Do szybkiego poczytania |

Systemy telefoniczne VoIP dla małych firm- w jaki sposób, łączą się z telefonami stacjonarnymi?

VoIP phone service background
Technologia VoIP | Usługa VoIP | VoIP

Coraz więcej firm korzysta z usług VoIP. Chociaż VoIP staje się coraz bardziej popularny, nie oznacza to jednak, że jest powszechny. W rezultacie istnieje potrzeba bezproblemowej integracji wirtualnych systemów telefonicznych z telefonami stacjonarnymi.

Wykonywanie połączeń między systemami telefonicznymi VoIP jest zazwyczaj bezproblemowe. W przypadku połączeń wirtualnych sygnał głosowy jest przekształcany na pakiety danych, które docierają do urządzenia docelowego przez Internet. Podłączenie tego samego połączenia do telefonu stacjonarnego staje się wyzwaniem, ponieważ część połączenia musi być przesyłana za pośrednictwem publicznej komutowanej sieci telefonicznej (PSTN). Czytaj dalej, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej w jaki sposób  systemy telefoniczne VoIP dla małych firm mogą łączyć się z telefonami stacjonarnym.

Różnica między VoIP a telefonami stacjonarnymi

VoIP Systemy telefoniczne dla małych firm i telefony stacjonarne obsługują połączenia telefoniczne na dwa różne sposoby. Każda z nich wykorzystuje inny sprzęt i funkcję routingu połączeń, aby ułatwić komunikację między urządzeniami.

Połączenia wykonywane z publicznego telefonu komutowanego są przesyłane jako sygnały głosowe przez przewody. Po zainicjowaniu zostaje nawiązane połączenie między dzwoniącym a miejscem docelowym. Połączenie musi być utrzymywane przez cały czas, niezależnie od tego, czy rozmówcy są oddaleni od siebie o kilka czy tysiące kilometrów.

Z drugiej strony w małych firmach korzystających z VoIP telefony opierają się na tej samej technologii przełączania pakietów. Sygnały głosowe zamieniane są na pakiety danych – z których każdy zawiera część treści oraz adres miejsca docelowego. Te pojedyncze pakiety są następnie wysyłane przez różne serwery przez Internet aż dotrą do urządzenia odbiorcy. Następnie są ponownie składane zgodnie z pakietem instrukcji i konwertowane na sygnały głosowe, które są następnie słyszane jako słowa przez drugą osobę . Ponieważ te pakiety są transportowane indywidualnie – i każdy może być przekazywany inną trasą do miejsca docelowego – nie ma potrzeby utrzymywania pełnego połączenia między dwoma końcami.

Dlaczego dwie technologie muszą ze sobą współpracować ?

Połączenia z numeru VoIP na inny numer VoIP są dość łatwe do wykonania, niezależnie od rzeczywistego urządzenia używanego do połączenia. W małych firmach połączenia można wykonywać z:

  • Komputera na inny komputer
  • Komputera na smartfon / tablet i odwrotnie
  • Komputera do telefonu stacjonarnego i odwrotnie

Chociaż połączenia wirtualne stają się coraz bardziej popularne, nadal nie są one powszechnie stosowane w systemach telefonii biurowej. Wiele firm i konsumentów nadal korzysta z telefonów stacjonarnych do połączeń głosowych. Biorąc to pod uwagę, te dwie technologie muszą oferować bezproblemowa integracja zapewniająca pozytywne wrażenia z rozmów niezależnie od używanego sprzętu.

Jak systemy telefonii biurowej VoIP łączą się z telefonami stacjonarnymi?

W systemach telefonii biurowej, każde urządzenie podłączone do Internetu posiada adres IP. Kiedy następuje połączenie między wirtualnymi urządzeniami, nie jest wymagana żadna dodatkowa praca ani tłumaczenie do wykonania połączenia, ponieważ każde urządzenie wie, jak znaleźć odpowiedni adres IP. Proces jest zupełnie inny w przypadku wirtualnego telefonu dzwoniącego na telefon stacjonarny .

Kiedy wirtualne połączenie jest wykonywane na numer stacjonarny lub telefon stacjonarny, połączenie jest przez część czasu realizowane przez sieć PSTN. W momencie, w którym połączenie przechodzi do sieci PSTN, następuje proces o nazwie address translation”. Podczas tego procesu adres IP jest tłumaczony na docelowy numer telefonu .

Jak każda z tych technologii wpływa na koszt połączeń telefonicznych?

Połączenia telefoniczne między urządzeniami VoIP a systemem telefonicznem w biurze są bezpłatne. Jednak połączenia z numerami stacjonarnymi są zazwyczaj obciążane wyższą opłatą i rozliczane oddzielnie dla klienta. Powodem tego jest fakt, że część połączenia jest przesyłana przez sieć PSTN, co powoduje naliczenie opłat od operatorów telefonicznych. Odległość pokonywana przez połączenie w sieci PSTN znacząco wpływa na koszt połączenia. Właśnie dlatego długodystansowe i międzynarodowe połączenia są tak kosztowne w porównaniu z połączeniami lokalnymi. Ponadto różni operatorzy pobierają opłaty za połączenia międzyoperatorskie.

Dlaczego powinieneś przejść na system telefoniczny VoIP dla małych firm?

Chociaż telefony stacjonarne są nadal powszechne, nowsze technologie oferują innowacje dzięki którym warto przejść na technologię VoIP. Oferuje ona szereg standardowych funkcji, często kosztownych w przypadku tradycyjnych usług telefonicznych.

Typowe funkcje systemu wirtualnego telefonu obejmują:

  • Interaktywna odpowiedź głosowa – ułatw klientom znalezienie właściwej osoby lub działu, tworząc pomocne podpowiedzi głosowe
  • Połączenia konferencyjne – twórz wirtualne sale konferencyjne, które obsługują nieograniczoną liczbę użytkowników,
  • Poczta głosowa – przypisz skrzynkę poczty głosowej każdemu pracownikowi,
  • Kolejki – szybko przekierowuj połączenia do określonych kolejek na podstawie definiowanych reguł,
  • Grupy odbierające – upewnij się, że połączenia są odbierane przez właściwą osobę, tworząc niestandardowe grupy odbierające,
  • Muzyka on Hold–twórz własną muzykę dla oczekujących rozmówców
  • Połączenia alarmowe – technologia VoIP jest w pełni zgodna ze wszystkimi przepisami E911

Czego potrzebuję, aby zacząć korzystać z połączeń VoIP?

Tradycyjnie, aby uzyskać funkcje klasy korporacyjnej wymagane w systemie telefonicznym, firmy potrzebowałyby znacznych inwestycji z góry. Koszty zazwyczaj obejmują telefony stacjonarne, okablowanie i koszty instalacji. Wirtualne systemy telefoniczne całkowicie eliminują te koszty.

Firmy mogą zacząć korzystać z systemu telefonicznego VoIP dla małych firm, korzystając z istniejącego połączenia internetowego. Ponadto połączenia wirtualne obsługują różne urządzenia. W ten sposób firmy mogą korzystać z istniejących urządzenia, którymi mogą być:

  • Smartphony
  • Tablety
  • Laptopy
  • Komputery
  • Telefony stacjonarne (z wymaganym adapterem)

VoIPstudio sprawia, że rozpoczęcie pracy jest dziecinnie proste. Pobierz plik i zainstaluj go na wymaganych urządzeniach. Po skonfigurowaniu wszystkie funkcje można zarządzać za pomocą intuicyjnego interfejsu internetowego użytkownika. Szybko twórz i usuwaj użytkowników, przypisuj numery telefonów, twórz skrzynki poczty głosowej bezpośrednio w przeglądarce internetowej.

Wraz z pojawieniem się technologii VoIP, firmy mogą teraz zdecydować się na zakup klasy korporacyjnej lub system telefoniczny dla małych firm za ułamek ceny tradycyjnego systemu telefonicznego. Osoby, które chcą zacząć korzystać z połączeń wirtualnych, nie muszą martwić się utratą możliwości komunikowania się z konwencjonalnymi liniami telefonicznymi. Ponieważ coraz więcej firm wdraża tę technologię, firmy telekomunikacyjne umożliwiły integrację tych dwóch technologii w celu zapewnienia bezproblemowego prowadzenia rozmów. Zarejestruj się na darmową 30-dniową wersję próbną.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!

Czat onlineChat Button