VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Centra kontaktowe i działy obsługi klienta w każdej firmie muszą uwzględniać wymogi prawne podczas nagrywania rozmów. Nie jest to zaskakujące, ale odkąd w Unii Europejskiej weszły w życie Ogólne Przepisy o Ochronie Danych (RODO), zmienił się krajobraz nagrywania rozmów. Związek między nagrywaniem rozmów a zgodnością z RODO może być trudny do zrozumienia, więc oto, co musisz wiedzieć.
Nagrywanie rozmów jest formą przetwarzania danych, ponieważ nagrania często zawierają dane osobowe lub wrażliwe. Klienci mogą podawać swoje numery PIN, adres, informacje finansowe lub zdrowotne przez telefon. Firmy przechwytują wszystkie te informacje podczas nagrywania rozmów. Oznacza to, że nagrywanie rozmów musi być zgodne z określonymi zasadami określonymi w RODO.
W przeciwieństwie do przepisów obowiązujących w innych krajach, RODO zawiera ścisłe wytyczne dotyczące tego, jak i kiedy można nagrywać rozmowy, uzyskiwać zgodę klientów oraz przechowywać nagrane rozmowy. RODO ma na celu ujednolicenie obowiązujących przepisów ustawowych i wykonawczych we wszystkich państwach członkowskich UE, dzięki czemu firmy mają centralne źródło odniesienia. Ma on na celu wzmocnienie praw obywateli UE i pomoc w kontrolowaniu informacji, które mają na ich temat przedsiębiorstwa.
RODO dotyczy eksportu danych osobowych poza UE i dotyczy każdej firmy przetwarzającej dane obywateli UE, nawet jeśli Twoja firma nie znajduje się w granicach UE. Ten ostatni fragment jest dość ważny do zapamiętania. Jeśli uważasz, że nie musisz przestrzegać RODO, ponieważ znajdujesz się w innym kraju, pomyśl jeszcze raz.
Twoja firma musi być zgodna z RODO, jeśli:
Chociaż istnieją wyjątki dla małych firm, które spełniają określone kryteria, większość firm musi przestrzegać RODO, jeśli ma jakiekolwiek kontakty z obywatelami UE lub przetwarza ich dane.
RODO znacząco zmienia zasady, jeśli chodzi o uzyskiwanie zgód rozmówców na nagrywanie rozmów. Prawdopodobnie znasz komunikat na początku rozmowy, mówiący „ta rozmowa zostanie nagrana w celach szkoleniowych”. Jeśli rozmówca nadal pozostaje na linii i się nie rozłącza, firma zakłada, że wyraził zgodę. Jest to tak zwana dorozumiana zgoda.
Zgodnie z RODO dorozumiana zgoda nie jest już wystarczająca. Stosownie z przepisami firmy muszą uzyskać zgodę wyraźnie i dopiero po poinformowaniu dzwoniącego o przyczynie. Dlatego firma powinna podać powód nagrywania rozmów i zapewnić możliwość wyrażenia zgody przez dzwoniącego. Większość organizacji prosi rozmówcę o naciśnięcie numeru w celu wyrażenia zgody i innego w celu odrzucenia nagrania.
Przed wejściem w życie RODO w 2018 r. firmy mogły po prostu oświadczyć, że nagrywanie odbywa się w celach szkoleniowych – lub do czegokolwiek innego – nawet jeśli nie mają zamiaru wykorzystywać go w ten sposób. Firma może po prostu chcieć przejrzeć nagrane rozmowy w celu uzyskania opinii klientów lub zgodności, nawet jeśli podany powód jest inny.
W świecie post-RODO organizacje nie mogą już tego robić. Każda nagrana rozmowa powinna spełniać jeden z poniższych warunków:
Szybki przegląd warunków pokazuje, że nagrywanie rozmów jest absolutnie dozwolone, a nie zabronione przez RODO. Jest to sposób na zapewnienie, że podczas gromadzenia danych osobowych firmy nie naruszają praw jednostki. W końcu nie musisz się martwić o utratę danych klientów, jeśli nigdy ich nie miałeś. Uwalnia również firmy od marnowania zasobów na gromadzenie danych, gdy ich nie potrzebujesz.
Cel nagrywania rozmów w pierwszej kolejności odpowiada na pytanie, dlaczego firma musi to robić. Jednak RODO wymaga również od firm wyjaśnienia, kiedy, gdzie i jak rejestrowane są rozmowy. Jeśli więc Twoje centrum kontaktowe ma zintegrowane telefony stacjonarne, VoIP i urządzenia mobilne w jeden system, musisz przestrzegać wymogów RODO we wszystkich punktach.
Nie wystarczy już uzyskać zgody lub podać cel nagrywania rozmów na telefony stacjonarne, ale ignorować urządzenia mobilne. Jeśli Twoi pracownicy obsługują rozmowy z klientami na dowolnej platformie, wtedy jesteś zobowiązany do poinformowania dzwoniących o nagrywaniu rozmowy.
Większość firm skupiła się na zmianach w uzyskiwaniu zgody i celu nagrywania rozmów, ponieważ są to najważniejsze elementy zgodności z RODO. Łatwo zapomnieć, że ustawodawstwo uwzględnia inne czynniki związane z nagrywaniem rozmów, takie jak prawo dostępu do danych, prawo do bycia zapomnianym, jak długo firmy mogą przechowywać nagrania oraz jak chronić dane przed kradzieżą lub utratą.
RODO stanowi, że klienci mają prawo dostępu do swoich danych osobowych przechowywanych przez każdego przedsiębiorcę. Ta zasada dotyczy również nagranych rozmów. Jeśli więc jeden z Twoich klientów poprosi o dostęp do nagrań rozmów, musisz to spełnić w ciągu 30 dni. W praktyce Twoja organizacja powinna mieć możliwość wyszukiwania i odbierania określonych połączeń w razie potrzeby. Nie możesz po prostu umieścić wszystkich zebranych połączeń na serwerze i zapomnieć o tym.
RODO gwarantuje również, że klienci mają prawo do bycia zapomnianym, czyli mogą poprosić firmę o usunięcie wszystkich przechowywanych przez nich danych. Po raz kolejny nagrania rozmów wchodzą w tym celu w zakres definicji danych osobowych. Po otrzymaniu takiego żądania firma musi się do niego zastosować i bezpiecznie usunąć dane.
Firma nie musi jednak usuwać danych, jeśli:
Z perspektywy biznesowej każde rozwiązanie, którego używasz do przechowywania nagrań, powinno mieć możliwość całkowitego i bezpiecznego ich usunięcia w dowolnym momencie.
W ciągu ostatniej dekady firmy były świadkami zwiększonej kontroli mediów w zakresie naruszeń bezpieczeństwa i potencjalnych strat związanych z kradzieżą danych. W związku z tym RODO zawiera również wymagania dotyczące zgodności, jeśli chodzi o ochronę i przechowywanie danych.
Nagrania rozmów muszą być bezpiecznie przechowywane, a firmy powinny zapewnić odpowiednią kontrolę dostępu. Powinny istnieć fizyczne i techniczne zabezpieczenia bezpieczeństwa danych i prywatności. Powinieneś ocenić ryzyko związane z hakerami, złośliwymi osobami z wewnątrz, a nawet nieostrożnymi pracownikami i podjąć odpowiednie działania.
Dodatkowo istnieją przepisy dotyczące tego, jak długo przedsiębiorstwa mogą przechowywać i zatrzymywać nagrania rozmów. Po spełnieniu pierwotnego celu, dla którego zostały zebrane, firmy muszą je bezpiecznie usunąć.
Niektóre organizacje mogą sprzeciwiać się związanym z tym kosztom lub pracochłonności, ale potencjalna utrata danych klientów jest zbyt ryzykowna, aby ją zignorować. RODO wymaga jedynie, aby firmy podejmowały rozsądne środki w celu zapewnienia odpowiedniego bezpieczeństwa i nie nakazuje w 100% idealnego środowiska bezpieczeństwa.
Co to wszystko oznacza dla Twojej firmy? Każde zaimplementowane rozwiązanie powinno mieć następujące możliwości:
Brzmi to jak ogromne i kosztowne przedsięwzięcie, ale wcale tak nie musi być. Na rynku dostępnych jest kilka rozwiązań, które mogą sprostać wymogom RODO. Najtrudniejsze jest znalezienie dostawcy, który zapewni usługę, której potrzebujesz, po cenie, na którą Cię stać.
Co się stanie, jeśli nie zastosujesz się lub nie zastosujesz odpowiednich środków? Kary za niezgodność lub naruszenia mogą być bardzo wysokie. RODO przewiduje karę w wysokości do 4% rocznego obrotu firmy lub 20 mln EUR, w zależności od tego, która z tych kwot jest wyższa. To zdecydowanie nie jest mała kwota dla większości organizacji.
Upewnij się więc, że Twoje rozwiązanie obejmuje wszystkie podstawy i pozwala skupić się na tym, co najważniejsze: na klientach.
Skontaktuj się z voipstudio.pl, aby uzyskać więcej informacji na temat nagrywania rozmów i zgodności z RODO.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!