VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Nie ma wątpliwości, że VoIP to najgorętsza nowa technologia. Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę, że VoIP jest elastyczny i interoperacyjny z innymi systemami opartymi na protokole IP. Jest bardziej odpowiedni dla nowoczesnej komunikacji i potrzeb biznesowych niż zwykły stary system telefoniczny, na którym wiele osób dorastało.
Chociaż wiele osób słyszało o VoIP, spora część nadal nie rozumie, jak działa i dlaczego jest to ogromny krok naprzód w stosunku do analogowych systemów telefonicznych. Informacje te są absolutnie niezbędne dla każdego, kto chce uaktualnić swój istniejący domowy system telefoniczny lub system telefoniczny przedsiębiorstwa do VoIP. Ponieważ technologia wciąż się zmienia i rozwija, nadążanie za szczegółami technicznymi lub żargonem może wydawać się niemożliwe, ale podstawowe podstawy są wystarczająco łatwe do zrozumienia.
VoIP to skrót od Voice over Internet Protocol, który w dużym stopniu określa, czym jest technologia i do czego służy. PSTN przenosi ludzki głos przez fizyczne miedziane linie, które łączą wszystkie urządzenia telefoniczne na świecie. Mimo że wiele tras i połączeń jest obecnie zautomatyzowanych i obsługiwanych przez komponenty elektroniczne, nadal jest to technologia analogowa.
Z drugiej strony VoIP jest technologią cyfrową i opiera się na protokołach internetowych, podobnie jak poczta e-mail. Podobnie jak poczta e-mail wykorzystuje SMTP, a Internet używa protokołu HTTP, tak VoIP w większości wykorzystuje standard SIP. To, co robi VoIP, to w zasadzie wysyłanie połączeń głosowych przez Internet zamiast zwykłej sieci PSTN. W tym momencie większość ludzi w krajach rozwiniętych ma połączenia z Internetem, mimo że prędkości mogą się znacznie różnić. Tak więc VoIP jest dostępny dla prawie każdego, kto tego chce.
Chociaż to pytanie może wydawać się proste, w rzeczywistości może odnosić się do wielu aspektów VoIP. Na przykład podstawowa różnica między VoIP a PSTN polega na tym, że połączenia są kierowane przez sieć danych (która może obejmować kable światłowodowe) zamiast po liniach miedzianych. Ten aspekt jest również czasami nazywany routingiem połączeń, tj. sposobem obsługi połączeń przez technologię.
Inną powszechnie używaną frazą jest przekazywanie połączeń, które z pewnych perspektyw można również uznać za przekierowywanie połączeń. Przedsiębiorstwa często używają tej funkcji, aby zapewnić, że połączenia przychodzące są zawsze obsługiwane przez pracownika, nawet jeśli zajęty, z dala od telefonu lub pracuje z innego miejsca.
W takich sytuacjach przekierowanie połączeń można skonfigurować tak, aby działało na wiele sposobów. Na przykład pracownik może ustawić reguły, zgodnie z którymi połączenia wykonywane na jego numer służbowy w poniedziałek i wtorek powinny być przekierowywane na urządzenie mobilne i kierowane na telefon stacjonarny w inne dni. Czasami firmy mają dedykowane numery dla różnych działów, takich jak sprzedaż lub księgowość. Jeśli ktoś zadzwoni pod ten numer, może zostać przekierowany do wszystkich pracowników w dziale, tak aby mógł odebrać ten, kto nie jest zajęty.
Z perspektywy przedsiębiorstwa przekazywanie połączeń w sieci PSTN może być kosztownym dodatkiem. Oznaczało to, że organizacje na ogół ograniczały tę funkcję do kilku kluczowych członków kadry kierowniczej menedżerów w celu obniżenia kosztów. Jest to jednak potrzebne bezpłatnie w większości hostowanych architektur trunkingu VoIP i SIP, dzięki czemu jest bardziej przydatne dla firm. Przekazywanie połączeń można rozszerzyć na wszystkich pracowników w organizacji, zwiększając w ten sposób produktywność i współpracę bez dodatkowych kosztów.
W przyszłości sieć PSTN zniknie i zostanie zastąpiona zaawansowaną infrastrukturą VoIP. Jednak w ramach transformacji jednym z problemów, które należy rozwiązać, jest sposób trasowania połączeń VoIP między różnymi operatorami w różnych częściach świata. Obecnie PSTN działa jako „neutralny grunt” między niekompatybilnymi usługami VoIP. Więc co się dzieje, gdy PSTN zniknie?
Inny aspekt routingu połączeń, który należy rozwiązać, dotyczy kwestii prywatności. Identyfikacja dzwoniącego stała się obecnie istotną częścią połączeń głosowych, ale kiedy została po raz pierwszy wprowadzona, pojawiło się wiele obaw związanych z wyświetlaniem informacji o klientach w innych sieciach w ramach normalnego kierowania połączeń. W przypadku połączeń VoIP problem staje się bardziej skomplikowany, ponieważ dostępnych jest więcej informacji o użytkowniku, w tym o rodzaju używanego przez niego urządzenia, informacje o obecności i wiele więcej.
Podczas gdy pierwszy problem ma charakter bardzo techniczny – dotyczący norm i interoperacyjności, ten drugi jest bardziej kwestią polityczną. Jest to coś, co może wymagać współpracy różnych krajów, ponieważ wszystkie mają własne prawa dotyczące prywatności i bezpieczeństwa. W większości SIP został uznany za najpowszechniejszy standard, który toruje drogę do rozwiązywania problemów ze zgodnością.
Przedsiębiorstwa muszą radzić sobie z routingiem połączeń w sieci swojej organizacji. Połączenia między pracownikami w sieci firmowej muszą być kierowane i obsługiwane inaczej niż te, które kończą się w sieci PSTN. Jest to szczególnie ważne, ponieważ połączenia wewnątrz przedsiębiorstwa są na ogół bezpłatne, podczas gdy za połączenia międzynarodowe lub międzymiastowe naliczana jest opłata przez operatora.
Routing połączeń VoIP w przedsiębiorstwie może być bardzo złożony ze względu na wiele czynników. Niektóre organizacje używają rozproszonej architektury trunkingu SIP, co oznacza, że każda lokalizacja jest odpowiedzialna za konfigurację i administrowanie łączem SIP. Obejmuje to także ustalanie zasad routingu połączeń, co prowadzi do złożoności. Po drugie, istnieje szeroki zakres zasad, które mogą być stosowane przez firmę do określania routingu połączeń – według minimalnych kosztów, maksymalizacji wydajności lub czegoś pośredniego.
W związku z tym dostępnych jest wiele narzędzi i oprogramowania do przekierowywania połączeń, które pomagają firmom zarządzać połączeniami VoIP. Dostawcy VoIP muszą również zajmować się kwestiami routingu połączeń, aby określić, które bramy lub serwery powinny zostać zakończone. Sprzedawcy muszą równoważyć koszty z doświadczeniem użytkownika końcowego, ponieważ najniższy koszt trasy może również wiązać się z bardzo dużymi opóźnieniami i odwrotnie. Techniczne aspekty routingu połączeń VoIP mogą być bardzo złożone, ale podstawowe zasady są dość proste.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!