VoIPstudio to wielokrotnie nagradzana usługa telefonii internetowej w chmurze, która została zaprojektowana dla firm takich jak Twoja
VoIPstudio idealnie pasuje do najważniejszych aplikacji i CRM, przez co upraszcza Twoją pracę
Centrala telefoniczna dla firm w chmurze nie musi być skomplikowana ani droga. Zrobiliśmy to w VoIPstudio w inny sposób
Sprawdź Case Studies i recenzje, aby zobaczyć, co nasi klienci mają do powiedzenia na temat świadczonych przez nas usług
W pełni wyposażone Call Center, bezpośrednio z chmury, zacznij korzystać już dziś
Nieograniczone nagrywanie rozmów, które pomaga zarządzać zgodnością i wydajnością
Połącz swoje zespoły za pomocą naszych funkcji współpracy, w tym połączeń wideo i wideokonferencji
Zarządzaj połączeniami w czasie rzeczywistym dzięki metodzie „przeciągnij i upuść”
Tysiące miast, miliony numerów geograficznych do wyboru lub innych
Zbuduj menu IVR, ustaw przekierowywanie i zarządzanie połączeniami
Głównie połączenia przychodzące?
Wybierz niską miesięczną opłatę abonamentową i po prostu płać na bieżąco za wykonane połączenia
Połączenia wychodzące do różnych miejsc?
Uzyskaj 2000 minut dla połączeń wychodzących na użytkownika/miesięcznie i jeden numer dla połączeń przychodzących na użytkownika
Obejmuje połączenia do ponad 45 krajów, w tym:
Zobacz stawki za minutę połączenia w każdym kraju, z którym chcesz się połączyć
Ceny za instlację i utrzymanie numerów lokalnych i międzynarodowych
Zapoznaj się z naszą ofertą telefonów DECT i telefonów biurkowych od wiodących dostawców
Być może słyszelisćie o terminie VoIP, ale nie zdawaliście sobie sprawyy z pełnego potencjału tej technologii. Ten akronim reprezentuje technologię, która drastycznie zmieniła sposób wykonywania połączeń telefonicznych przez firmy i osoby prywatne.
W tym artykule postaramy się w prosty sposób wyjaśnić, czym jest numer VoIP,
jak działa, jakie są zalety i czym różni się od tradycyjnych numerów telefonów.
Tradycyjnie połączenia głosowe wymagają telefonu stacjonarnego przypisanego do określonej lokalizacji, tworząc w ten sposób określony numer kierunkowy. Technologia VoIP umożliwia korzystanie z usługi telefonii głosowej z dowolnego miejsca przy użyciu połączenia internetowego i urządzeń takich jak smartfon czy tablet. Te wirtualne połączenia można również wykonywać za pomocą laptopów, komputerów stacjonarnych, a nawet telefonów stacjonarnych.
Protokół Voice Over Internet Protocol (VoIP) odnosi się do technologii używanej do wykonywania połączeń telefonicznych za pośrednictwem standardowego połączenia internetowego. Innymi słowy, nie jesteśmy już uzależnieni od tradycyjnych połączeń naziemnych.
Ostatnim elementem wymaganym do połączeń głosowych przez Internet jest wirtualny numer telefonu, znany również jako numer VoIP. Numer VoIP to konwencjonalny numer telefonu, ale przypisywany do użytkownika, a nie do określonej linii telefonicznej.
Wirtualne numery telefonów wyglądają i działają tak samo, jak inne numery. Jest to ciąg cyfr, które można wprowadzić na klawiaturze w celu nawiązania połączenia. Do korzystania z numeru VoIP nie jest wymagane szkolenie ani wiedza techniczna, dzięki czemu oprogramowanie jest dostępne dla wszystkich.
Do wykonania połączenia telefonicznego w tej technologii wystarczy odpowiednie połączenie z Internetem oraz urządzenie zdolne do wykonywania połączeń internetowych.
Aby rozpocząć korzystanie z VoIP w firmie wymagane jest zainstalowanie oprogramowania na urządzeniach. Następnie należy skorzystać z oprogramowania do wykonywania połączenia VoIP. Można również skorzystać ze specjalnego telefonu VoIP, który wygląda jak tradycyjny telefon stacjonarny.
Konfiguracja numeru VoIP jest bardzo prosta, jej przykład możesz zobaczyć w filmie poniżej:
Podczas gdy konwencjonalna usługa połączeń telefonicznych wymaga specjalnego routingu połączeń, w przypadku numerów VoIP wystarczy skorzystać z połączenia szerokopasmowego.
Chociaż istnieją pewne podobieństwa między wirtualnymi a zwykłymi numerami, warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych różnic.
Być może największym atutem VoIP jest to, że numer kierunkowy nie ma większego znaczenia dla systemów telefonicznych VoIP. Wirtualne numery telefonów działają niezależnie od lokalizacji i nie ma dużej różnicy między numerami lokalnymi, krajowymi i międzynarodowymi. Korzystając z połączeń głosowych przez Internet, użytkownicy mogą wybrać numer telefonu z dowolnym numerem kierunkowym.
Numery stacjonarne (znane również jako stacjonarne linie telefoniczne) są zwykle przypisane do konkretnego urządzenia, takiego jak telefon domowy, telefon biurowy lub inny telefon stacjonarny.
Numery VoIP mogą być używane na wielu urządzeniach jednocześnie, co daje możliwość korzystania z nich w unikalny sposób. W związku z tym użytkownicy mogą nawiązywać połączenia głosowe z telefonu stacjonarnego, smartfonu lub komputera, używając tego samego numeru.
Taki system pozwala użytkownikom na większą elastyczność, zwłaszcza w kontekście biznesowym. Numer telefonu VoIP dostosowuje się do sposobu w jaki pracujemy i żyjemy w dzisiejszym świecie.
Sposób korzystania z numerów stacjonarnych nie zmienił się zbytnio w ciągu ostatnich kilku dekad. Ludzie dzwonią, wysyłają wiadomości i odsłuchują pocztę głosową oraz mogą korzystać z kilku dodatkowych funkcji, takich jak identyfikator dzwoniącego.
Numer VoIP ma jednak więcej zalet dla użytkowników prywatnych i firm, ponieważ został zaprojektowany z myślą o usprawnieniu pracy. Poniżej wymieniono niektóre zalety:
To jedna z największych zalet numerów VoIP. Ponieważ można dzwonić z wielu urządzeń zapewnia to mobilność nie do porównania w przypadku standardowej telefonii.
Firmy poszukujące systemu telefonicznego klasy korporacyjnej mogą się przekonać, że wiele funkcji oferowanych przez usługę VoIP w pełni zaspokaja ich potrzeby. Wirtualne systemy telefoniczne w przystępnej cenie oferują konferencje, komunikatory, muzykę on hold, kolejki ACD i wiele innych. Ponadto, ponieważ VoIP jest niezależny od lokalizacji, firmy mogą korzystać z połączeń wirtualnych i zaistnieć lokalnie bez posiadania biura w konkretnym mieście czy regionie.
Wyjątkową cechą rozmów internetowych jest możliwość dzwonienia nie tylko z telefonu. W rezultacie firmy mogą zacząć korzystać z tej technologii bez inwestycji w sprzęt. Mogą użyć dowolnego z następujących urządzeń:
• Laptop
• Komputer stacjonarny
• Tablet
• Smartfon
• Telefon IP (stacjonarny)
Usługa telefoniczna VoIP umożliwia firmom każdej wielkości korzystanie z funkcji VoIP klasy korporacyjnej w przystępnej cenie. Oto niektóre z najpopularniejszych:
• Kolejki ACD – pozwalają kierować ruch przychodzący do odpowiednich kolejek i konsultantów.
• Konferencje – wykonywanie połączeń konferencyjnych za pomocą VoIP jest tak proste, jak tworzenie dowolnej liczby wirtualnych sal konferencyjnych. Ponadto każde połączenie konferencyjne obsługuje nieograniczoną liczbę uczestników.
• Wiadomości – dostawcy usług VoIP obsługują bezpłatne błyskawiczne wiadomości między urządzeniami.
• Muzyka on Hold – zrób lepsze wrażenie na klientach, dostosowując muzykę on hold.
• Nagrywanie rozmów – nagrywaj i przechowuj rozmowy telefoniczne lub telekonferencje.
Numery telefonów VoIP działają w sieciach opartych na technologii IP – tych samych sieciach, które są używane do dostarczania dostępu do Internetu.
Numery VoIP mogą być używane do wykonywania połączeń głosowych z różnych urządzeń, takich jak telefon stacjonarny IP, aplikacja na smartfonie lub tablecie. Technologia zapewnia spójność na wszystkich urządzeniach, a osoba po drugiej stronie linii widzi ten sam numer dzwoniącego.
Większość systemów telefonicznych VoIP oferuje funkcję, w której połączenia przychodzące mogą dzwonić na wielu urządzeniach jednocześnie lub jedno po drugim, w zależności od konfiguracji usługi.
Funkcja ta może mieć różne nazwy ale często jest to „kolejka” lub „grupa”.
Innym ciekawym rozwiązaniem jest przekierowanie połączeń. Dzięki temu rozwiązaniu można przekierowywać połączenia na inne numery stacjonarne lub komórkowe.
W ten sposób można skontaktować się z każdą osobą przez telefon, niezależnie od tego gdzie obecnie przebywa.
Firmy mogą znacznie poprawić obsługę klienta, upewniając się, że połączenia są odbierane bez względu na to, gdzie znajdują się pracownicy. W przypadku tradycyjnych linii telefonicznych osoby dzwoniące trafiałyby do poczty głosowej, gdyby nie mogli się z kimś skontaktować. Dzięki numerom wirtualnym poczta głosowa staje się ostatnią deską ratunku, ponieważ wcześniej czy później dotrzesz do żądanej osoby.
Tradycyjne linie telefoniczne wymagają od firm używania lokalnego numeru kierunkowego. Numery telefonów VoIP nie są jednak przypisane do określonej lokalizacji. W ten sposób użytkownicy mogą wybrać numer telefonu z dowolnym numerem kierunkowym. W rezultacie firmy mogą zaistnieć lokalnie.
Przeniesienie usługi telefonicznej do nowej lokalizacji jest bezproblemowe dzięki numerom VoIP. Nie ma potrzeby zmiany numeru ani problemów z powodu przenoszenia go pod nowy adres.
Czasami musisz podjąć trudne decyzje. Wypróbowanie nowej technologii lub zmiana dostawcy to dobre przykłady. Te decyzje wymagają planowania i przygotowań, jednak przejście na VoIP nie musi być skomplikowane. W końcu nowa technologia oferuje wiele korzyści za ułamek kosztów tradycyjnych systemów.
Jednym z najczęstszych zapytań jest – co się dzieje ze wszystkimi moimi numerami? Jeśli dana osoba zdecyduje się zmienić swój numer telefonu, musi zaktualizować wszystkich swoich znajomych i kontakty. Musisz też zmienić numer w każdej witrynie i każdej firmie, z którą kiedykolwiek pracowałeś.
Teraz wyobraź sobie, że firma musi przejść przez to samo. Twój numer telefonu jest widoczny wszędzie – od reklamy po papier firmowy. Twoi klienci go znają, a wielu nawet go zapamiętało. To pierwszy punkt kontaktu Twojego biznesu ze światem. Więc co się stanie, jeśli przejdziesz na VoIP? Czy możesz zabrać ze sobą swój numer?
VoIP w przyszłości stanie się dominującą platformą komunikacyjną. Dlatego nie jest zaskakujące, że dostawcy usług VoIP również podlegają przepisom dotyczącym przenoszenia numerów. Jeśli użytkownik anuluje usługę, dostawca musi przenieść jego numer. Dotychczasowy operator nie może odrzucić żądania, nawet jeśli klient ma zaległe saldo lub inne opłaty na swoim koncie.
Przenoszenie może być bardziej skomplikowane dla organizacji biznesowych. W umowie możesz mieć zawartą informację o opłatach za wcześniejsze rozwiązanie umowy. Nawet w takich okolicznościach dostawca usług nie może zatrzymać Twojego numeru jako zakładnika. Nadal są zobowiązani do zatwierdzenia Twojego wniosku o przeniesienie numeru.
Numery VoIP oferują przenośność, co oznacza, że mogą być z użytkownikiem bez względu na to, gdzie aktualnie przebywa. Z numeru można korzystać za pośrednictwem standardowego połączenia internetowego, niezależnie od lokalizacji. Ten poziom przenośności jest szczególnie korzystny dla firm, które nie chcą stracić lojalnych klientów, którzy są przyzwyczajeni do wybierania starego numeru. Nie będzie potrzeby aktualizowania materiałów marketingowych, strony internetowej firmy ani innych komunikatów. Poprzedni numer będzie nadal działał jak zwykle.
Numery VoIP zapewniają firmom każdej wielkości produkt klasy korporacyjnej. Nie ma potrzeby dokonywania znacznych inwestycji z góry. Firmy mogą rozpocząć wirtualne rozmowy, korzystając z połączenia internetowego i istniejącego sprzętu. Dowiedz się więcej jak rozpocząć korzystanie z VoIP dla małych firm i skorzystaj z bezpłatnego 30-dniowego okresu próbnego.
Zacznij darmowy 30 dniowy okres próbny, bez podawania danych karty kredytowej!
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Tysiące firm na całym świecie zaufało VoIPstudio oraz powierzyło nam swoją komunikację biznesową. Dlaczego nie zaufasz nam i Ty?
Rozpocznij okres próbny! Rozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbnyRozpocznij darmowy 30 dniowy okres próbny teraz, dane Twojej karty kredytowej nie są potrzebne!