Do szybkiego poczytania | 28/10/2022

5 sposobów, w jakie systemy VoIP usprawniają połączenia wychodzące

VoIP phone service background
Usługa VoIP

Świat biznesu staje się coraz bardziej konkurencyjny wraz z globalizacją i rosnącą innowacyjnością cyfrową. W związku z tym, firmy i marki zawsze szukają możliwości zwiększenia strategii rozwoju sprzedaży.

Jedną z powszechnych praktyk na całym świecie jest docieranie do kwalifikujących się potencjalnych klientów za pośrednictwem kampanii wychodzących. 62% marketerów stwierdziło, że ich strategia wychodząca była skuteczna. Chociaż jest to wyrazista liczba, wciąż jest dużo miejsca na rozwój i poprawę. Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest wdrożenie systemów VoIP do operacji połączeń wychodzących.

NIENEGOCJOWALNE FUNKCJE VOIP DLA POŁĄCZEŃ WYCHODZĄCYCH

System VoIP pomaga firmom lepiej zarządzać połączeniami dzięki zestawowi funkcji, które sprawiają, że strategie telefoniczne są bardziej efektywne we wszystkich dziedzinach. Chociaż jest powszechnie używane do połączeń przychodzących, oprogramowanie VoIP ma również cały zestaw funkcji, które mogą okazać się przydatne w strategiach wychodzących. Niektóre z nich to:

Zarządzanie kontaktami

Lepsze zarządzanie kontaktami biznesowymi jest najbardziej pomocne w ustawieniach wychodzących B2B, ponieważ pozwala przedstawicielom handlowym lepiej obsługiwać i organizować informacje o prospektach. Daje to również agentom miejsce do organizowania i dokumentowania danych o połączeniach i notatek, dzięki czemu mogą oni w przyszłości uwzględnić prośby, zapytania i inne spersonalizowane informacje.

W połączeniu z potężnym narzędziem do zarządzania relacjami z klientem, poprawi to strategie sprzedaży wychodzącej w całej rozciągłości.

Zarządzanie agentami

Oprócz zarządzania potencjalnymi klientami i potencjalnymi klientami, biznesowa usługa telefoniczna VoIP będzie również w stanie zarządzać Twoimi pracownikami. Zintegrowany z systemem zarządzania pracownikami system VoIP zapewnia Twojej organizacji bardziej efektywny sposób zarządzania wydajnością, zgodnością i obecnością agentów.

Dzięki zarządzaniu agentami możesz również lepiej skorelować wydajność z agentami odpowiadającymi, korzystając z pulpitu nawigacyjnego, który wyświetla informacje zwrotne przekazywane dzwoniącym. W ten sposób menedżerowie mogą sprawdzać wydajność połączeń i odpowiednio reagować — niezależnie od tego, czy jest to nagroda, czy coaching.

Funkcje zarządzania połączeniami

Oprócz zarządzania agentami i kontaktami, systemy VoIP zapewniają również sposób zarządzania samym połączeniem. Niektóre z funkcji zarządzania połączeniami, które są przydatne, obejmują:

  • Nagrywanie rozmów – Nagrywanie rozmów i przechowywanie ich w celu natychmiastowego odtworzenia i przejrzenia.
  • Przekazywanie – Aby zespoły outboundowe mogły współpracować i przekazywać połączenia, jeśli na przykład potencjalny klient chce rozmawiać z innym agentem z inną ofertą lub specjalizacją.
  • Dynamiczna identyfikacja dzwoniącego – Możesz zaprezentować identyfikator dzwoniącego z kraju klienta.
  • Coaching dla agentów – Włącz się do rozmowy na żywo i przekaż swojemu agentowi kilka pomocnych wskazówek w trybie “szeptania”.
  • Monitorowanie agentów – Włącz się do rozmowy na żywo i słuchaj jej, aby monitorować i oceniać wydajność agentów.
  • Blokowanie – W przypadku, gdy przedstawiciele mogą potrzebować wstrzymać połączenie.
  • Przeciąganie – W przypadku, gdy rozmówcy muszą przełączyć urządzenia.

Wgląd i nagrywanie

Siła danych stała się w ostatnich latach w centrum uwagi, ponieważ firmy zwracają się do liczb, aby podejmować świadome decyzje. Systemy VoIP dają firmom dostęp do większej ilości danych i analiz, które mogą być pomocne w ocenie ich przedstawicieli handlowych, strategii i produktów.

Funkcje nagrywania rozmów mogą się również przydać z różnych powodów, o których też się dowiesz. Większość usług VoIP przechowuje również nagrania w systemach opartych na chmurze, dzięki czemu nie musisz przechowywać ich na fizycznym urządzeniu pamięci masowej, które może zająć zasoby i miejsce.

Istnieje zdecydowanie wiele innych funkcji, które systemy VoIP mogą zapewnić zespołom dzwoniącym na zewnątrz i innym aplikacjom biznesowym.

W JAKI SPOSÓB SYSTEMY VOIP POMAGAJĄ POPRAWIĆ POŁĄCZENIA WYCHODZĄCE

Mając teraz na uwadze wszystkie te funkcje, większe pytanie, które możesz zadać, brzmi „w jaki sposób wszystkie te funkcje pomagają mojemu zespołowi lub agentom w połączeniach wychodzących?” Oto niektóre ze sposobów, na które Twój zespół i cała firma mogą skorzystać przy użyciu systemu VoIP.

1) Lepiej zarządzaj przedstawicielami zewnętrznymi

Zarządzanie przedstawicielami handlowymi wiąże się z dobrze uzasadnionymi działaniami w zakresie zasobów ludzkich, w ramach których można efektywnie zarządzać wydajnością i obciążeniem pracą swojego zespołu. Ręczne sprawdzanie połączeń, przypisywanie leadów i udzielanie informacji zwrotnych może być uciążliwe dla menedżerów i przełożonych. Tak więc posiadanie systemu VoIP może pomóc złagodzić obciążenie pracą i stresem, jakie mogą przynieść ręczne procesy zarządzania zespołem.

Dzięki systemowi VoIP, opiekun Twojego zespołu sprzedaży wychodzącej może teraz skupić się na bardziej wartościowych zadaniach, w tym:

  • Znajdowanie nowych osób docelowych.
  • Tworzenie sieci kontaktów.
  • Szkolenie personelu sprzedaży.
  • Tworzenie struktur motywacyjnych w celu zwiększenia wydajności.

2) Lepiej zarządzaj kontaktami

Firmy, które porzucają lub tracą leady, nie wykonają dobrej roboty przekształcania potencjalnych klientów w klientów. Do 60% potencjalnych klientów cztery razy powie „nie” przed powiedzeniem „tak”. Ale przeciętny agent rzadko dostaje się do pierwszego follow-up. To, co może pomóc w tym procesie, to umieszczenie lepszego systemu zarządzania leadami, gdzie mogą śledzić i analizować informacje o leadach, aby pomóc przekształcić prospekta w klienta.

Dzięki lepszemu zarządzaniu kontaktami, agenci i przedstawiciele handlowi mogą wrócić do starych leadów i wykonać niezbędne działania uzupełniające, które pomogą im zamknąć więcej transakcji.

3) Usprawnij rozmowy dzięki analityce, coachingowi i informacjom zwrotnym

Ponieważ system telefoniczny VoIP skutecznie śledzi informacje zwrotne i analizy połączeń, zespoły sprzedaży i menedżerowie ds. rozwoju biznesu mogą wykorzystywać te dane do podejmowania bardziej świadomych decyzji. Dane te mogą zostać wykorzystane do oceny wyników zespołu oraz zapewnienia coachingu i informacji zwrotnych, które mogą pomóc w poprawie działań wychodzących.

Systemy VoIP często posiadają również mechanizm ankiety zwrotnej, który automatycznie prosi o informację zwrotną od odbiorców połączeń.

4) Bardziej efektywne przekierowanie połączeń

W generowaniu leadów B2B niektórzy rozmówcy mogą mieć na swoim koncie określone nisze lub produkty. W przypadkach, gdy potencjalny klient może chcieć innego produktu lub usługi, która należy do innego działu, dzwoniący wychodzący mogą po prostu przekazywać połączenia do odpowiednich przedstawicieli.

Posiadanie tej możliwości za pośrednictwem systemu telefonicznego VoIP do sprzedaży między firmami może usprawnić współpracę w zespole, a nawet zwiększyć wskaźniki zamknięcia. Podczas prowadzenia operacji call center nie zawsze może to być ustawienie domyślne.

Ale poprzez zachęcanie do kultury współpracy, zespół agentów jest w stanie osiągnąć więcej dla jednostki, jak i dla całego zespołu lub firmy. Dzieje się tak dlatego, że zespoły zwykle odnoszą większe korzyści, gdy istnieje wzajemne wsparcie, a nie niezdrowa wewnętrzna konkurencja.

5) Więcej sprzedaży

W ostatecznym rozrachunku agent i cała firma, która go zatrudnia, chcą większej sprzedaży. Skuteczny system VoIP może pomóc firmie osiągnąć ten cel, usprawniając wszystkie działania związane z połączeniami.

Ostatecznym celem każdej omawianej funkcji i korzyści jest umożliwienie firmie wykonywania połączeń o wysokim współczynniku konwersji, które mogą przynieść zysk. Dzięki ulepszeniu systemów o takie funkcje, jak integracja z narzędziami sprzedażowymi, firmy i ich zespół wychodzący mają większą szansę na osiągnięcie tego celu.

POŁĄCZENIA WYCHODZĄCE SĄ NADAL SIŁĄ NAPĘDOWĄ WZROSTU

Wokół marketingu przychodzącego zrobiło się dużo hałasu. I choć jest bardzo skuteczny, nie umniejsza siły strategii wychodzących. 32% profesjonalistów biorących udział w ankiecie stwierdziło, że strategie wychodzące przyniosły im więcej leadów – liczba taka jak w przypadku generowania leadów przychodzących.

Jeśli więc chcesz wdrożyć system sprzedaży wychodzącej i pozyskać więcej klientów poprzez sprzedaż telefoniczną, system VoIP może być kluczem do uzyskania większej liczby transakcji za drzwiami. W ten sposób ustawiasz całą organizację na większy wzrost i ekspansję w najbliższej przyszłości.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!