Do szybkiego poczytania | 07/02/2017

VoIP a TDM – zalety i wady

VoIP phone service background
VoIP dla firm

Usługi telefoniczne VoIP szturmem podbiły świat biznesu, wypierając starszą technologię TDM (Time Division Multiplexing) z zadziwiającą szybkością. To nie pierwszy raz, kiedy nowa technologia zastąpiła strasze, mniej efektywne systemy. Jeśli Twoja firma nie zdecydowała się jeszcze na usługę telefoniczną VoIP, możesz się zastanawiać, czy powinieneś podjąć tę decyzję.

Najłatwiejszym sposobem jest poznanie zalet i wad każdego systemu. Przyjrzyjmy się więc usługom telefonicznym VoIP i TDM w różnych kategoriach, które są ważne dla każdej organizacji.

Koszty początkowe i cykliczne

Wdrażanie linii PBX i PRI dla firmy nie jest tanie. Większość ludzi zakłada, że modernizacja również będzie kosztowna, ale nie dotyczy to usługi telefonii VoIP. Podstawowa różnica w przypadku VoIP i TDM polega na sposobie kierowania połączeń. Dzięki VoIP Twoje połączenia staną się tańsze, a w niektórych przypadkach nawet bezpłatne! Więc twój miesięczny rachunek znacznie się zmniejszy.

Początkowa inwestycja również nie jest wygórowana w przypadku VoIP. Może zajść konieczność wymiany istniejącej centrali PBX na centralę IP PBX i zakupu telefonów kompatybilnych z VoIP. Małe firmy mogą zdecydować się na hostowane usługi VoIP, w przypadku których do wykonywania połączeń potrzebujesz jedynie zestawu słuchawkowego. Nawet jeśli nie jesteś jeszcze gotowy na uaktualnienie do VoIP, możesz przynajmniej wypróbować usługę, nie wydając dużo.

Jakość głosu

Połączenia głosowe wykonywane przez POTS są nadal złotym standardem jakości i czystości głosu, ale usługa VoIP prawie go dogoniła. Większość firm jest bardzo zadowolona z jakości głosu z systemów VoIP. Zwłaszcza teraz, gdy wielu dostawców oferuje głos w jakości HD, aby zapewnić jeszcze lepsze wrażenia użytkownika.

Niezawodność

Linie TDM to najlepsza opcja, jeśli niezawodność ma ogromne znaczenie dla Twojej firmy. Dzięki telefonom stacjonarnym w większości przypadków nie musisz się martwić o przestoje. Usługa telefonii VoIP jest uzależniona od zasilania i dostępności Internetu. Więc jeśli zgubisz któryś z nich, twoje telefony również ulegną awarii. Większość organizacji rozwiązuje ten problem, podłączając telefony do systemów zasilania awaryjnego. Mimo to linie TDM zachowują przewagę, jeśli chodzi o niezawodne połączenia głosowe.

Elastyczność

Jest to jeden z obszarów, w którym usługi telefoniczne VoIP przewyższają TDM. Systemy telefoniczne VoIP oferują zarówno elastyczność, jak i możliwość skalowania. Możesz kupić tylko linie PRI w wielokrotności 23. Jeśli Twoja firma potrzebuje tylko 18 lub 25, nie masz możliwości zakupu dokładnie takiej liczby. Musisz zadowolić się mniejszą liczbą linii, albo zapłacić za niewykorzystaną pojemność. Dzięki usłudze telefonii VoIP możesz zakupić dokładnie tyle linii, ile potrzebujesz. To samo dotyczy numerów telefonów, łączy SIP i wszelkich innych zasobów. Elastyczność jest jedną z największych zalet usługi VoIP i powodem, dla którego wiele organizacji woli ją od tradycyjnych telefonów stacjonarnych.

Połączenia alarmowe

Był to jeden z głównych powodów, dla których organizacje powstrzymywały się od korzystania z usług telefonicznych VoIP, ale nie jest to już zaletą dla linii PRI. Wielu dostawców VoIP oferuje E911, który jest cyfrowym odpowiednikiem tradycyjnych połączeń alarmowych. Dzięki E911 użytkownicy mogą ustawić lokalizację dla konkretnego numeru telefonu, który zostanie automatycznie wysłany do służb ratunkowych, jeśli użytkownik zadzwoni do nich z tego numeru. Ponieważ dostawcy VoIP są obecnie zobowiązani przez organy regulacyjne do oferowania tej usługi, nie potrwa długo, zanim każdy system VoIP będzie wyposażony w połączenia alarmowe.

Sieci dedykowane do wielu zastosowań

Linie TDM są dedykowane wyłącznie do połączeń głosowych. Jeśli masz linie, które nie są wykorzystywane do połączeń głosowych, nie możesz korzystać z niczego innego. Ponieważ połączenia VoIP wymagają tylko przepustowości, możesz wykorzystać dodatkową pojemność do innych celów. Połączenia głosowe korzystają z tej samej sieci, co inne formy danych, więc nie ma potrzeby posiadania oddzielnej, dedykowanej sieci tylko do wykonywania połączeń telefonicznych. Oznacza to również, że nie musisz martwić się o koszty utrzymania fizycznego okablowania.

Ruchy i zmiany

Załóżmy, że Twoje biuro zmienia lokalizację. Nie możesz po prostu zabrać ze sobą telefonów. Potrzebujesz okablowania w nowej przestrzeni, a często oznacza to oczekiwanie na pojawienie się techników i zainstalowanie wszystkiego. Dzięki usłudze telefonicznej VoIP Twoje numery telefonów są połączone z Tobą, a nie z fizyczną lokalizacją. Twój numer telefonu jest wszędzie.

Jak widać, tradycyjne telefony nadal wyznaczają standardy jakości i niezawodności, ale te atrybuty nie są już najważniejszymi kwestiami dla przedsiębiorstw. Telefony VoIP oferują o wiele więcej funkcji bez poświęcania wielu innych obszarów. Więc może nadszedł czas, abyś również się zmienił!

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!