VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Centra telefoniczne i działy obsługi klienta każdej firmy muszą być świadome wymogów prawnych dotyczących nagrywania rozmów. To nie jest zaskakujące, ale krajobraz nagrywania rozmów zmienił się od czasu wejścia w życie ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) Unii Europejskiej. Związek między nagrywaniem rozmów a zgodnością z RODO może być trudny do zarządzania, więc oto co musisz wiedzieć.
Nagrywanie rozmów jest formą przetwarzania danych, ponieważ nagrania często zawierają dane osobowe lub poufne. Użytkownicy mogą podawać swój kod PIN, adres, informacje finansowe lub zdrowotne przez telefon. Firmy przechwytują wszystkie te informacje podczas nagrywania rozmów. W związku z tym nagrywanie rozmów musi być zgodne ze szczegółowymi zasadami opisanymi w RODO.
W przeciwieństwie do przepisów obowiązujących w innych krajach RODO zawiera ścisłe wytyczne dotyczące tego, jak i kiedy rozmowy mogą być nagrywane, jak uzyskać zgodę użytkownika i jak przechowywać nagrane rozmowy. RODO ma na celu zjednoczenie istniejących praw i przepisów w państwach członkowskich UE, aby firmy miały centralne źródło odniesienia. Ma na celu wzmocnienie praw obywateli UE i pomoc im w kontrolowaniu informacji, jakie firmy mają na ich temat.
RODO dotyczy eksportu danych osobowych poza UE i każdej firmy, która przetwarza dane obywateli UE, nawet jeśli Twoja firma nie znajduje się w granicach UE. Ta ostatnia część jest bardzo ważna do zapamiętania. Jeśli myślisz, że nie musisz przestrzegać RODO, ponieważ znajdujesz się w innym kraju, to się mylisz.
Twoja firma musi przestrzegać przepisów RODO, jeżeli:
Choć istnieją wyjątki dla małych firm spełniających określone kryteria, większość przedsiębiorstw musi przestrzegać RODO, jeśli współpracuje z obywatelami UE lub przetwarza ich dane.
Co się stanie, jeśli nie zastosujesz się do tych zasad lub nie wdrożysz odpowiednich środków?
Niedostosowanie się do rozporządzenia RODO w sprawie nagrywania rozmów telefonicznych może wiązać się z szeregiem poważnych ryzyk dla przedsiębiorstw:
Zadbaj więc o to, aby Twoje rozwiązanie spełniało wszystkie wymagania i dawało Ci czas na skupienie się na tym, co najważniejsze: Twoich użytkownikach.
RODO znacząco zmienia zasady uzyskiwania zgody od osób dzwoniących na nagrywanie rozmów.
Prawdopodobnie znasz wiadomość na początku połączenia, która brzmi: „Ta rozmowa zostanie nagrana w celach szkoleniowych ”. Jeśli rozmówca kontynuuje rozmowę i się nie rozłącza, firma zakłada, że wyraził zgodę. To jest to, co nazywa się domniemaną zgodą.
Zgodnie z RODO domniemana zgoda nie jest już wystarczająca. Zgodnie z przepisami firmy muszą uzyskać zgodę wyraźnie i dopiero po poinformowaniu dzwoniącego o powodzie.
Dlatego firma musi podać powód nagrywania rozmów i zapewnić dzwoniącemu możliwość wyrażenia zgody. Większość organizacji poprosi dzwoniącego o naciśnięcie jednego numeru, aby wyrazić zgodę, i innego, aby odrzucić nagrywanie.
Zanim w 2018 r. weszło w życie RODO, firmy mogły oznaczyć, że nagranie ma charakter szkoleniowy lub służy innemu celowi.
Firma może chcieć przejrzeć nagrane rozmowy pod kątem opinii użytkowników lub zgodności z przepisami, nawet jeśli powód jest inny.
W świecie po wprowadzeniu RODO organizacje nie będą już mogły tego robić.
Każda nagrywana rozmowa musi spełniać jeden z poniższych warunków:
Szybki przegląd warunków ujawnia, że nagrywanie rozmów jest dozwolone, a nie zabronione przez RODO. Jest to sposób na zapewnienie, że firmy nie depczą praw jednostki podczas gromadzenia danych osobowych.
W końcu nie musisz się martwić o utratę danych użytkownika, jeśli nigdy ich nie miałeś. Uwalnia to również firmy od marnowania zasobów na zbieranie danych, gdy ich nie potrzebują.
RODO nakłada na firmy obowiązek wyjaśnienia, kiedy, gdzie i w jaki sposób rozmowy są rejestrowane.
Jeśli zatem Twoje centrum telefonicznej obsługi klienta integruje telefony stacjonarne, VoIP i urządzenia mobilne w jednym systemie, musi ono spełniać wymogi RODO.
Już nie wystarczy uzyskać od państwa zgody lub określenia celu nagrywania rozmów na telefonach stacjonarnych, nie ignorując przy tym urządzeń mobilnych.
Nagrywanie rozmów może być zgodne z prawem i rozporządzeniem RODO w następujących przypadkach:
Nagrywanie rozmów musi być wykonywane:
Aby zachować zgodność z RODO podczas nagrywania rozmów, należy wykonać następujące czynności:
Większość firm skupiła się na zmianach w celu uzyskania zgody i celu nagrywania rozmów, ponieważ są to najważniejsze elementy zgodności z RODO. Łatwo jest zapomnieć, że przepisy biorą pod uwagę inne czynniki związane z nagrywaniem rozmów, takie jak:
RODO stanowi, że użytkownicy mają prawo dostępu do danych przechowywanych przez dowolną firmę. Zasada ta dotyczy również nagranych rozmów.
Tak więc, jeśli któryś z Twoich użytkowników poprosi o dostęp do nagrania rozmowy, musisz to zrobić w ciągu 30 dni. W praktyce Twoja firma musi być w stanie wyszukiwać i pobierać konkretne rozmowy, gdy jest to konieczne. Nie możesz po prostu umieścić wszystkich zebranych rozmów na serwerze i zapomnieć o tym.
RODO gwarantuje również użytkownikom prawo do bycia zapomnianym, tzn. mogą oni zażądać od firmy usunięcia wszystkich przechowywanych na ich temat danych.
Ponownie, nagrania rozmów mieszczą się w definicji danych osobowych w tym celu. Gdy tylko pojawi się takie żądanie, firma musi je spełnić i bezpiecznie usunąć dane.
Jednakże firma nie musi usuwać danych, jeżeli:
Z biznesowego punktu widzenia każde rozwiązanie służące do przechowywania nagrań musi umożliwiać ich całkowite i bezpieczne usunięcie w dowolnym momencie.
W ciągu ostatniej dekady firmy były świadkami wzmożonej kontroli mediów nad naruszeniami bezpieczeństwa i potencjalnymi stratami związanymi z kradzieżą danych. W rezultacie RODO ma również wymogi zgodności dotyczące ochrony i przechowywania danych.
Nagrania rozmów muszą być bezpiecznie przechowywane, a firmy muszą zadbać o wdrożenie odpowiednich kontroli dostępu .
Muszą również istnieć fizyczne i techniczne zabezpieczenia dla bezpieczeństwa danych i prywatności. Musisz ocenić ryzyko związane z hakerami, złośliwymi insiderami, a nawet nieostrożnymi pracownikami i podjąć odpowiednie działania.
Ponadto istnieją przepisy dotyczące tego, jak długo firmy mogą przechowywać i zachowywać nagrania rozmów. Po spełnieniu pierwotnego celu, dla którego zostały zebrane, firmy muszą je bezpiecznie zutylizować.
Niektóre organizacje mogą obawiać się kosztów i wysiłku, jakie to ze sobą niesie, ale potencjalna utrata danych użytkowników jest zbyt ryzykowna, by ją ignorować.
RODO nakłada na firmy jedynie obowiązek podjęcia rozsądnych kroków w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i nie wymaga, aby zabezpieczenia były w 100% idealne.
Co to wszystko oznacza dla Twojej firmy?
Każde wdrażane przez Ciebie rozwiązanie musi spełniać następujące wymagania:
Może się to wydawać możliwe do osiągnięcia tylko dla dużych przedsiębiorstw, ale nie musi tak być. Na rynku jest kilka rozwiązań, które mogą spełnić wymagania RODO.
Najtrudniejsze jest znalezienie dostawcy oferującego usługi, których potrzebujesz, w przystępnej cenie.
VoIPstudio zapewnia ochronę i bezpieczeństwo nagrań rozmów zgodnie z RODO w następujący sposób:
Wszystkie nagrania rozmów są szyfrowane zarówno w trakcie przesyłania, jak i przechowywania, co chroni dane przed nieautoryzowanym dostępem.
Tylko upoważniony personel ma dostęp do nagrań rozmów. VoIPstudio wdraża ścisłe kontrole dostępu oparte na rolach, aby zapewnić, że tylko właściwe osoby mogą uzyskać dostęp do danych.
VoIPstudio ułatwia uzyskanie wyraźnej zgody od stron zaangażowanych w połączenia, co jest kluczowe dla zgodności z RODO. Użytkownicy mogą skonfigurować automatyczne alerty, aby poinformować uczestników o nagraniu.
Nagrania są przechowywane na bezpiecznych serwerach, które spełniają międzynarodowe standardy bezpieczeństwa. Ponadto VoIPstudio oferuje konfigurowalne opcje przechowywania, aby przestrzegać zasad przechowywania danych każdej firmy.
VoIPstudio udostępnia narzędzia umożliwiające bezpieczne usuwanie nagrań rozmów, gdy nie są już potrzebne. Dzięki temu masz pewność, że dane osobowe nie będą przechowywane dłużej, niż jest to konieczne.
Regularne audyty i monitorowanie są przeprowadzane w celu wykrywania i szybkiego reagowania na naruszenia bezpieczeństwa. Zapewnia to, że wszelkie incydenty bezpieczeństwa są obsługiwane szybko i skutecznie.
VoIPstudio nieustannie pracuje nad tym, aby być na bieżąco z przepisami prawnymi i przepisami bezpieczeństwa, dbając o to , aby stosowane przez nas praktyki były zgodne z RODO i innymi stosownymi przepisami.
Środki te zapewniają, że VoIPstudio należycie chroni nagrania rozmów i spełnia rygorystyczne wymogi RODO.
Pamiętaj, że możesz nagrywać rozmowy w VoIPstudio, jak pokazano na tym filmie:
Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji na temat nagrywania rozmów.
Tak, jest to zgodne z prawem, jeżeli spełnione są określone wymagania, takie jak uzyskanie świadomej zgody stron zaangażowanych w sprawę lub istnienie jasnej podstawy prawnej do jej podjęcia.
Należy uzyskać wyraźną i jasną zgodę wszystkich stron biorących udział w rozmowie, informując je o nagrywaniu i celu rozmowy.
Przed rozpoczęciem nagrywania należy powiadomić uczestników, jasno wyjaśniając, że rozmowa będzie nagrywana, podając cel nagrania oraz sposób wykorzystania danych.
Aby chronić dane, należy wdrożyć odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, takie jak szyfrowanie nagrań, ścisła kontrola dostępu i regularne audyty bezpieczeństwa.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!