Do szybkiego poczytania | 09/06/2023

Hostowany VoIP — jaka jest umowa SLA?

VoIP phone service background
VoIP

Hostowany VoIP to wciąż bardzo młoda branża, chociaż wydaje się, że istnieje już od jakiegoś czasu. W porównaniu z branżą telefonii PSTN, która istnieje od wieków, technologia VoIP jest w dużej mierze produktem XXI wieku. To, co zaczęło się jako sposób na wykonywanie tanich połączeń międzymiastowych dla garstki osób, jest teraz podstawową usługą biznesową.

Jedną z największych zalet korzystania z hostowanego VoIP jest brak konieczności podpisywania rocznych lub wieloletnich umów. Będzie to swego rodzaju ulga dla firm, które od dziesięcioleci korzystają z usług telefonicznych PSTN. Właściciele i menedżerowie firm powinni znać typową umowę telefoniczną – jest rozwlekła, wypełniona prawniczym językiem i często zawiera warunki niekorzystne dla firm. Ale bez konkurencji organizacje nie miały wielkiego wyboru.

Ale to, że nie masz umów, nie oznacza, że w ogóle ich nie masz. Być może najważniejszym z nich jest umowa SLA lub Service Level Agreement między dostawcą a organizacją klienta. Czym dokładnie jest umowa SLA i co ona oznacza dla Ciebie?

UMOWY DOTYCZĄCE POZIOMU USŁUG – SLAS

Umowa SLA jest dokładnie tym, na co wygląda. Jest to umowa między dostawcą a jego klientami określająca dokładne warunki świadczonej usługi. Umowa SLA jest kluczowa z wielu powodów, z których najważniejszym jest to, że określa szczegółowo dostępność usługi.

Hostowana usługa VoIP nie jest fizycznym produktem, który można zwrócić, jeśli się zepsuje lub nie działa prawidłowo. To usługa, na której Twoja firma polega. Co się stanie, jeśli ta usługa zostanie przerwana? W tym miejscu pojawia się SLA. Zawiera różne aspekty dostępności usług, w tym:

  • Uptime/Downtime: Jak długo usługa będzie dostępna w określonym przedziale czasu? Zwykle jest podawany w procentach, takich jak ponad 99% itp.
  • Obliczenia: Zwykle podawany jest wzór do obliczania czasu pracy usługi
  • Wykluczenia: Jakie elementy są wykluczone z obliczeń czasu sprawności? Czy planowana konserwacja się liczy? A co z nieoczekiwanym przestojem?
  • Odszkodowanie: Proces składania roszczenia, dane potrzebne do jego weryfikacji, wysokość i formę odszkodowania itp.
  • Inne warunki: Jurysdykcja w przypadku działań prawnych, dodatkowe warunki, jeśli mają zastosowanie, itp.

JAKA JEST TWOJA SLA?

Teraz, gdy już wiesz, czym jest umowa SLA, nadszedł czas, aby przyjrzeć się jej bliżej. Uważaj na każdego dostawcę, który nie ma umowy SLA i zamiast tego mówi, że nie powinieneś się tym martwić. Oświadczenia i gwarancje niewiele znaczą, jeśli nie można ich wyegzekwować. Jeśli dostawca nie ma umowy SLA, może z łatwością zażądać dłuższego czasu sprawności niż faktycznie doświadczyli klienci. Elementy, które Twoim zdaniem powinny zostać uwzględnione, można wykluczyć i odwrotnie, aby uzyskać liczby.

Pierwszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest to, że dostawca rzeczywiście ma umowę SLA. Po sprawdzeniu, czy istnieje jeden, dokładnie przejrzyj każdy element ze sprzedawcą. Upewnij się, że rozumiesz dokładne warunki, słownictwo i sposób obliczania liczb dla różnych celów. Zwróć również szczególną uwagę na rzeczywisty proces składania wniosku i uzyskiwania odszkodowania.

VoIPstudio ma solidną umowę SLA, która gwarantuje ponad 99,999% dostępności dla klientów. Umowa SLA obejmuje również wszystkie aspekty przestojów, planowych i nieoczekiwanych okien serwisowych, poziomów wynagrodzeń, całego procesu itp. Nie ma dwuznaczności co do warunków. Jesteśmy dumni z infrastruktury i usług, które zapewniamy, i wspieramy je umową SLA. Nigdy nie musisz się martwić przerwami, a nawet jeśli coś pójdzie nie tak, wiesz, że możesz na nas liczyć.

Ale nie wszystkie umowy SLA są jasne i zwięzłe. Niektórzy dostawcy celowo zawierają w swoich umowach SLA niejednoznaczne terminy i definicje, których nie można precyzyjnie określić. Kiedy napotkasz jakiś problem, trudno będzie ci skłonić ich do wyrażenia zgody na cokolwiek. Nigdy nie ufaj umowie SLA, która mówi, że dostawca gwarantuje 100% dostępność. Zgodnie ze standardowymi definicjami branżowymi taka liczba jest niemożliwa. Przekonasz się, że takie umowy będą na ogół miały tak wiele wyłączeń, że prawie nie możesz być pewien, czy miałeś przerwę w świadczeniu usług, czy nie.

Inną częstą pułapką związaną z umowami SLA jest rzeczywisty proces ubiegania się o kredyty. Niektórzy dostawcy będą nalegać na bardzo krótkie ramy czasowe lub określić proces, który trwa zbyt długo. Jeśli po wystąpieniu problemu masz tylko 6 godzin na złożenie wniosku, większość firm nie będzie w stanie wystarczająco szybko zebrać swoich danych. Podobnie, jeśli proces wystawienia roszczenia trwa kilka miesięcy, niektórzy klienci mogą nawet nie zawracać sobie tym głowy. Jeśli możesz uniknąć najczęstszych pułapek, umowy SLA mogą przynieść korzyści wszystkim zaangażowanym stronom.

Wszystko gotowe żeby skorzystać z VoIPstudio?

Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?

Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny

Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!