Do szybkiego poczytania |

Telefony VoIP a softphone: jakie są zalety i wady?

VoIP phone service background
VoIP dla firm

Przejście Twojej organizacji na VoIP wiąże się z wieloma decyzjami, wyborami i procesami. Większe firmy potrzebują więcej na ich wykonanie, podczas gdy małe firmy prawdopodobnie szybko zaadaptują nową technologię. Decyzja o przejściu ze starego systemu telefonii firmowej jest tylko pierwszą z wielu, jakie podejmiesz w przyszłości.

Czy powinienem wybrać hostowany VoIP, czy zainteresować się trunkingiem SIP? Którego dostawcę wybrać i jak rozpoznać dobrą usługę? Ile powinienem zapłacić za oferowane funkcje? To tylko kilka pytań, na które ostatecznie odpowiesz. Kolejny na tej liście to: Czy powinienem wybrać softphone, czy kupić dedykowane telefony VoIP?

Oba rozwiązania mają zalety i wady i wiążą się z różnymi kosztami. Odpowiedź na to jest – jak zawsze – to zależy. Przyjrzyjmy się więc różnicom między tymi dwiema opcjami i tym, co należy rozważyć przed wybraniem jednej z nich.

Telefony programowe

VoIP jest oparty na protokołach IP, co oznacza, że jest znacznie bardziej elastyczny niż Twój stary telefon PSTN. Jedną z korzyści, jakie oferuje, jest możliwość dzwonienia do kogoś za pomocą samego oprogramowania. Zgadza się! W rzeczywistości nie potrzebujesz fizycznego sprzętu do wykonywania i odbierania połączeń VoIP.

Być może już tego doświadczyłeś w przypadku konsumenckich usług VoIP, takich jak Skype. Pamiętasz, że możesz po prostu pobrać aplikację i zacząć z kimś rozmawiać? Cóż, biznesowe usługi VoIP również zapewniają taką opcję.

Wielu dostawców oferuje dedykowanych klientów, których Twoi pracownicy mogą zainstalować na swoich laptopach, tabletach, a nawet telefonach komórkowych. Istnieją również aplikacje innych firm, których można używać z dowolną usługą VoIP. Te aplikacje są nazywane softphone, aby odróżnić je od sprzętu, którego zwykle używasz do wykonywania połączeń.

Telefony VoIP

Telefony VoIP są podobne do zwykłych telefonów stacjonarnych. Posiadają mikrofon i słuchawkę do rozmów. Większość telefonów VoIP ma również mały ekran, na którym wyświetlane są informacje wraz z przyciskami, które są powiązane z określonymi funkcjami. W zależności od modelu użytkownicy mogą również dostosować działanie niektórych przycisków. Nie potrzeba szkolenia, aby z nich korzystać, wystarczy podnieść słuchawkę i wybrać numer.

Telefony VoIP są dostępne w szerokiej gamie w różnych przedziałach cenowych. Możesz wybrać podstawowy model już za 50 USD, a ceny mogą wzrosnąć do kilkuset dolarów za modele z wyższej półki. Droższe zazwyczaj zapewniają więcej portów, ekrany kolorowe i dotykowe, sprzęt dobrej jakości i obsługują głos HD.

Telefony programowe – plusy i minusy

Jedną z największych zalet jest przenośność. Możesz zainstalować oprogramowanie na dowolnym urządzeniu, które akurat masz przy sobie. Możesz używać go do dzwonienia do klientów, współpracowników i członków zespołu, gdziekolwiek jesteś. Zostawiłeś telefon w domu? Zadzwoń z komputera stacjonarnego lub laptopa. Zapomniałeś zabrać ze sobą służbowy telefon w podróż służbową? Nie ma problemu! Nadal możesz pozostać w kontakcie ze swoim biurem.

Kolejną zaletą jest to, że nic nie kosztują. Może to być bardzo cenne na przykład dla małej firmy lub zespołu freelancerów. Nie ma licencji na zakup ani sprzętu do podłączenia. To najszybszy i często najłatwiejszy sposób na wykonywanie połączeń VoIP.

Nie jest to jednak idealne rozwiązanie we wszystkich sytuacjach. Softfony muszą współpracować z dowolnym dostępnym sprzętem, więc jakość dźwięku będzie się znacznie różnić. Jeśli Ty lub Twoje biuro często planujesz połączenia konferencyjne z wieloma osobami na linii, dedykowany telefon VoIP będzie lepiej obsługiwany. Softfony niektórych dostawców są również naprawdę podstawowe. Możesz nie mieć dostępu do zaawansowanych funkcji, takich jak rozmowy wideo lub transmitowanie połączenia konferencyjnego.

Telefony VoIP – zalety i wady

Telefony VoIP mają dobrej jakości i dedykowany sprzęt, dzięki czemu Twoje rozmowy będą krystalicznie czyste. Jakość połączenia zależy w dużej mierze od sieci, dostępnej przepustowości i ustawień QoS, ale korzystanie z telefonu VoIP może również znacznie poprawić przejrzystość. Z bezprzewodowymi telefonami VoIP nie musisz też rezygnować z przenośności. Nie można go zabrać ze sobą na pokład samolotu, ale nadal pozwala na pewien stopień swobody poruszania się podczas rozmowy telefonicznej.

Działy, które polegają na telefonach, aby działały jako wsparcie klienta lub wsparcie techniczne, będą chciały uzyskać telefony VoIP. Mogą uzyskać dostęp do wszystkich funkcji, których potrzebują, aby usprawnić swoje przepływy pracy. Zadania takie jak zawieszanie rozmówcy lub przekazywanie połączeń są znacznie łatwiejsze dzięki dedykowanemu urządzeniu niż aplikacji.

Wybór między nimi nie musi być jednym lub drugim. Możesz zdecydować się na mieszankę, która zawiera softphone i kilka telefonów VoIP. Niektórzy użytkownicy mogą preferować telefony VoIP, ale instalują softphone przed wyjazdem w podróż, podczas gdy inni mogą korzystać wyłącznie z jednego lub drugiego. Więc śmiało zacznij korzystać z VoIP z telefonem lub bez niego!

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!

Czat onlineChat Button