Do szybkiego poczytania | 20/02/2024

Rola szyfrowania w VoIP

VoIP phone service background
Usługa VoIP | VoIP

Mówiąc o jakiejkolwiek technologii korporacyjnej, trudno uniknąć tematu bezpieczeństwa. Ponieważ naruszenia bezpieczeństwa pojawiają się na pierwszych stronach gazet niemal codziennie, organizacje obawiają się o zabezpieczenie swoich sieci. Wiele uwagi opinii publicznej skupia się na zabezpieczaniu danych przed nieautoryzowanym dostępem. Głośne incydenty z przeszłości pokazały, jak łatwo przestępcy uzyskują dostęp do sieci korporacyjnych. Szyfrowanie za pomocą VoIP może w tym pomóc.

MODEL ZAGROŻEŃ DLA TELEFONÓW VOIP

Wydaje się, że przedsiębiorstwa mniej interesują się swoimi systemami telefonicznymi. Częścią tego jest to, że niewiele osób ma duże doświadczenie z VoIP w porównaniu z tradycyjnymi narzędziami PBX. Model zagrożeń dla systemu PSTN bardzo różni się od modeli telefonów, których używamy dzisiaj.

Istnieją cztery główne sposoby podsłuchiwania tradycyjnych telefonów stacjonarnych. Najłatwiej jest podsłuchiwać rozmowy za pomocą numeru wewnętrznego na tej samej linii. Druga metoda polega na użyciu sprzętu podsłuchowego w dowolnym miejscu linii telefonicznej. Trzecią opcją jest uzyskanie dostępu do głównej centrali telefonicznej. Jest często używany przez funkcjonariuszy organów ścigania, a w większości krajów obowiązują przepisy regulujące ten konkretny cel. Ostatnią metodą jest podsłuchiwanie głównych linii miejskich.

Wiele osób zakłada, że ​​telefony VoIP są narażone na te same zagrożenia. To nie może być dalsze od prawdy. Systemy telefoniczne VoIP kierują połączenia głosowe przez sieci danych, takie jak poczta elektroniczna. Oznacza to, że model zagrożeń dla VoIP ma więcej wspólnego z sieciami IP niż PSTN. Podsłuchujący mogą podsłuchiwać rozmowy z dowolnego miejsca na ścieżce transmisji. Punkty końcowe VoIP (telefony komórkowe, komputery i urządzenia mobilne) również są podatne na ataki.

Pakiety danych VoIP przesyłane są przez korporacyjne sieci danych, podmorskie kable szkieletowe i niezabezpieczony Internet. Każda osoba lub organizacja na ścieżce transmisji może przechwycić pakiety danych. Dotyczy to dostawców usług internetowych, korporacji i przestępców, którzy włamują się do tych komputerów. Po rewelacjach Snowdena wiemy, że rządy również mogą podsłuchiwać rozmowy i rzeczywiście to robią.

ROLA SZYFROWANIA

Szyfrowanie odgrywa ważną rolę w zabezpieczaniu korporacyjnych systemów VoIP. Twoje połączenia głosowe są podatne na przechwycenie w wielu punktach przez różne podmioty. Niektóre rozmowy telefoniczne będą nieszkodliwe – rozmowy z obsługą klienta, rozmowy z pomocą techniczną, rutynowe rozmowy sprzedażowe itp. Jednak wiele rozmów telefonicznych wiąże się z poufnymi lub wrażliwymi danymi biznesowymi. Wszystkie te informacje są dostępne dla każdego, kto ma wiedzę techniczną, odpowiedni dostęp (legalny lub inny) i odpowiedni sprzęt.

Szyfrowanie połączeń głosowych oznacza, że ​​przechwytywanie połączeń jest dla każdego stratą czasu. Bez poprawnych kluczy deszyfrujących hakerzy usłyszą tylko bełkot. Nie będą mieli sposobu na zdobycie danych, których szukali. Szyfrowanie oferuje całkiem niezłą wartość dla każdej firmy. Masz uzasadnioną gwarancję, że wszystkie rozmowy pomiędzy zaangażowanymi stronami pozostaną poufne.

Jednak nie wszyscy dostawcy usług oferują szyfrowanie i nie wszyscy klienci na to nalegają. Dlaczego? Szyfrowanie ma swoją cenę. Szyfrowanie wszystkich połączeń telefonicznych powoduje dodatkowe obciążenie przepustowości. Ponieważ przepustowość jest kosztowna, organizacje mają silną motywację do ignorowania problemów związanych z bezpieczeństwem. Może zwiększyć opóźnienia i zmniejszyć prędkość przesyłania pakietów. Kierowanie strumieni danych przez zapory ogniowe i routery jest wystarczająco trudne. Szyfrowanie dodaje kolejną warstwę złożoności do sieci.

SZYFROWANIE NIE ROZWIĄŻE WSZYSTKICH PROBLEMÓW ZWIĄZANYCH Z BEZPIECZEŃSTWEM

Z jednej strony mamy organizacje, które nie zwracają uwagi na szyfrowanie. Z drugiej strony mamy również dostawców, którzy reklamują szyfrowanie jako jedyne rozwiązanie, którego będziesz potrzebować. Należy pamiętać, że szyfrowanie nie zabezpieczy całkowicie połączeń telefonicznych.

Nawet przy zastosowaniu szyfrowania przestępcy mogą skorzystać z kilku innych metod, aby dostać się do Twojej sieci i ukraść dane. Na przykład żadna ilość szyfrowania nie może uniemożliwić wirusom lub trojanom na twoim komputerze nagrywania rozmów telefonicznych wykonywanych na komputerze. Jeśli pracownik pozostawi dane uwierzytelniające swoje konto na widoku, każdy może uzyskać dostęp do jego konta i wprowadzić zmiany. Hakerzy mogą wylogowywać legalnych użytkowników z ich własnych kont i uniemożliwiać administratorom śledzenie ich kroków.

Podobnie system telefoniczny jest podatny na ataki typu Distributed Denial of Service. Hakerzy mogą uzyskać dostęp do innych części sieci za pośrednictwem centrali IP PBX. Podczas takiego ataku chronione są Twoje połączenia telefoniczne, ale inne dane firmowe nie. Dostęp do poufnych danych mogą również uzyskać wszyscy obecni lub byli pracownicy, którzy mają fizyczny dostęp do serwerów.

Przestępcy mogą dokonywać oszustw telekomunikacyjnych, wykonując nieautoryzowane lub nawet spamujące połączenia z Twojego systemu na numery międzynarodowe. Firmy ponoszą odpowiedzialność za nieautoryzowane połączenia telefoniczne o wartości tysięcy dolarów wykonane w weekendy. Szyfrowanie nie jest pomocne w żadnym z powyższych scenariuszy.

Ostatecznie sprowadza się to do prostego faktu, że organizacje muszą traktować systemy VoIP na równi z inną infrastrukturą komputerową. Środki ostrożności, które sprawdzają się przy zabezpieczaniu komputerów, telefonów komórkowych, serwerów i innego sprzętu sieciowego, są potrzebne także w przypadku VoIP. Firmy muszą przez cały czas zabezpieczać swój sprzęt, dane i transmisje.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!