Do szybkiego poczytania | 15/07/2024

Pomysły na obniżenie kosztów w małych firmach detalicznych

VoIP phone service background
Komunikacja w biznesie | Usługa VoIP

Jeśli jest coś, co łączy małe firmy handlu detalicznego na całym świecie, jest to potrzeba kontrolowania finansów. Bez względu na branżę lub lokalizację, w której działasz, niewiele jest obaw, które są ważniejsze niż cięcie kosztów w małej firmie. Wiele małych firm działa przy ograniczonych zasobach finansowych, a mimo to musi konkurować z większymi korporacjami o ten sam rynek. Dlatego cięcie kosztów jest konieczne, aby zwiększyć zyski i rozwijać firmę.

Z drugiej strony musisz uważać, gdzie i o ile tniesz koszty. Idealnie byłoby, gdybyś chciał obniżyć koszty bez poświęcania jakości produktu lub usługi. Dla detalistów oznacza to także cięcie kosztów w obszarach niewidocznych dla klientów. Zatem ograniczenie liczby sprzedawców lub personelu pomocniczego w sklepie może nie być dobrym pomysłem, ale anulowanie usługi, która już w Twoim przypadku nie działa, może być. 

JAK OBNIŻYĆ KOSZTY W MAŁYCH FIRMACH DETALICZNYCH

Istnieje wiele sposobów, aby zredukować tłuszcz, że tak powiem, jeśli chodzi o małych sprzedawców detalicznych. Pamiętaj, że nie mówimy o wielkich rzeczach, takich jak zwalnianie pracowników czy wprowadzenie na rynek nowego produktu. Zamiast tego przyjrzyj się mniejszym rzeczom, które możesz zrobić, aby uniknąć wydatków na niepotrzebne przedmioty lub usługi. 

Mając to na uwadze, oto kilka obszarów, na które warto zwrócić uwagę, aby obniżyć koszty w swojej małej firmie:

1- Konsolidacja usług

Organizacje detaliczne – podobnie jak przeciętny klient – ​​korzystają z wielu usług. Ale czy naprawdę potrzebujesz ich wszystkich, czy możesz wyciąć niektóre z nich bez wpływu na jakość ? Większość firm nie dokonuje okresowej ponownej oceny usług, ale z biegiem czasu potrzeby Twojej firmy z pewnością się zmieniają. Usługi, które były niezbędne, mogą teraz być niepotrzebne. Możesz też potrzebować innych usług w innych obszarach. 

Pierwszym krokiem jest sporządzenie listy wszystkich usług, które kupuje Twoja firma, zwłaszcza tych, za które płacisz abonament. Teraz dokładnie przejrzyj listę, aby zobaczyć, gdzie możesz usunąć, anulować lub zmodyfikować usługi, aby lepiej odpowiadały Twoim bieżącym potrzebom. Możesz być zaskoczony, gdy znajdziesz usługi, za które płacisz, ale już z nich nie korzystasz! 

W innych przypadkach możesz znaleźć bezpłatne narzędzia lub usługi, które równie dobrze wykonują to zadanie. Wiele firm zajmujących się oprogramowaniem i innych usługodawców oferuje małym firmom obniżone stawki lub nawet bezpłatne usługi. Jeśli kwalifikujesz się do takich zniżek, po co płacić za licencję korporacyjną?

2- Outsourcing procesów

Chociaż outsourcing ma nieco nadszarpniętą reputację, może być naprawdę korzystny dla małych firm detalicznych. Na przykład właściciel piekarni może nie mieć wiedzy specjalistycznej do obsługi płac lub konserwacji komputerów. W ich przypadku sensowne jest zlecienie tego procesu usługodawcy posiadającemu niezbędną wiedzę specjalistyczną. Ta sama zasada dotyczy również innych sprzedawców detalicznych. Dość często bardziej kosztowne jest podjęcie próby zrobienia tego samodzielnie (co prowadzi do błędów w dalszej części) lub zatrudnienie pracownika do pracy, gdy masz dla niego tylko kilka godzin pracy.

Inną możliwością obniżenia kosztów dla małego sprzedawcy detalicznego jest wymiana usług. Jeśli Twoja firma projektuje strony internetowe, zaproponuj utworzenie takiej dla firmy, która zajmuje się Twoimi podatkami. Barter usług może prowadzić do nowych możliwości lub dotrzeć również do szerszej publiczności. 

Możesz także spróbować zautomatyzować niektóre z bardziej żmudnych aspektów administracji biznesowej. Procesy takie jak wprowadzanie danych można łatwo zautomatyzować i w ten sposób można sporo zaoszczędzić. 

3- Zainwestuj w VoIP

Kupowanie nowej technologii, jeśli chcesz obniżyć koszty, może wydawać się sprzeczne z intuicją. Inwestując w usługi telefoniczne VoIP, możesz jednak zaoszczędzić sporo pieniędzy. Weźmy pod uwagę CLC – organizację, która przeszła na VoIP i zaoszczędziła prawie 50% na wydatkach na telefon. Ich doświadczenie nie jest niczym niezwykłym, szczególnie w przypadku mniejszych sprzedawców detalicznych. Możesz nie tylko zaoszczędzić na rachunkach za telefon, ale będziesz cieszyć się bardziej wyrafinowanymi funkcjami niż obecny plan usług.

Wiele mniejszych organizacji może korzystać z takich funkcji, jak automatyczna sekretarka, aplikacje mobilne, faks cyfrowy itp. Nie mogą sobie jednak pozwolić na zakup tak drogich dodatków od starszych operatorów. Z drugiej strony dostawcy VoIP oferują je po bardzo przystępnych cenach, które odpowiadają Twojemu budżetowi.

4- Przejdź na ekologię

Jednym z obszarów , który jest często pomijany przy obniżaniu kosztów, jest ekologia. Innymi słowy, pomyśl o procesach, w których możesz być bardziej przyjazny dla środowiska. Oferowanie cyfrowych paragonów lub rezygnacja z dokumentów papierowych może zaoszczędzić pieniądze na tuszu, konserwacji drukarki i tak dalej. Wysyłanie wiadomości e-mail zamiast faksowania może również pomóc w Twoich wysiłkach. 

Powinieneś także szukać sposobów na zmniejszenie zużycia energii, oszczędzając w ten sposób na rachunkach za media. Inteligentny termostat może pomóc Ci regulować ogrzewanie i chłodzenie w sklepie. Zainstaluj żarówki LED, aby uzyskać lepszą wydajność lub zmodernizuj starszy piec za pomocą bardziej energooszczędnego modelu. Pomysły te mogą wydawać się proste, ale mogą pomóc w skutecznym zarządzaniu budżetem. Poza tym jest to również dobre dla środowiska!  

5- Pozwól na pracę zdalną

Obecna pandemia praktycznie zmusza wiele osób do pracy z domu, ale rozważ zaoferowanie tej korzyści również swoim pracownikom. Chociaż sprzedawca detaliczny może mieć ograniczone możliwości umożliwienia pracy zdalnej, istnieją inne alternatywy, które mogą pomóc w obniżeniu kosztów. Na przykład oferowanie elastycznych godzin pracy może pomóc w zatrzymaniu utalentowanych pracowników. Nie musisz zwalniać pracowitego pracownika tylko dlatego, że przeniósł się daleko od biura, ani nie musisz zatrudniać i szkolić kogoś innego. 

Możesz także rozważyć zatrudnienie pracowników w niepełnym wymiarze godzin lub zezwolić na dzielenie się zmianami dla tych, którzy tego potrzebują. Możesz też prowadzić spotkania wirtualnie i ograniczyć konieczność podróżowania swoich pracowników. Jest to szczególnie przydatne, jeśli masz wiele lokalizacji. Tego typu działania wpływają na morale pracowników i odpowiedzialność finansową. 

6- Kupuj usługi

Jako konsumenci robimy to dość często, ale wielu sprzedawców detalicznych nie wdraża tego przy zakupie usług lub produktów. Jeśli chcesz kupić nowy sprzęt lub rozważasz nową usługę, zawsze rozglądaj się. Otrzymuj oferty od wielu dostawców, aby porównać ceny i funkcje. Nawet jeśli podoba Ci się obecny dostawca, nie zaszkodzi sprawdzić, co jeszcze jest dostępne. 

W podobny sposób zawsze negocjuj cenę. Wielu dostawców poda ceny w oparciu o oczekiwanie konieczności negocjacji. Zatem po prostu podpisując się na przerywanej linii, zostawiasz pieniądze na stole. Inną opcją jest zakup używanych produktów, zwłaszcza tych, które nie mają kluczowego znaczenia dla jakości produktu lub usługi. Rozważ zakup używanych drukarek lub innego sprzętu biurowego, takiego jak biurka. Można tu sporo zaoszczędzić. 

Częstą pułapką, której należy unikać, są zakupy hurtowe. W niektórych przypadkach może to mieć sens, ale wiele rabatów hurtowych działa tylko wtedy, gdy kupujesz naprawdę duże ilości. Mało prawdopodobne jest, aby mali sprzedawcy detaliczni korzystali z tych produktów przed ich wygaśnięciem lub zepsuciem. Zawsze rozbijaj cenę jednostkową i sprawdzaj, czy Twoje biuro zużyje tę ilość, zanim uzyskasz ceny hurtowe.

7- Efektywniej wykorzystaj swoją przestrzeń

Dla firm detalicznych posiadanie lub wynajem powierzchni biurowej/sklepowej jest koniecznością niepodlegającą negocjacjom. Ale to nie znaczy, że wykorzystujesz swoją przestrzeń w najbardziej efektywny sposób. Niestety, nie zawsze łatwo jest obciąć czynsz lub raty kredytu hipotecznego. A co jeśli korzystasz tylko z 2 z 3 pokoi, za które zapłaciłeś, ale nie możesz obniżyć czynszu, bo wszystkie pokoje są ze sobą połączone? Czy masz miejsce na więcej wyświetlaczy niż obecnie używasz? 

Rozważ wynajęcie tej przestrzeni innemu sprzedawcy w celu wystawienia swoich towarów. Inne firmy w Twojej okolicy mogą być zainteresowane utworzeniem sklepu typu pop-up i płaceniem za korzystanie z powierzchni. 

Czy masz przestrzeń wspólną w swoim budynku? Możesz zaoferować go jako przestrzeń spotkań dla małych grup lub lokalnych klubów. Od czasu do czasu możesz także organizować wydarzenia związane z Twoją branżą. Jest to przestrzeń, za którą już zapłaciłeś, więc dlaczego nie wykorzystać jej do wygenerowania dodatkowego dochodu

8- Wykorzystaj kanały mediów społecznościowych do celów marketingowych

Marketing i reklama kosztują, ale ostatnio wydają się być mniej skuteczne. Jest to częściowo spowodowane wzrostem popularności serwisów społecznościowych, takich jak Facebook. Jeśli więc nadal płacisz za tradycyjne usługi marketingowe, rozważ wykorzystanie ich w inny sposób. Na przykład stwórz i rozwijaj swoją obecność w mediach społecznościowych w tych samych witrynach, z których korzystają Twoi docelowi odbiorcy. Nie kosztuje Cię to ani grosza, a może wygenerować znaczne przychody w postaci nowych klientów. 

Wykorzystaj marketing szeptany, aby rozwijać swoją firmę, zamiast wydawać pieniądze na drogie billboardy i reklamy telewizyjne. Polecenie od zadowolonego klienta idzie o wiele dalej w budowaniu wiarygodności niż przypadkowe reklamy. Nie wymaga także wydawania pieniędzy na pozyskanie nowego klienta. Wszystko, co musisz zrobić, to zapewnić swoim obecnym klientom wysokiej jakości produkt lub usługę!

Zarejestruj się, aby skorzystać z bezpłatnej wersji próbnej VoIPstudio i zobaczyć, jak Twoja firma detaliczna może zaoszczędzić koszty.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!