Do szybkiego poczytania | 15/02/2023

Zalety centrali telefonicznej w chmurze

VoIP phone service background
VoIP

Zastanawiasz się, jakie są zalety chmury PBX? Od początku tej dekady VoIP przeszedł od nowej technologii do czegoś, co jest dziś powszechne w wielu organizacjach. Jednak nadal istnieje wiele firm w różnych częściach świata, które polegają na usługach telefonii analogowej.

Dla tych, którzy chcą dokonać zmiany, przebrnięcie przez wszystkie zwroty marketingowe i żargon techniczny może być trudnym zadaniem. Ponieważ VoIP jest stosunkowo młodą branżą – zwłaszcza w porównaniu z operatorami telefonicznymi – wiele terminów często używanych przez dostawców nie jest ściśle zdefiniowanych, co prowadzi do jeszcze większego zamieszania.

Zanim więc zagłębimy się w zalety oferowane przez cloud PBX, warto przyjrzeć się i zrozumieć, co właściwie oznacza ten termin. Standardowa centrala PBX (Private Branch Exchange) powinna być znana każdej organizacji – jest to w zasadzie biznesowy system telefoniczny z określoną liczbą linii wewnętrznych i zewnętrznych. Połączenia między pracownikami obsługiwane są na liniach lokalnych i umożliwiają użytkownikom współdzielenie linii zewnętrznych dla osób dzwoniących znajdujących się poza organizacją.

Chmura PBX – znana również jako hostowana VoIP lub hostowana PBX – wprowadza PBX w nowoczesną erę cyfrową. Wszystkie funkcje zapewniane przez tradycyjny system PBX są oferowane jako usługa przez Internet przez zewnętrznego dostawcę.

Jest to bardzo podobne do tego, w jaki sposób firma może korzystać z hostowanej poczty e-mail lub usług tworzenia kopii zapasowych/przechowywania w chmurze od zewnętrznych dostawców. Ryzyko, koszty i konserwacja związane z korporacyjnym systemem telefonicznym są przejmowane przez dostawcę, a nie przez organizację klienta.

ZALETY PBX W CHMURZE

Niskie koszty i zaawansowane funkcje

Największymi zaletami hostowanej centrali PBX są niski koszt i dostępność zaawansowanych funkcji. Chociaż nie są to jedyne korzyści, są one najczęściej reklamowane w widocznym miejscu przez dostawców, którzy chcą przyciągnąć nowych klientów. Ponieważ funkcje PBX są dostarczane jako usługa, nie ma sprzętu do zakupu, instalacji ani konserwacji. W rzeczywistości nawet telefony lub telefony komórkowe używane przez pracowników mogą być wynajmowane lub dzierżawione, co oznacza, że wymagane są niewielkie lub żadne inwestycje kapitałowe. Jest to dobrodziejstwem dla małych firm, które nie mogą sobie pozwolić na wydawanie tysięcy dolarów, a nawet dla większych firm, które muszą obniżyć koszty operacyjne.

Chociaż niski koszt jest często synonimem gołych kości, nie jest tak w przypadku VoIP. W rzeczywistości większość usług PBX w chmurze oferuje więcej funkcji niż tradycyjne systemy PBX. Grupy dzwoniących lub kontaktowych, znajdź mnie śledź mnie, kolejki IVR, ACD to tylko niektóre z nich, które są zazwyczaj zawarte w nawet najbardziej podstawowych planach. Dodatkowo wizualna poczta głosowa, faks IP itp. zapewniają, że systemy telefoniczne są połączone z innymi sieciami komunikacyjnymi w wielu punktach, ułatwiając pracownikom przełączanie się między dowolnymi kanałami.

Elastyczność

W 2016 roku pracownicy nie muszą już siedzieć na tym samym krześle ani chodzić do tego samego biura przez cały tydzień. Niektórzy użytkownicy mogą pracować zdalnie, inni mogą pracować w niepełnym lub pełnym wymiarze godzin z wielu lokalizacji, a niektórzy nawet pracują z domu przez jeden lub dwa dni w tygodniu. Oprócz tego system telefoniczny musi obejmować wiele rodzajów urządzeń, między innymi komputery, telefony stacjonarne, telefony komórkowe i tablety. Cloud PBX umożliwia użytkownikom płynne przełączanie się między urządzeniami, lokalizacjami, kanałami komunikacji i mediami bez przerywania ich pracy.

Skaluj w górę lub w dół

Hostowany VoIP jest również skalowalny, niezależnie od tego, czy organizacja musi dodać 20, czy nawet 200 użytkowników jednocześnie. Firmy nie muszą płacić za niewykorzystane zasoby – czy to linie, numery czy miejsca. Firmy, które odnotowują dwucyfrowy wzrost, nie będą miały problemów ze skalowaniem systemu telefonicznego. Z drugiej strony, organizacje, które dokonują redukcji, nie są związane umowami, które zmuszają je do płacenia za łącza, których już nie potrzebują. Ta elastyczność i możliwość skalowania nie jest już luksusem zarezerwowanym dla największych firm, ale raczej koniecznością, którą zapewnia PBX w chmurze, aby firmy mogły przetrwać w zglobalizowanym i niezwykle konkurencyjnym środowisku.

Niezawodność i kopie zapasowe

Ponieważ system PBX działa w chmurze, organizacje nie muszą martwić się o naprawy lub przestoje. Usługi Cloud PBX są projektowane z myślą o redundancji, co oznacza, że system z łatwością przełączy się do drugiej lokalizacji w przypadku jakichkolwiek problemów z pierwszą. W wielu przypadkach organizacja może nawet nie być świadoma, że coś się wydarzyło. Ten sam system zapewnia również ochronę firmy nawet w przypadku uszkodzenia biura w wyniku klęski żywiołowej lub innej.

Dzisiejsze środowisko biznesowe w niczym nie przypomina tego sprzed dekady, nie mówiąc już o poprzednim stuleciu. Chociaż wiele procesów biznesowych i przepływów pracy znacznie się zmieniło wraz z wprowadzeniem przetwarzania w chmurze, urządzeń mobilnych i innych nowych technologii, tradycyjne systemy telefoniczne niewiele się zmieniły. Cloud PBX jest bardziej dostosowany do obecnego sposobu pracy organizacji i pracowników i może dobrze dostosować się do przyszłych wymagań.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!