VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Bezpieczeństwo i prywatność budzą obecnie ogromne obawy i słusznie. Zarówno rządy, jak i korporacje są coraz bardziej zainteresowane wydobywaniem danych, a rozmowy telefoniczne nie są tu wyjątkiem. Niemal codziennie nagłówki gazet pełne są najnowszych luk w zabezpieczeniach, exploitów i skandali związanych z pewnego rodzaju naruszeniem bezpieczeństwa danych.
Nic więc dziwnego, że wiele osób zastanawia się, czy VoIP jest wart trudu modernizacji. Niektórzy eksperci doradzają nawet firmom i konsumentom, aby powrócili do tradycyjnych telefonów stacjonarnych. Po co zawracać sobie głowę zmianą sieci i nawyków, jeśli VoIP jest mniej bezpieczny niż Twój obecny system? Ale to jest sedno problemu. Czy VoIP jest bardziej czy mniej bezpieczny niż zwykłe telefony stacjonarne?
Z technicznego punktu widzenia oba typy systemów są podatne na szpiegowanie. Zwłaszcza przez dostawcę i/lub rząd. Zasadniczo z tego powodu większość krajów wymaga nakazu – nawet w przypadku organów ścigania – na podsłuchiwanie dowolnej linii.
Główną różnicą między VoIP a PSTN jest sposób przetwarzania, przesyłania i przechowywania danych. Połączenia realizowane na telefonach stacjonarnych odbywają się za pośrednictwem łączy, a dane mają charakter analogowy. Całkiem łatwo jest podsłuchać rozmowę telefoniczną przy użyciu stosunkowo taniego sprzętu. Potrzebują jednak fizycznego dostępu do przewodów.
Połączenia VoIP są cyfrowe i przesyłane przez Internet. Dzięki temu hakerzy mogą podsłuchiwać Twoje rozmowy, nawet jeśli znajdują się na drugim końcu świata. Wystarczy oprogramowanie i wiedza techniczna.
Nie oznacza to jednak, że VoIP stanowi nieodłączne zagrożenie bezpieczeństwa w porównaniu z systemami analogowymi. Tak naprawdę wielu ekspertów jest zgodnych, że prawidłowo skonfigurowany system VoIP jest bezpieczniejszy niż typowy telefon stacjonarny. Istnieje wiele powodów:
Naruszenia bezpieczeństwa trafiają na pierwsze strony gazet praktycznie przez cały czas. Największą konsekwencją tych wydarzeń jest to, że firmy zaczynają zwracać na to uwagę. Bezpieczeństwo nie jest już odkładane na później, dopóki nie pojawi się problem. Organizacje aktywnie zabezpieczają swoje systemy, w tym także telefony.
Producenci i inni dostawcy infrastruktury stale wydają poprawki i aktualizacje zabezpieczeń. Tak długo jak użytkownicy będą je stosować i aktualizować swój sprzęt, Twoje telefony VoIP będą bezpieczne.
Ponieważ dane VoIP mają charakter cyfrowy, można je przechowywać do późniejszego wykorzystania. Niestety oznacza to również, że przestępcy mogą przechwytywać te pakiety danych i spokojnie je przeglądać. Hakerzy mogą przechwytywać połączenia z dowolnego miejsca. Jeśli jeden z Twoich pracowników ujawni swoje hasło w ramach oszustwa typu phishing, Twoje telefony mogą być podatne na ataki.
Jednocześnie firmy mają dostęp do większej liczby narzędzi zabezpieczających telefony. Kompleksowe szyfrowanie, zmiana haseł w regularnych odstępach czasu, zabezpieczanie punktów końcowych (komputerów, telefonów SIP itp.) to wszystko, co możesz zrobić po swojemu. Ogólnie rzecz biorąc, praktyki bezpiecznego korzystania z komputera mogą również chronić system telefoniczny.
Niektórzy uważają, że VoIP jest niebezpieczny, ponieważ przesyłany jest przez Internet. Natomiast zwykłe rozmowy telefoniczne mają własną sieć. Ale znowu, przedsiębiorstwa mają sporo opcji, jeśli chodzi o zabezpieczanie połączeń VoIP.
Można na przykład oddzielić połączenia VoIP od reszty sieci firmowej za pośrednictwem sieci VLAN. Oznacza to, że połączenia VoIP nie mają kontaktu ze zwykłymi pakietami danych. Ułatwia to izolowanie problemów i sprawdzanie, czy ktoś włamał się do Twojej sieci. Oznacza to również, że hakerzy nie mogą złamać zabezpieczeń telefonów, włamując się do innych powiązanych systemów.
W rzeczywistości niektóre firmy posuwają się nawet do posiadania oddzielnej sieci fizycznej do połączeń telefonicznych. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad bezpieczeństwem. To, co dzieje się w jednej sieci, nie musi mieć żadnego wpływu na drugą. To wszystko opcje, których nie otrzymasz w przypadku zwykłych rozmów telefonicznych.
Jeśli chodzi o to, nie ma czegoś takiego jak całkowicie bezpieczna rozmowa telefoniczna. Żaden sprzedawca nie byłby na tyle głupi, aby twierdzić, że jego sprzęt, oprogramowanie lub narzędzie jest niezniszczalne. Nawet gdyby tak było, to tylko kwestia czasu, zanim ktoś wymyśli sposób na włamanie. Jeśli nie luka techniczna, zawsze znajdzie się element ludzki. Użytkownicy stanowią zagrożenie bezpieczeństwa w każdym systemie, ale to nie znaczy, że można ich całkowicie wyeliminować!
Być może największą zaletą telefonów stacjonarnych jest to, że większość użytkowników polegała na bezpieczeństwie dzięki niejasności. Jeśli ktoś naprawdę nie chciał podsłuchiwać twoich rozmów, byłeś stosunkowo bezpieczny. W przypadku VoIP kwestie bezpieczeństwa zajmują centralne miejsce. To naprawdę dobra rzecz. Wiedza to potęga, a im więcej wiesz o problemie, tym większe masz szanse na jego rozwiązanie.
Opóźnianie przejścia na VoIP w Twojej firmie ze względów bezpieczeństwa nie jest najlepszą decyzją. To, co powinieneś robić, to monitorowanie swoich systemów i upewnianie się, że problemy z bezpieczeństwem zostaną rozwiązane, zanim staną się większymi problemami.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!