Do szybkiego poczytania | 27/04/2016

Czym różni sięVoIP od zwykłej usługi telefonicznej?

VoIP phone service background
VoIP dla firm

Usługa telefonii VoIP istnieje już od jakiegoś czasu, ponieważ firmy i przedsiębiorcy przechodzą z usług telefonicznych korzystających z PSTN na bardziej zaawansowany system. VoIP wykorzystuje połączenie internetowe do dostarczania połączeń głosowych przy użyciu technologii przełączania pakietów.

Usługa telefonu wirtualnego jest opłacalna, a zakupiony numer telefonu może być używany z dowolnego  urządzenia, takiego jak komputer stacjonarny, laptop i urządzenia mobilne. Dopóki masz dostęp do Internetu, możesz wykonywać połączenia telefoniczne VoIP. Dowiedz się więcej o zaletach tego nowego systemu telefonicznego dla małych firm oraz o tym, jak uzyskać numer VoIP już dziś.

Czym jest usługa telefoniczna VoIP?

Usługa telefoniczna VoIP to nowa technologia, która umożliwia wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych przez Internet. Zanim przyjrzymy się, jak VoIP zrewolucjonizował komunikację głosową, konieczne jest zrozumienie, że podstawowa koncepcja wykonywania połączenia nie uległa zmianie. Korzystając z VoIP, wystarczy podnieść słuchawkę i wybrać numer. To samo dotyczy odbierania połączenia. 

Ponadto wiele funkcji, do których jesteśmy przyzwyczajeni, również istnieje w VoIP. Poczta głosowa, zawieszanie połączenia, przekazywanie połączeń na alternatywny numer i systemy IVR są dostępne.

Różnice między VoIP a zwykłym systemem telefonii biznesowej

Systemy telefoniczne małych firm wykorzystują tradycyjne przewody miedziane do przesyłania połączeń. Pojawienie się wirtualnych połączeń umożliwia wykonywanie tych samych połączeń przez Internet. Dzięki tej nowej technologii firma może wykonywać połączenia za ułamek kosztów tradycyjnych linii telefonicznych.

Jak działa konwencjonalny system telefoniczny dla małych firm?

Tradycyjnie połączenia głosowe są przesyłane przez sieć telefoniczną przez linie miedziane w sieci PSTN (publiczna komutowana sieć telefoniczna). W celu realizacji tego zadania sieć telefoniczna PSTN wykorzystuje technologię przełączania obwodów. Gdy połączenie jest przesyłane przez zwykłą linię stacjonarną, obwody od dzwoniącego do drugiej osoby są otwierane. Cały obwód musi być otwarty przez cały czas trwania połączenia. Utrzymywanie otwartych obwodów jest powodem, dla którego połączenia międzystrefowe są tak drogie. Im większa odległość pokonuje połączenie, tym więcej obwodów musi być otwartych.

Inną cechą konwencjonalnej sieci telefonicznej jest brak zapotrzebowania na zasilanie lub Internet. Nawet jeśli zasilanie i internet zostaną wyłączone, telefony nadal będą działać, co może być nieocenione w przypadku awarii.

Jak działa usługa VoIP dla małych firm?

Z drugiej strony usługa telefoniczna VoIP kieruje połączenia głosowe przez sieci danych, takie jak Internet lub wewnętrzne sieci LAN przedsiębiorstwa. W tym celu VoIP wykorzystuje technologię przełączania pakietów. W przypadku VoIP głos ludzki jest przekształcany w pakiety danych, które są następnie przesyłane do miejsca przeznaczenia. Te pakiety często dostają się tam różnymi drogami. Po otrzymaniu są składane w odpowiedniej kolejności i przekształcane w dźwięk.

System VoIP dla małych firm opiera się na Internecie. W rezultacie, aby wykonywać połączenia, zawsze musi być obecne zasilanie i działające połączenie internetowe.

Różnice kosztów między dwoma systemami

Biznesowa usługa VoIP jest tańsza niż konwencjonalny system telefoniczny. W przypadku tradycyjnych linii telefonicznych firmy muszą instalować przewody dla każdej wymaganej linii telefonicznej. Jednak nie ma oddzielnej infrastruktury potrzebnej do VoIP. Ta usługa telefoniczna wykorzystuje połączenia internetowe, które są już dostępne. Dzięki temu dostawcy usług VoIP dla firm nie muszą pobierać opłat za instalację w celu skonfigurowania usługi wirtualnej telefonii.

Ponadto, połączenia wykonywane przez PSTN wymagają otwartego obwodu, aby zakończyć połączenie. Odległość i czas potrzebny na połączenie mają wpływ na koszt każdego połączenia. Z kolei technologia VoIP tego nie potrzebuje, dzięki czemu połączenia z wykorzystaniem tej technologii są znacznie tańsze.

Korzyści z usługi telefonii VoIP

Systemy telefoniczne dla małych firm wykorzystujące nowoczesną technologię mają wiele zalet, których nie można znaleźć w przypadku tradycyjnych usług telefonicznych. Wirtualne połączenia zwiększają łączność w zespole, są bardzo elastyczne, działają z dowolnym urządzeniem i są wysoce mobilne. Każda z tych funkcji sprawia, że ​​zmiana jest opłacalnym przedsięwzięciem.

Interoperacyjność

Kiedy Internet został spopularyzowany łączność online stała się integralną częścią przepływów pracy. Rozmowy telefoniczne pozostały poza nowym systemem Internetu i aplikacji. Usługa telefoniczna VoIP wypełnia ten podział, łącząc połączenia z tą samą siecią, co wideo, poczta e-mail, wiadomości błyskawiczne, przesyłanie plików i wiele więcej! Hostowane systemy VoIP są teraz zintegrowane z wieloma aplikacjami korporacyjnymi, aby umożliwić przesyłanie danych i bardziej wydajne procesy.

Darmowe rozmowy telefoniczne

Usługa VoIP dla małych firm ma znaczną przewagę kosztową w porównaniu z już wymienionymi. Połączenia z innymi numerami VoIP są bezpłatne.

Usługa telefonii VoIP oferuje więcej funkcji

Jedną z największych zalet usługi telefonicznej VoIP jest liczba dostępnych funkcji. Teraz firmy każdej wielkości mogą korzystać z funkcji połączeń klasy korporacyjnej w przystępnej cenie, gdy korzystają z usług operatora VoIP. Wiele z tych funkcji jest płatnych w przypadku tradycyjnej usługi telefonicznej:

  • Konferencje — Twórz wirtualne sale konferencyjne z nieograniczoną liczbą użytkowników.
  • Kolejki — Twórz niestandardowe kolejki, aby szybko kierować połączenia w oparciu o wstępnie zdefiniowane reguły.
  • IVR – Dostosuj interaktywne komunikaty głosowe dla klientów, aby szybko zlokalizować odpowiedniego członka personelu.
  • Poczta głosowa — przypisz skrzynkę poczty głosowej każdemu pracownikowi.
  • Faksowanie — pracownicy mogą wysyłać i odbierać faksy za pośrednictwem swoich wirtualnych telefonów.
  • Błyskawiczne wiadomości — ponieważ VoIP jest technologią internetową, wiadomości błyskawiczne są standardową funkcją.

Wielu biznesowych dostawców VoIP oferuje hostowaną usługę VoIP. Dzięki takiemu rozwiązaniu, operator telefonii VoIP zarządza całym sprzętem telefonicznym w swojej lokalizacji. Zaletą takiego podejścia jest to, że firmy nie muszą instalować sprzętu ani zatrudniać dodatkowych pracowników do zarządzania systemem telefonicznym.

Szybka konfiguracja

Ponieważ usługa VoIP może być oferowana jako rozwiązanie hostowane, konfiguracja jest bardzo prosta. Nie trzeba instalować żadnego sprzętu, a firmy mogą zacząć korzystać z posiadanych już urządzeń, takich jak smartfon, tablet czy komputer stacjonarny. Można nawet używać istniejącego telefonu stacjonarnego z adapterem VoIP. Konfiguracja jest tak szybka, że ​​często usługi można wykonać w ciągu kilku godzin.

Usługa telefoniczna VoIP umożliwia dzwonienie z dowolnego urządzenia

W przypadku telefonu stacjonarnego użytkownicy byli prawie ograniczeni do korzystania z jednego urządzenia. VoIP robi rzeczy inaczej. Każdy zakupiony numer telefonu jest przypisany do Ciebie i można go używać do wykonywania połączeń z dowolnego kompatybilnego urządzenia.

Numery wirtualne są przenośne

Biznesowa usługa VoIP nie jest powiązana z fizyczną lokalizacją. VoIP jest przydatny dla przedsiębiorstw, ponieważ nie trzeba czekać na przeniesiene. Numer telefonu będzie działał w nowym biurze pod warunkiem, że będzie dostępne działające połączenie internetowe.

Ulepszona łączność zespołu

Członkowie zespołu mogą cieszyć się lepszą łącznością dzięki systemowi telefonicznemu w małej firmie. Wielu dostawców telefonii VoIP oferuje funkcję zwaną „follow-me”. Dzięki tej funkcji klienci i członkowie zespołu nie muszą martwić się o to, jak do kogoś dotrzeć. Mogą po prostu wybrać jeden numer, a system zadzwoni na wszystkie urządzenia danej osoby zależnie od konfiguracji. W ten sposób dana osoba może odebrać połączenie na dowolnym urządzeniu, nawet jeśli znajduje się z dala od biura.

Elastyczny

Aby dodać użytkowników do tradycyjnej linii telefonicznej, firmy muszą zainstalować okablowanie i zakupić dodatkowe telefony stacjonarne. Dzięki systemowi telefonicznemu VoIP dla małych firm firmy mogą dodawać i usuwać użytkowników jednym kliknięciem.

Usługa telefonii VoIP umożliwia firmom rozszerzenie globalnej obecności

Numery wirtualne nie są powiązane z konkretną lokalizacją, jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnych telefonów stacjonarnych. Nie ma potrzeby kontaktować się z lokalnym operatorem telefonicznym. Firmy mogą wybierać spośród tysięcy krajowych i międzynarodowych numerów kierunkowych. W ten sposób firmy mogą zaistnieć na innym rynku bez konieczności posiadania fizycznego biura.

Usługa telefoniczna VoIP reprezentuje nową architekturę wykonywania połączeń telefonicznych. Nowa technologia wykorzystuje Internet do łączenia usług, które kiedyś były od siebie niezależne. Teraz firmy mogą łączyć głos, e-mail, faksowanie i nie tylko w standardową technologię, która pozwala na lepszą współpracę zespołową. Co więcej, VoIP umożliwi firmom zaprezentowanie profesjonalnego wizerunku i skorzystanie z bogactwa funkcji połączeń klasy korporacyjnej w przystępnej cenie. . Zarejestruj się, aby uzyskać bezpłatną 30-dniową wersję próbną telefonu biznesowego VoIPstudio, aby samemu doświadczyć tych wspaniałych funkcji.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!