VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Ile pasma wykorzystuje VoIP? Ogólnie rzecz biorąc, firmy mają dwa sposoby na poprawę jakości połączeń VoIP – albo przydzielić większą przepustowość dla połączeń VoIP, albo zoptymalizować ustawienia QoS bezpośrednio na sprzęcie obsługującym sieć.
Ponieważ wszelkiego rodzaju dane – pliki, audio, wideo, dokumenty itp. – są przesyłane w tej samej sieci, wszystkie one walczą o to, by być pierwszymi w kolejce.
Ustawienia QoS w pewnym stopniu o to dbają, ponieważ zapewniają, że ruch VoIP otrzyma najwyższy priorytet, niezależnie od tego, jakie inne aplikacje wykorzystują w danej chwili przepustowość.
Niemniej jednak optymalizacja może zdziałać tylko tyle. Czasami przedsiębiorstwo musi po prostu zwiększyć dostępną przepustowość. Aby ocenić, czy konieczne jest przydzielenie większej przepustowości, należy dokładnie wiedzieć, ile energii zużywa VoIP w Twojej sieci.
Obliczenia zużycia przepustowości są również konieczne przy ocenie odporności sieci przed wdrożeniem VoIP.
Obliczenie, ile pasma wykorzystuje VoIP, nie jest zadaniem trudnym ani żmudnym, ale wymagana jest podstawowa wiedza na temat różnych czynników wpływających na zużycie. Ogólnie rzecz biorąc, dostawcy VoIP są skłonni udostępnić potencjalnym klientom tabelę przedstawiającą zużycie połączeń w ramach ich usług.
Chociaż te obliczenia mogą być rzeczywiście prawidłowe, zawsze lepiej jest sprawdzić je dwukrotnie. Dokument będzie zawierał także wszystkie inne szczegóły, takie jak kodek, typ nagłówka itp., które są niezbędne do obliczenia zużycia przepustowości.
Ponieważ VoIP przesyła połączenia głosowe przez Internet, sygnały głosowe muszą być pakowane w pakiety danych, podobnie jak inne formy mediów. Zazwyczaj dla każdego pakietu wymagane jest wiele pakietów, które zawierają szczegóły, takie jak pochodzenie, miejsce docelowe itp.
Te opakowania są zbiorczo określane jako narzut i umożliwiają prawidłowe kierowanie pakietów. Każda warstwa opakowania, taka jak RTP, UDP, IP i Ethernet, przyczynia się do ogólnego zużycia przepustowości. Overhead może wynosić od 25 do 35 kb/s, w zależności od ustawień optymalizacji.
VoIP wykorzystuje kodeki do konwersji sygnałów głosowych na dane cyfrowe, które można przesyłać przez Internet. Większość kodeków można z grubsza podzielić na dwie kategorie – te, w których priorytetem jest jakość kosztem przepustowości i odwrotnie. Na przykład kodek G.729 wykorzystuje algorytmy kompresji w celu zmniejszenia rozmiaru pakietów audio.
Skutkuje to gorszą jakością dźwięku, chociaż generalnie nie jest to zauważalne. Z drugiej strony, G.711 nie wykorzystuje kompresji, która zapewnia wysoką jakość połączeń, ale zużywa dużo przepustowości. Różnica może wynosić nawet 50-60 kbps. Może to nie wydawać się dużo w przeliczeniu na połączenie, ale pomnożone przez tysiące połączeń wykonywanych przez przedsiębiorstwo w typowym tygodniu, zużycie pasma może znacząco wzrosnąć.
Rozmiar poszczególnych pakietów jest w pewnym stopniu powiązany z obciążeniem. Każdy pakiet danych zazwyczaj zawiera narzut oraz rzeczywiste dane głosowe, a rozmiar może się znacznie różnić. Dostawcy hostowanych rozwiązań VoIP w większości używają 20 lub 30 ms.
Używanie większych pakietów danych minimalizuje obciążenie, ale może skutkować brakami sekcji w przypadku utraty pojedynczego pakietu. Mniejsze rozmiary pakietów będą wiązały się z większym obciążeniem, ale będą tolerować upuszczone lub pominięte pakiety.
Biorąc powyższe czynniki pod uwagę, godzinna rozmowa VoIP z wykorzystaniem kodeka G.711 może pochłonąć do 85 MB danych. Z drugiej strony to samo połączenie może zająć zaledwie 35 MB, jeśli używany jest kodek G.729.
Zużycie przepustowości VoIP to kompromis pomiędzy jakością głosu a dostępnością pasma. Właściwa decyzja dla organizacji będzie zależeć od jej priorytetów, wymagań, kosztów i innych względów biznesowych.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!