Do szybkiego poczytania |

W jaki sposób są naliczane opłaty za połączenia VoIP?

VoIP phone service background
VoIP dla firm

Jednym z głównych powodów przejścia na VoIP ze zwykłych telefonów stacjonarnych jest redukcja kosztów. Dotyczy to zarówno użytkowników prywatnych jak i korporacyjnych, chociaż to firmy mogą zaoszczędzic najwięcej. Obniżenie kosztów może wynikać z wielu czynników, takich jak niższe opłaty za połączenia, brak miesięcznych umów, brak opłat serwisowych lub ukrytych opłat, brak konieczności zakupu drogiego sprzętu itp.

Najbardziej bezpośredni wpływ mają niższe opłaty za połączenia, które oznaczają ciągłe oszczędności, a nie tylko jednorazową zniżkę. W przypadku VoIP opłaty za połączenia mogą być  bezpłatne w przypadku niektórych rodzajów połączeń (połączenia krajowe) i bardzo niskie za minutę w przypadku innych (zwykle połączenia międzymiastowe). Dlaczego jednak operatorzy  VoIP oferują bezpłatne połączenia?

Jak działają połączenia VoIP

Ponieważ tradycyjne połączenia odbywają się po liniach miedzianych – które nie są w stanie obsłużyć żadnego innego rodzaju ruchu – operatorzy telefoniczni i operatorzy muszą budować infrastrukturę dla każdego domu. Następnie pobierają opłaty za połączenia według określonej taryfy, aby zapłacić za infrastrukturę i świadczone usługi.

Z drugiej strony VoIP przemieszcza się po istniejącej sieci danych – w większości przypadków przez Internet. Opłata za połączenie internetowe jest już opłacana przez użytkownika, który dokonuje płatności na rzecz dostawcy usług internetowych. Dostawca VoIP nie musi instalować indywidualnego połączenia internetowego dla każdego klienta. W ten sposób większość połączeń VoIP (szczególnie połączeń krajowych) staje się bezpłatna, ponieważ operator nie ponosi żadnych opłat za zakończenie połączenia (jeśli cała rozmowa odbywa się przez Internet) ani odzyskiwać kosztów inwestycji.

Jeśli jednak jakakolwiek część połączenia przechodzi przez sieć PSTN, operator będzie musiał zapłacić opłaty za zakończenie połączenia innym podmiotom w sieci telekomunikacyjnej. W związku z tym niektóre połączenia są płatne, ale zazwyczaj są one niższe niż odpowiadające im stawki PSTN.

Jak naliczane są opłaty za połączenia VoIP

Dla klientów prywatnych

Oferta dla konsumentów i przedsiębiorstw mogą się znacznie różnić, co widać również w wielu innych branżach. Osoby fizyczne i gospodarstwa domowe na ogół nie potrzebują wszystkich funkcji wymaganych przez organizacje, więc opłaty za połączenia indywidualne stanowią główną część rachunku miesięcznego. Istnieje wiele modeli stosowanych przez dostawców, jeśli chodzi o pobieranie opłat za połączenia VoIP.

Jednym z popularniejszych modeli jest podobny do tego, w jaki sposób operatorzy telefoniczni pobierają opłaty za telefony stacjonarne. Rachunek telefoniczny może składać się z miesięcznej opłaty za usługę, ograniczonej liczby minut w abonamencie oraz wszelkich opłat za dodatkowe wykorzystane minuty. Oprócz tego istnieje wiele planów VoIP, które obejmują nielimitowane połączenia krajowe lub międzymiastowe (dla kilku wybranych krajów). Ten rodzaj planu jest bardzo przydatny dla rodzin, które mają krewnych za granicą, ponieważ nie muszą martwić się o liczbę minut.

Innym sposobem używanym przez dostawców do rozliczeń jest sprzedaż konsumentom sprzętu do wykonywania połączeń VoIP, ale za rzeczywiste połączenia nie są pobierane żadne opłaty. Oznacza to, że konsument płaci z góry określoną kwotę za adapter / skrzynkę VoIP, a wszystkie rozmowy wykonywane z tego numeru są bezpłatne. Jest to odmiana nieograniczonego planu taryfowego, szczególnie przydatna dla osób, które regularnie wykonują dużo połączeń.

Dla przedsiębiorstw

Usługi klasy korporacyjnej mogą również mieć różne rodzaje opłat za połączenia i plany taryfowe. Same opłaty za połączenia mogą być dwojakiego rodzaju – płatne zgodnie z rzeczywistym użyciem lub nieograniczone plany. Są one bardzo podobne do planów konsumenckich, a wybór opcji zależy całkowicie od wymagań organizacji. Firmy, które mają stale niski wolumen, mogą preferować plany typu pay-as-you-go, podczas gdy inne mogą zdecydować się na nieograniczone, ponieważ mają centrum telefoniczne lub szacują, że popyt wzrośnie w najbliższej przyszłości.

Inni nie ograniczają liczby użytkowników, ale zamiast tego oferują funkcje na wielu poziomach. Najniższy i najbardziej podstawowy poziom może być nawet darmowy lub wyjątkowo niedrogi, ale nie będzie zawierał wielu bardziej zaawansowanych funkcji, których szukają firmy.

Dodatkowe funkcje mogą być dodawane indywidualnie lub w pakiecie. Na przykład wizualna poczta głosowa może wiązać się z dodatkową opłatą, ale ta funkcja będzie dostępna dla wszystkich użytkowników w sieci. Pakiety funkcji mogą być również oferowane, gdy wiele powiązanych funkcji jest oferowanych razem w określonej cenie. Organizacja, która potrzebuje tych funkcji, może po prostu wybrać dowolny pakiet, którego potrzebują.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!

Czat onlineChat Button