VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Kiedy po raz pierwszy wprowadzono technologię VoIP, niewiele osób przejmowało się bezpieczeństwem. Liderzy IT słusznie byli bardziej zainteresowani jakością dźwięku, niezawodnością i kosztami. Ale od tego czasu świat biznesu i technologii się zmienił. W obliczu rosnącej liczby incydentów związanych z bezpieczeństwem danych dyrektorzy ds. technologii nie mogą już dłużej ignorować bezpieczeństwa. Poważne naruszenie może mieć wpływ na każdy aspekt Twojej firmy, jego naprawienie może kosztować miliony dolarów, a naprawa może zająć dużo czasu.
Cybersecurity Ventures szacuje, że koszt cyberprzestępczości przekroczy 6 bilionów dolarów do 2021 roku i 10,5 biliona dolarów do 2025 roku. Choć obejmuje to przede wszystkim incydenty związane z cyberbezpieczeństwem związane z systemami cyfrowymi, takimi jak poczta e-mail i zarządzanie danymi, systemy VoIP są również podatne na cyberprzestępczość. Każdy system korzystający z publicznego Internetu jest podatny na luki w zabezpieczeniach, a linie telefoniczne nie są wyjątkiem.
Bezpieczeństwo sieci należy do Twoich obowiązków jako CTO. Jak bardzo należy się martwić bezpieczeństwem VoIP? Połączenia VoIP wykorzystują Twój adres IP, więc luka w zabezpieczeniach może narazić wszystkie Twoje dane i systemy na ryzyko. Zabezpieczanie sieci danych i serwerów nie ma większego sensu, można jedynie pozostawić system VoIP otwarty na zagrożenia bezpieczeństwa.
Wbrew powszechnemu przekonaniu, firmy technologiczne i serwisy e-commerce nie są jedynymi ofiarami. Ich systemy VoIP często padają ofiarą dostawców usług finansowych, edukacyjnych i opieki zdrowotnej. Liderzy IT nie muszą martwić się szczegółami, ale powinni być świadomi zagrożeń i tego, jak ich unikać w swojej organizacji. Celem jest, aby koszt włamania był większy niż wartość jego włamania.
Atak typu „odmowa usługi” ma miejsce wtedy, gdy atakujący wykorzystują całą przepustowość zasobu, przytłaczając go fałszywymi żądaniami użytkowników. Zasób zostanie ostatecznie wyłączony, gdy nie będzie w stanie poradzić sobie z przeciążeniem.
Zasobem może być cokolwiek – strona internetowa, usługa telefonii VoIP lub serwer poczty e-mail. Aby tego dokonać, nie potrzeba dużej wiedzy ani doświadczenia. Nawet jeśli Twoje telefony się nie wyłączą, jakość dźwięku ulegnie pogorszeniu, połączenia nie będą realizowane, a klienci będą mieli złe doświadczenia.
Co możesz zrobić, aby złagodzić atak typu „odmowa usługi”? Jednym z pomysłów jest oddzielenie komunikacji danych i głosu. Możesz także użyć szyfrowania i nakazać wszystkim pracownikom korzystanie z VPN, aby zapewnić bezpieczeństwo. Jeśli masz zasoby, możesz nawet skorzystać z dedykowanego połączenia internetowego specjalnie dla systemu telefonicznego VoIP. Choć jest kosztowny, pozwala zapobiec wpływowi problemów w jednym systemie na inne aspekty Twojej firmy.
Jako CTO masz świadomość potencjalnych konsekwencji naruszenia bezpieczeństwa. Atakujący mogą ukraść poufne dane, takie jak dane karty kredytowej lub dokumenty patentowe. Możesz pomyśleć, że nie jest to takie duże ryzyko w przypadku telefonów, ponieważ nie ma tam nic do kradzieży. Ale też jest.
Gdy napastnicy włamią się do Twojego systemu telefonicznego VoIP, będą mogli zrobić wszystko za darmo, a Ty będziesz musiał zapłacić rachunki. Mogą wykonywać połączenia międzynarodowe na numery premium, pobierając ogromne rachunki w ciągu jednego weekendu. Mogą ukraść informacje rozliczeniowe i wykorzystać je do płacenia za inne drogie usługi.
Ochrona systemów przed kradzieżą usług VoIP wymaga szeregu środków, w tym stosowania silnych haseł, ograniczania dostępu tylko do tych pracowników, którzy tego potrzebują i aktualizacji całego oprogramowania.
Podobnie jak inne aplikacje lub usługi internetowe, Twoje telefony i oprogramowanie VoIP są podatne na wszelkiego rodzaju złośliwe oprogramowanie. Jeśli Twoja organizacja korzysta z telefonów programowych na urządzeniach mobilnych i komputerach, może na nią wpłynąć atak złośliwego oprogramowania. Hakerzy mogą zaatakować telefony lub Twój system może stać się bezużyteczny w wyniku działania innego wirusa/trojana.
Na szczęście nie potrzebujesz żadnych specjalnych narzędzi ani środków, aby chronić swoją sieć telefoniczną. Istniejące metody, takie jak korzystanie z zapór sieciowych, monitorowanie ruchu i oprogramowanie antywirusowe, to doskonałe sposoby zabezpieczania telefonów. Możesz także kupić sprzęt sieciowy, który blokuje złośliwe oprogramowanie i uniemożliwia dostęp do złośliwych stron internetowych.
Ataki typu “man in the Middle” są bardziej wyrafinowane i zaangażowane niż inne naruszenia bezpieczeństwa. Zbadanie organizacji i systemu telefonicznego przed atakiem może zająć hakerom tygodnie, a nawet miesiące. Zwykle wiąże się to z użyciem niestandardowych narzędzi i witryn internetowych imitujących prawdziwe oprogramowanie. Osoby atakujące wprowadzają w błąd Twoich pracowników lub klientów, wprowadzając poufne dane, takie jak hasła, na fałszywej stronie internetowej i przechwytując te informacje.
Takie ataki są trudniejsze do zorganizowania, ale nagroda może być ogromna. Najskuteczniejszym środkiem ochrony jest przeszkolenie personelu w zakresie wykrywania niespójności w wiadomościach e-mail, linkach i mediach społecznościowych. Poinformuj ich, kiedy i gdzie należy udostępniać wrażliwe dane. Jeszcze lepiej, w razie potrzeby ogranicz dostęp do wrażliwych danych. Przede wszystkim pracownicy nie mogą przypadkowo ujawnić informacji, których nie posiadają.
Vishing i fałszowanie tożsamości zazwyczaj idą w parze. Wyobraź sobie, że jeden z Twoich agentów serwisowych otrzymuje telefon z działu IT z prośbą o skorzystanie z łącza i aktualizację hasła. Obsługa patrzy na znajomy numer telefonu i postanawia postępować zgodnie z instrukcjami. Osoba dzwoniąca może posiadać także inne dane agenta, takie jak identyfikator pracownika, aby połączenie wydawało się uzasadnione.
Menedżer lub przełożony może nawet otrzymywać telefony rzekomo pochodzące od działu kadr, płac lub agencji rządowej. Osoba dzwoniąca prosi o uregulowanie zaległych opłat lub o przesłanie dokumentacji pracowniczej do audytu itp. Vishingowi może być trudno przeciwdziałać, ponieważ fałszowanie tożsamości nie wymaga dużego sprzętu, aby działać. Atakujący korzystają z numerów i usług poza Twoim krajem, więc nie możesz prześledzić pochodzenia.
Jedyne, co możesz zrobić, to zweryfikować prośby telefoniczne i upewnić się, że przychodzące prośby są prawidłowe, podobnie jak w przypadku filtrów spamu. Edukuj pracowników w zakresie polityki firmy, która powinna określać, że pracownicy nie będą proszeni o podanie poufnych informacji przez telefon. Przeszkol agentów pierwszej linii, aby prosili o numer kontaktowy, a następnie oddzwonili, co stanowi dodatkową warstwę bezpieczeństwa.
Podsłuchiwanie to także realne ryzyko związane z systemami telefonicznymi VoIP. Firmy przekazują wiele wrażliwych informacji przez telefon. Agent może poprosić klienta o podanie adresu i danych karty kredytowej. Sprzedawca może ustnie potwierdzić z klientem szczegóły umowy. Wyobraź sobie, że napastnicy mogliby przechwytywać rozmowy telefoniczne i uzyskiwać dostęp do wszystkich tych danych.
Co możesz zrobić, aby zapobiec podsłuchiwaniu w Twojej sieci telefonicznej? Jedną rzeczą, którą możesz zrobić, to upewnić się, że połączenia są szyfrowane od początku do końca. Oznacza to, że nawet jeśli haker nagra rozmowy lub włamie się do systemu, nie będzie w stanie tego rozszyfrować. Jeśli szukasz dostawcy usług VoIP, przed zarejestrowaniem się w usłudze upewnij się, że oferuje on szyfrowanie.
Manipulacja połączeniami ma miejsce, gdy haker chce spowodować problemy z systemem telefonicznym. Wysyłają duże pakiety danych przez sieć, spowalniając działanie. Prowadzi to do zerwania połączeń i pogorszenia jakości dźwięku. Przestępcy mogą również:
Liderzy IT często uważają manipulowanie połączeniami za drobną irytację, która może jednak prowadzić do poważnych konsekwencji. Podstawowe środki bezpieczeństwa – takie jak częsta zmiana haseł, używanie długich i bezpiecznych haseł, a także ścisłe monitorowanie systemu telefonicznego – mogą pomóc w szybkiej identyfikacji i złagodzeniu konsekwencji.
Spam e-mailowy jest znany każdemu. Zatyka firmowe skrzynki odbiorcze i często zawiera złośliwe linki, wirusy i niechciane prośby. Spam w telefonii IP (zwany SPIT) jest podobny. Hakerzy będą wysyłać nagrane wiadomości na Twoje numery telefonów. Są powszechnie postrzegane jako uciążliwe, ale mogą zablokować system, uniemożliwiając legalnym użytkownikom dostęp do niego. Podobnie jak spam e-mailowy, SPIT może również towarzyszyć złośliwemu oprogramowaniu, wirusom i fałszywym linkom.
Być może nie będziesz w stanie całkowicie zatrzymać spamu audio, ale możesz użyć zapór sieciowych, aby mieć pewność, że mniej wiadomości będzie przesyłanych przez sieć. Programy szkoleniowe i uświadamiające powinny również podkreślać to ryzyko bezpieczeństwa, aby pracownicy wiedzieli, na co mają uważać.
Być może zauważyłeś już wspólny motyw. Najczęstszym źródłem zagrożeń bezpieczeństwa VoIP są ludzie. Podobnie Twoi pracownicy są najskuteczniejszym sposobem wykrywania naruszeń bezpieczeństwa i zapobiegania im. Ogólne najlepsze praktyki zapewniające bezpieczeństwo danych w dużym stopniu przyczynią się również do ochrony systemów telefonicznych. Oto niektóre sposoby ochrony systemów cyfrowych:
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!