Do szybkiego poczytania | 12/07/2021

Softphone a telefon stacjonarny – co jest dla Ciebie lepsze?

VoIP phone service background
VoIP dla firm

Media lubią stawiać przeciwników przeciwko sobie w walce. Czy to ludzie, narzędzia czy technologie. Jak często słyszałeś lub czytałeś online o debacie Windows vs Mac lub Android vs iOS? Rzeczywiste odpowiedzi na te pytania są znacznie bardziej zniuansowane niż to, co większość ludzi może zobaczyć. To, co jest odpowiednie dla Ciebie lub Twojej firmy, zależy od wielu zmiennych.

Ale nie zawsze widzisz takie dyskusje lub analizy ekspertów. Prawidłowa i najtrafniejsza odpowiedź „to zależy” nie zapewnia chwytliwych nagłówków ani odsłon. Tak więc po raz kolejny mamy do czynienia z często powtarzaną debatą dotyczącą hostowanych połączeń VoIP i łączy trunkingowych SIP w branży telefonicznej. Prawdopodobnie każda branża ma kilka własnych debat „to kontra tamto”, które szaleje w dowolnym momencie. Efektem końcowym jest często zdezorientowany klient, który nie ma pojęcia, czy to, co robi, jest dla niego odpowiednie, czy nie.

Softphone czy telefon stacjonarny

Więc podjąłeś decyzję o przejściu na VoIP. Pozbyłeś się starego, przestarzałego sprzętu i jesteś gotowy na wypróbowanie nowej technologii. Teraz pojawia się wielkie pytanie – jakie masz telefony? W przypadku analogowych skrzynek PBX nie ma wielkiego wyboru. Aby wykonywać lub odbierać połączenia, musisz mieć telefon stacjonarny.

VoIP jest bardziej elastyczny. Do wykonywania połączeń VoIP nie potrzebujesz telefonu stacjonarnego. Użytkownicy mogą pobrać oprogramowanie zwane softphone na swoje komputery, aby wykonywać połączenia VoIP. Możesz nawet mieć klientów softphone dla urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety. Wszystko, czego potrzebujesz na urządzeniu, to aplikacja na telefon programowy i połączenie danych.

Oczywiście możesz również zakupić i korzystać z usług dedykowanych dla Twojej firmy. Te telefony mogą być bezpiecznie ze standardem SIP (najczęściej używanem protokołem dla VoIP). Połącz je i gotowe! Wiele modeli zaawansowany sprzęt, taki jak bardzo duża ekrany, które udostępniamy, oferują wyświetlanie wideo lub głośniki/mikrofon o wysokiej wierności sprzętowej, płynna jakość sprzedaży.

Więc jaki jest właściwy wybór?

Jak zawsze odpowiedź brzmi – to zależy. To zależy od Twoich potrzeb, wymagań, ograniczeń finansowych, okoliczności i tak dalej. Każdy typ ma swoje zalety i wady, więc przyjrzyjmy się im najpierw.

Softfony są łatwe do zdobycia i użytkowania. Większość dostawców oferuje swoich własnych klientów, których można pobrać dla różnych systemów operacyjnych i urządzeń. Niektóre pozwalają dokonać własnego wyboru. Możesz pobrać dowolne klienty innych firm i korzystać z usługi VoIP do wykonywania połączeń. W większości są bezpłatne. Więc nie ma dodatkowych kosztów dla Twojej firmy, jeśli chcesz korzystać z telefonów programowych.

Telefony stacjonarne mogą być drogie, zwłaszcza w porównaniu z alternatywą, która kosztuje zero dolarów. Mają jednak do zaoferowania kilka ważnych korzyści. Po pierwsze, są dostarczane z dedykowanym sprzętem, który wykorzystuje dobrej jakości komponenty. Ogólnie rzecz biorąc, uzyskasz lepszy dźwięk na telefonie stacjonarnym niż podczas korzystania z telefonu programowego na komputerze.

Telefony stacjonarne są również nieuniknione w niektórych celach, takich jak połączenia konferencyjne, które obejmują zarówno audio, jak i wideo, spotkania z klientami, w których jakość głosu jest niezwykle ważna itp. Telefony stacjonarne są lepsze w obsłudze złożonych funkcji, takich jak wstrzymanie połączeń, kolejki ACD dla techników obsługi klienta i tak dalej. Posiadają dedykowane i programowalne przyciski umożliwiające dostęp do niektórych funkcji za pomocą jednego naciśnięcia.

Co wybrać?

W większości przypadków niewiele firm trzyma się tylko jednego lub drugiego. Elastyczność VoIP jest taka, że możesz z łatwością korzystać z kombinacji obu typów, a większość firm właśnie to robi. Softphone świetnie sprawdza się w przypadku pracowników, którzy stale podróżują lub spotykają się z klientami i partnerami poza biurem.

Telefony stacjonarne są przydatne dla pracowników i kadry kierowniczej, którzy przez większość czasu pracują przy swoich biurkach. Osoby takie jak sekretarki, przedstawiciele obsługi klienta i technicy często preferują telefony stacjonarne ze względu na dodatkowe funkcje. W rzeczywistości nic nie stoi na przeszkodzie, aby ta sama osoba używała obu. Pracownik może mieć telefon stacjonarny w biurze, a także zainstalować aplikację softphone na swoim laptopie w rzadkich przypadkach podczas podróży.

Oznacza to, że nie musisz kupować telefonów stacjonarnych dla wszystkich pracowników w Twojej organizacji. Jeśli masz 50 pracowników, możesz potrzebować tylko kilkunastu telefonów stacjonarnych. To zależy od Twoich potrzeb biznesowych. Firma konsultingowa z profesjonalnymi księgowymi będzie miała inne wymagania od sieci restauracji. Firma zajmująca się nieruchomościami może w ogóle nie potrzebować telefonów stacjonarnych, ponieważ większość pracowników spędza czas w terenie.

Jedynym ograniczeniem, o którym należy pamiętać, jest koszt. Czasami po prostu nie stać Cię na zakup telefonów stacjonarnych dla wszystkich, którzy ich potrzebują. Możesz zacząć od telefonów programowych dla wszystkich, a następnie stopniowo kupować telefony stacjonarne. Czasami firmy mogą sobie pozwolić na zakup nowego sprzętu i wolą zacząć od wszystkiego na swoim miejscu. Więc śmiało, zdecyduj, co działa najlepiej dla Twojej firmy i zacznij korzystać z VoIP bez żadnych wątpliwości!

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!