VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Firmy od dziesięcioleci używają systemów PBX do obsługi komunikacji. Sprzęt PBX może służyć do kierowania i dystrybucji połączeń przychodzących z linii zewnętrznych do wielu linii wewnętrznych. Dzięki nim firma nie musi mieć oddzielnej, dedykowanej linii dla każdego pracownika, usprawniając współdzielenie linii.
System PBX pozwala również pracownikom w biurze rozmawiać ze sobą za pomocą numerów wewnętrznych – zwykle dwu- lub trzycyfrowych – zamiast wybierania numerów za każdym razem. W ciągu ostatniej dekady organizacje stopniowo zastępowały analogowe centrale telefoniczne systemami VoIP PBX (zwanymi również hostowanymi systemami VoIP PBX).
Może Ci się również spodobać:
Czym jest centrala PBX w chmurze
Czym jest hostowany system PBX
Zalety hostowanych systemów PBX
Jak stworzyć centralę VoIP
Zalety Cloud PBX
VoIP PBX – nazywany również IP PBX –może przełączać się między użytkownikami VoIP, dzięki czemu linie zewnętrzne mogą być udostępniane pracownikom.
Może również obsługiwać tradycyjnych użytkowników lub przełączać się między VoIP a tradycyjnymi użytkownikami. Zasadniczo centrala VoIP obsługuje połączenia VoIP w taki sam sposób, jak konwencjonalna centrala PBX obsługuje połączenia analogowe.
W większości przypadków wrażenia użytkownika końcowego nie ulegają zmianie. Pracownicy mogą nadal normalnie odbierać połączenia i dzwonić pod numery wewnętrzne lub zewnętrzne.
Jednak podstawowa technologia i architektura odróżnia VoIP PBX od konwencjonalnego sprzętu.
System telefoniczny VoIP zazwyczaj składa się z następujących elementów:
Telefony SIP mogą być klientami programowymi lub dedykowanymi telefonami stacjonarnymi IP. Punktami końcowymi mogą być nawet komputery wyposażone w mikrofony lub urządzenia mobilne z klientami VoIP. Centrala VoIP pełni rolę serwera, na którym zarejestrowane są wszystkie telefony w przedsiębiorstwie.
Serwer posiada bazę wszystkich numerów telefonów w organizacji wraz z adresami SIP telefonów klientów. SIP jest najczęściej używanym protokołem do implementacji VoIP i jest kompatybilny z większością głównych usług, sprzętu i dostawców VoIP.
Połączenia przychodzące są kierowane do odpowiedniego użytkownika poprzez sprawdzenie adresu SIP. Wychodzące połączenia wewnętrzne kierowane są do konkretnego pracownika zgodnie z odpowiednimi ustawieniami. Połączenia zewnętrzne kierowane są zwykle do bramki VoIP.
Bramka może łączyć się zarówno z liniami PSTN, jak i ISDN, dzięki czemu może obejmować wiele sieci. Z drugiej strony, połączenia zewnętrzne mogą być również kierowane do miejsca docelowego za pośrednictwem dostawcy VoIP.
Bramka VoIP może być włączona do systemu, ale wiele organizacji woli korzystać z bramek dostarczanych przez dostawcę usług VoIP. Bramki VoIP służą do połączenia systemu z siecią PSTN.
Linie telefoniczne PSTN są zwykle podłączane do systemu VoIP przez porty FSX i FXO. Bramki VoIP mogą być dostępne jako urządzenia dedykowane lub zainstalowane jako karty PCI.
Większość funkcji VoIP PBX jest kontrolowana i konfigurowana przez oprogramowanie. Oznacza to, że system nie zawsze musi mieć dedykowany sprzęt.
Czasami VoIP PBX to połączenie sprzętu i oprogramowania zainstalowanego na zwykłym komputerze, spełniające te same funkcje, co zwykła centrala VoIP. Nazywa się to wirtualną centralą VoIP.
Chociaż systemy VoIP PBX oferują wiele zalet, organizacja nadal musi kupować, utrzymywać i aktualizować system. Ten proces wymaga zasobów – kapitału, personelu i czasu.
To toruje drogę dla hostowanej centrali PBX, w której sprzedawca będzie utrzymywał cały sprzęt wymagany do świadczenia usług VoIP, a firma musi po prostu zarejestrować się w celu rozpoczęcia wykonywania połączeń.
Wszystkie funkcje tradycyjnie kojarzone z fizyczną skrzynką PBX są udostępniane przez Internet w technologii chmury. Pozwala to zwolnić zasoby organizacji i można je skierować do bardziej produktywnych zadań.
Jedną z oczywistych korzyści są ogromne oszczędności, zwłaszcza w przypadku połączeń wewnętrznych i międzynarodowych. Ponieważ rozmowy te są przesyłane przez Internet, są one zasadniczo bezpłatne dla pracowników zarejestrowanych w tej samej sieci firmowej.
Podobnie połączenia międzynarodowe będą kosztować ułamek tego, ponieważ nie są przesyłane przez sieć PSTN.
Systemy VoIP PBX oferują wszystkie funkcje biznesowe, których potrzebują firmy. ID dzwoniącego, poczta głosowa, połączenia konferencyjne itp. a użytkownicy nie mają trudności z przejściem na nowy system.
Często istniejące funkcje są unowocześniane i lepiej integrują się z innymi systemami cyfrowymi używanymi przez organizacje. Dobrym przykładem jest poczta głosowa, która jest znacznie ulepszona dzięki wykorzystaniu VoIP PBX.
Wiadomości głosowe mogą być przekazywane na adres e-mail pracownika, dzięki czemu użytkownicy mogą kategoryzować swoją pocztę głosową i zarządzać nią tak, jak obsługują inne wiadomości e-mail.
Ponadto systemy VoIP PBX pozwalają pracownikom na kontrolę nad określonymi ustawieniami. Na przykład dyrektor może skonfigurować system tak, aby automatycznie przekierowywał połączenia przychodzące na pocztę głosową o określonej porze dnia, jednocześnie zezwalając na połączenia od klientów.
Alternatywnie połączenia z określonego numeru mogą być przekierowywane na urządzenie mobilne, gdy inne są kierowane na numer sekretariatu. Zapewnia to elastyczność pracownikom, którzy podróżują, pracują z domu, operują z siedziby klienta itp.
Przełączenie się na VoIP PBX ma sens dla organizacji, która woli mieć kontrolę nad siecią firmową. Jednak oznacza to, że firma musi dysponować personelem, który posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie w instalacji i utrzymaniu systemów VoIP.
Czasami cała sieć będzie musiała zostać przebudowana w celu zapewnienia dodatkowej przepustowości dla połączeń VoIP, nowych telefonów IP dla pracowników, optymalizacji sieci bezprzewodowej lub przewodowej, co może przekształcić się w kosztowny i czasochłonny projekt.
Dlatego wiele organizacji – zwłaszcza małych i średnich firm – woli korzystać z hostowanych usług VoIP, aby móc cieszyć się wszystkimi korzyściami, bez konieczności zajmowania się konserwacją i konfiguracją.
Nawet jeśli ostateczne wdrożenie VoIP okaże się droższe niż planowano, nadal może przynieść ogromne korzyści w postaci zwiększonej wydajności, obniżonych kosztów i zaawansowanych funkcji.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!