VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Każdy element świata biznesu jest napędzany przez dane: od marketingu po sprzedaż. Jeśli nie korzystasz z najlepszych narzędzi do przetwarzania napływających surowych danych, tracisz potencjalnych klientów wraz z potencjalnym zyskiem. Metryki śledzenia połączeń to doskonały sposób na optymalizację wydajności i podniesienie satysfakcji klienta.
Mimo ważnej roli mediów społecznościowych w cyfrowych kampaniach marketingowych wielu konsumentów wciąż wybiera kontakt telefoniczny z firmą. Niezależnie od tego, czy klient dzwoni w celu otrzymania wsparcia technicznego, czy chce coś kupić, połączenia przychodzące są cenne dla twojej firmy.
Wiele firm wykorzystuje połączenia przychodzące do generacji i konwersji leadów. Nie każda śledzi jednak metryki połączeń przychodzących. Być może masz przybliżone pojęcie o liczbie połączeń przychodzących i trendach właściwych dla danego sezonu, ale to wszystko.
Bez dostępu do metryk połączeń nie masz szans na większą wiedzę na ich temat. Nie masz również dostępu do szczegółowych raportów i innych narzędzi. Kierownicy nie mają pojęcia, czy metryki wyglądają cały czas tak samo lub czy zmieniają się na przestrzeni lat. Inaczej mówiąc, firma nie ma dostępu do informacji, czy działa sprawnie, czy coś można poprawić lub czy nie traci potencjalnego zysku.
Jakie informacje można otrzymać dzięki oprogramowaniu do śledzenia połączeń i metrykom? Okazuje się, że całkiem sporo.
Można prowadzić pomiary dotyczące różnych metryk śledzenia połączeń. Niektóre z nich, takie jak liczba połączeń, są istotne dla prawie każdej firmy. Inne mogą być wartościowe wyłącznie dla firm danego rodzaju. Decyzja o wyborze metryki do pomiarów w dużym stopniu zależy od rodzaju firmy.
Firma B2B produkująca narzędzia inżynierskie może mieć dłuższy lejek sprzedażowy o wielu etapach interakcji. Pożądanym rozwiązaniem będzie wtedy śledzenie konwersacji na wielu kanałach na przestrzeni wielu miesięcy. Sieć sprzedaży ubrań online może natomiast wybrać skoncentrowanie się wyłącznie na liczbie połączeń z uwzględnieniem słów kluczowych, kampanii PPC i reklam online.
Decyzje biznesowe mogą również ulegać zmianie z upływem czasu. Dana firma może zaprzestać korzystania z konkretnego kanału komunikacyjnego lub zrezygnować ze zdobywania nowych rynków. Te okoliczności mogą prowadzić do zmiany w najważniejszych śledzonych metrykach.
Być może to oczywiste, ale naprawdę warto monitorować liczbę połączeń przychodzących. Większość firm monitoruje liczbę połączeń, aby móc podejmować decyzje dotyczące zatrudniania nowych pracowników, układania harmonogramu pracy, zakupu nowych linii telefonicznych itp.
Metryki połączeń zapewniają jednak wartościowe informacje w znacznie bardziej szczegółowym zakresie. Możliwe jest rejestrowanie i analiza schematów połączeń dla danej godziny, miesiąca czy roku. Możesz więc porównać wyniki z poprzednich lat i zastanowić się, co można usprawnić. A co jest w tym najlepsze? Wszystko odbywa się automatycznie: nie ma konieczności monitorowania czegokolwiek manualnie.
Poza liczbą połączeń metryki śledzenia połączeń rejestrują także dane dodatkowe, co oznacza, że możesz śledzić połączenia na danym kanale. Żadna firma nie korzysta wyłącznie z jednego lub dwóch kanałów marketingowych. Często jest to kombinacja źródeł cyfrowych i analogowych. Aby dotrzeć do potencjalnych klientów, firmy mogą wykorzystywać targetowane kampanie e-mailowe, strony docelowe w mediach społecznościowych, witryny internetowe, wyszukiwanie słów kluczowych, reklamy online, billboardy, reklamy telewizyjne lub rozsyłanie ulotek.
W jaki sposób możesz śledzić liczbę połączeń z każdego źródła, jeśli wszędzie używasz tego samego numeru? Połącz numery lokalne i metryki śledzenia połączeń, aby dotrzeć do źródeł generujących połączenia przychodzące. Oprogramowanie do śledzenia połączeń może nawet przydzielić połączenia do konkretnych słów kluczowych lub kampanii pay-per-click (PPC) w celu wyznaczenia, w jaki sposób zarządzać środkami finansowymi przeznaczonymi na reklamę.
W zależności of branży leady i konwersje mogą być wyższe w konkretnych porach dnia lub dniach tygodnia. Hotel położony w miejscu atrakcyjnym turystycznie zarejestruje na przykład mniej połączeń w poniedziałki i wtorki w porównaniu z resztą tygodnia. Kierownictwo może więc zmniejszyć wydatki na reklamy PPC w tych dniach, skoro i tak nie generują one leadów.
Lokalizacja również może wpływać na metryki połączeń przychodzących. Jeśli twoja firma posiada wiele biur lub filii, możesz dostosować wyświetlanie reklam online do tych warunków. Pozwala to zredukować wydatki na reklamy w miejscach, gdzie potencjalny klient ich nie zobaczy lub gdzie nie będą miały siły przebicia.
Czas trwania połączenia lub rozmowy może pomóc określić jakość połączenia. Krótsze połączenia mają mniejsze szanse stać się prawdziwymi leadami czy doprowadzić do skutecznych konwersji. Wśród połączeń przychodzących znajdą się również uciążliwe połączenia od telemarketerów, połączenia automatyczne i spam. W celu usunięcia tego typu niepotrzebnych połączeń możesz ustalić próg minimum 30 sekund lub 1 minuty.
Dłuższe połączenia niekoniecznie będą jednak prowadzić do rzeczywistej sprzedaży. Aby określić jakość połączenia, musisz je przesłuchać. Możesz korzystać z rejestracji rozmów, aby zapewnić nagrywanie każdego połączenia przychodzącego. Uzyskane dane posłużą do analizy wskaźników konwersji, szkolenia pracowników i ulepszenia doświadczenia klienta.
To również wydaje się dość oczywiste, ale naprawdę warto śledzić współczynniki konwersji. Powinieneś znać współczynniki konwersji, zarówno ogólne, jak i właściwe dla konkretnego kanału lub źródła atrybutów. Pozwoli ci to porównać konwersję dla każdego źródła (np. internet i e-mail) oraz zoptymalizować swoje strategie.
Ważne jest, aby za każdym razem poprawnie zidentyfikować połączenie i przypisać mu właściwe atrybuty. Połączenie przychodzące niekoniecznie musi prowadzić do sprzedaży po pierwszej rozmowie. W zależności od klienta, rodzaju produktu/usługi czy wartości umowy może to zająć tygodnie lub miesiące. Oznacza to, że możliwość lokalizacji źródła pierwszego połączenia jest niezbędna do optymalizacji twojego cyklu sprzedaży i uzyskania wiadomości, jak długo trwa konwersja leadu w rzeczywistą sprzedaż.
Rozdzielenie osób, które kontaktują się po raz pierwszy, od tych, które dzwonią po raz kolejny, również pozwala ci uzyskać lepszy wgląd w kampanie marketingowe firmy. Osoby kontaktujące się po raz pierwszy to osoby, które nigdy przedtem nie nawiązywały kontaktu z twoją firmą. Stanowią cenną pulę potencjalnych klientów i stwarzają możliwość rozwoju.
Dzięki identyfikacji osób kontaktujących się po raz pierwszy możesz odpowiednio podnieść wyniki sprzedaży. Możesz przeszkolić pracowników, aby dostarczali pomocne informacje osobom kontaktującym się po raz pierwszy i nowym klientom. Możesz nawet zidentyfikować kampanie, które będą lepiej dopasowane do osób kontaktujących się z firmą po raz kolejny (bieżący lub starzy/powracający klienci) oraz te, które sprawdzą się przy osobach kontaktujących się po raz pierwszy. Możesz również liczyć osoby kontaktujące się po raz pierwszy i sprawdzać, czy w danym okresie udało się uzyskać cel miesięczny/roczny.
Aby uzyskać dostęp do wyżej wspomnianych metryk połączeń (i wielu innych informacji), potrzebujesz oczywiście odpowiedniego oprogramowania. Na rynku istnieje wiele rozwiązań analitycznych, ale potrzebujesz takiego, które zintegruje się z obecnie używaną technologią i systemami. Jeśli już korzystasz z puli narzędzi do śledzenia lub raportowania, nowy dodatek powinien wpasować się idealnie.
Niektóre firmy wybierają funkcje śledzenia połączeń z oferty swojego dotychczasowego dostawcy usług. Takie podejście oferuje znaczące korzyści:
Niestety nie każdy dostawca usług telefonicznych ma takie narzędzia w swojej ofercie, więc być może będziesz musiał zainwestować w rozwiązania od innego operatora.
Niektóre oprogramowania do śledzenia połączeń są zintegrowane z takimi narzędziami jak Google Analytics, rozwiązania CRM lub narzędzia wsparcia sprzedaży. Pozwala to na podgląd kluczowych danych na kilka sposobów i porównywanie ich ze sobą. Małe firmy niekoniecznie potrzebują drogiego systemu, jeśli śledzą wyłącznie kilka konkretnych metryk. Zainwestuj w odpowiednie narzędzia do śledzenia połączeń i wybierz najlepsze metryki, aby zoptymalizować swoją strategię marketingową i zwiększyć zysk!
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak najlepiej wykorzystać system telekomunikacyjny twojej firmy, skontaktuj się z VoIP studio.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!