Do szybkiego poczytania | 29/05/2025

VoIP i chmura – „Płać za użytkowanie” (bez marnotrawstwa)

VoIP phone service background
Usługa VoIP | VoIP

Technologia chmury znalazła swoje miejsce w każdej branży, a nawet przekształciła kilka z nich nie do poznania. Obecnie większość ludzi nosi co najmniej jedno lub dwa urządzenia, które polegają na chmurze w celu dostarczania usług. W ciągu ostatnich kilku dekad wiele aplikacji oprogramowania stało się usługami, które polegają na chmurze. Musisz kupić oprogramowanie do przygotowywania zeznań podatkowych, program do edycji wideo, a nawet edytor tekstu? Odkryjesz, że istnieją dziesiątki usług opartych na chmurze, które dostarczą Ci potrzebnych funkcji do każdego posiadanego urządzenia podłączonego do Internetu.

SYSTEMY PBX DLA PRZEDSIĘBIORSTW

Systemy komunikacji głosowej przedsiębiorstw nie były odporne na transformację w chmurze. Dawno minęły czasy, gdy do obsługi telefonów potrzebne były pomieszczenia pełne sprzętu i dziesiątki pracowników. Niezależnie od tego, czy jesteś małym startupem, czy międzynarodową korporacją, usługi VoIP oparte na chmurze mogą połączyć Cię z resztą świata.

Usługi VoIP hostowane, które opierają się na chmurze, oferują wiele korzyści w porównaniu z wdrożeniami lokalnymi. Możesz rozpocząć korzystanie z usługi VoIP hostowanej w ciągu kilku godzin, o ile masz telefony zgodne z SIP (lub telefony analogowe i adaptery) i solidną infrastrukturę sieciową. Większość dostawców udostępni Ci bezpłatną wersję demonstracyjną, która może trwać od dwóch tygodni do nawet 60 dni! Fakt, że te usługi telefoniczne są dostarczane w całej chmurze, oznacza również, że nie musisz kupować drogiego sprzętu ani wydawać pieniędzy na okresową konserwację. Dostawca dba o bezpieczeństwo, jakość usług, konserwację, dostarczanie nowych funkcji i rozwiązywanie problemów.

POZBYWANIE SIĘ UMÓW

Dostawcy usług VoIP w chmurze przyjęli również różne modele biznesowe, aby dopasować je do preferencji klientów. Możesz kupić minuty połączeń z góry, zdecydować się na nielimitowane plany lub wybrać kombinację obu. Organizacje, które nie wykonują wielu połączeń międzymiastowych, wolą nielimitowane plany połączeń lokalnych, podczas gdy inne wybiorą alternatywy. Jedną z rzeczy, których branża postanowiła unikać, są umowy.

Większość firm zna długoterminowe umowy, zwłaszcza w przypadku usług telefonicznych. Kiedy ostatnio można było kupić nowe linie telefoniczne lub numery bez płacenia wysokich opłat z góry i podpisywania wieloletniej umowy z tradycyjnym operatorem? Umowy rzeczywiście oferują firmom pewne korzyści – można zablokować obecne ceny na przewidywalną przyszłość i mieć pewność pewnego poziomu jakości przez ten sam okres. Jednak na przestrzeni lat firmy zdały sobie sprawę, że wady przewyższają nieliczne korzyści.

MODEL BIZNESOWY “PAY AS YOU GO”

Dostawcy usług VoIP w chmurze stosują model płatności za użytkowanie (nazywany również miesięcznymi umowami ciągłymi), który oferuje więcej korzyści niż stary model oparty na umowach. Płatność za użytkowanie oznacza, że ​​nie musisz tracić czasu na planowanie przyszłego wzrostu. Startupy i małe firmy stają w obliczu wielu ryzyk podczas planowania przyszłości – nigdy nie wiadomo, czy firma odniesie ogromny sukces czy poniesie porażkę w ciągu najbliższych kilku lat.

Co się stanie, jeśli zaplanujesz 5% wzrostu na następne 12 miesięcy, ale ostatecznie rozszerzysz się znacznie szybciej? Twoja umowa telefoniczna może określać wygórowane opłaty za dodatkowe linie. Może się również zdarzyć odwrotna sytuacja. Co jeśli wzrost będzie wolniejszy, niż przewidywano i nie będziesz potrzebować wszystkich linii lub numerów, z którymi teraz utkniesz? W większości przypadków jedyną opcją jest dalsze płacenie za wszystkie te niewykorzystane zasoby.

Model „pay as you go” rozwiązuje te problemy jednym zamachem. Nie musisz płacić za zasoby, których już nie używasz. Drugą stroną medalu jest to, że jeśli Twój biznes szybko się rozwinie, zawsze możesz dodać linie w dowolnym momencie. Nie tylko linie i numery możesz zmieniać według własnego uznania. Możesz nawet włączać i wyłączać określone funkcje, płacąc za nie tylko wtedy, gdy je włączysz. Załóżmy, że faksowanie cyfrowe jest opcjonalną funkcją, która wymaga dodatkowej płatności w ramach Twojego planu cenowego. Zamiast płacić za nią przez cały okres trwania umowy, możesz ją włączyć na kilka miesięcy lub tygodni, których potrzebujesz. Taka szczegółowość pozwala startupom i małym firmom zaoszczędzić całkiem sporo pieniędzy w przeciwieństwie do umów.

WOLNOŚĆ PRZEŁĄCZANIA SIĘ

Brak umów oferuje również jedną ważną korzyść – możliwość zmiany dostawcy w dowolnym momencie. Innowacje i konkurencja w branży VoIP oznaczają, że dostawcy często wypuszczają nowe funkcje i zmieniają ceny. Dzięki umowie nie będziesz mógł zmienić dostawcy bez uiszczenia opłat za wcześniejsze rozwiązanie umowy i innych tego typu opłat. Zakładając, że możesz nawet zakończyć umowę przed terminem bez uciekania się do kroków prawnych. Dzięki płatnościom za użytkowanie firmy nie będą miały żadnych problemów ze zmianą dostawcy. Więc śmiało skorzystaj z tej nowej niskiej ceny lub ekscytującej funkcji!

Nowe technologie zmieniają nie tylko procesy i przepływy pracy, ale także prowadzą do zmian ekonomicznych. I najwyższy czas, aby Twoja firma skorzystała z tych zmian!

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!