Do szybkiego poczytania |

Twój przewodnik po wieloliniowych systemach telefonicznych VoIP

VoIP phone service background
Usługa VoIP

W świecie komunikacji istnieje różnica między usługami telefonicznymi na poziomie konsumenckim i biznesowym. Wystarczy wziąć pod uwagę telefony jako przykład. Jeśli jesteś konsumentem, kupujesz jedną linię dla całego domu i wszyscy używają tego samego numeru do wykonywania i odbierania połączeń. Firmy jednak wymagają bardziej skomplikowanej konfiguracji.

O ile więc nie posiadasz firmy jednoosobowej najprawdopodobniej będziesz potrzebować wieloliniowego systemu telefonicznego. Dzięki takiemu systemowi możesz mieć dwie oddzielne linie – jedną do użytku domowego, a drugą dla firmy. Dla firm każdej wielkości wieloliniowe systemy telefoniczne są koniecznością. Dlaczego?

Co to jest system wieloliniowy?

Standardowe systemy telefoniczne łączą dwie osoby podczas jednej rozmowy. System wieloliniowy idzie o krok dalej. Umożliwia on jednoczesne korzystanie z telefonów więcej niż dwóm osobom. Rozważmy wcześniejszy przykład przedsiębiorcy. Jeśli chce korzystać z różnych linii, może skorzystać z dwuliniowego systemu telefonicznego. Załóżmy, że firma rozwija się w ciągu kilku lat i ma teraz trzech pracowników. Mogą przejść na system czteroliniowy, aby więcej osób mogło korzystać z telefonu. Tak więc liczba potrzebnych linii będzie zależeć od liczby jednoczesnych rozmów, które chcesz prowadzić.

Systemy PBX

Centrala PBX to bardziej zaawansowana wersja systemów wieloliniowych. Przełączanie i kierowanie połączeń jest scentralizowane. W standardowym systemie wieloliniowym linie są podłączone do tej samej skrzynki, a całe przełączanie odbywa się lokalnie. Systemy PBX są droższe, ale łatwiejsze do modernizacji w miarę rozwoju firmy.

Czym jest system telefoniczny VoIP?

System telefoniczny VoIP jest zupełnie inny niż typowy telefon stacjonarny. VoIP wysyła połączenia głosowe przez Internet i w ogóle nie wykorzystuje tradycyjnych linii. Jego podstawą są protokoły internetowe.

Dodatkowo telefony VoIP są tańsze niż telefony stacjonarne czy systemy PBX. Usługi telefoniczne VoIP oferują funkcje klasy korporacyjnej w cenach konsumenckich. Nie powinno więc dziwić, że organizacje tak szybko przechodzą na VoIP.

Jak działają wieloliniowe systemy telefoniczne VoIP

Wieloliniowe systemy telefoniczne zapewniają te same funkcje, co tradycyjna telefonia. VoIP umożliwia firmie na jednoczesne korzystanie z wielu linii, dzięki czemu nie musisz mieć tyle samo telefonów co użytkowników. Biuro z 12 pracownikami może bez problemu poradzić sobie z 4 lub 5 liniami!

VoIP pozwala także użytkownikom podłączenie wielu urządzeń do jednej linii. Oznacza to, że możesz dzwonić z dowolnego urządzenia przy użyciu tego samego numeru. Podobnie połączenia przychodzące mogą być kierowane do określonego urządzenia lub przekazywane do wszystkich urządzeń naraz.

4-liniowy system telefoniczny a technologia VoIP

Był czas, kiedy czteroliniowe systemy telefoniczne były idealne dla małych firm. Kiedy masz garstkę pracowników, ale firma nie jest wystarczająco duża, aby pozwolić sobie na centralę PBX, taki system będzie spełniał swoje zadanie. Jednak wraz z wprowadzeniem VoIP popularność zyskują systemy wieloliniowe. Oto dlaczego:

Cena

Na podstawie samej ceny łatwo jest zobaczyć, że VoIP wypada najkorzystniej. Wiele firm VoIP posiada podstawowe plany taryfowe zaczynające się od 25 USD miesięcznie. Nawet dla małej firmy ta kwota jest przystępna. Nie musisz też kupować dodatkowego sprzętu. Twoi pracownicy mogą wykonywać połączenia za pomocą swoich telefonów, a nawet komputerów lub tabletów. Połączenia wewnętrzne – między współpracownikami – są bezpłatne. Połączenia międzymiastowe to ułamek kosztów, jakie naliczają dotychczasowi operatorzy.

Natomiast w przypadku systemu wieloliniowego należy zakupić sprzęt. Pojawią się również opłaty miesięczne i będziesz zmuszony kupić telefony dla wszystkich pracowników. Zazwyczaj operator wymaga również podpisania umowy serwisowej. Oznacza to, zapłacisz karę, jeśli zechcesz wcześniej zerwać umowę. Musisz również płacić zarówno za połączenia wewnętrzne, jak i zewnętrzne, a połączenia międzynarodowe są również bardzo drogie.

Funkcje

Większość systemów wieloliniowych oferuje funkcje potrzebne każdej firmie. Standardem jest identyfikator dzwoniącego, poczta głosowa, funkcja wstrzymania połączenia, połączenia oczekujące i ich przekazywanie. Wiele z nich oferuje również zaawansowane funkcje, takie jak automatyczna sekretarka czy połączenia konferencyjne. Jednak aby z nich skorzystać, zwykle trzeba kupić dodatkowy sprzęt. Dodatkowo Twój operator pobierze opłatę za włączenie tych usług.

Inaczej jest w przypadku VoIP. Nawet podstawowe plany obejmują wiele zaawansowanych funkcji, których potrzebujesz. Niektórzy operatorzy będą oferować kilka planów z różnymi zestawami funkcji. Ale niektóre z firm, takie jak VoIPstudio, całkowicie rezygnują z planów. Istnieje tylko jeden plan dla wszystkich, płacisz tylko za funkcje, z których korzystasz.

VoIP oferuje również funkcje, które są niedostępne w telefonach obsługujących kilka linii. Przykładem może być cyfrowe faksowanie i wysyłanie poczty głosowej na adres email.

Jakość i niezawodność połączeń

Był czas, kiedy telefony VoIP miały słabą jakość dźwięku. Były też zawodne – nigdy nie wiadomo, kiedy połączenie zostanie przerwane lub zakończone. Te dni już dawno minęły. Jeśli kiedyś próbowałeś VoIP i zrezygnowałeś, to czas na ponowną próbę. Dostawcy hostowanych usług VoIP ulepszyli technologię do tego stopnia, że użytkownicy nie widzą różnicy w jakości połączeń VoIP i telefonii stacjonarnej.

Jeśli chodzi o niezawodność, usługi hostowane umożliwiają automatyczne przełączanie awaryjne i tworzenie kopii zapasowych. W przypadku lokalnej awarii możesz przekierować połączenia na urządzenie mobilne z oddzielnym numerem stacjonarnym.

Łatwość obsługi i integracji

Systemy wieloliniowe wymagają pomocy ekspertów na każdym etapie. Od wdrożenia do ostatecznej konfiguracji. Potrzebujesz również wsparcia technicznego, gdy coś pójdzie nie tak. Wszystko to jest kosztowne i czasochłonne. Te systemy nie mogą również zintegrować się z innymi nowoczesnymi narzędziami dla przedsiębiorstw.

Natomiast usługi VoIP są łatwe w konfiguracji i obsłudze. Nie potrzebujesz ekspertów do konfiguracji. Użytkownicy mogą wprowadzać zmiany zgodnie z własnymi wymaganiami. Jako firma możesz zacząć korzystać z telefonów VoIP w mniej niż jeden dzień. Ponieważ system oparty jest na protokołach internetowych, łatwo integruje się z innymi narzędziami cyfrowymi. Na przykład integracja CRM jest obecnie jednym z najpopularniejszych modułów w branży.

Jak widać, VoIP dopracował systemy wieloliniowe w każdym aspekcie. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz korzystnej ceny, nowoczesnych funkcji, niezawodności czy elastyczności, VoIP jest prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem.

 

Czy Twoja firma potrzebuje wieloliniowego systemu telefonicznego VoIP?

Łatwo jest sprawdzić, czy Twoja firma potrzebuje wieloliniowego systemu telefonicznego VoIP.

Czy jesteś przedsiębiorcą? Wybierz wieloliniowy system telefoniczny VoIP, aby oddzielić rozmowy osobiste i służbowe.

Masz małą firmę zatrudniającą od 3 do osób? Będziesz potrzebował wieloliniowego systemu VoIP do dystrybucji połączeń między pracownikami.

Czy masz pracowników zdalnych? Wieloliniowy system VoIP może obsługiwać pracowników zdalnych, pracowników podróżujących uwzględniając również elastyczne harmonogramy pracy.

Czy masz szybko rozwijającą się firmę? Wieloliniowy system VoIP może pomóc w skalowaniu w górę lub w dół w zależności od potrzeb.

Zalety systemu wieloliniowego VoIP

Wieloliniowy system telefoniczny VoIP pozwala na zakup mniejszej liczby linii niż liczba pracowników w biurze. Jeśli masz pracowników w wielu lokalizacjach, może to obniżyć koszty, ponieważ połączenia wewnętrzne są bezpłatne. System zapewnia również elastyczność dostosowywania funkcji zgodnie z własnymi wymaganiami.

Zawsze możesz dodać linię kiedy będziesz jej potrzebował. Płać tak długo, jak jej używasz lub usuń ją jeśli nie jest już potrzebna. Ty i Twoi pracownicy możecie dzwonić z dowolnego urządzenia, w tym ze smartfonów, tabletów, komputerów stacjonarnych i laptopów. Nie musisz kupować dodatkowego sprzętu ani licencji na oprogramowanie.

Twój operator zajmie się wieloma rzeczami, takimi jak bezpieczeństwo, niezawodność czy konserwacja. Dzięki temu nie musisz mieć zespołu ekspertów od rozwiązywania problemów.

Wieloliniowe systemy telefoniczne – zaprojektowane z myślą o rozwoju Twojej firmy

Być może najlepszą częścią wieloliniowych systemów telefonicznych VoIP jest ich skalowalność. W przypadku tradycyjnego systemu czteroliniowego musisz pokryć koszty wszystkich czterech linii, nawet jeśli masz tylko 2 pracowników. Dodając pracowników, musisz kupić dodatkowy sprzęt. Tak naprawdę nie możesz zacząć powoli i rozwijać się w razie potrzeby.

Dzięki VoIP możesz zacząć stopniowo nawet z jedną linią. W miarę rozwoju dodawaj więcej linii i numerów. Będziesz płacić tę samą cenę za użytkownika na każdym etapie. Co się dzieje, gdy nie potrzebujesz dodatkowych linii? Usuń je i przestań za nie płacić.

Ostatecznie, wieloliniowy system telefoniczny VoIP daje całkiem sporo w przystępnej cenie. Otrzymujesz więcej funkcji za mniej w porównaniu z tradycyjnymi telefonami. Nie wahaj się i już dziś przełącz się na usługę VoIP.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!

Czat onlineChat Button