w systemach telefonii IP za pomocą podstawowego skryptu, łatwo jest zrozumieć atrakcyjność niestacjonarnych połączeń VoIP dla spamerów.
Tego typu działalność doprowadziła do powstania nowych systemów VoIP, które mają przeciwdziałać przypadkom wykorzystywania niestacjonarnych numerów do oszustw. Istnieją interfejsy API, takie jak Whitepages Pro Phone Solutions, które pozwalają użytkownikom określić, z jakiego typu numeru ktoś dzwoni, na podstawie różnych punktów danych, które są łączone w wynik reputacji, przy czym numery powyżej pewnego progu mają duże prawdopodobieństwo, że są spamem lub są pozbawione skrupułów.
Teraz możliwa jest również identyfikacja połączeń VoIP i wiadomości tekstowych. Operator będący właścicielem numeru musi być w stanie znać powiązane dane abonenta, a także szczegóły płatności i adres IP, z którego w danym momencie odbywała się aktywność. Umożliwiłoby to śledzenie i identyfikację sprawcy.
Numery VoIP można blokować. Użytkownicy mogą blokować pojedyncze numery, ale mogą chcieć zainwestować w technologię blokowania połączeń, jeśli regularnie otrzymują niechciane połączenia z numerów udających, że znajdują się w ich regionie geograficznym.
Można to osiągnąć, określając, czy operatorem numeru jest VoIP, czy też numer znajduje się na liście zablokowanych lub podejrzanych połączeń.
Na przykład niektóre urządzenia z Androidem mają już udostępnioną bazę danych, w której użytkownicy Androida sami tagują podejrzane numery spamu.
Chcesz wypróbować funkcje oferowane przez niestacjonarne numery VoIP? Zarejestruj się na nasz bezpłatny okres próbny i zacznij korzystać z VoIPstudio już dziś.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!