Do szybkiego poczytania |

Jak wybrać operatora VoIP?

VoIP phone service background
Usługa VoIP | VoIP | VoIP dla firm

Przejście do VoIP może początkowo wydawać się trudne, ale wbrew pozorom może być również zaskakująco łatwe. Pierwszym krokiem dla każdej firmy powinno być sprawdzenie niezawodności bieżącej sieci korporacyjnej i sprzętu, a także szybkości Internetu i dostępności pasma. Jeśli okażą się one wystarczające, wtedy czas na najważniejszy krok – wybór dostawcy VoIP.

W tym momencie prawie wszystkie duże organizacje decydują się na hosting VoIP. Nie tylko wymaga to mniej inwestycji na początku, ale również długoterminowa konserwacja nie będzie problemem.  Jednak wybór odpowiedniego dostawcy VoIP może oznaczać różnicę między pomyślnym a nieudanym wdrożeniem. Niepowodzenie w rzeczywistości nie oznacza, że firma nie otrzymuje usług VoIP, oznacza po prostu, że system nie spełnia oczekiwań bądź dostawca nie wywiązuje się ze swoich obietnic.

Dokonanie złego wyboru może oznaczać, że firma przepłaci za otrzymane usługi lub nowy system telefoniczny może nie spełniać obietnic dostawcy. Obie te sytuacje mogą sprawić, że firma będzie żałować przejścia na VoIP, ale w przeciwieństwie do tradycyjnych operatorów, dostawcy VoIP nie wymagają umów. Ułatwia to organizacji ewentualną zmianę dostawcy VoIP.

Jak wybrać dostawcę VoIP

Przedsiębiorstwo może wziąć pod uwagę szereg kryteriów, zanim zdecyduje się na konkretnego dostawcę usług VoIP. Niektóre z nich są obiektywne, np. czy połączenia międzynarodowe są uwzględnione w podstawowym planie lub jakiego rodzaju kodeki audio są używane w sieci. Te czynniki można łatwo określić, po prostu pytając sprzedawcę.

Inne będą zależeć od potrzeb i wymagań biznesowych, stąd są one z natury bardziej subiektywne. To, co działa w jednej firmie, może nie wystarczyć w innej. Obejmują one takie aspekty, jak oferowane funkcje, których potrzebujesz, jakość obsługi klienta oraz to, czy dostawca ma dobre opinie lub doświadczenie w branży.

Poszukaj funkcji, których potrzebujesz

Czasami porównanie funkcji lub stawek różnych dostawców może być mylące, ponieważ wszyscy wydają się oferować podobny zestaw usług. Ale nie każda firma będzie potrzebować każdej funkcji zawartej w planie taryfowym. Być może Twoja organizacja nie potrzebuje numerów wirtualnych, ale wymaga faksowania przez Internet. Czasami operatorzy tworzą swoje portfolio w taki sposób, że potrzebne funkcje będą zablokowane lub dostępne tylko w planach premium, co znacznie zwiększa miesięczne wydatki.

Z drugiej strony niektórzy dostawcy, tacy jak VoIPstudio, ułatwiają firmom wybór planu taryfowego. Wszystkie trzy rodzaje planów obejmują te same funkcje, z różnicą obejmującą płatności zgodnie z rzeczywistym użyciem lub opcją unlimited. Dzięki temu Twoja firma nie musi od razu zdecydować, które funkcje są niezbędne, a których nie potrzebuje.

Czy operator jest dobrym partnerem dla Twojej firmy?

Niektórzy dostawcy koncentrują się na małych firmach i optymalizują swoje usługi lub plany cenowe z myślą o nich. Inni mogą oferować spersonalizowane systemy, które są dostosowane do konkretnego rodzaju biznesu. Oznacza to, że ich funkcje są zaprojektowane tak, aby spełniały wymagania dla tego typu organizacji, tak aby klienci mogli korzystać z systemu bez większych modyfikacji. Na przykład Level 7 Systems – firma stojąca za studiem VoIP – oferuje również usługi VoIP, które zaspokajają wyłącznie potrzeby sektora hotelarskiego.

Obsługa klienta i wsparcie techniczne

Jest to bardzo ważny aspekt i niestety pomijany przez przedsiębiorstwa. Nieuniknione jest, że organizacja prędzej czy później napotka problemy – niezależnie od tego, czy są to problemy techniczne, nieoczekiwane przestoje czy błędy rozliczeniowe. W takich przypadkach dostawca nie tylko powinien rozwiązać problemy, ale powinien szybko reagować na zapytania i zgłoszenia klientów. Renomowani dostawcy, tacy jak VoIPstudio, zwykle oferują kilka linii wsparcia – za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu, czatu na żywo czy również bazy często zadawanych pytań.

Niezawodność

Każda minuta, w której Twoja firma nie ma dostępu do systemu telefonicznego, oznacza utratę dochodów. Nawet doskonałe wsparcie nie umożliwia skorzystania z usługi, jeśli jest ona często niedostępna lub  wymaga rozwiązywania problemów. Wybierając dostawcę VoIP, upewnij się, że oferuje on umowę SLA, która jasno określa okoliczności, w których planowane będą konserwacje i aktualizacje, jaki jest obiecany czas pracy i czy w jaki sposób klienci otrzymają rekompensatę za przestoje.

Brak umów

Jedną z największych zalet VoIP jest brak rocznych umów w przeciwieństwie do tradycyjnych operatorów telefonicznych. Niektórzy opratorzy oferują rabat, jeśli organizacja podpisze roczny kontrakt. Chociaż może to być kuszące, lepiej jest korzystać z opcji miesięcznej, dopóki nie będziesz przekonany, że ta firma jest najlepszym wyborem.

VoIPstudio oferuje dwa plany taryfowe w konkurencyjne cenach, z których żaden nie wymaga zaangażowania ze strony Twojej organizacji. Firma stale wprowadza innowacje i nowe funkcje, ponieważ klienci mogą odejść, jeśli nie polubią oferowanej usługi. Oferuje nawet bezpłatną trzydziestodniową wersję próbną, bez podawania danych karty kredytowej w ramach rejesracji.

Wybór odpowiedniego dostawcy jest kluczowym krokiem dla organizacji wdrażającej VoIP, zwłaszcza w przypadku usług hostowanych. Dobry dostawca zapewni pozytywne wrażenia nie tylko podczas rejestracji, ale przez cały okres trwania współpracy.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!

Czat onlineChat Button