VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Jednym z powodów, dla których ludzie i firmy często zwlekają z przejściem na najnowszą technologię, jest trudność w nauce i zrozumieniu technicznego żargonu. W przypadku konsumentów brak wiedzy technicznej nie stanowi bariery w rzeczywistym korzystaniu z nowych produktów lub usług. Na przykład niewiele osób rozumie protokoły HTTP lub SMTP, ale potrafią bez problemu korzystać z Internetu i wysyłać wiadomości e-mail. Tego samego nie można jednak powiedzieć o organizacjach, które zamierzają korzystać z tych technologii.
Firma, która chce przejść na VoIP, może po prostu zakupić usługi hostowane i zadzwonić do nich na jeden dzień. Jednak odblokowanie zaawansowanych funkcji i pełnego potencjału VoIP wymaga przynajmniej podstawowego zrozumienia podstawowej technologii, protokołów i sposobu jej działania. Oczywiście nie każdy pracownik w organizacji potrzebuje tej wiedzy, ale menedżerowie i personel odpowiedzialny za jej wdrożenie muszą znać podstawowe elementy.
Podstawowym elementem infrastruktury sieci VoIP jest skromny kodek. Kodeki to algorytmy (lub prościej mówiąc, programy), które są wykorzystywane w wielu przypadkach, w tym do edycji audio i wideo, przechwytywania filmów, przesyłania strumieniowego wideo, oprogramowania szyfrującego itp. W przypadku VoIP kodeki pełnią ważną funkcję – umożliwiają konwersję analogowe sygnały głosowe w pakiety cyfrowe, które można przesyłać przez Internet.
Kodeki można instalować na komputerach tak samo, jak zwykłe oprogramowanie, ale częściej są one wbudowane w sprzęt sprzętowy, taki jak ATA, telefony VoIP itp. W większości przypadków użytkownik końcowy nie musi wiedzieć o konkretnym typie używanego kodeka lub jego funkcji. Jeśli jednak do konkretnej sytuacji lub przypadku użycia zostanie wybrany niewłaściwy kodek, jakość głosu może się szybko pogorszyć – zwłaszcza gdy sieć jest przeciążona, a przepustowość jest ograniczona.
Teoretycznie kodeki mogą pełnić trzy funkcje:
Kodeki VoIP generalnie realizują pierwsze dwa i bardzo rzadko zdarza się, aby dany kodek wykonywał wszystkie trzy funkcje jednocześnie. Jednym z elementów pracy kodeka jest konwersja ludzkiego głosu na zdigitalizowane pakiety, które mogą być przesyłane przez Internet, tak jak każda inna forma mediów. Te pakiety głosowe mogą być oznaczone z wyższym priorytetem poprzez ustawienia QoS, aby umożliwić im szybsze przechodzenie przez zapory sieciowe lub inny sprzęt graniczny. Często jest to konieczne, aby zapewnić, że dźwięk nie zostanie przerwany podczas połączeń. Jeśli chodzi o ten aspekt, większość kodeków VoIP wykonuje to zadanie odpowiednio.
Główna różnica między różnymi typami kodeków VoIP używanych przez dostawców wynika ze sposobu kompresji dźwięku. Dlaczego przede wszystkim dźwięk musi być skompresowany? Dzieje się tak, ponieważ przesyłanie dźwięku wymaga dużej przepustowości. Przepustowość może być rzadkim lub drogim towarem dla organizacji, a kompresja pozwala zaoszczędzić sporo miejsca. Wydajna kompresja wymaga mniejszej przepustowości i może to wpłynąć na planowanie zdolności produkcyjnych i długoterminowe inwestycje firmy.
Istnieje odwrotna zależność między ilością wykonanej kompresji a jakością dźwięku. Im większa kompresja, tym niższa jakość wynikowego strumienia lub pliku. Dotyczy to większości konwersji (pomiędzy plikami, formatami lub kontenerami multimedialnymi), a zwłaszcza VoIP. Na przykład pliki audio MP3 to skompresowane pliki, które tracą sporo danych z oryginału. Jednak uzyskana klarowność jest wystarczająca dla większości ludzi, stanowiąc akceptowalny kompromis między oszczędnością miejsca a jakością dźwięku.
Podobnie niektóre kodeki VoIP zachowują oryginalną jakość sygnałów głosowych, ale wymagają większej przepustowości i/lub mocy procesora. Z drugiej strony istnieją inne kodeki, które wykorzystują silną kompresję, aby zaoszczędzić przepustowość. Jest to główny powód, dla którego ważne staje się omówienie, którego kodeka należy użyć. Wiele kodeków zostało opracowanych specjalnie dla określonych przypadków użycia i używanie ich w niewłaściwych okolicznościach może być błędem.
Zwykle, gdy jakość dźwięku jest dobra, organizacje rzadko muszą zawracać sobie głowę tym, który kodek jest używany przez dostawcę. Jeśli jednak ich sieć jest odpowiednio zoptymalizowana, a wszystkie inne aspekty systemu są poprawnie skonfigurowane, ale jakość jest nadal zła, przyczyną może być wdrożony kodek. Dlatego większość firm rzadko ma pomysł lub pyta o konkretny kodek używany przed zakupem usług. Trochę przezorności podczas badania i porównywania dostawców może zaoszczędzić wiele kłopotów w przyszłości.
Niestety, nie ma idealnego kodeka, który byłby akceptowalny dla wszystkich przedsiębiorstw w każdych okolicznościach. Niektóre kodeki wysokiej jakości wymagają opłat licencyjnych, podczas gdy inne są open source, niektóre oferują lepszą jakość, podczas gdy inne zużywają mniej przepustowości. Wszystkie te aspekty będą miały wpływ na ostateczny wybór kodeka przez dostawcę, klienta lub organizację.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!