VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Firmy przekształcają swoje tradycyjne systemy telefoniczne w systemy VoIP (Voice Over Internet Protocol), będą potrzebowały urządzeń i konkretnej technologii, aby pomyślnie wdrożyć tę nową usługę. Aby dokonać transakcji z POTS (Plain Old Telephone System) do systemów telefonicznych VoIP, musisz mieć zainstalowany adapter telefonu analogowego (ATA). ATA jest podstawową funkcją systemu telefonicznego VoIP. Ważne jest, aby zrozumieć, jaki typ adaptera VoIP sprawdza się w Twojej firmie.
Telefony stacjonarne nie są wyposażone w sprzęt do tłumaczenia sygnałów głosowych na pakiety cyfrowe przesyłane przez Internet.
Aby używać telefonu analogowego z systemami telefonii VoIP, użytkownicy potrzebują adaptera telefonu analogowego (ATA).
Urządzenie jest różnie nazywane przez producentów ale jego podstawowe funkcje są takie same: konwertowanie sygnału głosowego na pakiety danych, uwierzytelnianie instrumentu w systemie telefonicznym VoIP, dostarczanie sygnału wybierania, interpretowanie dźwięków i wiele innych.
Urządzenie analogowej karty telefonicznej (ATA) ma małą obudowę z wieloma portami (w celu zapewnienia połączeń z telefonem stacjonarnym i routerem) oraz źródłem zasilania.
Urządzenie posiada również porty stacji wymiany walut (FXS), które służą do podłączenia urządzenia naziemnego.
Niektóre adaptery są również wyposażone w porty wymiany (FXO), które łączą linię POTS z urządzeniem i są często używane jako awaryjne lub ratunkowe linie dla systemów telefonicznych (w przypadku awarii usługi Internet/VoIP).
Single FXS – Jak sama nazwa wskazuje, te adaptery są wyposażone w pojedynczy port FXS, który może podłączyć jedną linię stacjonarną do usługi VoIP.
Dual FXS – Są to nieco droższe adaptery, które oferują podwójne porty FXS dla użytkowników, którzy chcą połączyć się z telefonem lub jednym telefonem i faksem.
FXS/FXO – Adaptery te obejmują zarówno porty FXS, jak i FXO, które można wykorzystać do podłączenia analogowych instrumentów naziemnych, a także połączeń naziemnych.
Są one powszechnie stosowane przez przedsiębiorstwa, które chcą zachować dostęp do sieci stacjonarnej jako zabezpieczenie przed awarią. Te adaptery są przydatne, jeśli dostawca usług VoIP nie obsługuje faksów cyfrowych, ale przedsiębiorstwo potrzebuje okazjonalnego wysyłania faksu.
Firmy korzystające z więcej niż jednej linii będą wymagały bramki VoIP. Te bramki działają jak adaptery, ale są skalowalne i wyposażone w maksymalnie 48 portów.
Na rynku dostępnych jest kilka alternatyw, ale liczba FXS i FXO określa, ile telefonów można podłączyć za pomocą jednego urządzenia ATA.
Dla przeciętnego konsumenta odpowiedni jest prosty ATA z portami Ethernet i FXS. Dostawca VoIP zapewnia usługę ATA, jeśli klient podpisze umowę. Jeśli jednak anulujesz usługę przed wygaśnięciem umowy, możesz zostać zobowiązany do uiszczenia opłat za rozwiązanie umowy.
Z drugiej strony firmy muszą wziąć pod uwagę kwestie, o których należy pamiętać przed zakupem jakiegokolwiek urządzenia. W zależności od zaawansowania urządzenia cena może wahać się od 20 do 100 USD. Nie powinno to być czynnikiem decydującym, ale koszty należy uwzględnić w budżecie.
Przedsiębiorstwa będą chciały ustalić ile linii dla systemów telefonicznych muszą połączyć, dostępność portów Ethernet, potrzebę wysyłania faksów i kompatybilność z usługą VoIP.
Funkcją adaptera telefonu analogowego (ATA) jest konwersja ludzkiego głosu na pakiety danych i odwrotnie.
Korzystanie z adaptera eliminuje potrzebę zakupu nowego urządzenia kompatybilnego z systemami telefonii VoIP. Funkcje pomocnicze obejmują dostarczanie identyfikatora dzwoniącego, sygnału wybierania i wszystkie inne funkcje sygnalizacyjne wymagane do połączenia VoIP.
ATA współpracuje z określonym protokołem VoIP i kodekiem audio do wykonywania swoich funkcji. Protokół VoIP komunikuje się ze zdalnym serwerem WWW, a kodek konwertuje sygnały audio na dane.
Protokoły i kodeki rzadko są interesujące dla przeciętnego konsumenta, ponieważ ich dostawca VoIP zapewni im jeden lub zaoferuje na swojej stronie internetowej wybór sprawdzonych kodeków.
Użytkownicy biznesowi muszą wiedzieć, jaki protokół jest obsługiwany przez ich dostawcę i kodeki audio. Określają one jakość połączeń i wymaganą przepustowość.
Najczęściej używanym protokołem przez dostawców usług jest protokół inicjacji sesji (SIP). Kilka szeroko zaimplementowanych kodeków audio to G.711, G.729 i wiele innych.
Jeśli adapter jest wliczony w cenę zakupu przez dostawcę VoIP, urządzenie jest wstępnie skonfigurowane z poprawnymi ustawieniami. Jeśli zostały zakupione osobno, dostęp do konfiguracji sieciowej można uzyskać za pośrednictwem komputera.
Jeśli adapter jest wliczony w cenę zakupu przez dostawcę VoIP, urządzenie jest wstępnie skonfigurowane z poprawnymi ustawieniami. Jeśli zostały zakupione osobno, dostęp do konfiguracji sieciowej można uzyskać za pośrednictwem komputera.
Większość firm i konsumentów nie będzie używać adapterów VoIP w swoich systemach telefonicznych, zamiast tego mogą kupować telefony IP lub korzystać z komputera/urządzenia dostarczonego przez dostawcę do wykonywania połączeń.
Ale nadal pełnią użyteczną funkcję dla tych, których nie stać na zakup nowego sprzętu IP lub mają działające urządzenia, które nie osiągnęły końca życia.
W VoIPStudio oferujemy systemy VoIP, adaptery i specjalne pakiety dla Twojej firmy.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!