Do szybkiego poczytania |

Jak niezawodny jest VoIP dla firm?

VoIP phone service background
VoIP dla firm

Jednym z największych wymagań stawianych każdej technologii korporacyjnej jest niezawodność. Nawet najnowszy system z  zaawansowanymi funkcjami nie przyda się firmie, jeśli nie będzie działał prawidłowo.

Czasami oprogramowanie i sprzęt będą wymagać konserwacji lub aktualizacji, instalowania zabezpieczeń itp. Jednak o ile można je zaplanować z wyprzedzeniem, firma może sprawnie zorganizować sobie pracę.

Nieoczekiwane przestoje, częste błędy lub usterki, awarie aplikacji lub sprzętu mogą powodować frustrację, zakłócać przepływy pracy i generować koszty. Takie problemy mogą być niewielką niedogodnością dla klientów prywatnych, ale mogą zdecydowanie bardziej wpłynąć na przedsiębiorstwa.

Zanim ocenimy niezawodność VoIP w biznesie, musimy oddzielić VoIP jako technologię od jej wdrożenia w firmie.

Istnieje wiele czynników, które wpływają na niezawodność systemu, a w przypadku VoIP można je podzielić pod kątem tego, czy są one przyczyną samej technologii, czy też wynikają z indywidualnych konfiguracji wdrożeniowych.

Aby lepiej to zrozumieć, możemy porównać VoIP z innymi innowacjami. Protokoły rozmów mobilnych osiągnęły etap, w którym jako technologia są niezwykle niezawodne.

W tym miejscu sugerujemy również przeczytanie artykułu na temat czy i w jaki sposób VoIP jest niezawodny w biznesie .

VoIP jako technologia

VoIP oparty na protokołach internetowych, jest obecnie niezwykle niezawodny. Wcześniejsze implementacje VoIP cierpiały z powodu niskiej jakości czy zerwanych połączeń przez co ucinało całe słowa lub części rozmów.

Jednak od tego czasu wprowadzono wiele ulepszeń, a protokół jest teraz stabilny.

Oznacza to, że większość czynników wpływających na niezawodność usługi VoIP jest w rzeczywistości zależna od indywidualnej sieci danych oraz ustawień czy konfiguracji konkretnej implementacji.

Wdrożenie usługi VoIP

Kiedy patrzymy na implementację VoIP, niektóre czynniki zależne są od firmy, a inne są kontrolowane przez dostawcę usług.

Ponieważ większość firm rozważa hostowane usługi VoIP, a nie systemy lokalne, ważne jest, aby ocenić niezawodność usługi od dostawcy przed zakupem.

Zazwyczaj firmy nie mogą zmieniać kodeków audio ani faktycznego sprzętu, który wykorzystuje usługa VoIP. Do usługodawcy należy upewnienie się, że świadczona przez niego usługa jest niezawodna i nie przestanie nieoczekiwanie działać. Dlatego tak ważne są umowy o gwarantowanym poziomie usług.

Z drugiej strony niezawodność VoIP zależy również od sieci danych i szybkości Internetu, który posiada firma. Wolne połączenia internetowe i przeciążenie sieci mogą szybko obniżyć jakość dźwięku, a także spowodować zrywanie połączeń, nieodebrane połączenia lub inne problemy.

Nie ma to nic wspólnego z niezawodnością samej technologii. W większości przypadków optymalizacja ustawień QoS lub zmiana dostawcy Internetu rozwiąże takie problemy.

Ostatecznie niezawodność VoIP może się różnić w zależności od indywidualnego wdrożenia, ale ogólnie rzecz biorąc, technologia i usługa są godne zaufania. Przedsiębiorstwa nie muszą się martwić, czy system nieoczekiwanie zawiedzie lub spowoduje przerwy w codziennej pracy.

Na początku istnienia VoIP wiele firm miało poważne wątpliwości co do niezawodności i jakości połączeń. Od tamtej pory technologia i cała branża przeszły długą drogę, a VoIP może być równie niezawodny – jeśli nie bardziej – jak POTS.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!

Czat onlineChat Button