VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Dzisiejsze firmy nie mogą sobie pozwolić na ignorowanie lub spychanie obsługi klienta na dalszy plan. Strategia obsługi klienta jest równie istotna, jak posiadanie odpowiednich procesów i przepływów pracy w organizacji. Musi być na pierwszym planie, ponieważ satysfakcja klienta ma kluczowe znaczenie dla sukcesu.
Zła obsługa klienta ma wpływ na wszystkie obszary Twojej firmy: szkodzi Twojej reputacji, obniża wartość marki i prowadzi do utraty przychodów. Badania wykazały, że klienci częściej mówią o złych doświadczeniach – i mówią o tym większej liczbie osób – niż pozytywnych.
Z drugiej strony doskonała obsługa klienta zapewnia lojalnych klientów. Ci klienci wydają więcej na Twoje produkty, częściej kupują u Ciebie, a co najważniejsze, opowiadają o Twojej firmie swoim znajomym i rodzinie. Pozostawiają pozytywne recenzje w mediach społecznościowych i staną się Twoim najlepszym zasobem marketingowym, a wszystko to bez wydawania ani grosza na reklamę. Wszystko, co musisz zrobić, to zapewnić doskonałą obsługę klienta!
Brzmi łatwiej niż zrobienie tego, prawda? Opracowanie strategii obsługi klienta może wydawać się trudne, ale każda firma jej potrzebuje. Dużo trudniej jest coś dostarczyć, gdy nie masz na to planu.
Strategia obsługi klienta to Twój plan obsługi wszystkich interakcji z klientami. Pozwala zapewnić spójną obsługę, która spełnia lub przekracza oczekiwania Twoich klientów. Ważne jest, aby pamiętać, że na każdym etapie podróży klienta musisz zapewnić mu doskonałą obsługę. Nie ma znaczenia, jak i gdzie klient wchodzi w interakcję z Twoją firmą.
Twoja strategia obsługi klienta powinna więc obejmować wszystkie punkty kontaktu: online, aplikacje mobilne, rozmowy telefoniczne, pocztę e-mail, czat na żywo i za każdym razem, gdy wchodzą do Twojego biura lub sklepu. Wdrożenie strategii obsługi klienta pozwoli Twojej firmie:
To może być oczywiste, ale nie możesz stworzyć spójnej strategii bez znajomości swoich celów. Chociaż zadowolenie klienta powinno być Twoim celem, definicja zadowolenia klienta będzie inna dla każdej organizacji.
A więc pierwszy krok: jak wygląda zadowolony klient dla Twojej firmy? Twoim celem może być upewnienie się, że każda interakcja z klientem jest pozytywna, a klient odchodzi zadowolony. Może to być terminowe dostarczanie usług i produktów. Wizją firmy może być stworzenie lojalnej bazy klientów.
Cele, które wyznaczasz swoim zespołom obsługi klienta, powinny być jasne i osiągalne. Źle zdefiniowane cele oznaczają, że Twoi pracownicy nie wiedzą, jak je osiągnąć, a nawet czy robią postępy. Menedżerowie nie będą wiedzieć, czy są na dobrej drodze, ani jak poprawić kurs, jeśli/kiedy wystąpią błędy.
Twoje cele związane z obsługą klienta również powinny być osiągalne. Nie stawiaj celów, które są praktycznie niemożliwe do osiągnięcia. Przygotuj swoje zespoły na zwycięstwa – duże lub małe – z realistycznymi i rozsądnymi celami. Firma może na przykład osiągnąć zmniejszenie reklamacji usług o 10% na kwartał. Ale cel, aby reklamacje spadły do zera w tym samym kwartale, jest nierealny dla każdej firmy!
Zidentyfikuj i udokumentuj wszystkie interakcje z klientami w różnych kanałach. Potrzebujesz odpowiedzi na co najmniej kilka z poniższych pytań:
Te pytania pozwalają uzyskać wgląd w ulepszanie procesów, zrozumieć kontekst interakcji z klientami, a nawet przewidzieć potrzeby klientów. Na przykład może się okazać, że klienci, którzy nie skontaktują się z Twoją firmą w ciągu 2 miesięcy od zakupu, z większym prawdopodobieństwem udadzą się do konkurencji. Może to oznaczać, że musisz aktywnie docierać do takich klientów i oferować pomocne zasoby.
Nie możesz stworzyć ani świadczyć najwyższej jakości usług bez odpowiedniego personelu. Zatrudniając kluczowe stanowiska i pracowników pierwszej linii, szukaj poza życiorysami i umiejętnościami technicznymi. Kandydaci mogą dobrze wyglądać na papierze, ale mogą nie pasować do wartości Twojej firmy.
Upewnij się, że dział HR zna właściwe pytania, które należy zadawać i szuka konkretnych typów osób podczas rekrutacji personelu. Przeprowadź to samo szkolenie w zakresie obsługi klienta, aby pracowali z tym samym podręcznikiem i wartościami. Upewnij się, że pracownicy rozumieją, w jaki sposób ich role przecinają się z szerszą wizją obsługi klienta.
Nawet najlepsi pracownicy nie mogą wykonywać swojej pracy, jeśli wasze zasady ich powstrzymują lub brakuje im odpowiednich narzędzi. Czasami organizacje tworzą strategie całościowe i zapominają o dostosowaniu swoich zasad i przepływów pracy do obsługi klienta.
Załóżmy, że celem Twojej usługi jest rozwiązywanie problemów klientów za pomocą jednego połączenia, co oznacza, że klienci nie powinni oddzwaniać. Jednak menedżerowie każą agentom serwisowym zakończyć rozmowy w ciągu 30 minut, aby ich numery telefonów były wolne.
Pracownicy powinni mieć odpowiednie narzędzia do poprawy interakcji z klientami. Rozważ prosty przykład. Kiedy klienci dzwonią do Twojego centrum serwisowego, muszą podać swoje imię i nazwisko, numer telefonu, numer konta i inne szczegóły. Jeśli w końcu zostaną przeniesieni, muszą powtórzyć te informacje.
Większość rozwiązań VoIP ma opcję łączenia się z Twoimi systemami CRM i pobierania prawidłowych informacji o koncie klienta na podstawie numeru telefonu. Dzięki odpowiednim narzędziom, takim jak to, pracownicy mogą skrócić czas potrzebny na rozpoczęcie pomocy klientom. Poprawia to również wrażenia klientów, ponieważ nie marnujesz ich cennego czasu.
Dzięki odpowiednim narzędziom i procesom jesteś prawie gotowy. Musisz jednak nagradzać i motywować zachowania pracowników, które poprawiają jakość obsługi klienta. Nie musi to być tylko forma wypłaty czy premii. Nieformalne nagrody i zachęty niepieniężne również mogą zdziałać cuda.
Jeśli klient wystawi ocenę 5 gwiazdek lub wymieni pracownika z imienia i nazwiska w mediach społecznościowych lub w wiadomości e-mail, przekaż tę wiadomość wszystkim zespołom i wypowiedz się na forach pracowniczych. Upewnij się, że wszyscy wiedzą, jakiego rodzaju zachowanie jest wymagane i nagradzane w pracy.
Podobnie możesz organizować comiesięczne lub kwartalne konkursy, aby zobaczyć, kto rozwiązuje najwięcej problemów z obsługą, zapewnia wyjątkową obsługę klienta itp. Karty podarunkowe, pożądane miejsca parkingowe lub imprezy zespołowe mogą być świetną zachętą do takich konkursów.
Znajomość celów obsługi klienta to jedno, ale musisz także wiedzieć, czy jesteś na dobrej drodze do ich osiągnięcia. To ostatni element Twojej strategii obsługi klienta. Oceniaj swoje postępy i sukcesy za pomocą liczb i wskaźników. Możesz poprosić klientów o bezpośrednią opinię na temat następujących środków:
Wiele firm ma strategię obsługi klienta, ale może ona już nie działać. Wraz ze zmianą okoliczności i rozwojem Twojej organizacji będziesz musiał dostosować i zaktualizować strategię. Ponowne dostosowanie może być konieczne, jeśli wprowadzasz nowe produkty, rozszerzasz działalność na różne rynki lub dodajesz usługi do swojego portfolio.
Możesz wykorzystać powyższe rady, aby zbadać i zoptymalizować swoją strategię obsługi klienta. Poszukaj konkretnych problemów, z którymi borykają się Twoi klienci, takich jak długie czasy oczekiwania lub nieodpowiednie przewodniki/podręczniki pomocy. Być może Twoi klienci nie są w stanie porozmawiać z agentem lub nie mogą skontaktować się z czatem na żywo w godzinach szczytu. Takie incydenty mogą oznaczać, że musisz zmodernizować swój system komunikacyjny, zwiększyć pojemność lub zmienić dostawcę.
Spójrz na te trzy kluczowe obszary, aby ulepszyć swoją strategię obsługi klienta:
Musisz zatrudnić odpowiednich ludzi na każdym szczeblu zarządzania. Nastawienie na klienta musi zaczynać się od góry i przenikać do pracowników pierwszej linii. Nie możesz oczekiwać, że pracownicy postawią klienta na pierwszym miejscu, jeśli menedżerowie i kierownictwo wyższego szczebla nie będą wzmacniać tego samego przekazu.
Upewnij się, że Twoi pracownicy mają odpowiednie narzędzia do wykonywania swojej pracy. Od najlepszych systemów komunikacyjnych po szkolenia, bez nich nie mogą zapewnić doskonałej obsługi klienta.
Upewnij się, że Twoje zasady, procesy i przepływy pracy są zgodne z Twoją wizją obsługi klienta. Powinieneś umożliwić swoim pracownikom rozwiązywanie skarg klientów i ulepszanie usług, a nie stawiać na ich drodze przeszkód, które im to utrudniają.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!