VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Zarządzanie ryzykiem to proces identyfikacji, oceny, ustalania priorytetów i ograniczania ryzyka. Organizacje biznesowe regularnie prowadzą działania związane z zarządzaniem ryzykiem w celu oceny zagrożeń zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Możesz przeprowadzić ocenę ryzyka dla całej organizacji lub dla poszczególnych podsystemów. Przed wdrożeniem jakiejkolwiek nowej technologii lub projektu warto zidentyfikować i ocenić związane z tym ryzyko.
Ryzyko dla danego systemu zależy od wielu czynników, w tym liczby i rodzaju zagrożeń, ich krytycznego znaczenia dla organizacji, wartości aktywów bazowych itp. Niektóre organizacje koncentrują się w pierwszej kolejności na ochronie swoich najważniejszych aktywów. Inni priorytetyzują zagrożenia ze względu na dotkliwość konsekwencji. Metodologia, której używasz, nie jest tak ważna, jak posiadanie strategii zarządzania ryzykiem.
Systemy VoIP nie są wyjątkiem i również podlegają różnym czynnikom ryzyka. W ostatnim czasie wiele uwagi poświęca się cyberbezpieczeństwu, a organizacje zdają sobie sprawę ze znaczenia ochrony swoich systemów VoIP. Jednak zagrożenia bezpieczeństwa nie są jedynym zagrożeniem. Pierwszym krokiem w zarządzaniu ryzykiem jest zidentyfikowanie wszystkich potencjalnych zagrożeń dla systemu.
Każdy system VoIP składa się ze sprzętu i oprogramowania. Nawet jeśli posiadasz usługi hostowane od dostawcy, nadal musisz chronić infrastrukturę sieciową i telefony stacjonarne. Jeśli posiadasz lokalne wdrożenie SIP, oznacza to więcej sprzętu do zarządzania. Jedną z głównych kategorii zagrożeń są zagrożenia związane ze sprzętem fizycznym. Ryzyko to obejmuje awarię sprzętu, klęski żywiołowe, wandalizm, kradzież, niewłaściwą obsługę itp. Organizacje są przyzwyczajone do zarządzania tego typu ryzykiem za pomocą innych aktywów. Możesz uwzględnić systemy VoIP w planach ograniczania ryzyka.
Inną kategorią zagrożeń, która zyskuje na znaczeniu, są zagrożenia społeczne. Zamiast skupiać się na przełamywaniu technicznych zabezpieczeń organizacji, oszuści mogą zdecydować się na celowanie w element ludzki. Każdy system jest tak silny, jak jego najsłabsze ogniwo i niestety często nim są użytkownicy. Atakujący mogą wykorzystywać informacje o firmie, które są swobodnie dostępne w mediach społecznościowych, aby fałszywie przedstawiać się jako prawowici użytkownicy. Przykładem tego są wiadomości phishingowe, które próbują nakłonić użytkowników do ujawnienia poufnych informacji. Systemy VoIP są tak samo podatne na te zagrożenia, jak inne oprogramowanie i narzędzia przedsiębiorstwa. Organizacje są przyzwyczajone do zarządzania tego typu ryzykiem za pomocą innych zasobów. Możesz więc uwzględnić systemy VoIP w planach ograniczania ryzyka.
Systemy VoIP są również narażone na ryzyko, które jest charakterystyczne dla danej technologii. Na przykład podsłuchiwanie połączeń VoIP jest znacznie łatwiejsze w porównaniu z połączeniami PSTN. Hakerzy mogą przechwycić połączenia między dwoma podmiotami i przejąć rozmowę. Przestępcy mogą nawet zmieniać zawartość wiadomości lub podszywać się pod legalnych użytkowników i uzyskiwać dostęp do sieci. Ponieważ VoIP jest oparty na protokołach internetowych, podlega temu samemu typowi zagrożeń, co inne aplikacje obsługujące protokół IP. Hakerzy mogą atakować systemy i przerywać działanie usługi, uniemożliwiając uprawnionym użytkownikom dostęp do zasobów firmy. Chociaż strony internetowe są najczęstszymi celami, systemy VoIP są również przedmiotem ataków.
Kolejnym krokiem po zidentyfikowaniu ryzyka jest wdrożenie strategii ich ograniczenia. Celem nie jest jednak sprowadzenie czynnika ryzyka do zera, ale raczej zarządzanie nim i utrzymanie go na akceptowalnym poziomie. Zaletą grupowania czynników ryzyka jest to, że można wspólnie opracować plany ich łagodzenia. Na przykład zamknięcie pomieszczenia ze sprzętem VoIP może od razu zmniejszyć ryzyko kradzieży, wandalizmu i nieautoryzowanego dostępu. Zakup ubezpieczenia sprzętu komputerowego może jednocześnie chronić przed klęskami żywiołowymi i kradzieżą.
Zagrożenia społeczne są znacznie trudniejsze dla organizacji, ponieważ wiążą się ze zmianą ludzkich zachowań. Istnieje kilka narzędzi, które mogą pomóc złagodzić te zagrożenia po włamaniu się do systemu. Jednak najlepszą ochroną jest przede wszystkim zapobieganie takim zdarzeniom. Łagodzenie tego rodzaju zagrożeń wymaga długoterminowych inicjatyw, takich jak edukacja i szkolenia użytkowników. Takie programy uświadamiające wymagają długiego czasu, aby się opłacić i tak wiele organizacji nie chce w nie inwestować.
Trzecia kategoria zagrożeń to te, które są unikalne dla systemów VoIP. Trudno jest zabezpieczyć się przed atakami typu „odmowa usługi-DoS”, ale są firmy, które opracowały unikalne rozwiązania. Możesz kupić ochronę DDoS od takich dostawców. Szyfrowanie całego ruchu VoIP może również chronić przed podsłuchem, przechwytywaniem pakietów i atakami typu “man in the middle”. Dodanie szyfrowania może nałożyć dodatkowe ograniczenia przepustowości i nieznacznie spowolnić ruch. Jednak korzyści są warte tych poświęceń. Instalowanie najnowszych aktualizacji i poprawek zabezpieczeń oraz regularne korzystanie z narzędzi antywirusowych znacznie przyczyni się do ochrony systemów telefonicznych.
Jak widać, jedynym sposobem na wyeliminowanie ryzyka jest całkowite uniknięcie Internetu. Niestety, jest to obecnie prawie niemożliwe dla żadnej organizacji biznesowej. Dlatego zarządzanie ryzykiem ma zasadnicze znaczenie dla identyfikacji i łagodzenia ryzyka, zanim będą one mogły zakłócić działalność biznesową.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!