Do szybkiego poczytania |

Przyczyny i rozwiązania zerwanych połączeń VoIP

VoIP phone service background
VoIP

Zwykle odbierasz i konfigurujesz telefon poprawnie. Rozmówcy są w stanie komunikować się ze sobą. Ale wszystko nagle się urywa podczas kilkusekundowej rozmowy. Zwykle po około 30 sekundach.

CO POWODUJE ODCIĘCIE TELEFONÓW VOIP?

Może się to zdarzyć, gdy używamy softphonów lub terminali IP z protokołem inicjacji sesji SIP. Powodem tego jest to, że zgodnie z protokołem SIP telefon musi odpowiedzieć ACK, aby wskazać, że otrzymał i odebrał połączenie przychodzące prawidłowo.

W ten sposób jednostka Call Server wie, że komunikacja jest w toku. Jeśli centrala PBX lub serwer połączeń nie otrzyma tego potwierdzenia, może po pewnym czasie zakończyć połączenie.

Istnieją różne powody, dla których odpowiedź potwierdzająca wydana przez terminal SIP do centrali PBX nie dociera z powrotem do centrali. Najczęstszym problemem jest to, że niektóre routery lub zapory operatorów wdrażają funkcję o nazwie „SIP ALG”. Paradoksalnie ta funkcja „SIP ALG” ma na celu poprawę funkcji NAT w komunikacji SIP, co w wielu przypadkach powoduje złamanie protokołu SIP.

Problemy spowodowane złamaniem protokołu SIP

  • Połączenie ucina się po kilku sekundach.
  • Połączenia przychodzące, które nie dzwonią lub nie docierają do terminala.
  • Dźwięk jednokierunkowy.

JAK ROZWIĄZYWAĆ ZERWANIE POŁĄCZEŃ VOIP?

Aby rozwiązać ten problem, najlepiej byłoby, w miarę możliwości, dezaktywować protokół SIP ALG w tych routerach lub firewallach. W tym celu musimy być w stanie zarządzać tymi routerami i muszą mieć dostęp do aktywacji lub nie tej funkcji.

Niestety w większości przypadków nie mamy kontroli nad tymi urządzeniami lub nie mają one dostępnej funkcjonalności SIP ALG.

Kilka innych rozwiązań, które możemy zastosować w terminalach, aby spróbować rozwiązać ten problem, pokazano poniżej.

Korzystaj z softfonów VoIPstudio

Po pierwsze, możesz spróbować użyć naszych softfonów VoIPstudio dla Windows, MAC, Linux, iPhone lub Android tam, gdzie to możliwe. Nasze telefony programowe korzystają z protokołu WebRTC, dzięki któremu uniknęliśmy problemu opisanego dla SIP.

Włącz serwer STUN

Włącz i skonfiguruj serwer STUN VoIPstudio „stun.ssl7.net” w tych urządzeniach SIP, które posiadają tę opcję. Na przykład softphone Zoiper jest bardzo wrażliwy na ten problem. W większości przypadków konfiguracja STUN w VoIPstudio, jak pokazano na obrazku, jest rozwiązana.

Uwaga: Po wszystkich testach stabilności, które VoIPstudio umieścił w aplikacji mobilnej Zoiper, najlepszym ustawieniem jest ustawienie STUN na NO.

Dodatkowe ustawienia

Inne korekty, które można wprowadzić, to:

  • Ustaw protokół transportowy z UDP na TCP.
  • Użyj naszego dodatkowego portu SIP 5566
  • Skróć czas ponawiania próby przy rejestracji SIP
  • Skonfiguruj statuy reguł NAT w routerze dla naszego telefonu IP.
  • Skonfiguruj strefę DMZ w routerze i zlokalizuj tam telefon IP. Musisz więc podjąć dodatkowe środki bezpieczeństwa w kontroli dostępu do terminala. W żadnym wypadku nie powinniśmy zostawiać go z domyślnymi danymi uwierzytelniającymi.

Jeśli jesteś klientem VoIPstudio i doświadczasz któregokolwiek z tych problemów, nie wahaj się otworzyć u nas zgłoszenia do pomocy technicznej, jak pokazano na poniższym obrazku, abyśmy mogli pomóc Ci zdiagnozować i rozwiązać problem.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!