Do szybkiego poczytania | 15/05/2019

Jaka jest różnica między VoIP i SIP?

VoIP phone service background
VoIP dla firm

W świecie przedsiębiorstw praktycznie każda technologia wiąże się z lawiną akronimów. Weźmy na przykład telefonię. Niewiele osób wie, co dokładnie oznaczają PSTN, PRI, ISDN, VoIP, SIP itp. Jasne, możesz mieć mgliste pojęcie, że jest używany gdzieś w biurze. Ale niewiele osób ma lepszy pomysł niż to.

Tak więc nie dziwi fakt, że jedno z najczęściej zadawanych pytań brzmi – jaka jest różnica między VoIP a SIP? Dla eksperta z branży różnica jest rażąco oczywista. Dlan amatora nie tak bardzo . Często wydaje się, że dostawcy używają ich zamiennie ale odnoszą się również do różnych rzeczy.

Zanim zdecydujesz się na konkretny system dla swojej firmy, weź kilka chwil, aby zrozumieć pojęcia VoIP i SIP.

VoIP kontra SIP

Kiedy ludzie pytają o różnicę między VoIP a SIP, zazwyczaj chcesz wiedzieć, którego użyć. Co jest lepsze dla ich firmy? Niestety porównywanie VoIP i SIP jest nieskuteczne. To dlatego, że odnoszą się do zupełnie innych rzeczy.

Czym jest VoIP?

VoIP to skrót od Voice over Internet Protocol. Krótko mówiąc, odnosi się do każdej technologii, która umożliwia przesyłanie sygnałów głosowych przez Internet. Można ją również nazwać telefonią szerokopasmową, telefonią internetową i wieloma innymi nazwami. Nie ma znaczenia, jakiej technologii używasz, czy sprzętu i oprogramowania. Remember that if a voice call travels over the Internet, it can be called VoIP.

Czym jest SIP?

SIP to skrót od Session Initiation Protocol. Protokół to system reguł cyfrowych, który pozwala urządzeniom komunikować się ze sobą. Pomyśl o tym jako o języku sprzętu komputerowego. Jeśli Twój komputer i modem nie mówią tym samym językiem, nie mogą się komunikować.

SIP to po prostu jeden z wielu protokołów, które można wykorzystać do wdrożenia VoIP. Służy do konfigurowania i kończenia sesji multimedialnych, w tym głosowych i wideo. Obecnie jest to najczęściej używany protokół i jest standardem branżowym. Perhaps when users are trying to figure out what VoIP is, the industry standard of using SIP with VoIP is why many people get confused between the two. SIP is almost ubiquitous in the industry.

Związek między VoIP a SIP

Teraz, gdy znasz już specyfikę tego, czym jest VoIP i czym jest SIP, nadszedł czas, aby zrozumieć, jak się do siebie odnoszą. Jest to podobne do relacji między stronami internetowymi a HTML. Witryna internetowa to zbiór stron dostępnych za pomocą przeglądarki internetowej. HTML to jeden z języków, których można używać do tworzenia witryn internetowych. Jednak większość stron internetowych używa również innych języków, takich jak Java.

Podobnie VoIP odnosi się do dowolnej metody przesyłania połączeń głosowych przez Internet. Oznacza to, że wszystko, od Skype i FaceTime po usługi telefonii korporacyjnej, podlega temu samemu parasolowi. SIP to tylko jeden z wielu obecnie używanych protokołów. Możesz więc zaimplementować VoIP również z innymi protokołami .

Na przykład Skype nie używa SIP. Jednak większość systemów telefonicznych klasy korporacyjnej opiera się na nim. Innymi słowy, nie każdy system VoIP będzie korzystał z SIP. Ale ogromna większość usług VoIP korzysta z niego, ponieważ jest to standard branżowy.

Tylko VoIP czy VoIP z SIP

Bezpośrednie porównywanie VoIP z SIP nie jest całkowicie pomocne, bardziej przydatne jest wymienienie zalet i wad VoIP z SIP i bez SIP.

Jeśli potrzebujesz tylko komunikacji głosowej, możesz zrezygnować z SIP. Wymaga niewielkich lub żadnych inwestycji, przy ciągłych oszczędnościach. Systemy te nie wymagają instalacji na miejscu i są bardzo przenośne. Możesz uzyskać podstawowe funkcje, takie jak ID dzwoniącego i połączenie oczekujące.

Jest powód, dla którego większość organizacji woli korzystać z VoIP z SIP. W rzeczywistości jest ich kilka. Po pierwsze, możesz zintegrować różne rodzaje kanałów multimedialnych w jednym systemie. Możesz przesyłać połączenia głosowe, połączenia wideo, połączenia konferencyjne itp. Może bezproblemowo integrować się z pakietami ujednoliconej komunikacji (UC). Jest bardzo elastyczny i zapewnia opcje przełączania awaryjnego w sytuacjach awaryjnych .

Wcześniej czy później organizacje stwierdzają, że muszą uaktualnić do VoIP z SIP w celu uzyskania zaawansowanych funkcji. Mając na uwadze przyszły rozwój i ekspansję, nic dziwnego, że ta druga opcja jest bardziej popularna.

Dlaczego SIP jest ważny?

Protokół to system reguł wymiany wiadomości między sprzętem. Nowoczesne usługi cyfrowe wykorzystują wiele protokołów, takich jak SIP, TCP, HTTP itp. Protokół definiuje składnię i semantykę komunikacji. Aby protokół był użyteczny, różni dostawcy muszą wyrazić zgodę na używanie go na urządzeniach i aplikacjach. Z biegiem czasu wiele protokołów ewoluuje, aby stać się standardami branżowymi, ponieważ: the vast majority of developers start using it.

SIP jest jednym z takich standardów branżowych stosowanych w VoIP. SIP określa sposób przesyłania wiadomości między punktami końcowymi w celu skonfigurowania sesji multimedialnych i zarządzania nimi. Rzeczywisty głos i wideo są przenoszone przez inne protokoły. SIP obsługuje część zarządzania połączeniami. Większość organizacji wybiera SIP, ponieważ mogą być pewne interoperacyjności. Możesz kupić sprzęt kompatybilny z SIP i wiedzieć, że będzie on działał z Twoim systemem. Nie musisz się martwić o kompatybilność i problemy z integracją .

Rodzaje wdrażania VoIP

Istnieją różne rodzaje wdrożeń VoIP, które można wykorzystać w swojej działalności. Wybierając odpowiednie usługi do swoich potrzeb komunikacyjnych, należy rozważyć wszystkie rodzaje wdrożeń, aby mieć pewność, że podejmiesz najlepszą decyzję dla siebie i swojej firmy. . Oto niektóre z najpopularniejszych wdrożeń VoIP:

Hostowany VoIP

Kiedy większość ludzi myśli o VoIP, wyobrażają sobie usługę hostowaną. W tego typu wdrożeniu dostawca zarządza centralą PBX i wszystkimi powiązanymi komponentami. Usługi telefoniczne są dostarczane klientom przez Internet.

Usługi hostowane są popularne, ponieważ eliminują kłopoty z konserwacją i naprawą. Nie musisz zarządzać systemem, kupować drogiego sprzętu ani okresowo go aktualizować. Rozpoczęcie korzystania z hostowanych usług VoIP jest szybkie i łatwe.

Istnieją wady tego typu wdrożenia. Nie masz żadnej kontroli nad bezpieczeństwem, dostosowywaniem, aktualizacjami funkcji itp. Musisz zaufać swojemu dostawcy, że zadba o jego infrastrukturę. Chociaż usługi hostowane mogą obniżyć miesięczne rachunki telefoniczne, koszty mogą z czasem się kumulować.

Trunking SIP

SIP trunking to metoda dostarczania usług telefonicznych do przedsiębiorstw posiadających własną centralę IP PBX. Zastępuje standardową linię PRI między organizacjami a tradycyjnymi operatorami telefonicznymi. Służy jako pomost między VoIP a publiczną siecią telefoniczną (PSTN). SIP trunk nie jest fizyczną linią, ale wirtualnym połączeniem między Twoją firmą a ITSP (dostawcą usług telefonii internetowej) .

Sprzedawca jest odpowiedzialny tylko za połączenie i dostarczenie sygnału wybierania, którego możesz użyć. musisz samodzielnie zarządzać centralą PBX. Oznacza to, że Twój zespół decyduje, jakie funkcje włączyć i którymi zarządzać. Ty kontrolujesz, kiedy i jak aktualizujesz swój sprzęt i oprogramowanie. Jesteś odpowiedzialny za bezpieczeństwo danych i prywatność .

SIP trunking jest droższy w konfiguracji niż usługi hostowane. Jednak może to zaoszczędzić znacznie więcej pieniędzy dla organizacji o dużej liczbie połączeń. Innymi słowy, SIP trunking zapewnia lepszy zwrot z inwestycji niż usługi hostowane.

Co wybrać?

Większość usług hostowanych VoIP korzysta z protokołu SIP. Niezależnie od tego, jaki typ wdrożenia wybierzesz, SIP będzie głównym składnikiem. Teraz możemy zadać bardziej trafne pytanie a nie czym jest VoIP? Should you go for hosted VoIP services or SIP trunking?

Jak na większość pytań związanych z technologią, odpowiedź brzmi – to zależy. Zależy to od wielu czynników, w tym:

  • Twoje potrzeby i wymagania biznesowe
  • Twój budżet i zasoby
  • Dostępność własnej ekspertyzy
  • Rozważania długoterminowe

Potrzeby biznesowe

Jedną z podstawowych różnic między usługami hostowanymi a SIP trunking jest kontrola. W pierwszej opcji masz bardzo małą kontrolę nad funkcjami, dostosowywaniem, bezpieczeństwem itp. Dzięki SIP trunking , jesteś odpowiedzialny za wszystko.

Obecnie na rynku dostępne są setki usług VoIP. Tak więc większość firm będzie w stanie znaleźć dostawcę, który spełni ich wymagania. Ale jeśli hostowana usługa nie może spełnić Twoich potrzeb biznesowych, wówczas oczywistym wyborem jest SIP trunking.</span

Budżet

Podczas gdy SIP trunking są to zdecydowanie taniej na dłuższą metę potrzebujesz pieniędzy na inwestycje z góry. musisz zakupić centralę IP PBX i inne komponenty sprzętowe. Dla wielu małych i średnich firm początkowe nakłady mogą być poza ich zasięgiem. Z drugiej strony możesz zacząć korzystać z hostowanych usług VoIP już za 25 USD miesięcznie na użytkownika.

Ekspertyza wewnętrzna

Dzięki usługom hostowanym nie potrzebujesz zespołu do zarządzania systemem telefonicznym. Sprzedawca zajmuje się wszystkim. Renomowany dostawca będzie miał również wiele zasobów do rozwiązywania problemów i wsparcia. W przypadku łączy trunkingowych SIP potrzebujesz zespołu, który może wdrożyć i obsługiwać system telefoniczny. Jeśli masz już zespół, to świetnie. Jeśli nie, być może będziesz musiał zatrudnić więcej osób, co może być drogie.

Rozważania długoterminowe

Jaki jest potencjał wzrostu Twojej firmy? Jaką zmianę przewidujesz w dłuższej perspektywie? Hostowane usługi VoIP można szybko skalować. Ale jeśli potrzeby Twojej firmy zmienią się dramatycznie, Twój obecny dostawca może nie być w stanie ich spełnić.

Rozbudowa SIPtrunking może wymagać dalszych inwestycji. Jednak w przypadku dużej lub rozwijającej się firmy zachowanie kontroli nad systemami telefonicznymi ma sens. Im dłużej go używasz, tym niższe koszty na użytkownika lub na linię.

Teraz, gdy znasz już zalety i wady wdrożeń VoIP, łatwiej jest podjąć decyzję. Rozważ wymagania biznesowe, budżet i inne czynniki, zanim zdecydujesz się na hostowane rozwiązania VoIP lub SIP trunking.

Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące co to jest VoIP lub korzyści płynące z używania SIP z telefonem VoIP system, skontaktuj się z namii chętnie pomożemy!

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!