VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Technologia VoIP zmieniła komunikację w przedsiębiorstwie na wiele różnych sposobów. Organizacje mają teraz dostęp do zaawansowanych funkcji, które po prostu nie były możliwe w przypadku starszych systemów. VoIP łączy wiele różnych kanałów komunikacji. Służy również jako podstawa dla ujednoliconych narzędzi komunikacyjnych w wielu organizacjach. Co więcej, jest znacznie tańszy na dłuższą metę niż jego poprzednik.
Podstawowym warunkiem połączenia VoIP jest dostępność Internetu. Połączenia VoIP są przesyłane przez sieć danych zamiast oddzielnej linii miedzianej. Niektóre połączenia są przesyłane przez publiczny Internet na pewną część odległości. Połączenia wewnętrzne w organizacji zazwyczaj nie opuszczają firmowej sieci danych.
Aby połączenie VoIP działało prawidłowo, połączenie internetowe powinno być szybkie i mieć wystarczającą przepustowość. Wolne połączenie oznacza, że pakiety głosowe docierają do drugiej osoby dłużej. Ponieważ dzwonienie jest środkiem komunikacji w czasie rzeczywistym, każde spowolnienie wpłynie na rozmowę. Przepustowość określa, ile jednoczesnych połączeń może obsługiwać sieć w dowolnym momencie. Każde połączenie zajmuje określoną przepustowość, chociaż niektóre połączenia wymagają więcej niż inne.
Organizacje mają dostęp do wielu różnych typów połączeń internetowych. Szybkie sieci, takie jak szerokopasmowa sieć Ethernet i światłowód, są najlepszą opcją dla połączeń VoIP. Jednak inne rodzaje połączeń danych, takie jak Wi-Fi lub sieci komórkowe, są również dostępne do wykonywania połączeń ze smartfonów i podobnych urządzeń.
Nie wszystkie firmy mają dostęp do najszybszych lub najlepszych opcji internetowych. Czasami firmy mają biura zlokalizowane na odległych obszarach lub w krajach słabo rozwiniętych. W takich przypadkach jedyną dostępną opcją mogą być połączenia satelitarne. Internet satelitarny oferuje przyzwoitą opcję dla tych lokalizacji, które w przeciwnym razie mogłyby w ogóle nie mieć dostępu do Internetu. Więc niektóre organizacje chcą wiedzieć, czy VoIP może działać przez połączenia satelitarne?
Niestety odpowiedź na to pytanie nie jest tak jednoznaczna, jak mogłoby się wydawać. To, czy VoIP może działać w takim scenariuszu, zależy od wielu zmiennych. Czasami może działać, a czasami nie. Zajrzyjmy za kulisy, aby zrozumieć, dlaczego tak się dzieje.
Najpierw musimy przyjrzeć się czynnikom, które wpływają na jakość połączeń VoIP. Nie wystarczy, że organizacja po prostu łączy się z rozmówcą. Wynikająca z tego rozmowa musi być słyszalna i wyraźna dla wszystkich stron. W wielu przypadkach niemożność nawiązania połączenia jest lepsza niż słaba jakość dźwięku. Niektóre z czynników wpływających na jakość VoIP to:
Jak już wspomnieliśmy wcześniej, każde połączenie VoIP wymaga określonej przepustowości. Niektóre połączenia są kompresowane w celu zachowania przepustowości, chociaż obniża to jakość dźwięku. Kompromisy akceptowalne w pewnych sytuacjach, ale nie zawsze.
Opóźnienie to czas, w którym pakiety głosowe docierają do miejsca docelowego. Opóźnienie można mierzyć w obie strony, ponieważ pakiety głosowe niekoniecznie muszą dwukrotnie podążać tą samą ścieżką. Duże opóźnienie jest bardzo widoczne i powoduje słabą rozmowę z echem.
Dane mogą być przesyłane przez Internet za pomocą różnych typów protokołów. VoIP wykorzystuje UDP, który jest często implementowany do komunikacji w czasie rzeczywistym. Jednak problemem UDP jest to, że jeśli pakiety danych zostaną utracone po drodze, nie są one ponownie wysyłane. Oznacza to, że utracone pakiety powodują brakujące słowa i niską jakość dźwięku.
Jitter jest w pewnym stopniu związany z latencją. Podejmowane są różne miary opóźnienia, a różnica między nimi jest znana jako jitter. W idealnej sieci z idealnymi warunkami jitter wynosiłby zero. W prawdziwym świecie rzadko jest to możliwe, jeśli nie wręcz niemożliwe. Organizacje na ogół starają się utrzymywać jitter na jak najniższym poziomie.
Teraz możemy zobaczyć, jak połączenia satelitarne wpływają na każdy z tych aspektów. Połączenia satelitarne – podobnie jak każdy inny rodzaj Internetu – często mają różne prędkości wysyłania i pobierania. Chociaż nie ma to wpływu na normalne przeglądanie Internetu, połączenia VoIP wymagają przepustowości w obu kierunkach. Jeśli połączenie ma wystarczającą przepustowość, połączenia VoIP nie będą stanowić problemu.
Opóźnienia to znacznie większy problem w przypadku połączeń satelitarnych. Pakiety danych potrzebują znacznie więcej czasu, aby dotrzeć do miejsca przeznaczenia, ponieważ muszą przejść przez satelitę krążącego na niebie. Ta minimalna latencja jest często wyższa niż wymagana do połączeń głosowych. Dodanie innych czynników, które mogą mieć wpływ na czas podróży, poważnie ogranicza jakość połączeń VoIP.
Utratę pakietów i jitter można w pewien sposób skompensować za pomocą buforów jitter, małych błędów bitowych podczas transmisji itp. Jednak niektóre z nich zwiększą opóźnienia, co również nie jest dobrą rzeczą. Krótko mówiąc, chociaż połączenia satelitarne mogą być wykorzystywane nie są ani niezawodne, ani wystarczające do obsługi regularnych połączeń VoIP.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!