Do szybkiego poczytania | 29/05/2025

Systemy telefonii VoIP dla przedsiębiorstw

VoIP phone service background
Usługa VoIP | VoIP

Systemy telefonii VoIP dla przedsiębiorstw istnieją już od ponad dekady, a mimo to wiele firm wciąż nie przeszło z rozwiązań PSTN. Z drugiej strony wiele firm korzysta z VoIP od jakiegoś czasu i wciąż odkrywa nowe funkcje. Oba te aspekty mówią nam, że VoIP przeszedł długą drogę od skromnych początków, ale także, że wciąż ma długą drogę przed sobą.

SYSTEMY TELEFONII VOIP DLA PRZEDSIĘBIORSTW

Systemy VoIP klasy korporacyjnej to bardzo różne usługi zorientowane na konsumenta. Oferują one wiele funkcji i oferują znacznie więcej pod względem elastyczności, skali i opcji dostosowywania. Dzieje się tak, ponieważ zdecydowana większość konsumentów korzysta z usług głosowych w bardzo podobny sposób i poszukuje tej samej propozycji wartości. Z drugiej strony organizacje są znacznie bardziej wyjątkowe w swoich wymaganiach, a to, czego szukają w systemie telefonicznym, może się różnić ze względu na wymagania branżowe, przepisy, strukturę wewnętrzną, środowisko zewnętrzne itp.

HOSTOWANE ŁĄCZA VOIP CZY SIP?

To jest palące pytanie, przed którym stoi każda firma rozważająca przejście na VoIP. Każde rozwiązanie jest odpowiednie dla różnych typów firm. Małe firmy, freelancerzy, konsultanci i organizacje zawodowe zazwyczaj preferują hostowany VoIP. Nie wymaga inwestycji, niewielkiej lub zerowej konserwacji w codziennej rutynie, a firma nie musi zatrudniać ekspertów do jego konfiguracji lub ustawienia.

Większe organizacje, firmy, które mają już wewnętrznych ekspertów w dziedzinie VoIP lub te, które po prostu chcą mieć większą kontrolę i możliwość personalizacji, zazwyczaj wolą łącza SIP. Chociaż wymagają nieco więcej kapitału na start, zazwyczaj zwracają się w krótkim czasie. Całkowity koszt posiadania jest znacznie niższy w porównaniu z hostowanym VoIP.

SYSTEMY TELEFONII VOIP DLA PRZEDSIĘBIORSTW ZAPEWNIAJĄ ELASTYCZNOŚĆ

Firma, która chce mieć najbardziej podstawowe funkcje w najbardziej konkurencyjnej cenie, znajdzie rozwiązanie w VoIP. Firma, która szuka technologii, która może zapewnić podstawę do długoterminowego wzrostu, znajdzie ją w VoIP. Biuro, które chce zwiększyć produktywność pracowników lub wydajność działu sprzedaży, odkryje, że VoIP spełnia jego potrzeby. W rzeczywistości ta sama usługa VoIP może spełnić wszystkie te wymagania przy odpowiedniej konfiguracji. Nie było niemożliwe uzyskanie tego za pomocą systemów analogowych lub zwykłych skrzynek PBX, ale zwykle było to drogie i poza zasięgiem wszystkich, poza największymi firmami.

FIRMY MOGĄ SKALOWAĆ SIĘ SZYBCIEJ DZIĘKI VOIP

Dzięki VoIP możemy wybrać korzystanie i płacenie tylko za tyle zasobów, ile potrzebujemy. Jeśli chodzi o połączenia głosowe, tymi zasobami są numery telefonów, linie, łącza itd. Operatorzy telefoniczni często sprzedają łącza lub linie w pakietach lub w ustalonej kombinacji/planie. Firmy, które chcą tylko ułamka tych elementów – czy to funkcji, numerów telefonów czy linii – muszą zapłacić za cały pakiet. Co więcej, nie mają możliwości zmiany pakietu w zależności od zmieniających się okoliczności. Więc jeśli kupiłeś 10 linii, ale zmniejszasz liczbę i używasz tylko dwóch, nadal musisz płacić za wszystkie 10. Przynajmniej do czasu wygaśnięcia obecnej umowy lub do czasu, aż będziesz musiał zapłacić kary za wprowadzanie zmian.

Przedsiębiorstwa mogą wybrać dokładnie to, co otrzymują i za co płacą za pomocą VoIP. Więc jeśli Twoja firma chce dokładnie 3 bezpłatne numery i 5 linii, jest to możliwe. Załóżmy, że rosnący popyt lub sezonowe wyprzedaże zmuszają Cię do zatrudnienia większej liczby osób. Dostawca VoIP może łatwo i szybko zapewnić dodatkowe zasoby w ciągu kilku minut. Płacisz tylko za to, z czego korzystasz – ani więcej, ani mniej.

VOIP ZAPEWNIA FIRMOM ZAAWANSOWANE FUNKCJE

Niektóre funkcje, które dostawcy VoIP oferują jako coś oczywistego, po prostu nie istnieją w systemach PSTN. Możemy skonfigurować usługę VoIP tak, aby transkrybowała pocztę głosową bez ręcznej interwencji i przekierowywała ją do skrzynki odbiorczej poczty e-mail grupy w weekendy. Nie możemy tego zrobić w przypadku PSTN, ponieważ nie integruje się ona z systemami opartymi na Internecie. Niektórzy dostawcy oferują cyfrowe usługi faksowe w VoIP, które umożliwiają użytkownikom wysyłanie faksów bezpośrednio z komputera bez dotykania faksu.

Użytkownicy mogą samodzielnie skonfigurować złożone reguły przekierowywania połączeń w zależności od pory dnia lub innych parametrów. Nie musimy czekać, aż pojawią się technicy i skonfigurują PBX. Menedżerowie mogą włączać lub wyłączać funkcje dla całej firmy lub tylko swojego działu w dowolnym momencie.

Być może najlepszą częścią VoIP dla firm jest fakt, że mogą skonsolidować wiele sieci w jedną i pozbyć się zduplikowanego sprzętu. Nie muszą zarządzać i utrzymywać oddzielnych rozwiązań, które kosztują pieniądze, czas i wysiłek. A co najlepsze, wszystko to jest dostępne za znacznie mniej niż koszt, jaki przedsiębiorstwa ponoszą, aby nadal korzystać ze swoich starych rozwiązań.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!