Do szybkiego poczytania | 12/10/2023

Zalety technologii VoIP

VoIP phone service background
Usługa VoIP | VoIP

Jeszcze 10 lat temu niewiele osób spodziewało się, że technologia VoIP zyska tak dużą popularność, jak w segmencie konsumentów i przedsiębiorstw. Ale rzeczywistość jest taka, że ​​VoIP już tu jest i tak pozostanie. To, czy firmy będą chciały dokonać aktualizacji lub przejść na VoIP, jest tylko kwestią czasu, ponieważ technologia ta stanie się światowym standardem w ciągu następnej dekady.

Chociaż niektóre przedsiębiorstwa mogą chcieć poczekać z konkretnych powodów – braku zasobów, oczekiwania na koniec okresu eksploatacji obecnego sprzętu, wygaśnięcia umów lub nawet ze względu na ograniczenia bezpieczeństwa/legislacyjne – większość organizacji już zmieniła firmę lub jest w trakcie jej zmiany. Przed pójściem pełną parą i zakupem sprzętu lub subskrypcją hostowanych usług VoIP firma (menedżerowie, pracownicy, kadra kierownicza na poziomie C itp., a nie tylko zespół IT) powinna poznać technologię i jej wymagania w celu skutecznego wdrożenia.

CO TO JEST VOIP?

Praktycznie każdy wie, co oznacza VoIP – protokół Voice over Internet Protocol. Chociaż akronim może być dobrze znany, technologia leżąca u jego podstaw nie jest zbyt znana ludziom. Na najbardziej podstawowym poziomie VoIP oznacza po prostu, że połączenia telefoniczne, a raczej połączenia głosowe, są kierowane przez Internet, a nie przez dedykowane linie miedziane/PSTN. Różnice między zwykłą telefonią stacjonarną a VoIP są głębsze, ale podstawową różnicą jest sieć podstawowa.

Od razu staje się jasne, że VoIP wymaga szybkiego, szerokopasmowego Internetu i przepustowości, ponieważ połączenia muszą dzielić sieć z innymi aplikacjami internetowymi, takimi jak poczta elektroniczna, współpraca, czaty wideo, komunikatory internetowe itp. W rzeczywistości rozwój VoIP podąża ściśle za rozwojem Internetu penetracja w różnych krajach i dostępność większych prędkości.

WADY VOIP

Lista zalet VoIP jest dość długa, ale to nie znaczy, że technologia ta nie ma wad. Niektóre z wad to po prostu przeszkody, które z biegiem czasu zostaną rozwiązane, ale inne mogą wymagać zmian w polityce lub większej liczby innowacji w branży VoIP. Na razie podwójne wymagania Internetu i zasilania VoIP oznaczają, że trudno je wdrożyć w odległych lokalizacjach, na obszarach wiejskich lub w mniej rozwiniętych częściach świata.

Niektórzy konsumenci mogą sobie poradzić z mobilnymi aplikacjami VoIP, ale przedsiębiorstwa nie mogą w takich miejscach polegać na niejednolitych usługach VoIP. W krajach takich jak Stany Zjednoczone czy kraje europejskie możliwości wybierania numerów alarmowych również nie dorównują sieci PSTN, chociaż dostawcy wdrażają różne rozwiązania. VoIP nadal nie zastąpił całkowicie PSTN, więc jego niezawodność w sytuacjach awaryjnych lub katastrofach nie została jeszcze przetestowana.

ZALETY TECHNOLOGII VOIP

VoIP oferuje wiele korzyści, szczególnie z technicznego punktu widzenia, dla administratorów, menedżerów biznesowych i zespołów IT.

Dla administratorów

Firmy korzystają z rozwiązań PBX do komunikacji korporacyjnej w sieci PSTN. Działa niezawodnie przez dziesięciolecia i nie działo się w nim wiele złego. Niemniej jednak VoIP oferuje wiele korzyści, na tyle, że wiele firm dokonało aktualizacji tak szybko, jak to było możliwe. Z punktu widzenia administratorów systemy VoIP są łatwiejsze w konfiguracji, konfiguracji i wdrożeniu w porównaniu z tradycyjnymi centralami PBX.

Biorąc pod uwagę trend w kierunku usług hostowanych, większość firm nie musi w ogóle martwić się o sprzęt fizyczny. Administratorzy mogą zmieniać ustawienia, włączać/wyłączać funkcje, dodawać numery/użytkowników/linie lub inne zasoby itp. za pośrednictwem prostych internetowych pulpitów nawigacyjnych. Koniec z grzebaniem w tajnych poleceniach, przestarzałymi interfejsami i uciążliwym programowaniem.

Dla menedżerów biznesowych

Niższa cena systemów VoIP oznaczała, że ​​menedżerów biznesowych nie trzeba było przekonywać przed przejściem na technologię VoIP. Po usunięciu początkowych niedociągnięć związanych z wdrażaniem i konfiguracją firmy zaczęły wdrażać technologię VoIP z zadziwiającą szybkością, częściowo ze względu na cenę. Oprócz tego, że wymagana jest bardzo niewielka inwestycja początkowa, opłaty za połączenia lokalne i międzynarodowe są drastycznie obniżone dzięki VoIP.

Z drugiej strony VoIP umożliwia wzrost produktywności w dzisiejszym mobilnym i zawsze połączonym środowisku biznesowym. Technologia pozwala pracownikom komunikować się ze sobą za pomocą dowolnego urządzenia, niezależnie od lokalizacji. Dzięki połączeniu wszystkich przepływów pracy związanych ze współpracą w jednej sieci, pracownicy rzadziej muszą przełączać się między telefonem stacjonarnym, komputerem i smartfonami.

Ponadto VoIP płynnie integruje wiele kanałów. Na przykład faksy można wysyłać cyfrowo, poczta głosowa może być odbierana w skrzynce odbiorczej poczty elektronicznej, czaty wideo i komunikatory internetowe mogą odbywać się jednocześnie, a klienci mogą dzwonić do firmy bezpośrednio ze swojej witryny internetowej.

Dla działów IT

Specjaliści i działy IT w przedsiębiorstwach na całym świecie uważają, że ich praca jest znacznie łatwiejsza dzięki wprowadzeniu VoIP. Firmy nie potrzebują już osobnego zespołu do zarządzania wewnętrzną siecią danych i sprzętem, podczas gdy inny zespół zarządza systemem telefonicznym. Wszystko jest skonsolidowane w jedną infrastrukturę obejmującą całe przedsiębiorstwo, co sprawia, że ​​zarządzanie i konserwacja są znacznie mniej kłopotliwe.

Kolejną korzyścią dla zespołów IT jest fakt, że VoIP wykorzystuje standardowe protokoły internetowe do wszystkiego, od zarządzania sesjami po routing połączeń. To sprawia, że ​​VoIP jest doskonałą odskocznią do dalszego wdrażania ujednoliconych pakietów komunikacyjnych. Innym aspektem tej technologii jest fakt, że interoperacyjność jest praktycznie oczywista. Coraz więcej dostawców wprowadza usługi, które mogą łączyć się z aplikacjami korporacyjnymi, takimi jak systemy ERP lub CRM.

Korporacyjne systemy komunikacji głosowej od dawna istnieją jako silos bez żadnych połączeń z resztą kanałów biznesowych. Większość funkcji wykraczających poza wykonywanie i odbieranie połączeń wymagała albo drogiego sprzętu, obszernych umów serwisowych z operatorami, albo nawet niestandardowych implementacji różnych elementów oprogramowania. VoIP nie tylko zaciera te granice, ale skupia wszystkie systemy komunikacji w jednym miejscu, umożliwiając płynne przejście między głosem, wideo, tekstem i każdą inną formą komunikacji, która może pojawić się w przyszłości.

W tym momencie VoIP nie ma poważnych konkurentów w przyszłości, a już niedługo stanie się de facto standardem, podobnie jak PSTN dziesięć lat temu. Jednak biorąc pod uwagę obecne tempo innowacji technologicznych i zmian w branży, VoIP, jaki znamy, może okazać się nie do poznania za 10 lat.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!